امتیاز موضوع:
  • 7 رأی - میانگین امتیازات: 4.57
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ρяoᴛᴇcᴛɪoɴ oғ ᴀŁɪᴇɴs ▲ حـمـآیت از مـوجودات فرازمینـی/مـآوراءطبیعی

~ معمــاهــای حل نشـــدهـ ~

[ قسمت یـآزدهمـ ]

بـآتری بغدادی

باتری بغدادی یا باتری اشکالی جز وسایل باستانی میباشد که در عراق کنونی کشف شد و به دوران سلسله اشکانی و ساسانی بر میگردد . 
سال 1936 کشف شد و از سال 1938 مورد توجه باستان شناسان جهانی قرار گرفت من جمله Wilhelm König باستان شناس المانی و علاقه مند این شی را از موزه ملی عراق مورد مطالعه قرار داد اکثر باستان شناسان اتفاق نظر دارند که این باتری به 200-250 قبل از میلاد برمیگردد 
وی حدس زد شاید از این باتری ها برای ابکاری طلا بر روی اشیا دیگر به کار میرفته است چرا که از سلول های گالوانی برخوردا ر بوده است وی همچنین اشیایی که با نقره ابکاری شده بود را در این موزه کشف کرد . 
این باتری ها در یک محفظه قرمز مانند با 5 اینچ درازا حاوی یک سیلندر مس ساخته شده از ورق مسی و یک میله اهنی که این میله توسط قیر در داخل چسبیده شده است { تصویر قسمتهای اصلی این باتری در کامنت } 
این یک باتری هست که بر میگرده به قبل از اختراع باتری که توسط الکتروشیمیایی کار میکند ! ایا دانشی در دنیای باستان نهفته بوده و ما همچنان در راستای پیدا کردن ان هستیم ؟ باتری اشکانی بین 3 تا 5 ولت برق تولید میکند ایا مردمان باستان به الکتریسیته واقف بودند ؟ 

پایه اولیه آن، یک گلدان رُسی است. خاک رُس به شکل طبیعی در جنوب عراق یافت میشود و پس از آن ما از ورق کوچک مسی استفاده کردیم و قیر بازدارنده به دور میله‌ای آهنی در میان آن و همه اینها با هم کار میکنند و در ترکیبی از یک اسید ضعیف مثل سرکه، آب انگور، آب پرتقال و یا حتی شراب میتواند شارژ تولید کند. با مخلوط کردن این آیتمها با غلاف پلاستیکی و پایه آهنی و مس و مجموعه اینها الکتریسیته تولید میکند. بنابراین کاری که ما باید انجام دهیم این است که گلدان رُسی را با مقداری آب پرتقال پر کنیم، البته آن را خیلی پر نکنید. بسیار خب، و حالا پایه را سر جای خود میگذاریم. پایه آهنی - مسی. چند لحظه صبر کنید تا این انفعالات را دریافت کنند که با بخش مسی در تماس است. حالا با روشن کردن ولت متر، اتصال آن به هر دو سر، باید حالا بتوانیم شارژ را ببینیم. و بله، اینجاست، رفت روی قطب مثبت اگر کمی به آن زمان بدهید تا الکتریسیته را جذب کند واقعا وز وز میکند وقتی روی همین ولتاژ بمانید تا به بالا رفتن ادامه دهد.
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
RE: ρяoᴛᴇcᴛɪoɴ oғ ᴀŁɪᴇɴs ▲ حـمــآیت از مـوجـودات مــآوراءطبیعـــی/فرازمینـی - Interstellar - 30-08-2015، 16:14


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان