07-08-2019، 10:40
ماشین ماهم کوروز داره ولی نه به این پیشرفتگی
|
پورشه |
||||||||
07-08-2019، 10:40
ماشین ماهم کوروز داره ولی نه به این پیشرفتگی
18-04-2020، 10:49
پورشه 718 باکستر GTS 4.0 از تابستان 2020وارد بازار ایالات متحده آمریکا میشود.
شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت این خودرو 4.1 ثانیهای است. که از مدلهای S یک دهم ثانیه بیشتر است.سرعت این پورشه به 180 مایل در ساعت میرسد و قیمتی در حدود 96 هزار دلار را به خود اختصاص داده است.
18-04-2020، 10:52
29-04-2020، 12:23
تب ساخت مدلهای ویژن گرن تویزمو (Gran Turismo Vision) را کازونوری یامائوچی (Kazunori Yamauchi) سازنده مجموعه بازیهایی با همین نام، به راه انداخت و از خودروسازان دعوت کرد تا برداشت خود را از یک خودروی GT ایده آل به نمایش بگذارند. بدین ترتیب بسیاری از کمپانیها وارد میدان شده و طرحهای کم و بیش اغواکننده خود را ارائه کردند. به گزارش پدال، البته مدلی که در تصاویر میبینید جزئی از این طرحها نبوده و ربطی به بازی گرن توریزمو ندارد. نام آن 04-908 مفهومی است. طراحیاش توسط شش نفر طراح مستقل انجام شده؛ گرچه الهاماتی هم از پروتوتایپهای ساختهشده برای بازی دارد. دنباله طویل عقب باعث شده که شباهت زیادی به مدلهای مسابقهای دهههای 1970 و 80 داشته باشد و از این نظر به راحتی متمایز شود؛ درست مثل خودروهای LMP1 امروزی که به راحتی قابلتمییز با دیگر خودروها هستند. با این حال اینطور برداشت میشود که نام آن ربط زیادی به مدل مسابقهای 908 LH کمپانی در سال 1969 ندارد و از قوانین نامگذاری یادبود گونه امروزی پیروی نمیکند. از جانب دیگر استفاده از زبان طراحی کنونی پورشه موجب گردهمایی میراث گرانبهای کمپانی و هویت طراحی آن در یک مجموعه مسابقهای شده است. به قول طراحان: این پروتوتایپ یک خودروی دستیِ خالص بوده (چیزی که بسیاری از طرفداران پورشه دلتنگ آن هستند) که روح اصیل مکانیکی در جایجای آن ازجمله تعویضکننده دنده دیده میشود. با توجه به اینکه این خودروساز چندی پیش برنامه خود را برای ساخت سوپراسپورتی دیگر در آینده نزدیک علنی کرد، به نظر میرسد این دست اقدامات و طراحی پروتوتایپهای اینچنینی خیلی هم بیربط به قضیه نباشد. باید منتظر بود و دید که حاصل نهایی کار چقدر از عناصر مدلهای کنونی و نیز ایدههای جدید کمپانی را در خود پرورده و چه چیز جدیدی برای در بوق و کرنا کردن دارد.
07-03-2021، 2:23
ﭘﻮﺭﺷﻪ ﺍﺯ ﺳﺎﻝ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﻣﯿﻼﺩﯼ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﺎﺗﯽ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﻮﺧﺖ ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ ﺁﻏﺎﺯ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮐﺮﺩ، ﭼﺮﺍ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺷﺮﮐﺖ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻋﻤﺮ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﺩﺭﻭﻥﺳﻮﺯ ﺍﺳﺖ. ﭘﻮﺭﺷﻪ ﻣﺪﺕﻫﺎ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺭﻭﯾﺎﯼ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺳﻮﺧﺖ ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﮐﺎﺭ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺑﺎ ﺯﯾﻤﻨﺲ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﻭ ﺷﺮﮐﺖ ﻧﻔﺖ ﺷﯿﻠﯽ ﻧﯿﺰ ﻫﻤﮑﺎﺭﯼﻫﺎﯾﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺧﻂ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺳﻮﺧﺖ ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ ﭘﻮﺭﺷﻪ ﺍﺯ ﺳﺎﻝ 2022 ﺁﻏﺎﺯ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺗﺎ ﺳﺎﻝ 2024 ﺣﺪﻭﺩ 55 ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﻟﯿﺘﺮ ﺳﻮﺧﺖ ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮐﺮﺩ. ﺍﯾﻦ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﺗﺎ ﺳﺎﻝ 2026 ﻣﯿﻼﺩﯼ ﺑﻪ ﺑﯿﺴﺖ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﯾﺎﻓﺖ. ﭘﻮﺭﺷﻪ ﺳﻮﺧﺖ ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺳﻮﺧﺖ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻧﯿﮑﯽ ﻣﯽﻧﺎﻣﺪ ﻭ ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩﻩ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺳﻮﺧﺖ ﺩﺭ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﺩﺭﻭﻥﺳﻮﺯ ﻭ ﭘﻼﮔﯿﻦ ﻫﯿﺒﺮﯾﺪﯼ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺳﻮﺧﺖ ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ ﭘﻮﺭﺷﻪ ﻧﯿﺎﺯﯼ ﺑﻪ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺩﺭ ﭘﯿﺸﺮﺍﻧﻪ ﻧﯿﺴﺖ، ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎ ﻗﺎﺩﺭ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ ﺗﺎ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺳﻮﺧﺖ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﻨﺪ. ﺍﯾﻦ ﺳﻮﺧﺖ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺑﻨﺰﯾﻦ ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﺫﺭﺍﺕ ﻣﻌﻠﻖ ﻭ ﺍﮐﺴﯿﺪ ﻧﯿﺘﺮﻭﮊﻥ ﮐﻤﺘﺮﯼ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﺍﯾﻦ ﺳﻮﺧﺖ ﺍﺯ ﺗﺮﮐﯿﺐ ﻫﯿﺪﺭﻭﮊﻥ، ﮐﺮﺑﻦ ﻭ ﻣﺘﺎﻧﻮﻝ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻨﯽ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﻨﺰﯾﻦ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ.
13-03-2021، 1:28
ﭘﻮﺭﺷﻪ 911 ﺭﺍ ﺷﺎﯾﺪ ﺑﺘﻮﺍﻥ ﻣﺸﻬﻮﺭﺗﺮﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺍﺳﭙﺮﺕ ﺁﻟﻤﺎﻧﯽ ﻧﺎﻣﯿﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻃﯽ ﭼﻨﺪ ﺩﻫﻪ، ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻪ ﺣﻀﻮﺭ ﻣﻮﻓﻘﯽ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. ﺩﺭ ﺑﯿﻦ ﻧﺴﻞﻫﺎﯼ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﭘﻮﺭﺷﻪ 911، ﺍﺗﺎﻕ 996 ﮐﻤﺘﺮﯾﻦ ﻣﺤﺒﻮﺑﯿﺖ ﺭﺍ ﺑﯿﻦ ﻃﺮﻓﺪﺍﺭﺍﻥ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺩﻻﯾﻞ ﺁﻥ، ﭼﺮﺍﻍﻫﺎﯼ ﺟﻠﻮﯼ ﻧﯿﻤﺮﻭﯾﯽ ﺷﮑﻞ ﺍﺳﺖ. ﻃﺮﻓﺪﺍﺭﺍﻥ ﭘﻮﺭﺷﻪ 911 ﻋﻘﯿﺪﻩ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺳﺒﮏ ﺍﺯ ﭼﺮﺍﻍ ﺟﻠﻮ ﺳﺒﺐ ﺷﺪﻩ ﺗﺎ ﻋﻤﻞ ﺧﻨﮏﺳﺎﺯﯼ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﺸﻮﺩ. ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻭﺟﻮﺩ، ﭘﻮﺭﺷﻪ 911 ﺍﺗﺎﻕ 996 ﮐﻪ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺧﻮﺍﻫﯿﻢ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ، ﺑﺎ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻧﺴﺨﻪﻫﺎﯼ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺷﺪﻩ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﭘﻮﺭﺷﻪ 911 ﮐﺮﺭﺍ ﺍﺗﺎﻕ 996، ﺩﺭ ﺍﻭﺍﺳﻂ ﺩﻫﻪ 1990 ﻣﯿﻼﺩﯼ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺳﻔﺎﺭﺷﯽ ﺑﺎ ﺑﺪﻧﻪ ﺿﺪ ﮔﻠﻮﻟﻪ ﺑﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺭﺳﯿﺪ. ﻋﻤﻞ ﺿﺪ ﮔﻠﻮﻟﻪ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺗﻮﺳﻂ ﭘﻮﺭﺷﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪ ﻭ ﺍﮐﻨﻮﻥ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﻣﻮﺯﻩ ﭘﻮﺭﺷﻪ، ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺎﺯﺩﯾﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺧﻮﺩﻧﻤﺎﯾﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﭘﻮﺭﺷﻪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺳﺎﺧﺖ 996 ﺿﺪﮔﻠﻮﻟﻪ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺍﺻﻠﯽ ﺁﻏﺎﺯ ﮐﺮﺩ. ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﻪ ﺭﻧﮓ ﻓﯿﺮﻭﺯﻩﺍﯼ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺪﻝﻫﺎ ﺍﺯ ﺧﻂ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺍﺻﻠﯽ ﺧﺎﺭﺝ ﺷﺪ. ﺳﭙﺲ ﭘﺮﺳﻨﻞ ﭘﻮﺭﺷﻪ ﺷﯿﺸﻪﻫﺎﯼ ﺿﺪﮔﻠﻮﻟﻪ ﺑﺎ ﺿﺨﺎﻣﺖ 20 ﻣﯿﻠﯿﻤﺘﺮ ﺭﺍ ﺭﻭﯼ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻧﺼﺐ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺧﺎﺹ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﻣﺪﻝ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻧﺎﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﻧﺼﺐ ﺍﯾﻦ ﺷﯿﺸﻪﻫﺎﯼ ﺿﺪﮔﻠﻮﻟﻪ ﺿﺨﯿﻢ، ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻋﺎﯾﻖ ﺣﺮﺍﺭﺗﯽ ﻭ ﺻﻮﺗﯽ ﺩﺍﺧﻞ ﮐﺎﺑﯿﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﻧﺤﻮﯼ ﮐﻪ ﺣﺮﺍﺭﺕ ﺍﺯ ﮐﺎﺑﯿﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺧﺎﺭﺝ ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺻﺪﺍﻫﺎﯼ ﻣﺰﺍﺣﻢ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﮐﺎﺑﯿﻦ ﻭﺍﺭﺩ ﻧﻤﯽﺷﻮﻧﺪ. ﻓﻀﺎﯼ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺳﺎﻧﺮﻭﻑ ﺑﻪ ﺩﻻﯾﻞ ﺍﻣﻨﯿﺘﯽ ﺍﺯ ﺑﺪﻧﻪ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺣﺬﻑ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺑﺮﺍﯼ ﺳﺎﺧﺖ ﺑﺪﻧﻪ ﺿﺪﮔﻠﻮﻟﻪ، ﭘﻮﺭﺷﻪ ﻓﻮﻻﺩﻫﺎﯼ ﺳﻨﮕﯿﻦ ﺭﺍ ﮐﻨﺎﺭ ﻧﻬﺎﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﺁﻥ ﺍﺯ Dyneema ﺍﺷﺎﺭﻩ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻓﻮﻻﺩ ﻭﺯﻥ ﺩﺍﺭﺩ ﺍﻣﺎ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﺟﺬﺏ ﺿﺮﺑﺎﺕ ﺁﻥ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺳﺖ. ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ Dyneema ﺳﺒﺐ ﺷﺪﻩ ﺗﺎ ﻫﯿﭻ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻇﺎﻫﺮﯼ ﻣﯿﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﭘﻮﺭﺷﻪ 911 ﻭ ﺳﺎﯾﺮ ﭘﻮﺭﺷﻪﻫﺎﯼ ﺍﺗﺎﻕ 996 ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻧﺸﻮﺩ. ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶﻫﺎﯼ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪﻩ ﺗﻮﺳﻂ ﭘﻮﺭﺷﻪ، ﺍﯾﻦ 996 ﺿﺪﮔﻠﻮﻟﻪ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺗﯿﺮﻫﺎﯼ ﺷﻠﯿﮏ ﺷﺪﻩ ﺍﺯ ﺍﺳﻠﺤﻪ ﺩﺳﺘﯽ 9 ﻣﯿﻠﯿﻤﺘﺮﯼ ﯾﺎ ﻫﻔﺖ ﺗﯿﺮ 0.44 ﻣﮕﻨﻮﻡ ﻣﻘﺎﻭﻣﺖ ﮐﻨﺪ. ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺣﺎﻝ ﺍﻓﺰﻭﺩﻥ ﺷﯿﺸﻪﻫﺎ ﻭ ﭘﻨﻞﻫﺎﯼ ﺑﺪﻧﻪ ﺟﺪﯾﺪ، ﻣﻮﺟﺐ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻭﺯﻥ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﯾﮏ ﭘﻮﺭﺷﻪ 911 ﺍﺗﺎﻕ 996 ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ 1317 ﮐﯿﻠﻮﮔﺮﻡ ﻭﺯﻥ ﺩﺍﺭﺩ ﺍﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﻧﺴﺨﻪ ﺧﺎﺹ ﺿﺪ ﮔﻠﻮﻟﻪ، 2722 ﮐﯿﻠﻮﮔﺮﻡ ﻭﺯﻥ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﺣﺪﻭﺩ ﯾﮏ ﺗﻦ ﺳﻨﮕﯿﻦﺗﺮ ﺍﺳﺖ. ﻋﻠﯽ ﺭﻏﻢ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻭﺯﻥ، ﭘﯿﺸﺮﺍﻧﻪ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﻫﻤﺎﻥ ﻣﻮﺗﻮﺭ 3.4 ﻟﯿﺘﺮﯼ ﺷﺶ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﺗﺨﺖ ﺑﺎ 296 ﺍﺳﺐﺑﺨﺎﺭ ﻗﺪﺭﺕ ﻭ 350 ﻧﯿﻮﺗﻦﻣﺘﺮ ﮔﺸﺘﺎﻭﺭ ﻣﺠﻬﺰ ﺍﺳﺖ. ﭘﺮﻭﮊﻩ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺍﻧﺒﻮﻩ ﭘﻮﺭﺷﻪ 911 ﺿﺪﮔﻠﻮﻟﻪ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺯﯾﺎﺩ ﻭ ﺗﻘﺎﺿﺎﯼ ﺍﻧﺪﮎ ﺩﺭ ﻧﻬﺎﯾﺖ ﻣﺘﻮﻗﻒ ﺷﺪ. | ||||||||
|
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه) | |||||||
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید | ||
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید | ||
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
|
یا |
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.
|