(22-05-2014، 10:50)Hitchcock نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(22-05-2014، 10:33)منتظر19 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.والا شما اولش گفتی شخصیه من نظرمو بر اون اساس دادم. خب این نظرات شما کاملا میرسونه که از نظر شما امری شخصی نیست.
(22-05-2014، 10:17)Hitchcock نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(22-05-2014، 10:00)منتظر19 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.سلام من که عصبانی نیستم خونسردتر از این حرفام. در کمال آرامش انگشتان ظریف خود را بر پیکر زمخت کیبرد می فشارم تا خدای نکرده احساس ناخوشایندی بر خاطر شریفتان مستولی نگردد.
سلام مجدد تا شما یه لیوان آب بخورید و از عصبانیتتون کم بشه من هم نظر خودم رو بدم
راستی ما اینجا برای دعوا نیومدیم ها.....
اما حجاب و مسئله ی شخصی: درسته حجاب مسئله ی شخصیه ولی دین تو متن زندگی هست و امر به معروف هم از فروع دین و از اون مهمتر فلسفه ی قیام عاشورا....
کسی که با حجاب نامناسب توی میاد تو جامعه اون دیگه مسئله ی شخصی محسوب نمیشه و کاملا عمومی میشه و مربوط به تمام افرادی میشه که تو جامعه زندگی میکنن
حالا میمونه روش امر به معروف که اون بحثش جداست و عده ای متاسفانه به روش نادرست متوسل میشن
زیر برف بودن سر! و منبع آمار ها:
فکر میکنم این کلماتی که شما به کار بردین بیشتر در مورد خودتون صادقه چون بد جور زیر برفین -------- با یک سرج ساده تو نت میتونید اطلاعات خوبی به دست بیارین
3-کشور های غربی و اصول اسلامی:
برای نمونه حجاب ....
برای اونم لازم نیست زحمت زیادی بکشین با یه سرچ ساده دستگیرتون میشه.....
و همینطور خیلی از اصولی که اسلام برامون تعیین کرده...
4- شما مثل اینکه زیاد اهل جمع بستن هستین
همش شما شما میگید
ایکاش تا وقتی راجع به کسی شناخت کافی نداشتیذ قضاوت نمیکردین.....
ما هم یه آدم معمولی هستیم مثل همه....
و عقاید مخصوص به خودمون
توی خونداده ی کاملا معمولی.....
و من الله توفیق..........
واقعا از برداشت اشتباهم پوزش میخام. واقعا متوجه نشدم که منظورتون از اینکه حجاب مسئله شخصیه فقط مربوط به چاردیواری منزل و در بین محارمه. س نتیجه میگیریم که اصلا شخصی نیست. خب مشکل حله.
همین سرچای ساده رو میزنین که اطلاعات غلط بهتون منتقل شده. زین پس یه خرده پیچیده تر سرچ کنید لطفا! برای اطلاع سرکارعالی در جوامع لیبرال طرز پوشش (و در کل اعتقادات) امری شخصی ست و روی آوردن خانم ها به حجاب در اون جوامع کاملا منطبق بر اصول حاکمه.
میگم شما چون افکارم باهاتون فرق داره. میترسم شما جمع بستن خودم و شما رو توهین به خودتون تلقی کنید.
موفق و منصور باشید!
عذر خواهیتون رو با کمال صداقت پذیرا هستم
دقیقا همینوجوری هست که فرمودین....... طبق آیین مقدس اسلام حجاب نداشتن فقط در بین محرام بدون مانع می باشد.....
که البته برای منفعت خودشون چون برای خدا هیچ سودی نیست
1-حجاب در رفتار:
وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى ( احزاب /33)
و مانند روزگار جاهليت قديم زينتهاى خود را آشكار مكنيد.
وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ ( نور / 31 )
و پاهاى خود را [به گونهاى به زمين] نكوبند تا آنچه از زينتشان نهفته مىدارند معلوم گردد
2- عدم رابطه و دوستی زنان با مردان و بالعکس
وَلاَ مُتَّخِذَاتِ أَخْدَانٍ (نساء /25 ) و( زنان اهل ) دوستگيران پنهانى نباشند
وَلاَ مُتَّخِذِي أَخْدَانٍ ( مائده / 5 ) و (مردان ) زنان را نباید در پنهانى دوست خود بگيريد
3- حجاب در پوشش
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ (احزاب / 59)
اى پيامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوششهاى خود را بر خود فروتر گيرند.
وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ (نور/31)
و زيورهاى خود را آشكار نگردانند مگر آنچه كه طبعا از آن پيداست و بايد روسرى خود را بر سينه خويش [فرو] اندازند( البته در برابر نامحرم )
4- عدم قرار مخفیانه با زنان :
لاَّ تُوَاعِدُوهُنَّ سِرًّا إِلاَّ أَن تَقُولُواْ قَوْلًا مَّعْرُوفًا وَلاَ تَعْزِمُواْ عُقْدَةَ النِّكَاحِ حَتَّىَ يَبْلُغَ الْكِتَابُ أَجَلَهُ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ يَعْلَمُ مَا فِي أَنفُسِكُمْ فَاحْذَرُوهُ ( بفره / 235)
با آنان قول و قرار پنهانى مگذاريد مگر آنكه سخنى پسنديده بگوييد و به عقد زناشويى تصميم مگيريد تا زمان مقرر به سرآيد و بدانيد كه خداوند آنچه را در دل داريد مىداند پس از [مخالفت] او بترسيد.
قُل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنّ َ ( نور/ 30و31)
به مردان با ايمان بگو ديده فرو نهند و پاكدامنى ورزند و به زنان با ايمان بگو ديدگان خود را [از هر نامحرمى] فرو بندند و پاكدامنى ورزند.
6- حجاب در گفتار
فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا ( احزاب /32)
پس به ناز سخن مگوييد تا آنكه در دلش بيمارى است طمع ورزد و گفتارى شايسته گوييد.
هشدار
إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْؤُولًا
همانا گوش و چشم و قلب همه مورد پرسش خواهند بود
بنده با چگونگی اداره ی جوامع لیبرال کاری ندارم چون ما مکتب خودمون رو داریم لیبرالیسم و کومونیسم هر دو در افراط و تفریط سرگردان هستن.....
بنده به اون شناختی که زنان غربی یواش یواش دارن میرسن اشاره کردم........
و در آخر مسئله ی جمع بستن
شما چرا همه چیزو برعکس میگیرین!!!!!!!
این که فرمودین
میترسم شما جمع بستن خودم و شما رو توهین به خودتون تلقی کنید.
اتفاقا باعث افتخاره من هست اگه این کارو بکنید
بهتره یه سری به نظر قبلیتون بزنید تا متوجه منظورم بشید....
یا علی.........
با اینکه مفصل میشه در مورد این آیاتی که آوردید بحث کرد ولی از حوصله و فرصت من الان خارجه.
مهمترین حسن لیبرالها اینه که مردم رو آدم حساب میکنن و میذارن خودشون تصمیم بگیرن و یه عده نمیشن قیمشون و بگن مردم نمیفهمن و ما باید کنترلشون کنیم...
علی نگهدارتون ...
سلام مجدد خدمت شما خوبه خوشم اومد از رفتارتون
بحث سالم به دور از توهین البته یه کوچولو بود ها ولی گذشت رو برای این موقع ها گذاشتن.....
ممنونم ازتون.......
و اما پاسخ:
در مورد این که فرمودین:
والا شما اولش گفتی شخصیه من نظرمو بر اون اساس دادم. خب این نظرات شما کاملا میرسونه که از نظر شما امری شخصی نیست.
شما در اولین نظری که داده بودین به جای حجاب به مسائل دیگه پرداخته بودین مسائل سیاسی و .....
من طبق اون گفتم که حجاب برای منفعت خود فرد هست و ربطی به این مسائل نداره
در مورد آیات من هم مایل بودم که بحث بشه ولی به قول خودتون مجالش نیست.....
در مورد تو سری خور بودن و...
