29-04-2015، 15:34
برای یک فروش ویژه عجله کنید!
تصور کنید وقتی فروش ویژه یک فروشگاه به حداکثر میرسد، مردم بر پشت دربهای آن فروشگاه صف می کشند و برای انتخاب اجناس آن از یکدیگر سبقت میگیرند. اکنون چنین فرصتی برای همه ما وجود دارد. فرصتی که می توانیم بیشترین استفاده را از آن ببریم...
فاطمه ناظم زاده - بخش اجتماعی تبیان
احتمالا اغلب مردم با چنین جملات و عباراتی روبرو شده اند. عبارات تبلیغاتی که هر فروشگاه و یا شرکتی برای ترغیب و تشویق مردم به خرید کالای مورد نظر، به کار می گیرد تا به این وسیله بتواند از بیشترین میزان فروش و کسب درآمد برخوردار باشد. در این میان آنچه مهم است نحوه تبلیغات است. چنانچه تمامی کارشناسان علوم اجتماعی نسبت به این موضوع اذعان داشته اند که تبلیغات نقش موثر و انکار ناپذیری بر اذهان عمومی دارند و وسیله و ابزاری بسیار مهم در جهت کسب توجه هستند. بهتر است این موضوع را کمی دقیق تر نگاه کنیم.
به طور کلی موضوعی به نام تبلیغ در هر جهت دارای اهمیت است. تبلیغات تنها به دنیای تجارت محدود نمی شوند. هرچند حجم بیشتری از تبلیغات به این حیطه مربوط می شود اما به طور کلی مساله تبلیغ به لحاظ بعد اجتماعی دارای اهمیت بالایی است. مثلا برای درونی کردن و انتقال دسته ای از ارزش ها و الگوهای عمل شایسته، می توان از تبلیغاتی موثر بهره برد. البته در این زمینه نکته ظریف و مهمی وجود دارد و آن اینکه تبلیغاتی موثر و کارسازتر هستند که واقعیتی در پس آنها وجود داشته باشد. واقعیتی که افراد به طور تدریجی آنرا لمس کنند و درک همین واقعیت موجب تشویق انها برای گام نهادین در این مسیر باشد.
اکنون در فرصتی استثنایی برای یک حراج باورنکردنی قرار گرفته ایم. حراج انبوهی از ثواب ها که خداوند در ماه رجب قرار داده است. ماه رحمت و برکت الهی از راه رسیده است. فرصتی کوتاه برای کسب بیشترین حجم از ثواب و کسب روزی معنوی از تک تک فرصت هایی که در این ایام قرار داده شده است
اکنون در فرصتی استثنایی برای یک حراج باورنکردنی قرار گرفته ایم. حراج انبوهی از ثواب ها که خداوند در ماه رجب قرار داده است. ماه رحمت و برکت الهی از راه رسیده است. فرصتی کوتاه برای کسب بیشترین حجم از ثواب و کسب روزی معنوی از تک تک فرصت هایی که در این ایام قرار داده شده است. تصور کنید وقتی فروش ویژه یک فروشگاه به حداکثر میرسد، مردم بر پشت دربهای آن فروشگاه صف می کشند و برای انتخاب اجناس آن از یکدیگر سبقت میگیرند. اکنون چنین فرصت معنوی برای همه ما وجود دارد. فرصتی که می توانیم بیشترین استفاده را از آن ببریم. آنچه مشخص است اینکه هر یک از ما می توانیم به نوعی مبلغ این فرصت ویژه باشیم. با رفتارو کردار شایسته مان در محیط فردی و اجتماعی.در این میان نقش مساجد بسیار مهم و اساسی است. مساجد با طرح برنامه های مدون و جذاب برای چنین مناسبت ها و ایام ارزشمندی، می توانند به حضور جوانان و تشویق انها برای برقراری ارتباطی دوباره با معنویات منجر شوند. اما برای هر انسانی این ضرورت وجود دارد که در لحظاتی از زندگی اش در آغوش معنویات آرام گیرد و یاد خدا را درقلب خود زنده کند تا جلایی دوباره به آن بخشد و روحی تازه در او دمیده شود که اگر نسبت به این بعد توجه شود، مشکلات روحی و اجتماعی متعددی به سمت و سوی اصلاح می روند. البته نهادهای فرهنگی در آن راستا نقش بسزایی دارند. نهادهای معنوی مثل مساجد که لازم است قدری بیشتر در جهت فراهم سازی محیطی فراخ و سرشار از مهر و دوستی برای جوانان گام بردارند تا این تصور وجود نداشته باشد که مسجد رفتن تنها مختص عده ای خاص از افراد جامعه است.
مساجد با طرح برنامه های مدون و جذاب برای چنین مناسبت ها و ایام ارزشمندی، می توانند به حضور جوانان و تشویق انها برای برقراری ارتباطی دوباره با معنویات منجر شوند
همه افراد حق دارند تا از محیط های معنوی بهره ببرند و این نیازی انکار ناپذیر است. تنها کافی است که وقت و هزینه بیشتری در این راستا صرف شود و این موضوع مورد توجه ویژه قرار گیرد که تبلیغاتی درست و نافذ در این زمینه به کار گرفته شود. همانطور که در دنیای اجتماعی امروز همه چیز بر محور تبلیغات حرکت میکند در این راستا هم نیاز به وجود تبلیغاتی پر معنا و موثر است تا بتوان از طریق آن به بیان نکات ریز و کلیدی پرداخت و مبانی و معانی خاصی را به ذهن مخاطبان وارد کرد. متاسفانه باید اعتراف کنیم که در زمینه تبلیغ معنویات و اصول اخلاقی نقاط ضعف بیشماری داشته ایم و همین امر موجب شده تا بخشی از فرهنگ جامعه توسط ابزارهای تبلیغاتی بیگانه اداره شوند. و همواره نسبت به این موضوع تاکید داشته ایم که برای موثر بودن باید عامل بود، ضمن اینکه برنامه ای قدرتمند و منظم را باید به کار گرفت و تلاش و پشتکاری مداوم را در پیش گرفت.
تصور کنید وقتی فروش ویژه یک فروشگاه به حداکثر میرسد، مردم بر پشت دربهای آن فروشگاه صف می کشند و برای انتخاب اجناس آن از یکدیگر سبقت میگیرند. اکنون چنین فرصتی برای همه ما وجود دارد. فرصتی که می توانیم بیشترین استفاده را از آن ببریم...
فاطمه ناظم زاده - بخش اجتماعی تبیان
احتمالا اغلب مردم با چنین جملات و عباراتی روبرو شده اند. عبارات تبلیغاتی که هر فروشگاه و یا شرکتی برای ترغیب و تشویق مردم به خرید کالای مورد نظر، به کار می گیرد تا به این وسیله بتواند از بیشترین میزان فروش و کسب درآمد برخوردار باشد. در این میان آنچه مهم است نحوه تبلیغات است. چنانچه تمامی کارشناسان علوم اجتماعی نسبت به این موضوع اذعان داشته اند که تبلیغات نقش موثر و انکار ناپذیری بر اذهان عمومی دارند و وسیله و ابزاری بسیار مهم در جهت کسب توجه هستند. بهتر است این موضوع را کمی دقیق تر نگاه کنیم.
به طور کلی موضوعی به نام تبلیغ در هر جهت دارای اهمیت است. تبلیغات تنها به دنیای تجارت محدود نمی شوند. هرچند حجم بیشتری از تبلیغات به این حیطه مربوط می شود اما به طور کلی مساله تبلیغ به لحاظ بعد اجتماعی دارای اهمیت بالایی است. مثلا برای درونی کردن و انتقال دسته ای از ارزش ها و الگوهای عمل شایسته، می توان از تبلیغاتی موثر بهره برد. البته در این زمینه نکته ظریف و مهمی وجود دارد و آن اینکه تبلیغاتی موثر و کارسازتر هستند که واقعیتی در پس آنها وجود داشته باشد. واقعیتی که افراد به طور تدریجی آنرا لمس کنند و درک همین واقعیت موجب تشویق انها برای گام نهادین در این مسیر باشد.
اکنون در فرصتی استثنایی برای یک حراج باورنکردنی قرار گرفته ایم. حراج انبوهی از ثواب ها که خداوند در ماه رجب قرار داده است. ماه رحمت و برکت الهی از راه رسیده است. فرصتی کوتاه برای کسب بیشترین حجم از ثواب و کسب روزی معنوی از تک تک فرصت هایی که در این ایام قرار داده شده است
اکنون در فرصتی استثنایی برای یک حراج باورنکردنی قرار گرفته ایم. حراج انبوهی از ثواب ها که خداوند در ماه رجب قرار داده است. ماه رحمت و برکت الهی از راه رسیده است. فرصتی کوتاه برای کسب بیشترین حجم از ثواب و کسب روزی معنوی از تک تک فرصت هایی که در این ایام قرار داده شده است. تصور کنید وقتی فروش ویژه یک فروشگاه به حداکثر میرسد، مردم بر پشت دربهای آن فروشگاه صف می کشند و برای انتخاب اجناس آن از یکدیگر سبقت میگیرند. اکنون چنین فرصت معنوی برای همه ما وجود دارد. فرصتی که می توانیم بیشترین استفاده را از آن ببریم. آنچه مشخص است اینکه هر یک از ما می توانیم به نوعی مبلغ این فرصت ویژه باشیم. با رفتارو کردار شایسته مان در محیط فردی و اجتماعی.در این میان نقش مساجد بسیار مهم و اساسی است. مساجد با طرح برنامه های مدون و جذاب برای چنین مناسبت ها و ایام ارزشمندی، می توانند به حضور جوانان و تشویق انها برای برقراری ارتباطی دوباره با معنویات منجر شوند. اما برای هر انسانی این ضرورت وجود دارد که در لحظاتی از زندگی اش در آغوش معنویات آرام گیرد و یاد خدا را درقلب خود زنده کند تا جلایی دوباره به آن بخشد و روحی تازه در او دمیده شود که اگر نسبت به این بعد توجه شود، مشکلات روحی و اجتماعی متعددی به سمت و سوی اصلاح می روند. البته نهادهای فرهنگی در آن راستا نقش بسزایی دارند. نهادهای معنوی مثل مساجد که لازم است قدری بیشتر در جهت فراهم سازی محیطی فراخ و سرشار از مهر و دوستی برای جوانان گام بردارند تا این تصور وجود نداشته باشد که مسجد رفتن تنها مختص عده ای خاص از افراد جامعه است.
مساجد با طرح برنامه های مدون و جذاب برای چنین مناسبت ها و ایام ارزشمندی، می توانند به حضور جوانان و تشویق انها برای برقراری ارتباطی دوباره با معنویات منجر شوند
همه افراد حق دارند تا از محیط های معنوی بهره ببرند و این نیازی انکار ناپذیر است. تنها کافی است که وقت و هزینه بیشتری در این راستا صرف شود و این موضوع مورد توجه ویژه قرار گیرد که تبلیغاتی درست و نافذ در این زمینه به کار گرفته شود. همانطور که در دنیای اجتماعی امروز همه چیز بر محور تبلیغات حرکت میکند در این راستا هم نیاز به وجود تبلیغاتی پر معنا و موثر است تا بتوان از طریق آن به بیان نکات ریز و کلیدی پرداخت و مبانی و معانی خاصی را به ذهن مخاطبان وارد کرد. متاسفانه باید اعتراف کنیم که در زمینه تبلیغ معنویات و اصول اخلاقی نقاط ضعف بیشماری داشته ایم و همین امر موجب شده تا بخشی از فرهنگ جامعه توسط ابزارهای تبلیغاتی بیگانه اداره شوند. و همواره نسبت به این موضوع تاکید داشته ایم که برای موثر بودن باید عامل بود، ضمن اینکه برنامه ای قدرتمند و منظم را باید به کار گرفت و تلاش و پشتکاری مداوم را در پیش گرفت.