20-02-2015، 19:32
(آخرین ویرایش در این ارسال: 20-02-2015، 19:33، توسط ×LUC i FER×.)
نقل قول:[/quote](11-02-2015، 23:37)•ДmịrHoSsiŋ• نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.ببينيد كلا اين حرف شما از ريشه غلطه.شما ميگيد خدا به شكل نوره.خوب اگه خدا به شكل نور باشه پس ما بايد بتونيم اونو ببينيم درحالي كه قرآن كريم دربارة خدا مي فرمايد: "لا تدركه الأبصار و هو يدرك الأبصار" (( چشمها او را نمی بينند و او بينندگان را می بيند و دقيق و آگاه است))
خدای شما نیز به شکل نور است(الله نور سماوات والارض) و نور هم مادیست و محدود حال چطور به اسپاگتیه من خورده میگیرید؟لطفا با دلیل و منطق اسپاگتی را نقد کنید و نه با توسل به احساسات!
اسپاگتی نیز همانطور که نشانه هایش را گفتم با عظمت است!(کثرت در عین وحدت) از حیث شمایل هم مشابهت های زیادی با الله شما دارد!مگر همین شما نمیگویید یدالله؟ پس یعنی خدا دست داره!اسپاگتی هم به همان ترتیب است! یا مثلا زمانی که از غضب الله سخن میگویید و وی را محدود و درگیر به احساسات میکنید !
به علاوه، خصوصيت ديگري هم در نور هست و آن، مسألة هدايت و راهنمايي است كه لازمة روشنايي است؛ لذا اين كه خدا نور آسمان ها و زمين است و هر چيزي نورانيت خود را از خدا دارد، همان مطلب است كه: "هر چيزي به خدا شناخته ميشود و شناخت خدا به خود او است.
و همچنين مقصود از اين كه خدا نور آسمان ها و زمين است، اين نور نيست؛ زيرا اين نور يكي از مخلوقات خداست: "الحمدلله الذي خلق السموات و الارض و جعل الظلمات و النور ((خداوندي كه آفريد زمين و آسمان را و قرار داد تاريكي و روشنايي را ))
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حالابريم سراغ بحث دوم كه شما ميگيد كه ما به خدا ميگيم یدالله پس خدا دست داره.
ببينيد كلا هر چيز مادي نقص هايي داره و ما اگه بگييم خدا دست داره اونوقت اون ديگه خدا نيست چون شد مادي.
حالا وقتي كه ما ميگيم یدالله منظور اين نيست كه خدا دست داره.
قرآن، معجزه جاودانه پيامبره و از نظر شيرينى بيان و برترى معانى، نمونه اى ندارد، و يكى از ملاكات بلاغت، به كارگيرى مجاز در كلام است و یدالله و كلمات مشابه آن از باب مجاز و تشبيه است. اين طور كه معلومه بايد يه ادبياتي هم درس بديم مثلاببينيد وقتي ميگيم
ایران هشت سال با عراق جنگید منظور مردم ایرا ن با سربازان عراق جنگیدند.
يا مثلا ميگيم دهان مردم را نمی توان بست منظور اين نيست كه نميتونيم دهنو ببنديم مقصود زبان است
يا وقتي ميگيم خون خورشيد منظور اين نيست كه خورشيد خون داره منظور امام حسين است .
_______________________
اميدوارم فهميده باشيد كه خدا يكي است و آن الله است.
و اگه فقط معني چندتا از سوره هارو بخونيد شيفته ي قرآن و اسلام ميشيد و ديگه به اين جور دين ها روي نمي آريد.
درود
شما به فضوح منظور من را درک کردید
من نیز زمانی که خدارا به اسپاگتی تشبیه میکنم هدفم عینا سخن شماست. منظور این نیست که وی اسپاگتی باشد!
شما در جای جای هستی میتوانید نشانه های او را بیابید
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
رشته های فراوانی در هستی وجود دارد که کثرت و وحدت وی را ثابت میکند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
هدف اشاره ی ما این بود.. پیشتر در پست اول تاپیک به سایر نشانه ها در هستی و در صدر آن مقوله ی ریسمان اشاره کردم..
تشبیه ما هم اقدامیست مشابه تشبیه شما!