امتیاز موضوع:
  • 6 رأی - میانگین امتیازات: 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اسلحه كلاشينكف

#3
تاریخچه:
اسلحه کلاشینکف ساخت شوروی سابق است که توسط یک سرگرد روسی به نام میخاییل تیموفیوچ  کلاشینکف ساخته شد این سرگرد روسی که در جنگ جهانی دوم از ناحیه کمر قعط نخاع شد و با زمین گیر شدنش همت خود را از دست نداد و به طراحی جنگ افزارهایی که در جنگ معایبی داشت پرداخت و در آن زمان که شوروی در جنگ سرد بود مهره ای بزرگ به نام کلاشینکف داشت .
این اسلحه در سال 1943 طراحی و با الهام از طرح ام پی ۴۴  در سال 1945 ساخته و در سال 1946 بازبینی و طراحی مجدد و در سال 1947 به طور کامل وارد ارتش شوروی شد . و به نام AK-47 نام گرفت ودر سال 195۱ هیئت تدوین اسلحه کلاش با رفع معایب این اسلحه نوع جدیدی از این سلاح را وارد بازار کردند به نام AK-M
این سلاح هم اکنون در جمهری اسلام ایران و ۱۳ کشور دیگر جهان تولید می گردد که از جهاتی با همدیگر تفاوت دارند .
 مشخصات ظاهری سلاح کلاشینکف:
 
خوصوصیات و معایب  اسلحه AK-47
بدنه کاملا فولادی و سنگین
نوع بدنه فولاد پرس شده
قنداق سلاح چوبی ثابت و از نوع غیر قابل تعویض می باشد 
قطعات بکار رفته قالبی که در صورت شکستن و معیوب شدن دیگر به کار نمی رفت
خوصوصیات و  اسلحه AK-M
وزن کم بدنه فلزی قالبی با قابلیت تعویض
دستگاه چکاننده قابل تعویض
قابلیت نصب دوربین
قابلیت تعویض قطعات در صورت معیوب شدن
نصب و پرتاب انواع نارنجک تفنگی
مشخصات:
سلاحی است انفرادی
دارای برگه ناظم آتش سه وضعیتی به ترتیب از بالا
1- ضامن
2- رگبار
3- تک تیر
در دو نوع قنداق ثابت (کائوچویی و چوبی ) و متحرک (تاشو بغل و تاشو از زیر)
دارای خشابهای فلزی و کائو چویی می باشد که از زیر سلاح تغزیه می شود ودر انواع 30 تیری 40 و 75 تیری توپی می باشد که در صنایع جنگی ایران 95 تیری کاماندویی ساخت می شود که در موارد خاص به کار می رود
با فشار غیر مستقیم گاز باروت مسلح می شود ...
این سلاح تا از ضامن خارج نشود مسلح نمی شود
این سلاح دارای دو نوع دستگاه نشانه روی اپتیکی و مکانیکی می باشد
دستگاه نشانه روی مکانیکی آن از قسمت تشکیل شده است
۱- مگسک قابل تنظیم در سمت و برد در قسمت جلوی سلاح
۲- ستون درجه از (۱) الی (۸ یا ۱۰)مدرج شده است . (هر عدد نمایانگر ۱۰۰ متر می باشد )
دستگاه نشانه روی اپتیکی این سلاح روی یک روپوش محفظه یدک نصب می باشد که در موقع استفاده در روپوش اصلی سلاح را برداشته و روپوش اصلی سلاح را برداشته و روپوش را که دوربین بر آن سوار است جا می زنیم  
 
مشخصات جزیی سلاح:
۱- کالیبر                                                                     ۶۲/۷
۲- تعداد خان                                                                  ۴ عدد
۳- گردش خان                                                             از چپ به راست
۴- سرعت اولیه گلوله                                                  ۸۱۰ متر بر ثانیه
۵- وزن سلاح بدون خشاب                                              ۲۷۰/۳ کیلوگرم
۶- وزن خشاب ۳۰ تیری فولادی بدون فشنگ                         ۳۵۵ گرم
۷- وزن خشاب ۳۰تیری آلمینیومی بدون فشنگ                     ۱۷۰ گرم
۸-وزن خشاب ۳۰ تیری کائوچویی بدون فشنگ                      ۲۳۵ گرم
۹- طول گام      ۵/۲۳
۱۰ تعداد گام                  ۶/۱ دور
۱۱- طول سلاح با سرنیزه                              ۱۰۲ سانتیمتر
۱۲- طول سلاح با قنداق فلزی بسته             ۶۶ سانتیمتر
۱۳- طول سلاح با قنداق چوبی . کائوچویی . یا فلزی باز                  ۹۴ سانتیمتر
۱۴- طول کلاش کوتاه ساخت ایران               ۸۰ سانتیمتر
۱۵- نواخت تیر علمی                          ۵۵۰ الی ۶۰۰ تیر در دقیقه
۱۶ نواخت تیر عملی (رگبار)                     ۱۰۰ الی ۱۲۰ تیر در دقیقه
۱۷- برد مفید                                      ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ متر
۱۸- برد نهایی                                        ۲۰۰۰ متر
نکته:
شرایط جوی . جنس باروت و ... در کاهش یا افزایش برد گلوله موثر است .
متعلقات :
۱- سرنیزه
۲- لوله رابط (پرتاب نارجک تفنگی)
۳- ابزار نشانه روی در شب
۴- دوربین مادونه قرمز
۵- دوربین معمولی
۶- انواع خشاب
۷- پوکه کش
۸- شعله پوش مانوری
۹- وسایل تنظیف
۱۰- دوپایه
انواع فشنگ :
۱- معمولی
۲- رسام
۳- ثاقب
۴- ثاقب آتش زا
۵- جنگی واتر پروف
۶- آموزشی
۷- گازی معمولی
۸- گازی مخصوص پرتاب نارنجک تفنگی
انواع نارنجک تفنگی
۱- ضد تانک
۲- ضد نفرات
۳- منور
۴- دودزا
۵-آموزشی
 
 
................................................................................​..........................................
تاريخچه كلاشينكف
اسلحه كلاشينكف
میخائیل تیموفیویچ کلاشنیکف (به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
روسی : ‎Михаил Тимофеевич Калашников ‏) مخترع دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
روسی سلاح دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آ-کا-۴۷ موسوم به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلاشنیکف است.
وی در سال دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
۱۹۱۹ در شمال دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
روسیه در روستایی به نام سیبری در خانواده‌ای فقیر متولد شد. سطح تصحیلات وی پایین بود به طوری که نتوانست دوران متوسط را طی کند. در سن کم جوانی وارد دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ارتش شوروی شد. در سال دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
۱۹۴۵ در طی یکی از حملات ارتش شوروی به نیروهای دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آلمان نازی میخائیل کلاشینکوف در شهری به نام تانکش‌ مجروح و در بیمارستان بستری شد. او در بیمارستان تصمیم گرفت که با در هم آمیختن ویژگی‌ها و کاربردهای سلاح آمریکایی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ام یک و تفنگ آلمانی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اس-ت-گ-۴۴ یک تفنگ خودکار طراحی و تولید کند. ساخت این سلاح در سال دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
۱۹۴۷ تکمیل و پس از آن در سال دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
۱۹۵۱ به طور رسمی وارد دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ارتش شوروی شد.
کلاشینکف که در سن ۹۰ سالگی کم بنیه اما همچنان تیزهوش به نظر می‌رسد در مراسمی گفت: «اگر می‌خواهید کسی را مقصر بدانید آلمان‌های نازی را به خاطر اینکه مرا مجبور کردند طراح سلاح شوم، مقصر بدانید!» وی افزود: «البته من همواره می‌خواستم که دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مورد نیاز کشاورزی بسازم.»
از آغاز تولید کلاشنیکف تاکنون بیش از صد میلیون قبضه از مدل دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آ-کا-۴۷ در کارخانهٔ تولید این سلاح در شهر دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ایژوسک روسیه و یا سایر کشورها با مجوز قانونی و یا به طور غیر قانونی ساخته شده‌است.
میخائیل کلاشینکوف سازنده اسلحه کلاشینکوف گفته است: «اسلحه کلاشینکوف را برای جلوگیری از پیشروی آلمان بسوی شوروی ساختم و قصد نداشتم این اسلحه در عملیات تروریستی مورد استفاده قرار گیرد.» به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی «مسکونیوز»، کلاشنیکوف ۸۶ ساله می‌گوید: هر وقت در تلویزیون می‌بینم اسلحه‌ای که برای دفاع از سرزمین مادری‌ام ساختم در دستان اعضای القاعده و گروههای تروریستی است، از خود می‌پرسم چطور این اسلحه بدست آنها رسیده است؟ 
 
مشخصات تفنگ كلاشينكوف
اسلحه كلاشينكف
کلاشنیکف آ-کا-۴۷ (به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
روسی : Калашникова AK-۴۷) لفظ عامه گاهی آن را کلاشینکف و یا به طور خلاصه کلاش نیز می‌نامند، اسلحه‌ای انفرادی است که به حالت تمام اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک می‌تواند تیراندازی کند. این اسلحه دارای خشاب‌های ۳۰، ۴۰ و ۷۵ فشنگی (قابلمه‌ای) می‌باشد.[sup][دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نیازمند منبع
][/sup]

این سلاح به روش غیرمستقیم و با فشار گاز ناشی از انفجار باروت مسلح می‌شود و سیستم قفل دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گلنگدن آن از نوع چرخشی است. این سلاح در سه نوع با قنداق ثابت، تاشو از زیر، و تاشو از بغل ساخته می‌شود که نوع تاشو آن به دلیل اشغال کردن فضای کمتر و حمل آسانتر مورد توجه قرار گرفته‌است. به خاطر کوچکی و سبک بودن نسبی در جنگ‌های دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چریکی (دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پارتیزانی ) کارایی دارد. دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کالیبر اصلی آن ۷٫۶۲ است ولی در کالیبرهای دیگر نیز ساخته شده‌است.کشورهای مختلفی (بیشتر از بلوک شرق) و از جمله ایران، این سلاح را در انواع مختلف به تولید رسانده‌اند و هم اکنون این اسلحه به دلیل کارایی بالای خود در سازمان رزم نیروهای مسلح دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ایران قرار دارد.

