امتیاز موضوع:
  • 5 رأی - میانگین امتیازات: 4.2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دانستنیهای جالب پزشکی


چرا خوردن یک عدد سیب در روز شما را از دکتر بی نیاز می کند؟
.

سیب میوه ای خوشمزه و ترد که یکی از محبوب ترین میوه ها در طول دوران های مختلف در میان دوستدارن سلامتی و تناسب اندام بوده و هست. شاید علت این امر گفته ای باشد که در میان مردم معروف است،

یعنی “خوردن یک عدد سیب در روز ما را از دکتر بی نیاز می کند” ، اما آیا این گفته واقعیت دارد؟سیب ماده غذایی فوق العاده ایست! وقتی پدران پدربزرگ های ما این عبارت را ابداع کردند، منظورشان کمی متفاوت بوده. شکی نیست که سیب ماده غذایی سالمی است و برای ما خوب است، اما خواص دارویی آن سبب ابداع این جمله نشده است. در حقیقت، در انگلستان قدیم، کلمه Apple برای توصیف هر میوه گردی به کار می رفت. از این رو خوردن یک عدد سیب (Apple) در روز به معنای خوردن یک میوه گرد بوده است.

برخی حقایق جالب درباره میزان سلامتی و فواید سیب:

این میوه شگفت انگیز سرشار از ماده فیتونوترینت (phytonutrients) است که برای رسیدن به سلامتی عالیست. از مبارزه با چاقی گرفته تا تقویت سیستم ایمنی، از جمله فواید این میوه است. متخصصان تغذیه واشنگتن درباره ارزش غذایی و فواید سیب بیشتر برای ما توضیح می دهند.

1.سیب برای کاهش کلسترول.

این میوه کلسترول خوب را افزایش داده و کلسترول بد را کاهش می دهد و به کاهش وزن هم کمک می کند.

2.سیب یک میوه فوق العاده است.

یک پژوهش جدید که از 1021 خریدار در آمریکا انجام شده نشان داد، افراد مختلف به سیب به عنوان یک میوه عالی ، قابل دسترس با قیمت مناسب فکر می کنند و این میوه را منبع انرژی که ارزش غذایی آن با بلوبری و انار همتراز است، می دانند.

3.چاقی را دور می کند.

مطالعه ای که در دانشگاه واشنگتن انجام شد ، نشان داد برخی ترکیبات موجود در سیب می توانند به پیشگیری از بیماری های خاصی که به چاقی منجر می شوند، کمک کنند. سیب ترش می تواند به رشد باکتری های خوب در روده کمک کرده و به طور برابری در شکم پخش شوند. سوخت و ساز سالم در بدن به مقدار کافی باکتری های خوب بستگی دارد، که همین امر می تواند روی سطح التهاب تاثیر گذاشته و به ما کمک کند تا بیشتر احساس سیری کنیم.

4.خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش می دهد.

امروزه سکته یکی از کشنده ترین بیماری هاست. تحقیقات نشان دادن که سیب و محصولاتی که حاوی سیب هستند (مثل آبمیوه ی آن) می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کرده و همچنین سایز دور کمر و فشار خون شما را کاهش دهد.

5.مواد غذایی مثل سیب می تواند به افزایش قدرت مغز شما کمک کند.

سیب حاوی قند طبیعی است که باعث افزایش انرژی می شود. پس بعد از ظهرها به جای نوشیدن یه فنجان قهوه، یک عدد سیب بخورید.

6.از شما در برابر سرطان روده محافظت می کند.

وقتی صحبت از سیب و فواید آن به میان می آید، خبرهای خوبی هم به گوش می رسد! تحقیقات جدید نشان دادند که پکتین و عصاره سیب می تواند توانایی بدن را در برابر سرطان روده افزایش دهد. محققان آلمانی ترکیباتی را در سیب و عصاره آن پیدا کردند که در روده واکنش نشان داده و به کاهش رشد سلول های پیش سرطانی و تومور کمک می کند.

7.برای حفظ سلامتی ریه ها عالیست.

دو تحقیق اخیر بریتانیایی نشان دادند که مصرف سیب، سلامتی ریه ها را بهبود می دهد. افرادی که در طول هفته حداقل پنج عدد سیب می خورند، عملکرد ریه هایشان بهتر است. محققان دانشگاه ناتینگهام گزارش دادند افرادی که پنج عدد سیب در طول هفته مصرف می کنند خیلی کمتر احتمال دارد به بیماری های تنفسی مبتلا شوند.

8.بهترین میوه برای کاهش وزن است.

سیب یک منبع عالی از فیبر غذایی است که به هضم و کاهش وزن را سرعت می دهد. یک عدد سیب متوسط حاوی پنج گرم فیبر است. همچنین سیب کاملا بدون چربی و کلسترول بوده و یک میان وعده و دسر عالی برای شماست.

9.سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

سیب حاوی ویتامین C است که برای تقویت سیستم ایمنی ضروریست. ویتامین C به بدن کمک می کند تا زخم ها را درمان کرده و عضلات را سالم نگه دارد. همچنین اجازه ساخت رادیکال های آزاد (باعث نابودی سلول های سالم شده و به سرطان یا دیگر بیماری های مزمن منجر می شوند) در بدن را نمی دهد.

10.تمیز کننده طبیعی دندان ها هستند.

سیب پوسیدگی دندان را توسط پاک کردن آنها و کشتن باکتری ها، کاهش می دهد.پس سیب بخورید تا دیگر بیمار نشوید!

نکات مفید

–تا زمانی که تصمیم به مصرف سیب نکرده اید، آن را نشویید.برای پیشگیری از سیاه شدن سیب های خرد شده، آنها را در یک بخش آبلیمو و سه بخش آب خیس کنید.–سیب را در یخچال نگه دارید–اگر سیب ها نرسیده و سفت هستند، آنها را در دمای اتاق نگه دارید.بهترین گزینه برای تهیه دسر استفاده از سیب تازه است.برای تهیه یک میان وعده سریع و آسان می توانید سیب خرد شده را با کره بادام زمینی طعم دار کرده و با کراکر و پنیر سرو کنید.سیب تازه باعث خوشمزه تر شدن دسرهای میوه ای مثل کلوچه، کیک ، نان و … می شود.سیب وقتی در کنار مرغ سرو شود، باعث طعم بهتر این غذا می شود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس برام بنویس (:



«آن غار تاریکی که از ورود به آن می ترسید، همان گنجی را در خودش پنهان کرده که به دنبالش میگردید.»

کارل گوستاو یونگ
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ
آگهی
با بیماری دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آب مروارید آشنا شویم
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دانستنیهای جالب پزشکی 13

آب مروارید بیماری ای که اینروز ها در بین افراد مسن بیشتر دیده میشود. این بیماری با تغییر دادن و کاهش شفافیت عدسی چشم باعث کم شدن کیفیت دید و در نتیجه باعث کم شدن دید فرد میشود. نام اصلی این بیماری Cataract است. احتمال مبتلا شدن به آب مروارید در همه ی سنین وجود دارد اما بییشترین درصد مبتلا شدن در افراد بالای چهل سال است.

اغلب آب مروارید در افراد مسن و بتدریج ایجاد می شود و سبب کاهش بینایی پیشرونده می شود و اغلب دو طرفه می باشد ولی شدت آن در یک چشم بیشتر است. 60 درصد افراد بالای 60 سال دچار آب مروارید می شوند.
قسمت اعظم عدسی چشم از آب و پروتئین تشکیل شده است. پروتئین های مخصوص عدسی عامل شفافیت آن هستند و در اثر گذر زمان ساختمان این پروتئین ها تغییر کرده و تدریجاً ایجاد کدورت در عدسی چشم می کنند. بطور نادر آب مروارید در بدو تولد و یا در دوره شیرخوارگی رخ می دهد که اغلب در اثر اختلالات آنزیمی مادرزادی می باشد. آب مروارید در موقع تولد و یا سال اول عمر مادرزادی بوده و باید سریعاً درمان شود.
آب مروارید در کودکان و جوانان هم دیده می شود که اغلب به دنبال ضربه به چشم، جراحی های چشم، التهابهای چشم و … می باشد.