نکته ی مهمی که باید بگم اینکه اگه شما امر به معروف رو تو سری خور بودن تلقی میکنید این دیگه بحثش جداست
امر به معروف وظیفه ی همه هست
حتی شما هم اگه دیدین من کاری میکنم که طبق قوانین خداست باید بهم تذکر بدین
که کارم درست نیست
وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّهٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ (آل عمران ۱۰۴)
و بايد از ميان شما گروهي [مردم را] به نيكي دعوت كنند و به كار شايسته وادارند و از زشتي بازدارند و آنان همان رستگارانند
کُنْتُمْ خَیْرَ أُمَّهٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ لَوْ آمَنَ أَهْلُ الْکِتابِ لَکانَ خَیْراً لَهُمْ مِنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَ أَکْثَرُهُمُ الْفاسِقُونَ (آل عمران ۱۱۰)
شما بهترين امتي هستيد كه بري مردم پديدار شدهايد به كار پسنديده فرمان ميدهيد و از كار ناپسند بازميداريد و به خدا ايمان داريد و اگر اهل كتاب ايمان آورده بودند قطعا برايشان بهتر بود برخي از آنان مؤمنند و[لي] بيشترشان نافرمانند
یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ یُسارِعُونَ فِی الْخَیْراتِ وَ أُولئِکَ مِنَ الصَّالِحینَ (آل عمران ۱۱۴)
[ولي همه آنان] يكسان نيستند از ميان اهل كتاب گروهي درستكردارند كه آيات الهي را در دل شب ميخوانند و سر به سجده مينهند
با توجه به ایات فوق امر به معروف وظیفه ی مسلمه ولی راه مخصوص خودش رو داره که متاسفانه زیاد رعایت نمیشه......
در مورد اینکه علاقه دارین به جوامع سرمایه داری و لیبرال :
تقلید از نقاط قوت و پیشرفت های غربی ها خیلی هم خوبه ولی باید مراقب باشیم غرب زده نشیم
از جمله ضعف های حکومت لیبرال:
توزیع ناکارامد و ناعادلانه پول و قدرت
گرایش به انحصارطلبی بازار
امپریالیسم و شکلهای مختلف استثمار فرهنگی و اقتصادی
پدیدههایی مانند از خود بیگانگی فرهنگی، نابرابری، بیکاری و بیثباتی اقتصادی
منتقدین براین باورند که ترکیب تجارت آزاد و داراییهای خصوصی سرمایه داران ذاتاً منجر به ساختارهای انحصارطلب میشود. مباحث اقتصاد سیاسی به مطالعهٔ این موضوع میپردازد که نظام سرمایه داری تا چه اندازه مسئول استثمار اقتصادی، جنگهای امپریالیستی، استعمارگرایانه و ضد انقلابی، همچنین سرکوب کارگران، اتحادیههای صنفی و نسل کشی است.
از جمله نقاط ضعف و یا قدرت نظام سرمایه داری دورههای بحران در این نظام است که به نظر برخی همچون مارکس نقطه ضعف آن میباشد که بر این پایه او تئوری بحران را مطرح کرد که سبب فروپاشی نظام سرمایه داری میگردد، از دید برخی دیگر دورههای بحران سبب تقویت ارکان نظام سرمایه داری میشود.
به عقیده مارکس با هر بحران پایههای سرمایه داری متزلزل میشود و در خلال یکی از این بحرانهای وخیم اقتصادی با اقدام به اعتصاب و شدت عمل کارگری، مالکیت ابزار تولید از آن معدود مالکانی که بر اثر قانون تمرکز سرمایه باقیماندهاند به هیات اجتماعیه انتقال داده میشود.
برای مطالعه ی بیشتر:
کتاب های:
1- «دکترین شوک؛ ظهور سرمایهداری فاجعه»توسط «نائومی کلاین»
دانشنامه سیاسی، نوشته داریوش آشوری
کتاب تاریخ اندیشه های سیاسی در قرن بیستم (دکتر بشیریه)
و کتاب انسان و خدا(دکتر چمران)
مراجعه کنید
و من الله توفیق
(22-05-2014، 11:22)منتظر19 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(22-05-2014، 10:50)Hitchcock نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(22-05-2014، 10:33)منتظر19 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.والا شما اولش گفتی شخصیه من نظرمو بر اون اساس دادم. خب این نظرات شما کاملا میرسونه که از نظر شما امری شخصی نیست.
(22-05-2014، 10:17)Hitchcock نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(22-05-2014، 10:00)منتظر19 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.سلام من که عصبانی نیستم خونسردتر از این حرفام. در کمال آرامش انگشتان ظریف خود را بر پیکر زمخت کیبرد می فشارم تا خدای نکرده احساس ناخوشایندی بر خاطر شریفتان مستولی نگردد.
سلام مجدد تا شما یه لیوان آب بخورید و از عصبانیتتون کم بشه من هم نظر خودم رو بدم
راستی ما اینجا برای دعوا نیومدیم ها.....
اما حجاب و مسئله ی شخصی: درسته حجاب مسئله ی شخصیه ولی دین تو متن زندگی هست و امر به معروف هم از فروع دین و از اون مهمتر فلسفه ی قیام عاشورا....
کسی که با حجاب نامناسب توی میاد تو جامعه اون دیگه مسئله ی شخصی محسوب نمیشه و کاملا عمومی میشه و مربوط به تمام افرادی میشه که تو جامعه زندگی میکنن
حالا میمونه روش امر به معروف که اون بحثش جداست و عده ای متاسفانه به روش نادرست متوسل میشن
زیر برف بودن سر! و منبع آمار ها:
فکر میکنم این کلماتی که شما به کار بردین بیشتر در مورد خودتون صادقه چون بد جور زیر برفین -------- با یک سرج ساده تو نت میتونید اطلاعات خوبی به دست بیارین
3-کشور های غربی و اصول اسلامی:
برای نمونه حجاب ....
برای اونم لازم نیست زحمت زیادی بکشین با یه سرچ ساده دستگیرتون میشه.....
و همینطور خیلی از اصولی که اسلام برامون تعیین کرده...
4- شما مثل اینکه زیاد اهل جمع بستن هستین
همش شما شما میگید
ایکاش تا وقتی راجع به کسی شناخت کافی نداشتیذ قضاوت نمیکردین.....
ما هم یه آدم معمولی هستیم مثل همه....
و عقاید مخصوص به خودمون
توی خونداده ی کاملا معمولی.....
و من الله توفیق..........
واقعا از برداشت اشتباهم پوزش میخام. واقعا متوجه نشدم که منظورتون از اینکه حجاب مسئله شخصیه فقط مربوط به چاردیواری منزل و در بین محارمه. س نتیجه میگیریم که اصلا شخصی نیست. خب مشکل حله.
همین سرچای ساده رو میزنین که اطلاعات غلط بهتون منتقل شده. زین پس یه خرده پیچیده تر سرچ کنید لطفا! برای اطلاع سرکارعالی در جوامع لیبرال طرز پوشش (و در کل اعتقادات) امری شخصی ست و روی آوردن خانم ها به حجاب در اون جوامع کاملا منطبق بر اصول حاکمه.
میگم شما چون افکارم باهاتون فرق داره. میترسم شما جمع بستن خودم و شما رو توهین به خودتون تلقی کنید.
موفق و منصور باشید!
عذر خواهیتون رو با کمال صداقت پذیرا هستم
دقیقا همینوجوری هست که فرمودین....... طبق آیین مقدس اسلام حجاب نداشتن فقط در بین محرام بدون مانع می باشد.....
که البته برای منفعت خودشون چون برای خدا هیچ سودی نیست
1-حجاب در رفتار:
وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى ( احزاب /33)
و مانند روزگار جاهليت قديم زينتهاى خود را آشكار مكنيد.
وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ ( نور / 31 )
و پاهاى خود را [به گونهاى به زمين] نكوبند تا آنچه از زينتشان نهفته مىدارند معلوم گردد
2- عدم رابطه و دوستی زنان با مردان و بالعکس
وَلاَ مُتَّخِذَاتِ أَخْدَانٍ (نساء /25 ) و( زنان اهل ) دوستگيران پنهانى نباشند
وَلاَ مُتَّخِذِي أَخْدَانٍ ( مائده / 5 ) و (مردان ) زنان را نباید در پنهانى دوست خود بگيريد
3- حجاب در پوشش
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ (احزاب / 59)
اى پيامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوششهاى خود را بر خود فروتر گيرند.
وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ (نور/31)
و زيورهاى خود را آشكار نگردانند مگر آنچه كه طبعا از آن پيداست و بايد روسرى خود را بر سينه خويش [فرو] اندازند( البته در برابر نامحرم )
4- عدم قرار مخفیانه با زنان :
لاَّ تُوَاعِدُوهُنَّ سِرًّا إِلاَّ أَن تَقُولُواْ قَوْلًا مَّعْرُوفًا وَلاَ تَعْزِمُواْ عُقْدَةَ النِّكَاحِ حَتَّىَ يَبْلُغَ الْكِتَابُ أَجَلَهُ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ يَعْلَمُ مَا فِي أَنفُسِكُمْ فَاحْذَرُوهُ ( بفره / 235)
با آنان قول و قرار پنهانى مگذاريد مگر آنكه سخنى پسنديده بگوييد و به عقد زناشويى تصميم مگيريد تا زمان مقرر به سرآيد و بدانيد كه خداوند آنچه را در دل داريد مىداند پس از [مخالفت] او بترسيد.
قُل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنّ َ ( نور/ 30و31)
به مردان با ايمان بگو ديده فرو نهند و پاكدامنى ورزند و به زنان با ايمان بگو ديدگان خود را [از هر نامحرمى] فرو بندند و پاكدامنى ورزند.
6- حجاب در گفتار
فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا ( احزاب /32)
پس به ناز سخن مگوييد تا آنكه در دلش بيمارى است طمع ورزد و گفتارى شايسته گوييد.
هشدار
إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْؤُولًا
همانا گوش و چشم و قلب همه مورد پرسش خواهند بود
بنده با چگونگی اداره ی جوامع لیبرال کاری ندارم چون ما مکتب خودمون رو داریم لیبرالیسم و کومونیسم هر دو در افراط و تفریط سرگردان هستن.....
بنده به اون شناختی که زنان غربی یواش یواش دارن میرسن اشاره کردم........
و در آخر مسئله ی جمع بستن
شما چرا همه چیزو برعکس میگیرین!!!!!!!
این که فرمودین
میترسم شما جمع بستن خودم و شما رو توهین به خودتون تلقی کنید.
اتفاقا باعث افتخاره من هست اگه این کارو بکنید
بهتره یه سری به نظر قبلیتون بزنید تا متوجه منظورم بشید....
یا علی.........
با اینکه مفصل میشه در مورد این آیاتی که آوردید بحث کرد ولی از حوصله و فرصت من الان خارجه.
مهمترین حسن لیبرالها اینه که مردم رو آدم حساب میکنن و میذارن خودشون تصمیم بگیرن و یه عده نمیشن قیمشون و بگن مردم نمیفهمن و ما باید کنترلشون کنیم...
علی نگهدارتون ...
سلام مجدد خدمت شما خوبه خوشم اومد از رفتارتون
بحث سالم به دور از توهین البته یه کوچولو بود ها ولی گذشت رو برای این موقع ها گذاشتن.....
ممنونم ازتون.......
و اما پاسخ:
در مورد این که فرمودین:
والا شما اولش گفتی شخصیه من نظرمو بر اون اساس دادم. خب این نظرات شما کاملا میرسونه که از نظر شما امری شخصی نیست.
شما در اولین نظری که داده بودین به جای حجاب به مسائل دیگه پرداخته بودین مسائل سیاسی و .....
من طبق اون گفتم که حجاب برای منفعت خود فرد هست و ربطی به این مسائل نداره
در مورد آیات من هم مایل بودم که بحث بشه ولی به قول خودتون مجالش نیست.....
در مورد تو سری خور بودن و...