نام این اسلحه در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
زبان روسی Автомат Калашникова образца ۱۹۴۷ года و در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
انگلیسی Automatic Kalashnikov rifle 1947 model است.

اسلحه کلاشنیکف در سال دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
۱۹۴۷ توسط دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
میخائیل کلاشنیکف در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
روسیه طراحی شد و در دوران جنگ سرد توسط بسیاری از کشورهای جهان به ویژه دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بلوک شرق استفاده گردید. در سال دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
۱۹۵۱ رسماً وارد دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ارتش روسیه گردید. بدنه ان از فولاد نرم ساخته شده وبقیه قسمتها پرسکاری شده‌است. درحدودسال دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
۱۹۵۹ نوع AKM (افتامات کلاشینکف مدرن) درخط تولید قرارگرفت که بر خلاف مدل آ-کا-۴۷ بدنه این سلاح ورقه پرسکاری است و در قسمتهای دیگر تغییراتی نیز داده شده‌است. قابل توجه‌است که درارتش روسیه مدل (AKM) در حال خارج شدن از رده‌است و مدل دیگری از این سلاح بنام دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
SKS-۴۷ که از نظر ظاهر و مکانیسم مشابه این سلاح بوده وکالیبر ان کمتر است (۳۹*۴۵/۵) جانشین ان می‌گردد.

مدل‌ها
  • AK۴۷

  • AK۴۷ (SAR۱
    [font]
    [/font]
  • AK47S
    [font]
    [/font]
  • AKM
    [font]
    [/font]
  • AK74U
    [font]
    [/font]
  • AK۷۴
    [font]
    [/font]
  • AK74S
    [font]
    [/font]
  • AKS-۷۴N
    [font]
    [/font]
  • AK۱۰۱
    [font]
    [/font]
  • AK۱۰۲
    [font]
    [/font]
  • AK۱۰۳
    [font]
    [/font]
  • AK۱۰۴
    [font]
    [/font]
  • AK۱۰۵
    [font]
    [/font]
  • AK۱۰۷
    [font]
    [/font]
  • AK۱۰۸
    [font]
    [/font]
  • MODEL OF SSR-۸۵B
    [font]
    [/font]
  • NORINCO AK۴۷
    [font]
    [/font]
  • AKSN

مختصات تفنگ كلاشينكوف
۱- کالیبر ۶۲/۷
۲- تعداد خان ۴ عدد
۳- گردش خان از چپ به راست
۴- سرعت اولیه گلوله ۸۱۰ متر بر ثانیه
۵- وزن سلاح بدون خشاب ۲۷۰/۳ کیلوگرم
۶- وزن خشاب ۳۰ تیری فولادی بدون فشنگ ۳۵۵ گرم
۷- وزن خشاب ۳۰تیری آلمینیومی بدون فشنگ ۱۷۰ گرم
۸-وزن خشاب ۳۰ تیری کائوچویی بدون فشنگ ۲۳۵ گرم
۹- طول گام ۵/۲۳
۱۰ تعداد گام ۶/۱ دور
۱۱- طول سلاح با سرنیزه ۱۰۲ سانتیمتر
۱۲- طول سلاح با قنداق فلزی بسته ۶۶ سانتیمتر
۱۳- طول سلاح با قنداق چوبی . کائوچویی . یا فلزی باز ۹۴ سانتیمتر
۱۴- طول کلاش کوتاه ساخت ایران ۸۰ سانتیمتر
۱۵- نواخت تیر علمی ۵۵۰ الی ۶۰۰ تیر در دقیقه
۱۶ نواخت تیر عملی (رگبار) ۱۰۰ الی ۱۲۰ تیر در دقیقه
۱۷- برد مفید ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ متر
۱۸- برد نهایی ۲۰۰۰ متر
۱۹-طول لوله:      415 ميليمتر
۲۰-برد موثر آتش:  300-400 متر
پاسخ
 سپاس شده توسط Medusa


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
تاريخچه كلاشينكف - P.K.2 - 21-08-2014، 22:30

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  این اسلحه تهاجمی و پیشرفته نیروهای نظامی ایران را بشناسید /بُرد «مصاف» چقدر است؟
  تحویل اسلحه های جدید خودکار کالاشنیکوف به وزارت امور داخلی و گارد روسیه
  |4 اسلحه که در آینده از آن استفاده میشود|
  تاریخچه اسلحه های لیزری
  معرفی|سه عدد از عجیب ترین اسلحه های تاریخ
  درباره یک اسلحه مخفی و تاریخی در آمریکا
  کنترل اسلحه روی گجت هوشمند
  درباره یک اسلحه مخفی و تاریخی در آمریکا(+تصاویر)
  اسلحه ای مخفی؛ از جنگ جهانی تا فیلم تارانتینو!
  اسلحه تک تیرانداز SAKOTRG ساخت فنلاند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان