05-06-2015، 10:04
بالاخره برای Autocar فرصتی دست داد تا هایپرکارهای پورشه و مکلارن را مقابل هم قرار دهد؛ اما در غیاب لافراری از یک ایتالیایی قرمز رنگ دیگری دعوت شده . . . !
اکثر ما دوکاتی 1199 پانیگال را می شناسیم؛ سوپربایکی که تولیدش از سال 2011 شروع شد. 1199 درمیان همکلاسانش یک ویژگی بسیار جالب دارد؛ اینکه انجین 2 سیلندر آن از نوع خطی بوده و 1.2 لیتری است.
اما مدلی که در ویدئوی فوق آنرا دیدیم، نسخه تولیدمحدود و گران قیمت 1199Superleggera بود که با وزن 152 کیلوگرمی اش بیش از 200 اسب بخار قدرت و 134 نیوتن متر گشتاور دارد یعنی نسبت به 1199 استاندارد هم 12 کیلوگرم سبکترست و هم 30 اسب در قدرت و هم 17 نیوتن متر در گشتاور بیشتر از آن دارد.
این دوکاتی در بازار انگلستان 64,000 پوند (تقریبا 103,000 دلار) قیمتگذاری شده. البته این قیمت هنوزهم نسبت به قیمت 866,000 پوندی P1 یا 853,000 پوندی 918 اسپایدر رقم زیادی نیست!
اکثر ما دوکاتی 1199 پانیگال را می شناسیم؛ سوپربایکی که تولیدش از سال 2011 شروع شد. 1199 درمیان همکلاسانش یک ویژگی بسیار جالب دارد؛ اینکه انجین 2 سیلندر آن از نوع خطی بوده و 1.2 لیتری است.
اما مدلی که در ویدئوی فوق آنرا دیدیم، نسخه تولیدمحدود و گران قیمت 1199Superleggera بود که با وزن 152 کیلوگرمی اش بیش از 200 اسب بخار قدرت و 134 نیوتن متر گشتاور دارد یعنی نسبت به 1199 استاندارد هم 12 کیلوگرم سبکترست و هم 30 اسب در قدرت و هم 17 نیوتن متر در گشتاور بیشتر از آن دارد.
این دوکاتی در بازار انگلستان 64,000 پوند (تقریبا 103,000 دلار) قیمتگذاری شده. البته این قیمت هنوزهم نسبت به قیمت 866,000 پوندی P1 یا 853,000 پوندی 918 اسپایدر رقم زیادی نیست!