نکته ی مهمی که باید بگم اینکه اگه شما امر به معروف رو تو سری خور بودن تلقی میکنید این دیگه بحثش جداست
امر به معروف وظیفه ی همه هست
حتی شما هم اگه دیدین من کاری میکنم که طبق قوانین خدا نیست باید بهم تذکر بدین
که کارم درست نیست
وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّهٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ (آل عمران ۱۰۴)
و بايد از ميان شما گروهي [مردم را] به نيكي دعوت كنند و به كار شايسته وادارند و از زشتي بازدارند و آنان همان رستگارانند
کُنْتُمْ خَیْرَ أُمَّهٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ لَوْ آمَنَ أَهْلُ الْکِتابِ لَکانَ خَیْراً لَهُمْ مِنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَ أَکْثَرُهُمُ الْفاسِقُونَ (آل عمران ۱۱۰)
شما بهترين امتي هستيد كه بري مردم پديدار شدهايد به كار پسنديده فرمان ميدهيد و از كار ناپسند بازميداريد و به خدا ايمان داريد و اگر اهل كتاب ايمان آورده بودند قطعا برايشان بهتر بود برخي از آنان مؤمنند و[لي] بيشترشان نافرمانند
یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ یُسارِعُونَ فِی الْخَیْراتِ وَ أُولئِکَ مِنَ الصَّالِحینَ (آل عمران ۱۱۴)
[ولي همه آنان] يكسان نيستند از ميان اهل كتاب گروهي درستكردارند كه آيات الهي را در دل شب ميخوانند و سر به سجده مينهند
با توجه به ایات فوق امر به معروف وظیفه ی مسلمه ولی راه مخصوص خودش رو داره که متاسفانه زیاد رعایت نمیشه......
در مورد اینکه علاقه دارین به جوامع سرمایه داری و لیبرال :
تقلید از نقاط قوت و پیشرفت های غربی ها خیلی هم خوبه ولی باید مراقب باشیم غرب زده نشیم
از جمله ضعف های حکومت لیبرال:
توزیع ناکارامد و ناعادلانه پول و قدرت
گرایش به انحصارطلبی بازار
امپریالیسم و شکلهای مختلف استثمار فرهنگی و اقتصادی
پدیدههایی مانند از خود بیگانگی فرهنگی، نابرابری، بیکاری و بیثباتی اقتصادی
منتقدین براین باورند که ترکیب تجارت آزاد و داراییهای خصوصی سرمایه داران ذاتاً منجر به ساختارهای انحصارطلب میشود. مباحث اقتصاد سیاسی به مطالعهٔ این موضوع میپردازد که نظام سرمایه داری تا چه اندازه مسئول استثمار اقتصادی، جنگهای امپریالیستی، استعمارگرایانه و ضد انقلابی، همچنین سرکوب کارگران، اتحادیههای صنفی و نسل کشی است.
از جمله نقاط ضعف و یا قدرت نظام سرمایه داری دورههای بحران در این نظام است که به نظر برخی همچون مارکس نقطه ضعف آن میباشد که بر این پایه او تئوری بحران را مطرح کرد که سبب فروپاشی نظام سرمایه داری میگردد، از دید برخی دیگر دورههای بحران سبب تقویت ارکان نظام سرمایه داری میشود.
به عقیده مارکس با هر بحران پایههای سرمایه داری متزلزل میشود و در خلال یکی از این بحرانهای وخیم اقتصادی با اقدام به اعتصاب و شدت عمل کارگری، مالکیت ابزار تولید از آن معدود مالکانی که بر اثر قانون تمرکز سرمایه باقیماندهاند به هیات اجتماعیه انتقال داده میشود.
برای مطالعه ی بیشتر:
کتاب های:
1- «دکترین شوک؛ ظهور سرمایهداری فاجعه»توسط «نائومی کلاین»
دانشنامه سیاسی، نوشته داریوش آشوری
کتاب تاریخ اندیشه های سیاسی در قرن بیستم (دکتر بشیریه)
و کتاب انسان و خدا(دکتر چمران)
مراجعه کنید
و من الله توفیق
(22-05-2014، 8:30)black sun نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نمی دونم درست باشه یا نه ولی من تو جامعه ی امروزی اینجوری دیدم که بعضی از این اخوند ها دین رو منبعی برای درامد می بینند
شاید امکانش هست........:306: