11-09-2014، 11:57
صحبت کردن در انظار عمومي کار ساده اي نيست، حتي براي آن اشخاصي که اين کار را بارها و بارها انجام داده اند. زماني که بخواهيد ايده و نظر خود را بطور موثري براي صاحبان کار و به قول معروف بالادستي ها انجام دهيد، اين کار بسيار سخت تر هم خواهد بود.
ادم گرين هدايت تيم مستقر در تورنتوي گوگل را بر عهده دارد. او براي صحبت در انظار عمومي مواردي را بر مي شمرد که مي توان با بکارگيري آن تاثير زيادي بر شنوندگان گذاشت. در زير به اين موارد اشاره مي شود:
۱ – به آرامي قدم بزنيد: سعي کنيد در زمان اداي يک جمله از يک طرف اتاق به طرف ديگر حرکت کنيد، مکث کرده و به سمت ديگر اتاق حرکت کنيد و سپس جمله بعدي خود را بگوييد.
۲ – آرام باشيد: زماني که وقت بيان ايده تان رسيد شروع کنيد به ارائه آن و از فراموشي مطالب نهراسيد، لغات يکي پس از ديگري بر زبان شما جاري خواهند شد.
۳ – دست پاچه نباشيد: از اين عادت بد پرهيز کنيد و با قرار گرفتن پشت صندلي و يا تکيه دادن دست به پايه و يا صندلي، خود را بي پروا و با اعتماد به نفس نشان دهيد.
۴ – حرکات فيزيکي انجام دهيد: در اطراف اتاق حرکت کنيد و مستقيم و رو در رو با حضار در ارتباط باشيد.
۵ – از گفتن “ام” و “چيز” بپرهيزيد. سعي کنيد اين کلمات را با حرکات کوچک همچون تکان دادن خودکار جايگزين کنيد.
البته مي توان با مشاهده سخنراني ها و ايده پردازي هاي مديران موفق بيشتر در اين امر تجربه کسب کرد. يکي از مديراني که بايد ويديوهاي سخنراني او مورد توجه قرار بگيرد، استيو جابز است. جابز در سخنراني ها خوش مي درخشيد. علت آن هم اغلب اعتماد به نفس، تسلط و به نوعي راحت بودن او در هنگام سخنراني بود.
ادم گرين هدايت تيم مستقر در تورنتوي گوگل را بر عهده دارد. او براي صحبت در انظار عمومي مواردي را بر مي شمرد که مي توان با بکارگيري آن تاثير زيادي بر شنوندگان گذاشت. در زير به اين موارد اشاره مي شود:
۱ – به آرامي قدم بزنيد: سعي کنيد در زمان اداي يک جمله از يک طرف اتاق به طرف ديگر حرکت کنيد، مکث کرده و به سمت ديگر اتاق حرکت کنيد و سپس جمله بعدي خود را بگوييد.
۲ – آرام باشيد: زماني که وقت بيان ايده تان رسيد شروع کنيد به ارائه آن و از فراموشي مطالب نهراسيد، لغات يکي پس از ديگري بر زبان شما جاري خواهند شد.
۳ – دست پاچه نباشيد: از اين عادت بد پرهيز کنيد و با قرار گرفتن پشت صندلي و يا تکيه دادن دست به پايه و يا صندلي، خود را بي پروا و با اعتماد به نفس نشان دهيد.
۴ – حرکات فيزيکي انجام دهيد: در اطراف اتاق حرکت کنيد و مستقيم و رو در رو با حضار در ارتباط باشيد.
۵ – از گفتن “ام” و “چيز” بپرهيزيد. سعي کنيد اين کلمات را با حرکات کوچک همچون تکان دادن خودکار جايگزين کنيد.
البته مي توان با مشاهده سخنراني ها و ايده پردازي هاي مديران موفق بيشتر در اين امر تجربه کسب کرد. يکي از مديراني که بايد ويديوهاي سخنراني او مورد توجه قرار بگيرد، استيو جابز است. جابز در سخنراني ها خوش مي درخشيد. علت آن هم اغلب اعتماد به نفس، تسلط و به نوعي راحت بودن او در هنگام سخنراني بود.