افراد زیر در معرض ابتلا به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آب مروارید در سنین جوانتر می باشند:

1)     افراد سیگاری
2)     دیابتی
3)     افرادی با سابقه مصرف طولانی مدت کورتون ها (قطره، خوراکی، استنشاقی) و فنوتیازین ها.
4)     افرادی که در معرض امواج ماوراء بنفش هستند
5)     افرادی که سابقه ضربه به چشم دارند
6)     افرادی که سابقه التهاب های داخل چشمی دارند.
علائم آب مروارید:
افرادی که آب مروارید دارند اغلب بیان می کنند که از ورای شیشه مه گرفته ماشین و یا عدسی کثیف دوربین به اشیاء نگاه می کنند. آب مروارید سبب تاری دید، اختلال در دید رنگ اشیاء ، تغییر در شماره عینک و گاه دو بینی تک چشمی می شود.
برخی بیماران بهبود دید نزدیک را بیان می کنند که بدلیل تورم عدسی و افزایش نزدیک بینی می باشد.
با پیشرفت آب مروارید ، بینایی کاهش یافته و عینک و یا لنزهای تماسی سبب پیشرفت بهبود بینایی نمی شوند.
آب مروارید اغلب تدریجی بوده و دردناک نمی باشد و چشم ها قرمز نمی شود مگر در موارد پیشرفته آن، که التهاب چشم و یا آب سیاه ایجاد شود. پزشک با معاینه بیمار در مطب به راحتی آب مروارید را تشخیص داده و احتیاج به اقدامات تشخیصی خاصی نمی باشد.
درمان:
درمان اصلیدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آب مروارید، جراحی می باشد. اغلب بیمار اولین کسی است که نیاز به جراحی را متوجه می شود. در مواردی که آّب مروارید سبب اختلال بینایی فرد می شود، نیاز به جراحی دارد.
شایع ترین روش جراحی، فیکوامولسیفیکاسیون می باشد. جراحی بدون بیهوشی و بدون تزریق چشمی می باشد. از قطره بی حسی استفاده می شود و طول مدت جراحی حدود 20-15 دقیقه و بدون درد می باشد. بیمار بر روی تخت جراحی دراز کشیده و با چکاندن قطره تتراکائین چشم بی حس می شود و پزشک به کمک میکروسکوپ چشمی، یک برش 3-5/2 میلی متری کنار قرنیه می دهد و توسط پروب فیکو، که از امواج اولتراساند استفاده می کند، عدسی به قطعات کوچک تبدیل شده و از چشم خارج می شود، سپس یک لنز مصنوعی در مکان عدسی طبیعی بیمار کاشته می شود. اغلب احتیاج به بخیه نمی باشد. بعد از جراحی بیمار مرخص شده و به مدت چند هفته قطره های چشمی برای پیشگیری از عفونت و التهاب چشم استفاده می کند.
عدسی مصنوعی دائمی بوده و احتیاج به نگهداری خاصی ندارد و توسط بیمار احساس و یا لمس نمی شود. برخی لنزهایی که امروزه به کار می روند آستیگماتیسم را هم اصلاح می کنند. اخیراً لنزهایی که توأماً دید دور و نزدیک را اصلاح می کنند در بیماران بکار می روند ولی اغلب لنزهایی بکار می رود که فقط دید دور را اصلاح کرده و فرد باید برای کارهای نزدیک عینک بزند.
عوارض جراحی:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
جراحی آب مروارید یکی از بی خطرترین جراحی ها می باشد و احتمال موفقیت بسیار بالاست. عوارض آن نادر و در کمتر از یک هزارم بیماران رخ می دهد و اغلب قابل درمان می باشند.
برخی عوارض آن شامل التهاب چشم، تغییر در فشار چشم، عفونت چشم، ورم قرنیه و ورم شبکیه می باشد.
در برخی بیماران، چند ماه تا چند سال بعد از جراحی، کپسول خلفی عدسی دچار کدورت می شود و بیمار احساس می کند دچار کاهش بینایی و برگشت آب مروارید شده است که آب مروارید ثانویه می نامند.
در این حالت توسط پزشک به کمک اشعه لیزر، سوراخ کوچکی در کپسول خلفی عدسی ایجاد شده و این کار فقط چند دقیقه طول می کشد و سرپایی بوده و بدون درد می باشد و احتیاج به اطاق عمل ندارد و سریعاً بینایی فرد بهبود می یابد.
پیشگیری آب مروارید:
در حال حاضر روش موثری برای پیشگیری از آب مروارید وجود ندارد و برخی روش ها تا حدی کمک می کنند:
1)     محافظت چشم ها از اشعه ماوراء بنفش توسط عینک آفتابی و کلاه لبه دار
2)  شیوه زندگی سالم شامل تغذیه سالم و استفاده از میوه ها و سبزیجات، ورزش منظم، عدم استفاده از دخانیات و الکل سبب تأخیر در پیری و کاهش بیماری ها از جمله آب مروارید می شود.
3)  برخی افراد، ویتامین ها، مواد معدنی و … را برای پیشگیری استفاده می کنند ولی تاکنون هیچ مطالعه علمی، نقش این مواد را در پیشگیری از آب مروارید تأیید نکرده است.
4)     نقش هیچگونه داروی موضعی (قطره) یا خوراکی در پیشگیری از آب مروارید اثبات نشده است.
پاسخ
 سپاس شده توسط •ДmịrHoSsiŋ• ، # αпGεʟ
علائم تشخيصدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آب مرواريد كدامند؟



 
 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دانستنیهای جالب پزشکی 13
 
دو بيني يا همان ديد دو تايي نشانه دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آب مرواريد است.
آب مرواريد زماني بروز مي‌كند كه عدسي‌هاي چشم‌ها شروع به تيره و كدر شدن مي‌كنند.
در اين مقاله چندين علائم هشدار دهنده بينايي را معرفي كرده است كه با دانستن آن‌ها مي‌توانيد، عارضه چشمي آب مرواريد را تشخيص دهيد. در اين مقاله آمده است: دو بيني يا همان ديد دو تايي نشانه آب مرواريد است.
‌احساس حساسيت بالا نسبت به نور درخشان، مشاهده سايه‌اي در اطراف نور يا چراغ و مشاهده تصاوير در حالت كدر و تيره و يا به گونه‌اي كه فرد احساس مي‌كند، چشم‌هايش با يك نوار تار پوشيده شده‌اند. علاوه بر اين‌ها، اگر فردي در ديد شبانه و در تاريكي و بدون وجود نور كافي مشكل داشته باشد، رنگ‌ها را نتواند با شفافيت و آشكارا ببيند و يا در تشخيص دادن اشكال و رنگ‌ها در پيش زمينه مشكل داشته باشد، اين‌ها همه نشانه‌هاي آب مرواريد هستند كه قطعا در صورت احساس هر يك از اين مشكلات به ويژه‌ براي مدت طولاني حتما بايد به متخصص چشم مراجعه كرد.
منبع:سلامت نیوز


پوسیدگی دندان ها در حین ارتودنسی
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دانستنیهای جالب پزشکی 13
اگر دندان هایمان حین ارتودنسی بودن دچار پوسیدگی شدند چه کارهایی باید برایشان انجام دهیم؟

دکتر نریمان قره داغی، جراح و دندان‌پزشک :
از سیم‌های ارتدنسی برای صاف کردن وضعیت دندان‌ها استفاده می‌شود. این سیم‌ها باعث می‌شوند که تمیز کردن دندان‌ها با مشکل مواجه شود. بنابراین، برای جلوگیری از بروز پوسیدگی در حین درمان ارتدنسی باید توجه بیشتری به دندان‌های خود داشته باشید. در ادامه، چند تکنیک آسان برای اطمینان از بهبود فرم لبخندتان پس از درمان ارتدنسی ارائه شده است.
از یک مسواک ویژه استفاده کنید
مسواک زدن منظم باعث پارگی سیم‌های ارتدنسی نخواهد شد. برای حفظ دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بهداشت ارتودنسی   می‌توانید از مسواک‌های بین دندانی استفاده کنید. این مسواک‌ها از برس ویژه‌ای برخوردارند که مواد غذایی باقی مانده بر روی سیم‌ها و دندان‌ها را به صورت کامل پاکسازی می‌کند. همچنین می‌توانید از دستگاه پر فشار واترپیک برای پاکسازی کامل دهان و دندان خود استفاده کنید.
پس از صرف هر وعده غذایی مسواک بزنید
از آنجایی که سیم‌های ارتدنسی مانع از پاکسازی طبیعی مواد غذایی از روی دندان‌ها می‌شوند، بهتر است که پس از صرف هر وعده غذایی در جهت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بهداشت ارتودنسی   مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید. هر قدر که مواد غذایی کمتر بر روی دندان‌ها باقی بمانند، احتمال پوسیدگی و کرم‌خوردگی کمتر خواهد شد. این امر ممکن است کمی خسته‌کننده به نظر بیاید؛ اما اعتماد داشته باشید! زمانی که سیم‌های ارتدنسی را بر می‌دارید، از اینکه به طور منظم از مسواک و نخ دندان استفاده کردید، راضی خواهید بود.
استفاده از دهان‌شویه را فراموش نکنید
حتی پس از مسواک زدن و استفاده از نخ دندان نیز بخشی از ذرات غذا بر روی سیم‌های ارتدنسی باقی می‌مانند. برای شستشوی دهان از دهان‌شویه‌های حاوی فلوراید استفاده کنید تا ذرات غذا به صورت کامل پاکسازی شوند. اگر به دهان‌شویه‌های حاوی فلوراید دسترسی ندارید، از آب خالی استفاده کنید
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ
نکاتی درباره دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بوتاکس و طب سوزنی
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دانستنیهای جالب پزشکی 13
خیلی از افرا معتقد هستند کهدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بوتاکس و طب سوزنی هر دو به یک شکل عمل میکنند آیا این نظریه در ست است؟ پس با ما همراه باشید تا نظریه را یکدیگر اثبات کنیم؟

طب سوزنی که به زبان چینی به آن جن جیو گفته می شود روشی است که با فروکردن سوزن های بسیار نازک به نقاط خاصی از بدن باعث تسکین درد و یا درمان مشکل خاصی از بیمار می شود. تاریخچه استفاده از طب سوزنی در کشور چین به عصر حجر باز می گردد ،سوزن های سنگی طب سوزنی مربوط به پنج هزار سال پیش توسط باستان شناسان در کشور چین کشف شده است.به گفته متخصصان طب سوزنی کلاژن سازی و افزایش میزان کشش پوستی یا الاستیته پوست یکی از مهم ترین خاصیت های استفاده از طب سوزنی است که می تواند به مرور به جوانسازی و افزایش نشاط و شادابی پوست کمک کند. متخصصان این طب معتقدند با سوزن های کوچک شان می توانند دردهای شما را بدون کوچک ترین عارضه جانبی برطرف سازند اما آیا تا به حال در مورد تاثیر این طب بر زیبایی و جوانی پوست و مو چیزی شنیده اید؟! برخی از درمانگران طب سوزنی مدعی اند این روش می تواند جایگزیندیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بوتاکس شود و از ایجاد چین و چروک های پوستی جلوگیری کند! از طرفی حتی گفته می شود این سوزن ها در حجم دهی گونه ها و برطرف سازی افتادگی و رفع جوش ها و لک های صورت موثر است اما متخصصان پوست و مو با این عقیده مخالف هستند.در این مقاله دکتر الهام امیرآذر، پزشک عمومی و درمانگر طب سوزنی شما را با کاربردهای این طب در زیبایی آشنا می کند. در انتها نیز نظر دو نفر از متخصصان پوست، مو و زیبایی کشور را در این مورد می خوانیم.
9 کاربرد طب سوزنی در زیبایی!
به گفته دکتر الهام امیرآذر، درمانگر طب سوزنی هر زمان که از این طب سخنی به میان می آید ذهن اغلب مردم به سمت کاهش وزن و لاغری معطوف می شود چراکه شنیده اند طب سوزنی می تواند در کاهش اشتها موثر باشد و به لاغر شدن کمک کند. از طرفی اثرات طب سوزنی در کنترل دردهای حاد و مزمن از جمله میگرن، سیاتیک، کمردرد و حتی روماتیسم مفصلی به اثبات رسیده است. اما این روش درمانی کهن کاربرد مهم دیگری نیز دارد و آن افزایش زیبایی و جوان سازی پوست صورت است. در ادامه به مهم ترین تاثیرات طب سوزنی بر زیبایی پوست و مو اشاره خواهیم کرد.
1. جوان سازی و شادابی پوست صورت
تاثیر طب سوزنی بر زیبایی اگرچه قدمتی دیرینه دارد اما به تازگی دوباره مورد توجه همگان قرار گرفته است. شما می توانید با طب سوزنی پوستی پنج تا 10 سال جوان تر و شاداب تر داشته باشید؛ بدون اینکه عوارض داروهای شیمیایی، جراحی و تزریقات را متحمل شوید. این تغییر در همان سه جلسه اول طب سوزنی قابل مشاهده است. با ادامه درمان نیز پوست روشن تر، شاداب تر و جوان تر خواهد شد.
2. کاهش چروک های عمقی و رفع چروک های سطحی
طب سوزنی در کاهش یا از بین بردن چروک های دور چشم، پیشانی، خط اخم، خط خنده و سایر خطوط چهره موثر است. اثرات ضد چروک آن معمولا بعد از جلسات هفتم و هشتم درمان ظاهر می شود. اما این روش از آنجایی که قادر به فلج کردن عضله نیست روی بعضی چروک ها مانند خط اخم اثرات نسبی دارد. این بدان معناست که اگر فرد عادت اخم کردن را ترک کند، طب سوزنی بسیار سودمند خواهد بود. درواقع با استفاده از طب سوزنی این چروک ها از بین می روند اما اگر عادت به اخم کردن ترک نشود، خط اخم دوباره بازمی گردد. یکی از راهکارهای سودمند در این زمینه، استفاده از چسب های ضدحساسیت بین دو ابرو در زمانی است که فرد مرتبا عادت به اخم کردن دارد؛ از جمله موقع خواب.
3دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
. لیفتینگ و رفع افتادگی پوست

پوست صورت معمولا بعد از 35 سالگی شروع به افتادگی می کند و بسیاری از خانم ها به دنبال راه چاره برای درمان آن هستند. اگرچه به نظر عجیب می رسد اما اثرات طب سوزنی در لیفت صورت بسیار چشمگیر است. برای این منظور، خانم های غیرسیگاری معمولا به 10 تا 20 جلسه درمانی نیاز دارند. بعد از هفت جلسه نیز بسیاری از بیماران اظهار می کنند صورت شان سفت تر شده است. علاوه بر لیفت گونه ها و صورت، لیفتینگ پلک و ابرو نیز امکان پذیر است اما به دلیل حساسیت کار، این شیوه درمانی از جلسات پنجم به بعد انجام می شود. افرادی که مدام سرشان را پایین می اندازند و در حال مطالعه و کارهای کامپیوتری هستند، ممکن است صورت شان زودتر از زمان معمول افتادگی پیدا کند. در این مورد شاید اثرات لیفت رضایت بخش نباشد.
4. رفع کک و مک، لک صورت و روشن کردن پوست
طب سوزنی شاید از کارآمد ترین روش های درمانی برای از بین بردن لک های پوستی باشد حتی لک های مقاوم نیز تا حدود زیادی به این روش درمانی پاسخ مثبت می دهند. گاه بیمارانی را می بینیم که برای از بین بردن لک های پوستی شان هر نوع درمانی را انجام داده اند و طب سوزنی برای بسیاری از آنها آخرین و بهترین درمان بوده است. روشن شدن پوست از همان جلسات اولیه درمان شروع می شود. طی این جلسات ابتدا پایه یا زمینه پوست روشن می شود بنابراین گاهی لکه ها بیشتر خود را نشان می دهند اما پس از گذشت جلسات متعدد بیمار متوجه روشن شدن لک و حتی از بین رفتن کک و مک ها می شود.
5. رفع تیرگی دور چشم
تیرگی دور چشم به دو دسته وراثتی (فیزیولوژیک) یا اکتسابی (پاتولوژیک) تقسیم می شود. در گروه اول معمولا تیرگی دور چشم ثابت است و کم و زیاد نمی شود. اغلب این افراد در اعضای خانواده شان نیز این مشکل را دارند. این گروه ممکن است به طب سوزنی پاسخ دهند اما امکان برگشت مشکل شان وجود دارد و باید جلسات نگهدارنده (ماهانه) را برای مدت طولانی انجام دهند اما در گروه دوم، تیرگی دور چشم بسته به وضعیت خواب، بیداری، استرس، نوع تغذیه، زمان عادت ماهانه، سردرد، وضعیت سینوس ها و. . . تغییر می یابد. این افراد معمولا پاسخ خوبی به طب سوزنی می دهند البته در این گروه باید حتما مشکل زمینه ای را برطرف کرد.
6. رفع پف زیر چشم
پف زیر چشم نیز مانند تیرگی دور چشم می تواند به صورت ارثی و ژنتیکی (فیزیولوژیک) باشد. همچنین ممکن است بر اثر عوامل متعددی از جمله نفخ شکم به‏وجود آید که در این صورت به آن نوع پاتولوژیک گفته می شود. در نوع پاتولوژیک افراد معمولا اظهار می کنند که گاهی پف زیر چشم شان زیادتر و گاهی کمتر می شود. در معاینه دقیق این بیماران می توان سرنخ هایی از اختلال کارکرد دستگاه گوارش به دست آورد. معاینه زبان آنها نیز معمولا جای دندانه دندانه دور زبان را نشان می دهد. بدیهی است در این صورت درمان با رفع علت زمینه ای مقدور است اما در نوع فیزیولوژیک، طب سوزنی کمک چندانی نمی کند.
7. رفع آکنه و جای جوش
یکی از علل آکنه و جوش صورت از دیدگاه طب چینی، وجود آتش و بلغم در کانال های کبد و معده است بنابراین برای رفع آکنه نیازمند درمان زمینه ای بیماری از طریق طب سوزنی بدن و صورت هستیم. علاوه بر این باید وضعیت هورمون ها، قاعدگی، تغذیه، استرس و خواب بیمار بررسی و اصلاح شود. از دیگر فواید طب سوزنی اثر آن بر کنترل چربی پوست است. این تاثیر بعد از دو تا سه جلسه مشهود می شود به نحوی که ترشح چربی از غدد سباسه به حالت طبیعی درمی آید و به طور غیر مستقیم باعث کنترل آکنه و حتی بسته شدن منافذ باز پوست می شود. برای درمان اسکار آکنه (جای جوش) نیز می توان از طب سوزنی و میکرونیدلینگ استفاده کرد. در این مورد براساس عمق اسکار نیاز به 10 تا 20 جلسه درمان طب سوزنی وجود دارد. اثرات درمانی نیز بعد از جلسات هفتم و هشتم مشخص می شود.
8. رفع استریا و خطوط ناشی از بارداری
استریا یا ترک های پوستی ضایعاتی است که اغلب در نواحی تحت فشار مانند ران، باسن، شکم و سینه ها به دلیل نازک شدن لایه درم و اپیدرم پوست به شکل بریدگی ایجاد می شود. علت ایجاد آن نیز کشیده شدن پوست یک قسمت در فاصله زمانی کوتاه (مثل بارداری یا سن بلوغ) است. استرایاها ابتدا قرمز و صورتی رنگ هستند و بعد از شش ماه تا یک سال به رنگ سفید و حتی نقره ای درمی آیند. هرچه استریا حادتر باشد درمان آن سریع تر انجام می شود. در مقابل، استریاهای مزمن معمولا درمان طولانی مدت لازم دارند. جالب است بدانید در طول جلسات متعدد، استریای مزمن که سفیدرنگ است کم کم به رنگ صورتی درمی آید. این موضوع نشانگر فعال شدن بافت کلاژن پوستی برای ترمیم استریاست. برای این منظور 24 جلسه طب سوزنی لازم است. جلسات اولیه نیز به فاصله یک روز در میان انجام می شود. لازم به ذکر است که درمان استریا در طب کلاسیک با موفقیت همراه نیست و هنوز کرم یا دارو یا روش موثری برای رفع آن تولید نشده است اما درمان در طب سوزنی با 70 تا 80 درصد موفقیت همراه است. برای رفع استریا علاوه بر طب سوزنی می توان از میکرونیدلینگ و میکرودرم ابریشن نیز استفاده کرد.
9. درمان ریزش مو و کمک به رویش مجدد آن
اگر از ریزش مو رنج می برید باید طب سوزنی را امتحان کنید. 90 درصد افراد بعد از چهار تا پنج جلسه درمان متوجه کاهش تعداد موهای ریخته شده می شوند. طبیعی شدن حالت موها و به اصطلاح بلند شدن موها از حالت خواب و بهبود رنگ کف سر نیز در همان جلسات اولیه طب سوزنی مشهود می شود. برای درمان ریزش مو معمولا 12 جلسه طب سوزنی لازم است. برای رشد مجدد موها نیز به دو تا سه ماه درمان نیازمندیم. البته فواصل درمان در جلسات اولیه فشرده تر است و بعد از 20 جلسه هر هفته یا هر ماه یک بار انجام می شود.
سوزن های شفابخش زیبای تان می کنند؟!
طب سوزنی از چه طریق باعث افزایش زیبایی و جوان سازی پوست می شود؟ دکتر الهام امیرآذر می گوید برای درک این موضوع لازم است که با سه مکانیسم مهم طب سوزنی آشنا شوید: طب سوزنی باعث افزایش گردش خون موضعی و جریان انرژی در ناحیه می شود. درواقع بسیاری از اثرات درمانی آن به وسیله این مکانیسم توجیه می شود. . طب سوزنی می تواند باعث افزایش تولید کلاژن شود. فرض کنید ناحیه ای از بدن تان زخم می شود؛ چه اتفاقی می افتد؟ ابتدا جریان خون در آن ناحیه شروع به افزایش می کند و باعث گرما و سرخی در منطقه می شود سپس فرآیند ترمیم آغاز می شود و پس از گذشت چند روز (برای مثال 20 روز) پوست نو و سالم در آن ناحیه تشکیل می شود. حال فرض کنید در پوست شما ده ها سوزن فرورود و این کار هفته ای دو تا سه بار تکرار شود. به این ترتیب است که پوست تان جوان و شاداب می شود. لازم به ذکر است که این سوزن ها بسیار نازک و مویی شکل هستند و در موقع ورود به پوست یک زخم میکروسکوپی ایجاد می کنند که غالبا دردناک نیست.  طب سوزنی با ترشح موادی مانند سروتونین باعث ایجاد آرامش و نشاط می شود که خود از علل مهم زیبایی و شادابی پوست به شمار می آید. در واقع چینی ها معتقدند که زیبایی از درون نشات می گیرد.
میکرونیدلینگ چیست؟
میکرونیدلینگ یکی دیگر از روش های موثر در رفع اسکار آکنه است. درواقع برای وصول به بهترین نتیجه درمانی باید طب سوزنی و میکرونیدلینگ را با هم تلفیق کرد. در این روش از وسیله ای استفاده می شود که سر آن تعدادی سوزن ریز تعبیه شده است. این وسیله روی پوست می چرخد و خراش های ریز ایجاد می کند. درمان با میکرونیدلینگ براساس عمق نفوذ به سه دسته تقسیم می شود: نوع خفیف، متوسط و شدید. نوع شدید آن مانند لیزر فرکشنال عمل می کند و همراه با خونریزی مختصر از پوست است. در نوع متوسط هم پوست فقط کمی صورتی می شود و تا چند روز پوسته ریزی مختصر دارد. تعداد جلسات درمانی لازم با میکرونیدلینگ بین پنج تا هفت جلسه (هر شش هفته یک بار) است.
متخصصان طب سوزنی معتقدند این روش بر سایر درمان های زیبایی ارجح است زیرا:
بدون عارضه است و فقط در بعضی افراد ممکن است باعث ایجاد کبودی (هماتوم) مختصر شود. . در 20 تا 24 جلسه می تواند کل مشکلات صورت از جمله چین و چروک ها، خط اخم و خنده، خط پیشانی، افتادگی صورت، لک، کک و مک، غبغب، تیرگی و پف دور چشم و افتادگی پلک و ابرو را درمان کند. در حالی که روش های دیگر مانند بوتاکس فقط در پاره ای از نازیبایی های صورت کمک کننده هستند و نمی توانند روی تمام مشکلات همزمان با هم اثر بگذارند. . درمانی مقرون به صرفه است. . به دلیل وجود کانال های انرژی در صورت، حتی وقتی فقط روی صورت و برای زیبایی کار می شود اثرات درمانی آن در کل بدن نیز ظاهر می شود. . به صورت زیبایی طبیعی می دهد زیرا روشی تعادلی محسوب می شود و تهاجمی به بافت صورت ندارد. این روش با بدن سازگار است و باعث ایجاد حالت عجیب و غریب و غیر طبیعی در صورت نمی شود. . اثرات آن سریع است و از همان جلسات اولیه آغاز می شود. ماندگاری آن نیز بسیار بیشتر از روش های رایج است.
چند جلسه طب سوزنی لازم داریم؟
تعداد جلسات لازم برای طب سوزنی بسته به سن فرد و کیفیت پوست او، بین 15 تا 24 جلسه متفاوت است. در 10 جلسه اول معمولا فرد باید هفته ای دو تا سه بار به پزشک مراجعه کند. بعد از آن هم هفته ای یک بار درمان کافی است. همچنین برای بیمارانی که مایل باشند، می توان ماهی یک بار درمان نگهدارنده انجام داد. لازم به ذکر است که تاثیر طب سوزنی تا حدی به تکنیک و درمانگر بستگی دارد و هر درمانگر ممکن است روش خاص خود را داشته باشد.
شروع زودتر؛ چروک کمتر!
کاهش کلاژن سازی پوست و پیر شدن آن معمولا از 35 سالگی شروع می شود اما امروزه به دلیل افزایش آلودگی هوا، استرس، مصرف قلیان و دخانیات، تغذیه نامناسب و از همه مهم تر پایین آمدن سن آرایش در خانم ها، پوست افراد زودتر دچار پیری می شود بنابراین برای پیشگیری از پیری زودرس پوست بهتر است درمان با طب سوزنی را از سنین پایین تر و حدود 22 سالگی آغاز کنید. البته برای انجام طب سوزنی سن خاصی مطرح نیست و چون بدون عارضه است می توان در تمام سنین از آن استفاده کرد.
این نکات را به خاطر بسپارید:
– طب سوزنی فقط می تواند تعادل را به شما بازگرداند. برای مثال اگر قبلا گونه داشته اید و اکنون برجستگی آن کاهش پیدا کرده است، طب سوزنی می تواند با افزایش حجم عضلات و لیفت صورت آن را به شما برگرداند اما افزایش حجم لب ها و گونه گذاری در همه افراد با این روش امکان پذیر نیست. – علاوه بر موارد زیبایی؛ طب سوزنی در رفع خارش، کهیر، لیکن پلان، پسوریازیس، اگزما و سایر مشکلات پوستی نیز تا حدودی کمک کننده است. – در طب سوزنی از سوزن های مویی استفاده می شود و پروسه انجام آن دردناک نیست. – خانم های باردار، افراد مبتلا به بیماری های بدخیم هستند و کسانی که از داروهای ضد انعقاد استفاده می کنند، بهتر است از طب سوزنی استفاده نکنند.
متخصصان پوست چه نظری دارند؟!
دکتر خلیل صداقت پیشه، متخصص پوست و مو معتقد است طب سوزنی مطلقا نمی تواند بر چین و چروک های پوستی تاثیر بگذارد.به گفته وی این طب سنتی چینی خیلی پشتوانه علمی ندارد و تحقیقات کافی درمورد آن انجام نشده است. در واقع تاثیرات این روش بیشتر جنبه روانی دارد. دکتر امیرهوشنگ احسانی، متخصص بیماری های پوست، مو و زیبایی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز نظری مشابه دارد. او تاکید می کند طب سوزنی هیچ گاه نمی تواند جایگزین بوتاکس شود. درواقع تزریق بوتاکس بهترین راه برای رفع چروک هایی است که بر اثر استفاده زیاد از عضلات صورت ایجاد می شوند. او در ادامه توضیح می دهد بوتاکس از سم بوتولیسم گرفته می شود.این سم حدود دو تا سه دهه است که دردرمان مشکلات درمانی و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. بوتاکس بیشتر برای قسمت فوقانی صورت و چروک های پیشانی، خط اخم و دور چشم مصرف دارد و حتما باید توسط پزشک تزریق شود. بهترین پزشکان برای این منظور متخصصان پوست هستند. لازم به ذکر است که تزریق نادرست و بیش از اندازه بوتاکس می تواند باعث عوارض ناخواسته ای از جمله افتادگی پلک شود.
نه کرم و نه طب سوزنی جای بوتاکس را نمی گیرند!
فرآورده های بوتاکس انواع مختلفی دارند و اغلب به صورت پودر هستند. دکتر احسانی توضیح می دهد این پودر معمولا با سرم رقیق می شود و ظرف حداکثر چند روز باید تزریق شود. بوتاکس معمولا بین چهار تا شش ماه ماندگار است. با این حال میزان ماندگاری آن در افراد مختلف، متفاوت است و ممکن است در بعضی افراد تا هفت ماه نیز موثر بماند. تزریق این فرآورده سن خاصی ندارد اما بهتر است از 20 سالگی به بعد شروع شود. درواقع هرچه تزریق زودتر آغاز شود، اثر درمانی و پیشگیری کننده آن نیز بیشتر می شود. درمورد چین های عمیق هم که با بوتاکس به تنهایی از بین نمی روند، می توان از تزریق ژل استفاده کرد. درواقع بوتاکس فرآورده ای است که عضله را بی حس می کند اما ژل یک ماده پرکننده است. کرم های موضعی بوتاکس نیز تاکنون نتوانسته اند خیلی موثر باشند.نکته :  هزینه هر جلسه طب سوزنی درناحیه صورت حدودی از 40 تا 200 هزار تومان و هربار تزریق بوتاکس از 250 تا 500 هزار تومان متغیر است. توجه داشته باشید این قیمت ها حدودی هستند و دستمزد پزشکان مختلف با یکدیگر متفاوت است.

پیشگیری از تخریب دندان با این ماده مفید
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دانستنیهای جالب پزشکی 13

یک ماده گیاهی به نام trans-chalconeمی تواند از دندان در برابر پوسیدگی هنگام دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
درمان ارتودنسی   جلوگیری کنند.

پژوهشگران انگلیسی می گویند :یک محصول طبیعی گیاهی به نام trans-chalcone از باقی ماندن باکتری در حفره های دهان و در نهایت پوسیدگی دندان هنگام دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
درمان ارتودنسی پیشگیری می کند.
 باقی ماندان باکتری در حفره های دهان باعث تشکیل پلاک و ترشح اسیدی می شود که در نهایت پوسیدگی دندان را به دنبال دارد.
چالکون ماده اصلی در برخی گیاهان دارویی مانند شیرین بیان است.
Trans-chalcone در واقع باعث مسدود کردن آنزیمی می شود که به باکتری اجازه می دهد در دهان رشد کند، خود را به دندان ها بچسباند ، نوارهای به اصطلاح زیستی برای محافظت از خود ایجاد کند و باعث تشکیل پلاک بر روی دندان ها شود.
دکتر دومینیک کامپوپیانو از دانشکده شیمی دانشگاه ادینبورگ در انگلیس در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که این کشف بر پتانسیل این طبقه از محصولات طبیعی در غذا و فناوری های مراقبت بهداشتی تاکید دارد.
این مطالعه در نشریه Chemical Communications منتشر شده است
هلث
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
رابطه ارتودنسی دندان با پوسیدگی
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دانستنیهای جالب پزشکی 13
یک سری مراقبت ها و رعایت برخی نکات در مورد دندانی که ارتودنسی شده است بسیار حائز اهمیت و مهم است ؛برای دانستن این نکات با ما همراه باشید

دکتر میترا برادران با اشاره به اینکه استفاده از براکت‌ها (دستگاه‌های ارتودنسی ثابت) برای ردیف کردن دندان‌ها است، افزود: براکت‌ها را با مقادیر کمی سیمان دندانپزشکی به دندان‌ها می‌چسبانند و با سیم به یکدیگر متصل می‌کنند.
وی گفت: دندانپزشک در هر جلسه درمان، با تنظیم کردن این براکت‌ها، نیروی مشخصی به دندان‌ها وارد می‌آورد تا در جهت درست و مناسب حرکت کنند.
برادران با تاکید بر اینکه در طول مدتی که این براکت‌ها روی دندان‌هاست، لازم است نکاتی را در خصوصدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بهداشت ارتودنسی رعایت کرد، گفت: هر بار که خوراکی‌های شیرین یا نشاسته‌ای را در دهان می‌گذارید، محیط مناسبی برای باکتری‌های دهان فراهم می‌شود. این باکتری‌ها با تولید اسید، مینای دندان را حل می‌کنند و سبب ایجاد پوسیدگی می‌شوند.
این جراح دندانپزشک خاظرنشان کرد: در زمانی که براکت‌ها روی دندان‌هاست، محل مناسبی برای تجمع خرده‌های غذایی و باکتری‌ها به‌وجود می‌آید که ممکن است موجب ایجاد پوسیدگی در محل شود. پس باید در مورد خوردن خوراکی‌های شیرین دقت بیشتری به خرج داد و تا حد ممکن آنها را  در جهت حفظ دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بهداشت ارتودنسی محدود کرد.
برادران گفت: کشمش، بیسکویت، عسل و میوه‌های خشک خوراکی‌هایی هستند که احتمال بروز پوسیدگی در این دوران را افزایش می‌دهند.
وی افزود: خوردن خوراکی‌های سفت و چسبناک هم ممکن است سبب شکسته یا کنده شدن سیم‌ها و براکت‌های ارتودنسی شود. پس در این زمان از جویدن یخ و آدامس‌های سفت، شکلات، تافی و میوه‌هایی مانند هویج خام و سیب درسته یا نان‌های سفت اجتناب کنید.
برادران با تاکید بر اینکه میوه، سبزی‌های خام و غذاهای سفت را تکه تکه کنید و سپس در دهان قرار دهید، گفت: در روزهای اول نصب براکت‌ها نیز چون دندان‌ها قدری حساس است، بهتر است تا حد امکان از غذاهای نرم استفاده کنید.
وی گفت: اگر براکت‌ها را به خوبی تمیز نکنید، لثه‌های ملتهب و خونین و بوی بد دهان و خطوط سفید رنگ پوسیدگی در اطراف براکت‌ها در انتظارتان خواهد بود. پس بعد از هر وعده‌ غذا باید دندان‌ها را به خوبی تمیز کرد و وقت بیشتری برای مسواک زدن صرف کرد.
این جراح دندانپزشک یادآور شد: اغلب توصیه می‌شود که کودکان همیشه مسواک کوچکی همراه داشته باشند تا بتوانند خارج از خانه هم دندان‌های خود را تمیز کنند. بعضی مسواک‌های مخصوص هم برای بیماران ارتودنسی ساخته شده است که تمیز کردن اطراف براکت‌ها را ساده‌تر می‌کند.
برادران تصریح کرد: استفاده‌ روزانه از دهان‌شویه‌های حاوی فلوراید هم ضروری است تا احتمال بروز پوسیدگی کاهش یابد. نخ دندان را هم فراموش نکنید؛ زیرا استفاده از آن در حالی که براکت روی دندان نصب شده به طور قطع ساده نیست، اما با کمی حوصله و تکرار می‌توان این کار را انجام داد. نخ دندان‌های مخصوص هم در بازار موجود است که برای دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حفظ بهداشت ارتودنسی ساخته شده و استفاده از آن در این دوران راحت‌تر است.
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ
کشفی تازه درباره چشم
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دانستنیهای جالب پزشکی 13
قی کردن می تواند ناشی از خستگی چشم باشد به تازگی محققین به این نتیجه رسیده اند که این امر می تواند ریشه مسری داشته باشد ،قی کردن یک نوع عکس العمل سیستم ایمنی بدن می باشد که در سیستم بینایی بروز می دهد

فوق تخصص قرنیه و جراحی‌های چشم، گفت: ترشحات چشمی که در اثر عامل عفونی ایجادشده باشد، قابل‌سرایت به دیگران است و برای جلوگیری از انتقال بیماری، فرد مبتلا باید تمامی موارد بهداشتی را رعایت کند.
مهدی رخصت یزدی گفت: قی کردن چشم علامتی است که درباره بیماری‌های چشمی هشدار می‌دهد؛ ترشحات چشم بخشی از سیستم دفاعی بدن و در واقع یک علامت هشداردهنده است و به‌خودی‌خود آسیب رسان نیست ولی باید این پیام سیستم دفاعی بدن را جدی گرفت.
این فوق تخصص قرنیه افزود: قی کردن چشم در بعضی اوقات با خارش و سوزش و ترشحات غلیظ در چشم همراه است، قی به‌صورت ترشحات زرد یا سفیدرنگ در گوشه‌ای از چشم جمع می‌شود و معمولاً در هنگام صبح و بعد از خواب بروز بیشتری دارد.
وی ادامه داد: این ترشحات در اثر یکی از عوامل میکروبی یا عفونی یا ویروسی ایجاد می‌شود؛ که ممکن است به‌صورت ترشحات سفیدرنگ با حالت چسبندگی و نخی شکل ظاهر شود که در این حال احتمال عامل حساسیت فصلی یا دارویی و غذایی وجود دارد. لازم است بدانید که ترشح عفونی چشم مسری است و در صورت رعایت نکردن بهداشت فردی و استفاده از یک حوله ممکن است به چشم سایر افراد خانواده نیز منتقل می‌شود.
رخصت یزدی ضمن توضیح انواع ترشحات چشمی گفت: در موارد دیگر قی آبکی و سفیدرنگ است که معمولاً بر اثر آلودگی میکروبی ایجاد می‌شود. همچنین ممکن است این ترشحات به علت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خشکی چشم یا بسته شدن مجرای اشکی اتفاق بیفتد، البته این حالت بیشتر در نوزادان مشاهده می‌شود و لازم است که تحت نظر پزشک متخصص معاینه و نسبت به باز کردن این مجرا اقدام کنند.
وی افزود: در صورتی که ترشحات گوشه چشم کم باشد، مشکل خاصی نیست. البته علت این ترشحات در بیشتر موارد رعایت نکردن مسائل بهداشتی است. در مراحل ابتدایی شستشوی چشم‌ها با آب جوشیده ولرم و تمیز کردن قی چشم با پنبه تمیز می‌تواند مفید باشد؛ اما در صورتی که این حالت بیش از یک هفته ادامه داشت حتماً باید به پزشک مراجعه کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس؛ متخصصان چشم معتقدند که انتقال عفونت چشم به‌سادگی در کودکان خردسالی که با هم بازی می‌کنند اتفاق می‌افتد. این بیماری مسری است و هنگامی که کودکان چشم‌های خود را دستمالی می‌کنند و سپس همان دست‌ها را به اسباب‌بازی‌ها می‌زنند یا به کودکان دیگر دست می‌زنند؛ منتقل می‌شود. برای همین توصیه می‌شود که کودکان در صورت ابتلا به عفونت شدید چشمی و تحریک و خارش چشم‌ها، در خانه بمانند.
همچنین ترشحات چشمی در نوزادان امری بسیار عادی است و اغلب دلیل آن به تنگ بودن کانال‌های چشمی بر می‌گردد. در این حالت چشم‌ها را با کمپرس یا پنبه‌ای که با آب ولرم معمولی یا با محلول نمک مرطوب شده شستشو دهید، این عمل به مرطوب‌سازی و رفعدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خشکی چشم کمک می‌کند.
فارس،
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ
علت علاقه شدید افراد به پیتزا

چرا اغلب افراد به مصرف پیتزا علاقه دارند و مایلند آن را مصرف کنند دلیل این وابستگی و تمایل شدید چیست چرا پیتزا اینهمه طرفدار و وابسته دارد آیا ماده ای اعتیاد آور در آن وجود دارد؟
دانستنیهای جالب پزشکی 13
پیتزا یا ماهی سالمون؟ شما کدام یک را انتخاب می کنید؟ پیش بینی پاسخ این سؤالات کار چندان دشواری نیست، پیتزا انتخاب اغلب آنهایی است که با این سؤال رو به رو می شوند؛ اما مسأله اینجاست که چرا اغلب ما غذایی مضر مثل پیتزا را می توانیم چندین بار در طول هفته بخوریم ولی برای خوردن خوراکی مغذی مثل ماهی اکراه فراوانی داریم.

پیتزا جزء غذاهایی است که نه تنها طرفداران پر و پا قرص بسیاری دارد بلکه حتی می تواند اعتیادآور هم باشد. شاید قدری دور از ذهن به نظر برسد، ولی برخی غذاها می توانند به طرز عجیبی تحریک کننده اشتها باشند و ما را به خودشان وابسته کنند. بر این اساس، غذاهای فرآوری شده و ناسالم که دارای مقادیر قابل توجهی کربوهیدرات و چربی هستند در همین دسته قرار می گیرند. خوراکی هایی با قدرت جذب سریع که استقامت در برابر مصرف آنها کاری دشوار و حتی غیرممکن است.

به گفته کارشناسان تغذیه: غذاهایی که به صورت فرآوری شده تهیه می شوند به شدت رفتارهای اعتیادآور در غذا خوردن را تشدید می کنند. این در حالی است که ماهی سالمون و خیار به عنوان دو خوراکی شگفت انگیز فاقد چنین ویژگی هستند. به همین دلیل، پیتزا را می توانیم در رأس خوراکی های اعتیادآور بگذاریم. غذایی لذیذ که تأثیر قابل توجهی در پیام رسان دوپامین می گذارد و موجب تحریک عوامل اعتیادآور می شود.

در واقع، جای تعجبی اگر تمایل ما به خوردن پیتزا، بستنی، چیپس و پنیر روز به روز بیشتر می شود؛ زیرا این خوراکی ها مانند یک ماده اعتیادآور موجب وابستگی روحی و جسمی ما به خودشان می شوند و توان مقاومت را از ما سلب می کنند. خوراکی هایی که اگر در سبد غذایی ما جایگاه ویژه ای داشته باشند به تدریج ماهی و سبزیجات را از میدان به در می کنند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس برام بنویس (:



«آن غار تاریکی که از ورود به آن می ترسید، همان گنجی را در خودش پنهان کرده که به دنبالش میگردید.»

کارل گوستاو یونگ
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ
استفاده از تکنولوژی نانو برای دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دندانپزشکی
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دانستنیهای جالب پزشکی 13
به تازگی محققین در زمینهدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دندانپزشکی برای پرکردن دندان ها به فکر استفاده از الماس های نانوذرات افتاده اند و برای جایگزین کردن مواد داخل دندان ها به استفاده از این نوع مواد روی آورده اند

الماس های نانو به احتمال فراوان کمک بسیاری به حفظ دندانی می کنند که تحت درمان ریشه قرار گرفته است.محققان دانشکده دندان پزشکی دانشگاه UCLA دریافتند که استفاده از الماس های نانو برای استحکام بخشیدن به موادی که برای روکش و پوشش دندان استفاده می شوند می تواند نتیجه بسیار مناسبی برای بیمار به همراه بیاورد.
گفتنی است که مقاله ای مرتبط با این تحقیقات در مجله ACS Nano به چاپ رسیده است.
الماس های نانو ذرات بسیار کوچکی هستند که از الماس استخراج شده و حفاری شده از معادن بدست می آیند. این ذرات هزار مرتبه باریک تر از موی سر انسان هستند و به شکل قابل ملاحظه ای در بخش های مختلف پزشکی مثل دندان پزشکی , درمان سرطان , تصویر برداری و موارد بی شمار دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.
سالانه بیش از 15 میلیون درمان ریشه دندان در آمریکا به انجام می رسد , هدف دندان پزشکان حفظ دندان بیمار با وجود ریشه عفونی آن است ( منظور از ریشه قسمتی از دندان است که شامل اعصاب و رگ های مختلف است). در طول درمان ریشه , ریشه عفونی از داخل کانال دندان خارج شده و جای خالی آن با پلیمری به نام گوتا پرچا ،پر می شود که علت استفاده از آن عدم تحریک و وادار ساختن بدن به واکنش است. اما در بعضی از درمان های انجام شده روی ریشه متاسفانه به طور کامل تمام عفونت خارج نشده و این عفونت باقی مانده منجر به از دست دادن دندان می شود.
 ماده گوتا پرچا تاکنون دارای کاستی ها و نواقصی بود , به عنوان مثال ظرفیت کم و توان پایین برای مقابله با عفونت و همچنین صلبیت بسیار محدود از جمله کاستی های این ماده است.برای غلبه بر این نواقص تیم تحقیقاتی UCLA دو نمونه از گوتا پرچا تقویت شده را مورد آزمایش قرار داد: یکی تقویت شده با استفاده از الماس های نانو و دیگری با استفاده از الماس های نانو و آغشته به آنتی بیوتیک ها.
برای ارزیابی اولین نمونه، سو وین کیم و ادلهید نریسا لیمانسبروتو که هر دو دانشجویان دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دندانپزشکی دانشگاه UCLA هستند , دندان های بیماران را با مواد مربوطه پر کردند. با استفاده از رادیوگرافی , توموگرافی مایکرو یا سی تی اسکن مایکرو نشان دادند که گوتا پرچا تقویت شده با نانو الماس ها می توانند برای پر کردن دندان ها مورد استفاده قرار گیرند. همانند فرمول های سنتی ترکیبات تقویت شده نانو الماس ها حفره ها و فواصل بسیار کوچکی در داخل کانال دندان ایجاد کرده که می تواند باعث عفونت دندان ها شود اما عکس های سی تی اسکن نشان می دهند که مواد تقویت شده به خوبی گوتا پرچا سنتی عمل می کنند.
در فاز دوم تحقیقات دانشمندان نانو الماس های آغشته به آموکسیسیلین و طیف گسترده ای از آنتی بیوتیک ها را که برای مقابله با عفونت ها مورد استفاده قرار می گیرند مورد آزمایش قرار دادند. نانو الماس های تقویت شده با داروها زمانی که با گوتا پرچا ترکیب می شوند به طور کاملا موثر از رشد باکتری ها جلوگیری می کنند.
نانو الماس تقویت شده گوتا پرچا بسیاری از ویژگی های مناسب و مطلوب را به طور یکجا در اختیار دانشمندان قرار می دهد , به عنوان مثال افزایش چشم گیری در میزان خواص مکانیکی و توانایی مقابله با عفونت های باکتریایی که در داخل کانال دندان ایجاد می شود را بوجود می آورد.
این تحقیقات محققان را در بسیاری از زمینه ها با علوم مختلفی همانند علم مواد , نانو تکنولوژی , داروشناسی , سم شناسی رادیولوژی , میکروبیولوژی و سایر شاخه ها درگیر ساخت.
طی 2 سال آینده تیم تحقیقاتی سعی دارد تا فرمولاسیون نانو الماس تقویت شده گوتا پرچا را به میزان قابل توجهی بهینه سازی و آزمایش های بالینی را در این زمینه آغاز کند.
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ
برخی نکات جالب و خواندنی درباره ویتامین دی

دانستنیهای جالب پزشکی 13

 چگونه می توانیم ویتامین دی را به خوبی دریافت کنیم و تا چه میزان به آن احتیاج داریم تا کنون درمورد خواص این ویتامین زیاد گفته ایم می خواهیم به برخی خواص آن که تاکنون نمی دانستید و ممکن است برایتان جالب باشند اشاره کنیم


ویتامین D معجزه گر است و دلیل هم دارد: دریافت کافی ویتامین D می تواند شما را در برابر هر چیزی محافظت کند، از سرطان و افسردگی گرفته تا بیماری قلبی و مرگ زودرس. همه درباره ویتامین نور خورشید شنیده ایم اما شاید اطلاع کافی از خواص آن نداشته باشیم. این ویتامین خواصی دارد که با شنیدن آن نادیده گرفتنش برایتان دشوار می شود.
 برای خانم ها و آقایان روزانه 600 IU ویتامین D توصیه می شد، اما تحقیقات اخیر نشان داده این مقدار بسیار کم است. اخیرا گفته شد بالاترین مقدار ویتامین D که می توان دریافت کرد 4000 IU است اما اگر می خواهید از بیشترین مزایای این ویتامین برخوردار شوید باید 7000 IU در طول روز مصرف کنید.
1- آسیب چشم ها را از بین می برد
یکی از دلایل اصلی اینکه بعد از 50 سالگی چشم ها ضعیف می شوند دژنراسیون ماکولا وابسته به سن است، پیشرفت آهسته تاری دید که نزدیک به مرکز چشم اتفاق می افتد و مانع آن می شود که روبرو را واضع ببینیم. دچار شدن به این مشکل بیشتر با سن، ژنتیک و نژاد در ارتباط است. مواردی نیز به خودمان مربوط است مانند سیگار نکشیدن، مرتب ورزش کردن، و خوردن سبزیجاتی مانند کلم می تواند به وضوح دید کمک کند. تحقیقات اخیر نشان داده تامین ویتامین D مورد نیاز بدن نیز می تواند کمک کند، حتی اگر ژنتیک بر علیه شما باشد.

2- می تواند اسپاسم عضلانی را رفع کند
یکی از نقش های بزرگ ویتامین D در بدنمان این است که به عضلات کمک می کند کلسیم جذب کنند تا از این راه قوی شوند و عملکردی بهتر از خود نشان دهند. تحقیقات نشان داده یکی از دلایل اصلی گرفتگی و اسپاسم عضلات دریافت ناکافی ویتامین D است.

3- می تواند اضافه کردن وزن را آهسته کند
یکی از مشکلاتی که برای بیشتر ما پیش می آید این است که در گذر زمان و بدون اینکه متوجه شویم مقدار زیادی وزن اضافه می کنیم. یکی از خواص ویتامین D این است که پروسه اضافه شدن وزن را کند می کند. در این زمینه تحقیقات گسترده ای هم صورت گرفته و تاثیر ویتامین D ثابت شده است.

4- درد فیبرومیالژیا را کاهش می دهد
نشانه های فیبرومیالژیا درد و خستگی مزمن عضلات و افسردگی و اضطراب حاصل از آن است. ممکن است بسیاری از ما نام این بیماری را نشنیده باشیم اما کسانی که با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند همیشه از درد آن شکایت دارند. خبر خوب برای چنین بیمارانی این است که چیزی به سادگی ویتامین D می تواند تا حدود زیادی دردشان را تسکین دهد. در یک آزمایش برای 20 هفته به دو گروه از زنان ویتامین D و قرصی شبیه دارو داده شد، سپس برای 24 هفته ی دیگر این خانم ها زیر نظر قرار گرفته شدند، حتی بعد از درمان هم خانم هایی که ویتامین D گرفته بودند درد کمتری احساس می کردند.

5- بعد از یائسگی می تواند کلسترولتان را کنترل کند
افرادی که به اندازه کافی ویتامین D دریافت می کنند قطعا کمتر در خطر بیماری های قلبی قرار دارند. اما خانم هایی که به دوران یائسگی رسیده اند می توانند بیش از اینها از مزیت ویتامین D سود ببرند. در یک تحقیق که روی 600 خانم انجام شد، محققان بعد از 2 سال تجویز 1000 میلی گرم کلسیم و 400 IU ویتامین D به صورت روزانه متوجه شدند LDL یا همان کلسترول بد در این خانم ها 4.5 میلی گرم کاهش یافته است. مقدار ویتامین D دریافتی هرچقدر بیشتر باشد کاهش در LDL نیز بیشتر خواهد بود.

6- می تواند خطر فیبروئید رحم را کاهش دهد
فیبروئید رحم تومورهای غیر سرطانی هستند که در دیواره رحم رشد می کنند. از آنجا که این تومورها می توانند به اندازه یک گریپ فروت رشد کنند، برای خانمی که به آن دچار است بسیار دردناک و ناراحت کننده خواهد بود. خانم هایی که فیبروئید های کوچکی دارند حتی متوجه آنها نیز نمی شوند. به نظر می رسد علت این تومورها هورمون ها و ژنتیک باشد. در یک تحقیق که سال 2013 انجام شد محققان متوجه شدند ویتامین D نیز می تواند در این میان نقش ایفا کند. کسانی که ویتامین D مصرف می کنند تا 32 درصد کمتر در خطر فیبروئید ها هستند.


دانستنیهای جالب پزشکی 13


پاسخ
 سپاس شده توسط •ДmịrHoSsiŋ•
چگونگی بوتاکس آقایان
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دانستنیهای جالب پزشکی 13
هر آقایی از  از این نگران است که به علت  وجود  شخصی  جوان وجذاب تر شغل  و یا زن مورد نظرش  را از دست بدهد. به نظر می رسد اگر این شیوه تفکر که دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تزریق بوتاکس  مختص خانمهاست ، از بین برود  آقایان  بیشتری نیز به این معالجه روی بیاورند. دکتر گراهام جراح پلاستیکی که کلینیک زیبایی در گرین ویل امریکا دارد بیان میکند که  کشانی که به وی مراجعه میکنند نگران شغل خود  و این که در برابر همکاران و مشتریان ظاهر زیبایی داشته باشند
امروزه مردان بیشتری از پزشکان زیبایی وقت میگیرند تا با استفاده از درمان های anti-aging زمان را متوقف کرده و بتوانند جوان باقی بمانند. اما ایا واقعا این کار شدنی است؟؟ بوتاکس حاوی پنیتیدی می باشد که سیگنال های عصبی ارسالی به عضلات را بلاک کرده و جلوی انقباض عضلات و درنتجیه ایجاد چین و چروک را میگیرد.این درمان برای پیشانی ، اطراف چشم و خطوط اخم قابل اعمال بوده اما باید بدانید که چین و چروک های حاصله از مواردی مانند افتاب سوختگی با این روش قابل درمان نیستند.
تزریق این ماده در حدود چند دقیقه طول کشیده و نیازی به بیهوشی نیز ندارد.بیماران بعد از حدود 3تا 7 روز اثار این  درمان را مشاهده خواهند کرد. توصیه میشود یک هفته قبل از تزریق از مصرف الکل و دو هفته قبل از ان از مصرف اسپیرین و داروهای ضد التهاب بپرهیزید تا ریسک کبود شدگی در اثر این تزریق کاهش پیدا کند.
باتوجه به محبوبیت زیادی که این روش بین مردم پیدا کرده  این تزریق اگر بر روی پیشانی انجام شود نتایج خوبی خواهد داشت ، اما تزریق ان به بخش های پایینی صورت باعث بروز مشکلاتی خواهد شد.  با تزریق این ماده به بخش های پایینی صورت حالت بی حرکتی و یخ زدگی در صورت ایجاد شده که من به ان “صورت ماسک زده” می گوییم. ” دراین حالت اگرچه صورت شما چروکی نخواهد داشت اما احساسی نیز بروز نخواهد داد. پزشکان باید دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تزریق بوتاکس را مدیریت کرده ، یعنی در جای درست و به مقدار درستی تزریق کنند تا حالت طبیعی صورت از بین نرود.
امروزه مردان خود را بیشتر با درمان های زیبایی وفق داده و از درمان های موجود بیشتر استفاده میکنند. اقایان امروزه درمان های بیشتری مانند کاشت مو و ریش طبیعی و بروتاکس را قبول کرده اند. در حقیقت علاقه ی اقایان به پیشرفت کردن در شغل خود و همچنین جوان باقی ماندن باعث شده که این درمان ها را بپذیرند. بنابراین علاوه بر خانم ها ، اقایان نیز میخواهند جوانترین و جذاب ترین باشند.
منبع : onlinesalamat.com
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درخواست نویسندگی در بخش پزشکی و زیرشاخه ها
  شقاق یا ترک سینه؛ از درمان های خانگی و گیاهی تا درمان های پزشکی و دارویی
  ۵ عمل پزشکی که باید خشنود باشید دیگر وجود ندارند!
  توصیه‌های پزشکی |با این اقدامات کرونا را شکست دهید
  اطلاعات پزشکی
  آشنایی با دانستنی های علمی و پزشکی
  تاریخچه دندان پزشکی در جهان
  راه های مقابله با ترس کودکان از دندان پزشکی
Exclamation گرمازدگی یک فوریت پزشکی است!
Lightbulb جزییات گردش ارزیِ "تجهیزات پزشکی" در ۹۷

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان