28-12-2014، 20:44
خودروسازان سراسر جهان قصد دارند از دستکم ۴۰ مدل خودرو و کامیون جدید در بیست و هفتمین نمایشگاه بینالمللی خودرو در آمریکای شمالی که در ماه ژانویه در دیترویت برگزار میشود، رونمایی کنند. این مساله تاکیدی است بر جایگاه دیترویت بهعنوان یکی از برجستهترین نمایشگاههای اتومبیل جهان.
علاوهبر این، پنج خودرو جدید برای نخستینبار در آمریکای شمالی به نمایش در خواهند آمد. اسکات لاریچ، از مسوولان برگزارکننده این نمایشگاه، میگوید: «همه خودروسازان متوجه شدهاند که باید بهترینهای خود را به این نمایشگاه بیاورند.»
لاریچ میگوید بزرگترین ویژگی نمایشگاه دیترویت تعداد رسانههایی است که از سراسر جهان به خود جذب میکند و به همین دلیل مدیران اصلی خودروسازان برای رونمایی از مهمترین خودروهایشان در دیترویت حاضر میشوند.
خودروسازان از نیسان و مرسدس بنز گرفته تا تویوتا، به برگزارکنندگان نمایشگاه قول دادهاند از مدلهای جدید خود، رونمایی کنند. ازجمله خودروهایی که در این نمایشگاه رونمایی میشوند نسل آینده شورولت ولت و تویوتا تاکوما ۲۰۱۶ و دو مدل خودروی لکسوس است. لاریچ میگوید نیسان به برگزارکنندگان نمایشگاه اعلام کرده است از خودرویی رونمایی خواهد کرد که«تعریف جدیدی از این برند» ارائه خواهد کرد. نیسان قصد دارد از وانت کاملا جدید تیتان با موتوری به اختیار مشتریان که می تواند دیزلی باشد، نیز رونمایی کند. کارلوس گون، مدیرعامل رنو – نیسان، به تازگی درباره کار روی یک باتری جدید سخن گفته است که معادلات را به نفع خودروهای برقی تغییر خواهد داد.
همچنین شرکت گوانگژوآتو اولین خودروساز چینی خواهد بود که در نمایشگاه دیترویت یک خودرو جدید معرفی خواهد کرد. تصمیم گوآنگژو برای ورود به نمایشگاه دیترویت و رونمایی از خودرویی که در آمریکای شمالی به فروش گذاشته نمیشود، نشاندهنده مزایای ایجاد رابطه بین میشیگان و چین است. لاریچ همچنین میگوید دستکم پنج شرکت بیوک، بیامو، شورولت، هیوندای و اینفینیتی شیوه نمایش خودروهایش را تغییر میدهند. این خودروسازان صدها هزار دلار صرف تکنولوژیهای پیشرفته صوتی-تصویری غرفههایشان کردهاند. این سرمایهگذاری نشاندهنده اهمیت این نمایشگاه است و نسبت به سال گذشته چهره متفاوتی به نمایشگاه میدهد. شرکت بیامو در این نمایشگاه مدلهای جدید کانورتیبل سری ۶، کوپه و گراند کوپه و مدل جدید بیامو ام۶ کوپه، ام۶ کانورتیبل و ام۶ گراند کوپه را عرضه خواهد کرد. دو برند گرانقیمت فیات کرایسلر، یعنی فراری و مازراتی، نیز امسال این در نمایشگاه نمایش داده میشوند. هر ساله نمایشگاه بینالمللی خودرو آمریکای شمالی حدود ۵ هزار روزنامهنگار و تحلیلگر حوزه خودرو و همچنین مدیران ارشد صنعت خودروسازی را به دیترویت میآورد. از تاریخ ۱۷ ژانویه بازدید عموم از این نمایشگاه آغاز میشود و پیشبینی میشود روزانه دهها هزار نفر برای بازدید به نمایشگاه خواهند آمد. قیمت بلیت این نمایشگاه برای بزرگسالان ۱۳ دلار و برای افراد ۷ تا ۱۲ سال ۷ دلار است. بازدید از این نمایشگاه برای کودکان زیر ۶ سال رایگان است. دیوید سوربی، اقتصاددان مرکز لومیس سیلز، برآورد میکند که تاثیر اقتصادی این نمایشگاه در سال گذشته برای منطقه ۳۷۵ میلیون دلار بوده است.
از سوی دیگر هر ساله در مراسم «چریتی پریویو» که در تاریخ ۱۶ ژانویه (یک روز قبل از برگزاری نمایشگاه دیترویت)برگزار میشود میلیونها دلار برای ۹ مرکز خیریه کودکان جمعآوری میشود. این مراسم همچنین به شرکتکنندگان امکان میدهد قبل از گشایش نمایشگاه به روی عموم از خودروها دیدن کنند. برگزارکنندگان نمایشگاه انتظار دارند بیش از ۱۴ هزار نفر در مراسم «چریتی پریویو» شرکت کنند و بیش از ۵ میلیون دلار برای مراکز خیریه کودکان جمعآوری شود. از سال ۱۹۷۶ تاکنون در این مراسم بیش از ۹۶ میلیون دلار جمعآوری شده است که ۴۵ میلیون دلار آن مربوط به یک دهه گذشته است. قیمت بلیت این مراسم ۴۰۰ دلار است که ۳۹۰ دلار آن معاف از مالیات است. لاریچ میگوید: «این بزرگترین مراسم خیریه یک روزه در آمریکای شمالی بهشمار میرود.»
