امتیاز موضوع:
  • 14 رأی - میانگین امتیازات: 3.86
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پــرسش و پاسـخ هـآی دینی شمــآ

#91
(28-07-2015، 21:04)13790 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
چرا صحبت بی مورد(یعنی بدون نیاز یعنی اگه انجام نشه مشکلی پیش نمیاد) با نامحرم حرام است
پاسخ:
گفتگو و هر گونه صحبت با نامحرم، اگر به قصد لذت نباشد و ترس از گناه نباشد اشکال ندارد.
پس اگر قصد لذت نداشته باشد، ولي بترسد که به وسيله حرف زدن به گناه آلوده شود، صحبت کردن جايز نيست
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
 سپاس شده توسط Mr.Unnamed ، ایرانی اسلامی ، Tɪɢʜᴛ ، ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛ ، mr.destiny
آگهی
#92
یه سوال خیلی سخت چرا اگه شغل ها مافیایی بشه درامد اون شغل حرامه
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://imgdl1.topnop.ir/uploads/201107/tpn3900/Kwjcs8MAR9.jpg
پاسخ
 سپاس شده توسط L²evi
#93
(30-07-2015، 15:58)***lili نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
یه سوال خیلی سخت چرا اگه شغل ها مافیایی بشه درامد اون شغل حرامه

با توجه به اطلاعاتی که خودم دارم:
شما دارید خودتون میگید مافیا ->مافیا ینی تبهکاری و خلافکاری و..
شغل مافیایی شغلیه که تو اون جنس قاچاق بفروشن مثلا هرویین فروشی. شرکت های هرمی و.. خب مسلما در امدی که از این ها به دست بیاد حرامه

بازم پرس و جو میکنم بهتون تو پ.خ میگم..
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
 سپاس شده توسط ایرانی اسلامی ، # αпGεʟ ، sober
#94
ممنون منظورم اینه 
پیامبر فرمودند هر کس با نامحرم بگو و بخند بکند به ازای هر کلمه پنجاه(عددشو دقیق نمیدونم فکرفکنم پنجاه باشه)در جهنم زندانی میشود و یه حدیث دیگه هم شبیه این دیدم که به جای بگوببخند نوشته بود صحبت بدون ضرورت
پاسخ
 سپاس شده توسط L²evi ، ᵖᵃʳᶰᶤᵃᶰ
#95
(31-07-2015، 11:57)13790 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
ممنون منظورم اینه 
پیامبر فرمودند هر کس با نامحرم بگو و بخند بکند به ازای هر کلمه پنجاه(عددشو دقیق نمیدونم فکرفکنم پنجاه باشه)در جهنم زندانی میشود و یه حدیث دیگه هم شبیه این دیدم که به جای بگوببخند نوشته بود صحبت بدون ضرورت

من جستجویی در اینترنت انجام دادم نتایج به صورت زیر است:
کسي که با زن نامحرمي مزاح کند، به ازاي هر کلمه اي که با او سخن گفته، هزار سال در دوزخ حبس مي شود.حضرت محمد (ص)

آيا روايت صحيح است؟
اين روايت مفصل و طولاني را که بيشتر مفاد آن در مورد مسائل اجتماعي و روابط بين افراد است، مرحوم شيخ صدوق در کتاب ثواب الاعمال و عقاب الاعمال آورده، که پيامبر اسلام(صلي الله و عليه وآله) فرموده است:و هرکس، با زنى نامحرم شوخى و مزاح کند، به هر کلمه‌اى که با او گفت‌وگو کرده؛ هزار سال در آتش دوزخ او را زندانى کنند، و آن زن اگر خود را با رضايت در اختيار وى قرار دهد، يا اين‌ که شوخى کند تا آن‌که مرد از او کام گيرد بر آن زن همان گناه و کيفر باشد که بر مرد است، و چنانچه زن راضى نباشد و مرد به زور از او به نحوى کام گيرد، گناه هر دو بر مرد است و دو عقوبت خواهد ديد.

بررسي سند حديث
 روايت را از نظر سند نمي‌توان داراي رتبه قابل قبولي دانست.

بررسی محتوای حدیث
در حديث مورد نظر؛ صحبت از عقوبت اخروي براي عملي است که اصل آن در اسلام مورد قبول واقع شده است و آن هم، برخورداري زنان و مردان جامعه از يک ارتباط سالم و بدون شهوتراني در سطح اجتماع است. قرآن کريم در تذکري به همسران پيامبر(صلي الله و عليه و آله) چنين مي‌ فرمايد: اي همسران پيامبر! شما مانند ديگر زنان نيستيد؛ اگر تقوا پيشه کنيد، پس در کلام خود با [مردان نامحرم] به گونه‌اى هوس‌انگيز سخن نگوييد که بيماردلان در شما طمع کنند، و سخن شايسته بگوييد![ احزاب، 32]پس اصل ارتباط کلامي سالم بين زن و مرد نامحرم؛ مورد تأکيد اسلام و قرآن است؛ و اسلام خواسته تا بين زن و مرد نامحرم آنچه موجب شهوتراني و سقوط در گناهان بزرگ ‌تر است؛ از بين برود. اما برخي روايات به کميّت و کيفيّت عذاب مي ‌پردازد.در اين روايت؛ عقوبت شوخي با نامحرم را بسيار بزرگ خوانده و عقوبت آن ‌را هزار سال زنداني شدن در آتش دوزخ دانسته است! که دلالت بر بزرگي اين گناه دارد.نقل اين روايت؛ توسط افرادي مانند شيخ صدوق به نوعي ناظر به قبول محتواي آن از طرف اين بزرگان است، اما بايد به اين نکته هم توجه داشت که در صورت پذيرش اين حديث نيز، عذاب اعلام شده در مورد هر نوع شوخي و مزاح نخواهد بود، بلکه اشاره به مواردي دارد که چنين مزاحي به نوعي تحريک کننده شهوت جنسي باشد.

امیدوارم جواب سوالتون رو گرفته باشید.
پــرسش و پاسـخ هـآی دینی شمــآ 10
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny ، L²evi ، mohsenniceboy ، sober
#96
اگر درصورتی که نامحرم تنه بزند به بدن فرد
در این صورت ایا خود شخص هم تقصیر دارد؟
پاسخ
 سپاس شده توسط L²evi ، sober
#97
(14-08-2015، 17:27)خونه خوبه نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
اگر درصورتی که نامحرم تنه بزند به بدن فرد
در این صورت ایا خود شخص هم تقصیر دارد؟

نه چون قصدی نداشته اون فرد
ولی باید احتمال برخوردا کم بشه(:
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
 سپاس شده توسط Ֆℋ£¥∂α ، DAZZLING BOY ، sober
#98
(30-07-2015، 15:58)***lili نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
یه سوال خیلی سخت چرا اگه شغل ها مافیایی بشه درامد اون شغل حرامه

زی ادم سخت نیست.ببین عزیزم هر شغل و یا کاری که جان یا مال مردم رو به خطر بندازه حرا مه.این کارم حرا مه چون هم جان و هم ماله مردم باهاش به خطر میفته.
خدامرسی که دادی باورمونعشقینی فقط یه مادر خوب

بیخیال جای نرم آره یا پر قو بغل تورو می خوام فقط آخر روز
«لیتو،اون بالا سری»
پاسخ
#99
من معنی حکمت 16 نهج البلاغه رو نمیفهمم...
اگه کسی میدونه بگه
لطفا منطقی جواب بده نره تفسیر علوم حوزوی رو که مقاله اس بیاره!
حکمت اینه:
کار ها چنان در سیطره تقدیر است که چاره اندیشی منجر به مرگ میشود
شیعیان امامم لذت ببرن
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پــرسش و پاسـخ هـآی دینی شمــآ 10

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پــرسش و پاسـخ هـآی دینی شمــآ 10


پاسخ
(09-10-2015، 0:11)سرباز خدا نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
من معنی حکمت 16 نهج البلاغه رو نمیفهمم...
اگه کسی میدونه بگه
لطفا منطقی جواب بده نره تفسیر علوم حوزوی رو که مقاله اس بیاره!
حکمت اینه:
کار ها چنان در سیطره تقدیر است که چاره اندیشی منجر به مرگ میشود

سلام
من زیاد وارد نیستم و اونجور که برداشت کردمو میگم
سروقت یه تحقیق میکنم به شما اطلاع میدم..

......

ببین ما انسانا مختاریم اما نه در همه ی شرایط مثلا بعضی اتفاق ها حتمیه و بعضیاش غیر حتمی
فک کنم این حکمت به اتفاقای حتمی اشاره داره که تغییر دادانش از عهده انسان خارجه
ینی اصلا در دایره ی سیطره انسان نمیگنجه و اگه بخواد تغییرش بده نمیتونه(فک کنم منظور از مرگ ینی از تسلط انسان خارج بودنه)
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دینی که با خوردن آب در ملا عام به خطر بیفته!
  نگاهی به شیوه زندگی و سلوک دینی امام رضا (ع)
  ܓ نـآمه هـآی نَهجُ البلاغـه
  اطلاعات عمومی دینی ومذهبی*
  غیرت دینی
  5عمل مستحبی دینی با اثر گذاری بسیار عمیق
  جنجال علمای دینی ورس بر موضوع ازدواج با دختر سادات
  جراحی زیبایی بینی و انجام فرایض دینی
  [*•زندگی نآمه امآمآن و بزرگآن دینی•*]
Rainbow آیا ساده‌زیستی‌مسئولان ضرورتی دینی‌است؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 6 مهمان