29-07-2015، 16:21
این رودستر دو نفره در واقع نمونه کروکی کیمن به شمار میرود و سرشار از جذابیتهای ظاهری و فنی است. البته دو سالی از معرفی نسل جدید باکستر میگذرد، اما عدم وارد شدن آن به کشور باعث شده تا برای لذت بردن از یک پورشه کروکی با قیمتی ارزانتر از 911، به ناچار سراغ نمونههای دست دوم باکستر بروید. باکستر در ظاهر تمام فاکتورهای یک پورشه اصیل را دارد و از خیلی جهات مشابه برادر بزرگتر خود، 911 کروک است.
طراحی باکستر کاملا مشابه کیمن است. با این تفاوت که از سقف برزنتی و پروژکتورهای متفاوت جلو بهره میبرد. خروجی اگزوز دوگانه در وسط سپر عقب قرار دارد و در کناره باله عقب، که در سرعتهای بالا برای چسبندگی هرچه بهتر نیروی رو به پایین ایجاد میکند، نمایی خیره کننده دارد. با این که طراحی باکستر به چند سال قبل باز میگردد، اما هنوز هم دلنشین و جذاب است و سرها را به سوی خود بر میگرداند. سقف برزنتی باکستر به صورتی مکانیکی و اتوماتیک باز و بسته میشود. البته در حالت بسته بودن سقف، با توجه به ارتفاع پایین خودرو، ورود و خروج افراد قد بلند با کمی دشواری همراه است. با ورود به کابین و لمس قطعات فوقالعاده با کیفیت آن، بیش از پیش به باکستر علاقهمند میشود.
طراحی کابین خط مشی سبک قبلی پورشه در طراحی کابین را دنبال میکند و فوقالعاده اصیل و چشمنواز است. نشان دهندههای دایرهای شکل سهگانه پشت فرمان، شیفترهای تعویض دنده روی غربیلک فرمان، کرنومتر دایرهای شکل روی کنسول جلو و محل قرار دادن سوییچ در سمت چپ، همه و همه مواردی هستند که از یک پورشه اصیل انتظار دارید. البته در این میان مواردی همچون اهرم ترمزدستی بزرگ در کنسول وسط و یا جایگذاری نامناسب بعضی دکمهها، باب میل هر سلیقهای نیستند و در کل میتوان گفت باکستر از نظر ارگونومی کابین، نمره متوسط را کسب میکند.
کیفیت متریال کابین اما فوقالعاده است و در این زمینه هیچ ایرادی به باکستر وارد نیست. صندلیها باریک و اسپرت هستند و به خوبی بدن سرنشینان را حفظ میکنند. همچنین نزدیک بودن صندلیها به سطح زمین و موققعیت گود افتاده راننده، رانندگی منحصربهفردی را با باکستر نوید میدهد. باکستر یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری را در دل خود جای داده است که قادر است در دور ۶۴۰۰، ۲۵۵ اسب بخار قدرت تولید کند. این پیشرانه در پشت کابین نصب شده و عایقبندی مناسب کابین باعث شده تا صدای پیشرانه زیاد به داخل کابین راه پیدا نکند. البته با توجه به صدای جذاب اگزوزها و غرش پیشرانه باکستر، هنگام باز بودن سقف، برای صحبت کردن باید تن صدای خود را بالاتر از حد معمول ببرید.
با نصب بادگیر میان دو صندلی، خبری از اغتشاش و نفوذ باد به کابین در حالت باز بودن سقف نیست. باکستر کوپه واقعا چابکی است و به لطف جعبهدنده PDK، ظرف ۵.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر میرسد. البته توان حرکتی باکستر و شتابگیری آن یک پله پایین تر از برادر دو قلویش کیمن قرار دارد و در شتاب اولیه از کیمن جا میماند. هندلینگ باکستر فوقالعاده است و حتی در حالت اسپرت پلاس و با خاموش بودن سیستم کنترل پایداری نیز همچون یک خزنده چموش به زمین میچسبد. صدای خارج شده از اگزوزها نیز از داخل کابین قابل تنظیم است.
رقبای داخلی و خارجی
BMW Z4
Benz SLK
پیشنهاد نهایی
باکستر جذابیتهای زیادی دارد، اما امان از روزی که به خرج بیافتد و به آن رسیدگی نشود. آن موقع است که با هزینههای بالا و کمرشکنش، تمام جذابیتهای آن را فراموش خواهید کرد! اما با بودجه 270 تا 370 میلیونی یکی از بهترین و جذابترین انتخابهاست و میتواند لذت سواری با کوپههای گرانقیمتتر را نیز به راننده هدیه کند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
طراحی باکستر کاملا مشابه کیمن است. با این تفاوت که از سقف برزنتی و پروژکتورهای متفاوت جلو بهره میبرد. خروجی اگزوز دوگانه در وسط سپر عقب قرار دارد و در کناره باله عقب، که در سرعتهای بالا برای چسبندگی هرچه بهتر نیروی رو به پایین ایجاد میکند، نمایی خیره کننده دارد. با این که طراحی باکستر به چند سال قبل باز میگردد، اما هنوز هم دلنشین و جذاب است و سرها را به سوی خود بر میگرداند. سقف برزنتی باکستر به صورتی مکانیکی و اتوماتیک باز و بسته میشود. البته در حالت بسته بودن سقف، با توجه به ارتفاع پایین خودرو، ورود و خروج افراد قد بلند با کمی دشواری همراه است. با ورود به کابین و لمس قطعات فوقالعاده با کیفیت آن، بیش از پیش به باکستر علاقهمند میشود.
طراحی کابین خط مشی سبک قبلی پورشه در طراحی کابین را دنبال میکند و فوقالعاده اصیل و چشمنواز است. نشان دهندههای دایرهای شکل سهگانه پشت فرمان، شیفترهای تعویض دنده روی غربیلک فرمان، کرنومتر دایرهای شکل روی کنسول جلو و محل قرار دادن سوییچ در سمت چپ، همه و همه مواردی هستند که از یک پورشه اصیل انتظار دارید. البته در این میان مواردی همچون اهرم ترمزدستی بزرگ در کنسول وسط و یا جایگذاری نامناسب بعضی دکمهها، باب میل هر سلیقهای نیستند و در کل میتوان گفت باکستر از نظر ارگونومی کابین، نمره متوسط را کسب میکند.
کیفیت متریال کابین اما فوقالعاده است و در این زمینه هیچ ایرادی به باکستر وارد نیست. صندلیها باریک و اسپرت هستند و به خوبی بدن سرنشینان را حفظ میکنند. همچنین نزدیک بودن صندلیها به سطح زمین و موققعیت گود افتاده راننده، رانندگی منحصربهفردی را با باکستر نوید میدهد. باکستر یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری را در دل خود جای داده است که قادر است در دور ۶۴۰۰، ۲۵۵ اسب بخار قدرت تولید کند. این پیشرانه در پشت کابین نصب شده و عایقبندی مناسب کابین باعث شده تا صدای پیشرانه زیاد به داخل کابین راه پیدا نکند. البته با توجه به صدای جذاب اگزوزها و غرش پیشرانه باکستر، هنگام باز بودن سقف، برای صحبت کردن باید تن صدای خود را بالاتر از حد معمول ببرید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با نصب بادگیر میان دو صندلی، خبری از اغتشاش و نفوذ باد به کابین در حالت باز بودن سقف نیست. باکستر کوپه واقعا چابکی است و به لطف جعبهدنده PDK، ظرف ۵.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر میرسد. البته توان حرکتی باکستر و شتابگیری آن یک پله پایین تر از برادر دو قلویش کیمن قرار دارد و در شتاب اولیه از کیمن جا میماند. هندلینگ باکستر فوقالعاده است و حتی در حالت اسپرت پلاس و با خاموش بودن سیستم کنترل پایداری نیز همچون یک خزنده چموش به زمین میچسبد. صدای خارج شده از اگزوزها نیز از داخل کابین قابل تنظیم است.
رقبای داخلی و خارجی
BMW Z4
Benz SLK
پیشنهاد نهایی
باکستر جذابیتهای زیادی دارد، اما امان از روزی که به خرج بیافتد و به آن رسیدگی نشود. آن موقع است که با هزینههای بالا و کمرشکنش، تمام جذابیتهای آن را فراموش خواهید کرد! اما با بودجه 270 تا 370 میلیونی یکی از بهترین و جذابترین انتخابهاست و میتواند لذت سواری با کوپههای گرانقیمتتر را نیز به راننده هدیه کند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.