07-09-2015، 9:02
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
یک زن مومن و مسلمان باید بپذیرد
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[/url]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[rtl]" ﯾﮏ ﺯﻥ ﻣﻮﻣﻦ ﻭ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﭙﺬﯾﺮﺩ ﮐﻪ ﻃﺒﻖ ﺁﯾﻪ 3 ﺳﻮﺭﻩ ﻧﺴﺎﺀ ﺷﻮﻫﺮﺵ ﺣﻖ ﺩﺍﺭﺩ 4ﺯﻥ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪﻭﻃﺒﻖ ﺁﯾﻪ 34 ﺳﻮﺭﻩ ﻧﺴﺎﺀ ﺷﻮﻫﺮﺵ ﺩﺭﺻﻮﺭﺕ ﻧﺎﻓﺮﻣﺎﻧﯽ ﺣﻖ ﺩﺍﺭﺩ ﺍﻭ ﺭﺍ ﮐﺘﮏ ﺑﺰﻧﺪ ![/rtl]
[rtl]ﯾﮏ ﺯﻥ ﻣﻮﻣﻦ ﻭﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺑﺎﯾﺪﺑﭙﺬﯾﺮﺩ ﻃﺒﻖ ﺁﯾﻪ 11 ﺳﻮﺭﻩ ﻧﺴﺎﺀ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﺭﺙ ﻧﯿﻤﻪ ﻣﯿﺮﺳﯿﺪ![/rtl]
[rtl]ﺑﺎﯾﺪﺑﺪﺍﻧﺪﮐﻪ ﻃﺒﻖ ﺁﯾﻪ 223 ﺑﻘﺮﻩ ﮐﺸﺘﺰﺍﺭ ﻣﺮﺩ ﻟﻘﺐ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻣﺮﺩ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﺪ ﻫﺮﻃﻮﺭﮐﻪ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪﺑﺎﺍﻭﻧﮑﺎﺡ ﮐﻨﺪ![/rtl]
[rtl]ﯾﮏ ﺯﻥ ﻣﻮﻣﻦ ﻭﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺑﺎﯾﺪﺑﺪﺍﻧﺪﮐﻪ ﻃﺒﻖ ﺁﯾﻪ 34 ﻧﺴﺎﺀﺍﺯﻣﺮﺩﮐﻤﺘﺮﺍست ﻭﻣﺮﺩﺑﺪﻟﯿﻞ ﺁﻧﮑﻪ ﺧﺮﺟﺶ ﺭﺍ ﻣﯿﺪﻫﺪ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﻭﺳﺖ ![/rtl]
[rtl]ﻭﻃﺒﻖ ﺁﯾﻪ 24 ﻧﺴﺎﺀ ﻣﯿﺸﻮﺩﺩﺭﺟﻨﮓ ﺍﻭﺭﺍ ﺑﻌﻨﻮﺍﻥ ﯾﮏ ﮐﺎﻻﻏﻨﯿﻤﺖ ﮔﺮﻓﺖ ﻭﺑﺎ ﺍﻭﻧﮑﺎﺡ ﮐﺮﺩ![/rtl]
[rtl]ﺣﺎﻝ ﺑﺎﻧﻮ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﮐﺪﺍﻡ ﺣﻖ ﺯﻧﺎﻧﮕﯿﺖ ﺩﺭﻻﺑﻪ ﻻﯼ ﺧﻄﻮط ﻧﺎﺑﺮﺍﺑﺮﯼ ﺁﯾﯿﻦ ﻋﺮﺏ ﻣﯿﮕﺮﺩﯼ !؟ "[/rtl]
[rtl] [/rtl]
[rtl] [/rtl]
[rtl]1. نویسنده شبهه با ترجمه و برداشت غلط از آیات قرآن تلاش دارد نیت شیطانی خود را القا کن؛ در حالیکه برای فهم قرآن مانند همه کتابها ، آشنایی با فرهنگ و زبان آن لازم است . استفاده از ترجمه به تنهایی کافی نیست و باید به تفاسیر مراجعه نمود .[/rtl]
[rtl]2. آیه ۳ سوره نسا دستور به تعدد زوجات نمی دهد ! بلکه اشاره دارد شرط ازدواج با بیش از یک همسر ، آنهم بنا به شرایط و اقتضائات آن زمان ، رعایت عدالت میان آنهاست .
این آیه با محدود نمودن مردان که تا پیش از آن به تعداد دلخواه همسر اختیار می کردند ، از تضییع حقوق زنان جلوگیری کرده است .[/rtl]
[rtl]3. توصیه آیه ۳۴ سوره نساء برای حفاظت و صیانت از کانون خانواده است و مراتبی دارد که انجام هر مرحله منوط به انجام مراحل قبل و بی نتیجه بودن آنهاست که صراحتا بیان شده است :
الف) پند و اندرز دهید!
ب) در بستر از آنها دوری نمایید!
ج) آنها را تنبیه کنید!
د) اگر از شما پیروی کردند، راهی برای تعدّی بر آنها نجویید![/rtl]
[rtl]4. مرحله تنبیه شرایطی دارد و منظور زدن با چوب مسواک و مانند آن است که سخت و دردآور نباشد و بدون اثر و آسیب باشد . این روش اصولا زدن محسوب نمی شود! در واقع نوازشی توام با تذکر جدی است و پیشوایان معصوم ما صراحتا این مطلب را تشریح فرموده اند .[/rtl]
[rtl]5. در اسلام ، زن در شخصیت و كمال انسانی با مرد برابر است و موضوع ارث به مسئولیت های اقتصادی مرد در خانواده و جامعه باز می گردد . دادن نفقه ، مهر ، دیه عاقله ، شركت در جهاد و پرداخت حقوق واجب اجتماعی بر عهده مردان است و اسلام برای ایجاد تعادل میان مسئولیت و حق این احكام را وضع نموده است. مرد تکلیف دارد آنچه ارث می برد را هزینه کند ، اما زن تکلیفی ندارد و می تواند پس انداز کند . زنان همیشه نصف مردان ارث نمی برند ![/rtl]
[rtl]6. شأن نزول آیه ۲۲۳ سوره بقره این بوده که یهود وقتهاى معینى را براى آمیزش با زنان مطرح می كرده اند که اسلام در این آیه چنین محدودیتی را بی اعتبار دانست.[/rtl]
[rtl]7. مقصود از تشبیه زنان به كشتزار، خود زنان نیستند بلكه جایگاه نطفه در زن است که محل باروری و رشد نسل است و براى پرهیز از نام بردن مستقیم و رعایت عفت كلام ، در قرآن اینگونه یاد شده و از این نمونه در قرآن فراوان داریم.[/rtl]
[rtl]8. در آیه ۳۴ سوره نساء "قوامیت" به معنای سلطه یا برتری مردان به زنان نیست بلکه "قوامون علی النسا" به معنای سرپرستی، کارپردازی و نگهبانی مرد برای خانواده است تا تكیه گاه زن و فرزندان قرار گیرد .[/rtl]
[rtl]9. حکم بردگی تنها مربوط به کافرانی بود که در تهاجم نظامی و با هدف نابودی سرزمین اسلامی شرکت کرده باشند، آنهم با صلاحدید حاکم اسلامی و نه همیشه ؛ این حکم در زمانی که برده گیری قانون جاری بوده حکمی عادلانه و در جهت رعایت مصلحت جامعه اسلامی و حتی رعایت حال جنگجویان مغلوب بوده و اسلام این اجازه محدود را داد تا مشرکان به حمله بر کشور اسلامی گستاخ نشوند.[/rtl]
[rtl]10. پس بردگی نه تنها شامل بانوان مسلمان نیست بلکه فقط مختص به متجاوزین به اسلام و مسلمانان بوده است و در زمان حال هم موضوعیت ندارد.[/rtl]
[rtl]11. اسلام در دوره ای برای زن کرامت و حقوق مختلف در ابعاد مدنی ، اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی قائل شده و لطیف ترین خطابها را برایش در نظر گرفته است که در جای جای جهان ، زن بدون کوچکترین حق فردی یا اجتماعی و در حکم یک کالا خرید و فروش می شد و یا همراه جسد شوهرش سوزانده می شد و ...[/rtl]
[rtl] [/rtl]
[rtl]حق جو و حق طلب باشیم[/rtl]
یک زن مومن و مسلمان باید بپذیرد
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[/url]
[rtl]موارد ادعا شده صحت ندارند و شبهه با ترجمه و برداشتهای غلط از آیات قرآن تلاش کرده مخاطب کم اطلاع را اغفال کند[/rtl]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[rtl][url=http://shayeaat.ir/post/352] دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[/rtl]
[/rtl]
[rtl]متن شایعه[/rtl]
[rtl]" ﯾﮏ ﺯﻥ ﻣﻮﻣﻦ ﻭ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﭙﺬﯾﺮﺩ ﮐﻪ ﻃﺒﻖ ﺁﯾﻪ 3 ﺳﻮﺭﻩ ﻧﺴﺎﺀ ﺷﻮﻫﺮﺵ ﺣﻖ ﺩﺍﺭﺩ 4ﺯﻥ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪﻭﻃﺒﻖ ﺁﯾﻪ 34 ﺳﻮﺭﻩ ﻧﺴﺎﺀ ﺷﻮﻫﺮﺵ ﺩﺭﺻﻮﺭﺕ ﻧﺎﻓﺮﻣﺎﻧﯽ ﺣﻖ ﺩﺍﺭﺩ ﺍﻭ ﺭﺍ ﮐﺘﮏ ﺑﺰﻧﺪ ![/rtl]
[rtl]ﯾﮏ ﺯﻥ ﻣﻮﻣﻦ ﻭﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺑﺎﯾﺪﺑﭙﺬﯾﺮﺩ ﻃﺒﻖ ﺁﯾﻪ 11 ﺳﻮﺭﻩ ﻧﺴﺎﺀ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﺭﺙ ﻧﯿﻤﻪ ﻣﯿﺮﺳﯿﺪ![/rtl]
[rtl]ﺑﺎﯾﺪﺑﺪﺍﻧﺪﮐﻪ ﻃﺒﻖ ﺁﯾﻪ 223 ﺑﻘﺮﻩ ﮐﺸﺘﺰﺍﺭ ﻣﺮﺩ ﻟﻘﺐ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻣﺮﺩ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﺪ ﻫﺮﻃﻮﺭﮐﻪ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪﺑﺎﺍﻭﻧﮑﺎﺡ ﮐﻨﺪ![/rtl]
[rtl]ﯾﮏ ﺯﻥ ﻣﻮﻣﻦ ﻭﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺑﺎﯾﺪﺑﺪﺍﻧﺪﮐﻪ ﻃﺒﻖ ﺁﯾﻪ 34 ﻧﺴﺎﺀﺍﺯﻣﺮﺩﮐﻤﺘﺮﺍست ﻭﻣﺮﺩﺑﺪﻟﯿﻞ ﺁﻧﮑﻪ ﺧﺮﺟﺶ ﺭﺍ ﻣﯿﺪﻫﺪ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﻭﺳﺖ ![/rtl]
[rtl]ﻭﻃﺒﻖ ﺁﯾﻪ 24 ﻧﺴﺎﺀ ﻣﯿﺸﻮﺩﺩﺭﺟﻨﮓ ﺍﻭﺭﺍ ﺑﻌﻨﻮﺍﻥ ﯾﮏ ﮐﺎﻻﻏﻨﯿﻤﺖ ﮔﺮﻓﺖ ﻭﺑﺎ ﺍﻭﻧﮑﺎﺡ ﮐﺮﺩ![/rtl]
[rtl]ﺣﺎﻝ ﺑﺎﻧﻮ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﮐﺪﺍﻡ ﺣﻖ ﺯﻧﺎﻧﮕﯿﺖ ﺩﺭﻻﺑﻪ ﻻﯼ ﺧﻄﻮط ﻧﺎﺑﺮﺍﺑﺮﯼ ﺁﯾﯿﻦ ﻋﺮﺏ ﻣﯿﮕﺮﺩﯼ !؟ "[/rtl]
[rtl] [/rtl]
[rtl] [/rtl]
[rtl]پاسخ شایعه[/rtl]
[rtl]1. نویسنده شبهه با ترجمه و برداشت غلط از آیات قرآن تلاش دارد نیت شیطانی خود را القا کن؛ در حالیکه برای فهم قرآن مانند همه کتابها ، آشنایی با فرهنگ و زبان آن لازم است . استفاده از ترجمه به تنهایی کافی نیست و باید به تفاسیر مراجعه نمود .[/rtl]
[rtl]2. آیه ۳ سوره نسا دستور به تعدد زوجات نمی دهد ! بلکه اشاره دارد شرط ازدواج با بیش از یک همسر ، آنهم بنا به شرایط و اقتضائات آن زمان ، رعایت عدالت میان آنهاست .
این آیه با محدود نمودن مردان که تا پیش از آن به تعداد دلخواه همسر اختیار می کردند ، از تضییع حقوق زنان جلوگیری کرده است .[/rtl]
[rtl]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.islamquest.net/fa/archive/question/692 [/rtl]
http://www.islamquest.net/fa/archive/question/692 [/rtl]
[rtl]3. توصیه آیه ۳۴ سوره نساء برای حفاظت و صیانت از کانون خانواده است و مراتبی دارد که انجام هر مرحله منوط به انجام مراحل قبل و بی نتیجه بودن آنهاست که صراحتا بیان شده است :
الف) پند و اندرز دهید!
ب) در بستر از آنها دوری نمایید!
ج) آنها را تنبیه کنید!
د) اگر از شما پیروی کردند، راهی برای تعدّی بر آنها نجویید![/rtl]
[rtl]4. مرحله تنبیه شرایطی دارد و منظور زدن با چوب مسواک و مانند آن است که سخت و دردآور نباشد و بدون اثر و آسیب باشد . این روش اصولا زدن محسوب نمی شود! در واقع نوازشی توام با تذکر جدی است و پیشوایان معصوم ما صراحتا این مطلب را تشریح فرموده اند .[/rtl]
[rtl]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.shayeaat.ir/post/271 [/rtl]
http://www.shayeaat.ir/post/271 [/rtl]
[rtl]5. در اسلام ، زن در شخصیت و كمال انسانی با مرد برابر است و موضوع ارث به مسئولیت های اقتصادی مرد در خانواده و جامعه باز می گردد . دادن نفقه ، مهر ، دیه عاقله ، شركت در جهاد و پرداخت حقوق واجب اجتماعی بر عهده مردان است و اسلام برای ایجاد تعادل میان مسئولیت و حق این احكام را وضع نموده است. مرد تکلیف دارد آنچه ارث می برد را هزینه کند ، اما زن تکلیفی ندارد و می تواند پس انداز کند . زنان همیشه نصف مردان ارث نمی برند ![/rtl]
[rtl]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.soalcity.ir/node/151 [/rtl]
http://www.soalcity.ir/node/151 [/rtl]
[rtl]6. شأن نزول آیه ۲۲۳ سوره بقره این بوده که یهود وقتهاى معینى را براى آمیزش با زنان مطرح می كرده اند که اسلام در این آیه چنین محدودیتی را بی اعتبار دانست.[/rtl]
[rtl]7. مقصود از تشبیه زنان به كشتزار، خود زنان نیستند بلكه جایگاه نطفه در زن است که محل باروری و رشد نسل است و براى پرهیز از نام بردن مستقیم و رعایت عفت كلام ، در قرآن اینگونه یاد شده و از این نمونه در قرآن فراوان داریم.[/rtl]
[rtl]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://yon.ir/223baghare [/rtl]
http://yon.ir/223baghare [/rtl]
[rtl]8. در آیه ۳۴ سوره نساء "قوامیت" به معنای سلطه یا برتری مردان به زنان نیست بلکه "قوامون علی النسا" به معنای سرپرستی، کارپردازی و نگهبانی مرد برای خانواده است تا تكیه گاه زن و فرزندان قرار گیرد .[/rtl]
[rtl]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.hawzah.net/fa/Question/View/62597 [/rtl]
http://www.hawzah.net/fa/Question/View/62597 [/rtl]
[rtl]9. حکم بردگی تنها مربوط به کافرانی بود که در تهاجم نظامی و با هدف نابودی سرزمین اسلامی شرکت کرده باشند، آنهم با صلاحدید حاکم اسلامی و نه همیشه ؛ این حکم در زمانی که برده گیری قانون جاری بوده حکمی عادلانه و در جهت رعایت مصلحت جامعه اسلامی و حتی رعایت حال جنگجویان مغلوب بوده و اسلام این اجازه محدود را داد تا مشرکان به حمله بر کشور اسلامی گستاخ نشوند.[/rtl]
[rtl]10. پس بردگی نه تنها شامل بانوان مسلمان نیست بلکه فقط مختص به متجاوزین به اسلام و مسلمانان بوده است و در زمان حال هم موضوعیت ندارد.[/rtl]
[rtl]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.shayeaat.ir/post/336 [/rtl]
http://www.shayeaat.ir/post/336 [/rtl]
[rtl]11. اسلام در دوره ای برای زن کرامت و حقوق مختلف در ابعاد مدنی ، اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی قائل شده و لطیف ترین خطابها را برایش در نظر گرفته است که در جای جای جهان ، زن بدون کوچکترین حق فردی یا اجتماعی و در حکم یک کالا خرید و فروش می شد و یا همراه جسد شوهرش سوزانده می شد و ...[/rtl]
[rtl]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://yon.ir/zandardin [/rtl]
http://yon.ir/zandardin [/rtl]
[rtl] [/rtl]
[rtl]حق جو و حق طلب باشیم[/rtl]