08-04-2021، 0:25
ﺳﺮﯼ ﻓﯿﻠﻢﻫﺎﯼ ﺑﺘﻤﻦ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺳﯿﻨﻤﺎ ﺑﺘﻤﻮﺑﯿﻞﻫﺎﯼ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﺼﻮﯾﺮ ﮐﺸﯿﺪﻩﺍﻧﺪ. ﺑﺘﻤﻮﺑﯿﻞ ﺷﺒﯿﻪ ﺗﺎﻧﮏ ﺩﺭ ﻓﯿﻠﻢﻫﺎﯼ ﺍﺧﯿﺮ ﮐﺮﯾﺴﺘﻮﻓﺮ ﻧﻮﻻﻥ ﻭ ﯾﺎ ﻧﺴﺨﻪ ﺍﺻﻠﯽ ﺩﺭ ﻓﯿﻠﻢﻫﺎﯼ ﺗﯿﻢ ﺑﺮﺗﻮﻥ، ﻫﺮ ﮐﺪﺍﻡ ﻭﯾﮋﮔﯽﻫﺎﯼ ﺧﺎﺹ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﺑﻪ ﺗﺎﺯﮔﯽ ﻣﺎﯾﮏ ﻓﺮﻧﯽ ﯾﮏ ﮐﭙﯽ ﺍﺯ ﻧﺴﺨﻪ ﺍﺻﻠﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ ﯾﮏ ﻭﯾﺪﯾﻮﯼ ﯾﻮﺗﯿﻮﺑﯽ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ.
ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﻓﯿﻠﻢﻫﺎ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﯾﮏ ﺷﻮﺭﻭﻟﺖ ﺍﯾﻤﭙﺎﻻ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺍﯾﻦ ﮐﭙﯽ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﯾﮏ ﻓﻮﺭﺩ ﻣﻮﺳﺘﺎﻧﮓ ۱۹۶۵ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﯼ ﻏﻮﻝﭘﯿﮑﺮ ﮐﻪ ﺑﺎ ﭘﻨﻞﻫﺎﯼ ﺑﺪﻧﻪ ﻓﺎﯾﺒﺮﮔﻼﺳﯽ ﭘﻮﺷﯿﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ۶ ﻣﺘﺮ ﻃﻮﻝ ﺩﺍﺭﺩ.
ﺑﻪ ﺟﺰ ﺩﺭﺏ ﮐﺸﻮﯾﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﮐﺎﺑﯿﻦ، ﻫﻤﻪ ﺍﺟﺰﺍﯼ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﮐﺎﻣﻼ ﮐﺎﺭﺑﺮﺩﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺍﺩﻋﺎ ﻣﯽﺷﺪ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﺍﺻﻠﯽ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺖ ﺑﺎ ﺗﻮﺍﻥ ۱۰۰۰۰ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﺳﺮﻋﺖ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﺁﻥﻫﺎ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ۴۸۳ ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ ﺑﻮﺩ، ﺍﯾﻦﺧﻮﺩﺭﻭ ﮐﻤﯽ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺍﺳﺖ.
ﺍﯾﻦ ﮐﭙﯽ ﺑﺘﻤﻮﺑﯿﻞ ﺍﺯ ﻣﻮﺗﻮﺭ ۵.۷ ﻟﯿﺘﺮﯼ V8 ﺷﻮﺭﻟﺖ ﺑﺎ ﺗﻮﺍﻥ ۳۸۰ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﯽﺑﺮﺩ. ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽﺭﺳﺪ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺩﻭ ﺗﻮﺭﺑﻮ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺍﺯ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﻗﺎﺑﻞ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺁﻥﻫﺎ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻣﺘﺼﻞ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ.
ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻓﺮﻧﯽ ﻣﻮﻓﻖ ﺷﺪ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺑﺘﻤﻮﺑﯿﻞ ﺧﺎﺹ ﭼﻨﺪ ﺩﻭﺭ ﺩﺭ ﭘﯿﺴﺖ ﺑﺰﻧﺪ. ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﯽ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﺎ ﭘﺪﺍﻝ ﺗﺮﻣﺰ ﺑﺰﺭﮔﺶ ﺣﺘﯽ ﺩﺭ ﺳﺮﻋﺖﻫﺎﯼ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﮐﺎﺭ ﺗﺮﺳﻨﺎﮐﯽ ﺍﺳﺖ. ﻓﺮﻧﯽ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﯽ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺭﺍ ﺳﺮﮔﺮﻡﮐﻨﻨﺪﻩ ﻭ ﻭﺣﺸﺘﻨﺎﮎ ﺗﻮﺻﯿﻒ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.
ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﻓﯿﻠﻢﻫﺎ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﯾﮏ ﺷﻮﺭﻭﻟﺖ ﺍﯾﻤﭙﺎﻻ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺍﯾﻦ ﮐﭙﯽ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﯾﮏ ﻓﻮﺭﺩ ﻣﻮﺳﺘﺎﻧﮓ ۱۹۶۵ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﯼ ﻏﻮﻝﭘﯿﮑﺮ ﮐﻪ ﺑﺎ ﭘﻨﻞﻫﺎﯼ ﺑﺪﻧﻪ ﻓﺎﯾﺒﺮﮔﻼﺳﯽ ﭘﻮﺷﯿﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ۶ ﻣﺘﺮ ﻃﻮﻝ ﺩﺍﺭﺩ.
ﺑﻪ ﺟﺰ ﺩﺭﺏ ﮐﺸﻮﯾﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﮐﺎﺑﯿﻦ، ﻫﻤﻪ ﺍﺟﺰﺍﯼ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﮐﺎﻣﻼ ﮐﺎﺭﺑﺮﺩﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺍﺩﻋﺎ ﻣﯽﺷﺪ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﺍﺻﻠﯽ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺖ ﺑﺎ ﺗﻮﺍﻥ ۱۰۰۰۰ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﺳﺮﻋﺖ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﺁﻥﻫﺎ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ۴۸۳ ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ ﺑﻮﺩ، ﺍﯾﻦﺧﻮﺩﺭﻭ ﮐﻤﯽ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺍﺳﺖ.
ﺍﯾﻦ ﮐﭙﯽ ﺑﺘﻤﻮﺑﯿﻞ ﺍﺯ ﻣﻮﺗﻮﺭ ۵.۷ ﻟﯿﺘﺮﯼ V8 ﺷﻮﺭﻟﺖ ﺑﺎ ﺗﻮﺍﻥ ۳۸۰ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﯽﺑﺮﺩ. ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽﺭﺳﺪ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺩﻭ ﺗﻮﺭﺑﻮ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺍﺯ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﻗﺎﺑﻞ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺁﻥﻫﺎ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻣﺘﺼﻞ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ.
ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻓﺮﻧﯽ ﻣﻮﻓﻖ ﺷﺪ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺑﺘﻤﻮﺑﯿﻞ ﺧﺎﺹ ﭼﻨﺪ ﺩﻭﺭ ﺩﺭ ﭘﯿﺴﺖ ﺑﺰﻧﺪ. ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﯽ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﺎ ﭘﺪﺍﻝ ﺗﺮﻣﺰ ﺑﺰﺭﮔﺶ ﺣﺘﯽ ﺩﺭ ﺳﺮﻋﺖﻫﺎﯼ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﮐﺎﺭ ﺗﺮﺳﻨﺎﮐﯽ ﺍﺳﺖ. ﻓﺮﻧﯽ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﯽ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺭﺍ ﺳﺮﮔﺮﻡﮐﻨﻨﺪﻩ ﻭ ﻭﺣﺸﺘﻨﺎﮎ ﺗﻮﺻﯿﻒ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.