19-01-2015، 0:22
(آخرین ویرایش در این ارسال: 19-01-2015، 0:43، توسط mohsenniceboy.)
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.vajehyab.com/moein/نسیب
نصیب اصلا عربیست
بی سوادی با همچین بهانه هایی قابل توجیه
نور بودن خدا یعنی تمام موجودات وجود خود را از او میگیرند و به سبب او پیدا و آشکار میشوند.وجودشان به وجود او وابسته است.
لذا هر چیزی بیانگر وجود خالق و آیه ای از آیات الهی محسوب می گردد
إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَن نَّكَثَ فَإِنَّمَا يَنكُثُ عَلَى نَفْسِهِ وَمَنْ أَوْفَى بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا
یک تعبیر کنایی که در لغت عرب مرسوم و مورد استفاده است.
اين تعبير كنايه از آن است كه بيعت با پيامبر اسلام(ص) يک بيعت الهى است، گويا دست خدا بالاى دست آنها قرار گرفته، نه تنها با پيامبرش كه با خدا بيعت میكنند
از منظر ما احساسات فرامادی است.
مرتبط با بعد دیگری از وجود انسان (که همان روح نامیده میشود) است
خیر
الله جسم ندارد که گوش و چشم داشته باشد.
امام صادق (عليه السلام) مى فرمايد: «خدا شنوا و بينا است، شنوا است بدون دستگاه شنوايى، و بينا است بدون ادوات حسى، بلكه بالذات مى شنود و مى بيند»
اگر مراد دیدن وشنیدنظاهری بود بیان نمی شد (بِذُنُوبِ عِبادِهِ خَبيراً بَصِيراً )
چون گناه دیدنی نیست
http://www.vajehyab.com/moein/نسیب
نصیب اصلا عربیست
بی سوادی با همچین بهانه هایی قابل توجیه
نقل قول: همچنین آشکار شدن چه ارتباطی با خلق شدن دارد؟نور آن چیزی است که خودش آشکار و پیداست و سبب پیدایی و آشکارشدن چیزهای دیگر می شود.
نور بودن خدا یعنی تمام موجودات وجود خود را از او میگیرند و به سبب او پیدا و آشکار میشوند.وجودشان به وجود او وابسته است.
لذا هر چیزی بیانگر وجود خالق و آیه ای از آیات الهی محسوب می گردد
نقل قول: ضمنا هیچ سخنی پیرامون "غضب ناک شدن الله" و دست خدا نیز ارائه ندادی !آخه نیازی به توضیح نیست.باز هم برداشت سطحی جنابتان را متجلی می سازد.
إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَن نَّكَثَ فَإِنَّمَا يَنكُثُ عَلَى نَفْسِهِ وَمَنْ أَوْفَى بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا
یک تعبیر کنایی که در لغت عرب مرسوم و مورد استفاده است.
اين تعبير كنايه از آن است كه بيعت با پيامبر اسلام(ص) يک بيعت الهى است، گويا دست خدا بالاى دست آنها قرار گرفته، نه تنها با پيامبرش كه با خدا بيعت میكنند
نقل قول: اگر الله فراماده است چرا درگیر احساسات مادی میشود؟مغالطه ی مصادره به مطلوب
از منظر ما احساسات فرامادی است.
مرتبط با بعد دیگری از وجود انسان (که همان روح نامیده میشود) است
نقل قول: مقصود از خدا میبیند و خدا میشنود چیست؟مقصود شما از دیدن و شنیدن ظاهرا شنیدن سمعی و دیدن بصیری است.یعنی با گوش و چشم.
خیر
الله جسم ندارد که گوش و چشم داشته باشد.
امام صادق (عليه السلام) مى فرمايد: «خدا شنوا و بينا است، شنوا است بدون دستگاه شنوايى، و بينا است بدون ادوات حسى، بلكه بالذات مى شنود و مى بيند»
اگر مراد دیدن وشنیدنظاهری بود بیان نمی شد (بِذُنُوبِ عِبادِهِ خَبيراً بَصِيراً )
چون گناه دیدنی نیست
لذا مکانیزم دیدن به شکلی که متصوّر خاطر گرامیتان است صورت نمی پذیرد