در تاریخ ۱۰ ژانویه نیز مراسمی مخصوص مدیران ارشد خودروسازان برگزار میشود و در آن برای کمک به بیمارستان هنری فورد پول جمعآوری میشود. برای این مراسم ۳۰۰ بلیت به قیمت هزار دلار فروخته میشود.
علاوهبر این، پنج خودرو جدید برای نخستینبار در آمریکای شمالی به نمایش در خواهند آمد. اسکات لاریچ، از مسوولان برگزارکننده این نمایشگاه، میگوید: «همه خودروسازان متوجه شدهاند که باید بهترینهای خود را به این نمایشگاه بیاورند.»
لاریچ میگوید بزرگترین ویژگی نمایشگاه دیترویت تعداد رسانههایی است که از سراسر جهان به خود جذب میکند و به همین دلیل مدیران اصلی خودروسازان برای رونمایی از مهمترین خودروهایشان در دیترویت حاضر میشوند.
خودروسازان از نیسان و مرسدس بنز گرفته تا تویوتا، به برگزارکنندگان نمایشگاه قول دادهاند از مدلهای جدید خود، رونمایی کنند. ازجمله خودروهایی که در این نمایشگاه رونمایی میشوند نسل آینده شورولت ولت و تویوتا تاکوما ۲۰۱۶ و دو مدل خودروی لکسوس است. لاریچ میگوید نیسان به برگزارکنندگان نمایشگاه اعلام کرده است از خودرویی رونمایی خواهد کرد که«تعریف جدیدی از این برند» ارائه خواهد کرد. نیسان قصد دارد از وانت کاملا جدید تیتان با موتوری به اختیار مشتریان که می تواند دیزلی باشد، نیز رونمایی کند. کارلوس گون، مدیرعامل رنو – نیسان، به تازگی درباره کار روی یک باتری جدید سخن گفته است که معادلات را به نفع خودروهای برقی تغییر خواهد داد.
همچنین شرکت گوانگژوآتو اولین خودروساز چینی خواهد بود که در نمایشگاه دیترویت یک خودرو جدید معرفی خواهد کرد. تصمیم گوآنگژو برای ورود به نمایشگاه دیترویت و رونمایی از خودرویی که در آمریکای شمالی به فروش گذاشته نمیشود، نشاندهنده مزایای ایجاد رابطه بین میشیگان و چین است. لاریچ همچنین میگوید دستکم پنج شرکت بیوک، بیامو، شورولت، هیوندای و اینفینیتی شیوه نمایش خودروهایش را تغییر میدهند. این خودروسازان صدها هزار دلار صرف تکنولوژیهای پیشرفته صوتی-تصویری غرفههایشان کردهاند. این سرمایهگذاری نشاندهنده اهمیت این نمایشگاه است و نسبت به سال گذشته چهره متفاوتی به نمایشگاه میدهد. شرکت بیامو در این نمایشگاه مدلهای جدید کانورتیبل سری ۶، کوپه و گراند کوپه و مدل جدید بیامو ام۶ کوپه، ام۶ کانورتیبل و ام۶ گراند کوپه را عرضه خواهد کرد. دو برند گرانقیمت فیات کرایسلر، یعنی فراری و مازراتی، نیز امسال این در نمایشگاه نمایش داده میشوند. هر ساله نمایشگاه بینالمللی خودرو آمریکای شمالی حدود ۵ هزار روزنامهنگار و تحلیلگر حوزه خودرو و همچنین مدیران ارشد صنعت خودروسازی را به دیترویت میآورد. از تاریخ ۱۷ ژانویه بازدید عموم از این نمایشگاه آغاز میشود و پیشبینی میشود روزانه دهها هزار نفر برای بازدید به نمایشگاه خواهند آمد. قیمت بلیت این نمایشگاه برای بزرگسالان ۱۳ دلار و برای افراد ۷ تا ۱۲ سال ۷ دلار است. بازدید از این نمایشگاه برای کودکان زیر ۶ سال رایگان است. دیوید سوربی، اقتصاددان مرکز لومیس سیلز، برآورد میکند که تاثیر اقتصادی این نمایشگاه در سال گذشته برای منطقه ۳۷۵ میلیون دلار بوده است.
از سوی دیگر هر ساله در مراسم «چریتی پریویو» که در تاریخ ۱۶ ژانویه (یک روز قبل از برگزاری نمایشگاه دیترویت)برگزار میشود میلیونها دلار برای ۹ مرکز خیریه کودکان جمعآوری میشود. این مراسم همچنین به شرکتکنندگان امکان میدهد قبل از گشایش نمایشگاه به روی عموم از خودروها دیدن کنند. برگزارکنندگان نمایشگاه انتظار دارند بیش از ۱۴ هزار نفر در مراسم «چریتی پریویو» شرکت کنند و بیش از ۵ میلیون دلار برای مراکز خیریه کودکان جمعآوری شود. از سال ۱۹۷۶ تاکنون در این مراسم بیش از ۹۶ میلیون دلار جمعآوری شده است که ۴۵ میلیون دلار آن مربوط به یک دهه گذشته است. قیمت بلیت این مراسم ۴۰۰ دلار است که ۳۹۰ دلار آن معاف از مالیات است. لاریچ میگوید: «این بزرگترین مراسم خیریه یک روزه در آمریکای شمالی بهشمار میرود.»
در تاریخ ۱۰ ژانویه نیز مراسمی مخصوص مدیران ارشد خودروسازان برگزار میشود و در آن برای کمک به بیمارستان هنری فورد پول جمعآوری میشود. برای این مراسم ۳۰۰ بلیت به قیمت هزار دلار فروخته میشود.