امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ورزش های هوازی برای دختران نوجوان بهتر است

#1
تحقیقات انجام شده در دانشگاه پیتزبورگ نشان داده است که انجام ورزش‌های هوازی در دختران نوجوان باعث جلوگیری از چاقی مفرط به بیماری‌های مربوط به آن می‌شود.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق گزارش‌های مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌ها، حتی مفرط در 30 سال اخیر در بین کودکان آمریکایی دو برابر و در بین نوجوانان آمریکایی سه برابر شده است. بالا رفتن آمار چاقی در کودکان به یک نگرانی جدی تبدیل شده است، زیرا باعث بروز بیماری‌های مختلف می‌شود مانند: دیابت نوع دو، سندروم متابولیک و کبد چرب.
با وجود این که ورزش و رژیم غذایی مناسب درمان‌های اصلی چاقی مفرط در کودکان به حساب می‌آیند. تحقیقات در بیمارستان پیتزبورگ نشان داده است که اگر نوجوانان پسر به تنهایی فعالیت فیزیکی خود را افزایش دهند، از سلامت بهتری برخوردار خواهند شد. فعالیت فیزیکی بیشتر باعث کاهش چربی بدن،‌کاهش چربی‌های شکمی، کاهش چربی کبد و بالا رفتن کارایی قلب و شش‌ها می‌شود.
محققان برای این که متوجه شوند دختران نوجوان چگونه می‌توانند از چاقی بکاهند، در مطالعات خود تفاوت بین تاثیر ورزش‌های هوازی و وزنه زدن را بررسی کردند.
در این تحقیقات تاثیرات هر دو نوع ورزش مشخص شد. محققان دریافتند دخترانی که ورزش‌های هوازی انجام می‌دهند، اما وزنه نمی‌زنند، چربی‌های شکمی و چربی کبدشان کاهش می‌یابد. همچنین حساسیت انسولین در آنها افزایش می‌یابد و احتمال ابتلا به دیابت نوع دو در آنها کم می‌شود.
در این تحقیقات 44 دختر نوجوان که چاقی مفرط داشتند و بین 12 تا 18 سال سن داشتند، مورد بررسی قرار گرفتند. این افراد سه گروه تقسیم شدند یک گروه 60 دقیقه‌ ورزش هوازی انجام دادند و این برنامه را سه روز در هفته‌ به مدت سه ماه انجام دادند. گروه دوم به همین مقدار ورزش‌های استقامتی انجام دادند و در کنار این ورزش‌ها تمرینات هوازی نیز انجام دادند. گروه سوم در هیچ ورزش برنامه‌ریزی شده و پایدار شرکت نداشتند.
قبل از این که برنامه‌های ورزشی شروع شود، همه افراد آزمایش‌های فیزیکی دادند که شامل اندازه گیری چرب بدن ، چربی کبد و چربی عضلات بود. همچنین میزان حساسیت انسولین، آمادگی جسمانی و ورزش آنها نیز اندازه گیری شد.
محققان دریافتند هر دو گروهی که ورزش کردند بعد از سه ماه چربی کمتری داشتند. با این وجود فاکتورهای مختلفی در این دو گروه متفاوت بود. کسانی که ورزش‌های هوازی انجام دادند چربی کبد و چربی شکمی بیشتری از دست دادند و حساسیت انسولین آنها بیشتر شد.
نتایج این تحقیقات نشان داد دختران نوجوانی که ورزش هوازی انجام می‌دهند فواید بیشتری به دست می‌آورند. همچنین دخترانی که ورزش هوازی انجام می‌دهند بیشتر لذت می برند
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ورزش های هوازی برای دختران نوجوان بهتر است 1
خلاف قوانین!
پاسخ
 سپاس شده توسط Mr. Potato Head
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مرگ هوادار نوجوان اتلتیکو در جشن قهرمانی
  باخت «تاریخی» الاهلی مقابل استقلال در حضور وزیر ورزش عربستان
  درخواست نویسندگی در بخش فوتبال و سایر ورزش ها و زیرشاخه ها
  سیامک نعمتی بهتر از وریا غفوری است
  ورزش جدید اسلم بال
  آشنایی با ورزش لاکراس
  مهدی طارمی؛ پرچم و غرور یک ملت فراتر از ورزش
  شش‌گانه بایرن مونیخ بهتر بود یا شش‌گانه بارسا؟
  مسی: بهتر بود درباره سوارز سکوت می‌کردم
  کدوم ورزش رو بیشتر می پسندید؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان