امتیاز موضوع:
  • 14 رأی - میانگین امتیازات: 3.86
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پــرسش و پاسـخ هـآی دینی شمــآ

(18-10-2015، 15:22)✘ցմεεղ✘ نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
(18-10-2015، 15:05)ترنج 15 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
منو معتقد کنید خدا وجود داره.

فقط چندتا سوال کافیه برا جوابت

ایا مادرت تورو افرید؟
یا مادربزرگت مادرتو افرید؟
یا مادرِمادربزرگت مادربزرگتو افرید؟ و..  
تو یکیو باید داشته باشے که از جنس تو نباشه!چون اگه از جنس تو باشه یعنی انسان باشه هم اختیارش محدوده هم میمیره
چون انسان ها نه میتونن کسی رو بیافرینن و نه اینکه عمر ابدے داشته باشن

پس کسی وجود داره که قدرتمنده (ینے وجودش از خودش نیست و نیستے در اون راه نداره) و اون خداست

انسان ها الکے الکے به وجود نیومدن که عزیزم ..خدایے بوده که خلقشون کنه

خدا وجوده و ما موجودیم یعنے پدیده ایمـ..

میدونی به نظر من ما اصن افریده نشدیم.
حس میکنم ما اون انسانی که میدونیم نیستیم.
من هم یه زمانی اعتقادات محکمی داشتم ولی بهش شک دارم.

(18-10-2015، 20:44)سرباز خدا نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
(18-10-2015، 14:55)✘ցմεεղ✘ نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
(18-10-2015، 13:50)سرباز خدا نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
(09-10-2015، 11:55)✘ցմεεղ✘ نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
(09-10-2015، 0:11)سرباز خدا نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
من معنی حکمت 16 نهج البلاغه رو نمیفهمم...
اگه کسی میدونه بگه
لطفا منطقی جواب بده نره تفسیر علوم حوزوی رو که مقاله اس بیاره!
حکمت اینه:
کار ها چنان در سیطره تقدیر است که چاره اندیشی منجر به مرگ میشود

سلام
من زیاد وارد نیستم و اونجور که برداشت کردمو میگم
سروقت یه تحقیق میکنم به شما اطلاع میدم..

......

ببین ما انسانا مختاریم اما نه در همه ی شرایط مثلا بعضی اتفاق ها حتمیه و بعضیاش غیر حتمی
فک کنم این حکمت به اتفاقای حتمی اشاره داره که تغییر دادانش از عهده انسان خارجه
ینی اصلا در دایره ی سیطره انسان نمیگنجه و اگه بخواد تغییرش بده نمیتونه(فک کنم منظور از مرگ ینی از تسلط انسان خارج بودنه)

سلام

نگفته بعضی کارها...
گفته کارها
یعنی همه چیز

انسان طبق شریعت تشیع کاملا مختاره
از اون طرف علم الهی هم دور از دست انسانه که بخواد چیزی ازش بدونه
در نتیجه معنی نمیده این چیزی که شما گفتید

واقعا حکمت عجیبیه...

اگه انسان کاملا مختاره پس خیلے کارها رو میتونست انجام بده
کسی که میخواد برهمه چیز مسلط باشه و به اختیارش باشه فهم و درکشم باید بالا باشع
حرفتون صحیح نیست!
اختیار انسان راجع به تصمیماتش نامحدوده نه در همه ویا بعضے امور!
اختیار و فهم انسان ها محدوده خوشیبختانه! !!!
اگه میدوستم کار به این جا میکشه نمیپرسیدم...
خانوم محترم
دین جای لجبازی نیست
کل مفاهیم شریعت اسلامی بر پایه اختیار انسان بنا شده
اگر اختیار وجود نداشت کفر چی بود پس؟
جهل چی بود پس؟
حتی جهنم چی بود...

ولش کنید جواب نمیخوام


(18-10-2015، 15:05)ترنج 15 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
منو معتقد کنید خدا وجود داره.

دوست عزیز...
اگه از علم زیست شناسی و علم فیزیک و چشم و لامسه و حواس پنج گانه و امثال اینا میخوای خدای یکتا و نامحدود رو اثبات کنیم در اشتباهی...

خداوند بی نهایته و ما محدود
خداوند علم زیست شناسی رو آفرید بگیم با زیست شناسی خدا رو اثبات کنیم؟؟
ضمنا
اگه خدا با زیست اثبات شد بدونید خدا ایراد داره

خدایی رو که بشه با فیزیک به سخره گرفت خدا نیست!

خدا دارای جسم نیست و موجود مثل ما نیست که با زیست اثبات شه
همین طور دارای حرکت و سکون نیست که بشه با علم فیزیک اثباتش کرد
 و چه جالب که خدا خودش این ها رو آفریده

اگه کسی بگه خدا تو آسمون هفتمه جایی رو براش فرض کرده
و اگه جایی رو فرض کنه جایی رو ازش خالی گرفته...
اگه اشاره کنیم به آسمون و بگیم خدا نظاره گر ما در آسمون خدا رو کوچک و محدود فرض کرد...
و هرگاه بگیم خدا تنهاست معنی نمیده...

تمام اینا رو گفتم ذهنتون آماده شه برای اصل کلام...

خدا نه موجوده
نه شخصیه
نه جسم

بلکه خدا حقیقتی است در دل انسان ها...
انسان ها به وسعت دلشون خدا رو درک میکنن

دعای حضرت موسی این بود: خدایا سینه ام را بگشای...
یعنی تاب درک حقیقت خودت رو در دلم بیشتر کن...

یعنی چی که پیامبر میگن درباره ذات و چیستی خدا فکر نکنید
بلکه خدا رو از پدیده هاش بشناسید...

مورچه ای که روی دیوار راه میره چه میدونه ارتفاع این دیوار 400 متره یا ده هزار متر...

عقل قاصره از وصف خدا

سبحان الله عما یصفون...

خدا رو از ریختن برگ درختان هم میشه دید!
منتها با چشم دل!

خدا هست فقط چشم بینا میخواد و اندکی تفکر

برگ درختان سبز در نظر هوشیار
هر ورقش دفتریست معرفت کردگار


پس خدا چیه جچوری مارو افریده؟
یا مثلا بهشت و جهنمی جود داره؟
ایا این منطقیه که ما همیشه زندگی میکنیم؟
مگه میشه ما تا ابد زنگی کنیم اصن اخرش کی هست کی همه چی تموم میشه؟
یه زره فکر کنی میبینی
ما اصن تاکی توی اون دنیا باید زندگی کنیم پس ابد کی هست؟
اخر دنیا کی هست؟
گیریم ماهم تموم شدیم بعدش چی میشه؟
یعنی ما همیشه زندگی میکنیم و هیچ وقت هیچی تموم نمیشه؟
یعنی واقعا اینه؟>
من به وجود خدا شک دارم
تابحال هم کسی نتونسته قانعم کنه
حس میکنم یه سری دارن مارو مدریت میکنن نه خدا
یه جواب عاقلانه میخوام
هر کی تونست پیدا کنه واقعا خبره است
اصن تو خودت به وجود خدا اقتقاد داری؟
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
RE: پــرسش و پاسـخ هـآی دینی شمــآ - ترنج 15 - 19-10-2015، 13:29

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دینی که با خوردن آب در ملا عام به خطر بیفته!
  نگاهی به شیوه زندگی و سلوک دینی امام رضا (ع)
  ܓ نـآمه هـآی نَهجُ البلاغـه
  اطلاعات عمومی دینی ومذهبی*
  غیرت دینی
  5عمل مستحبی دینی با اثر گذاری بسیار عمیق
  جنجال علمای دینی ورس بر موضوع ازدواج با دختر سادات
  جراحی زیبایی بینی و انجام فرایض دینی
  [*•زندگی نآمه امآمآن و بزرگآن دینی•*]
Rainbow آیا ساده‌زیستی‌مسئولان ضرورتی دینی‌است؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 3 مهمان