امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چگونه زیست شناسی بخوانیم و درصد بالایی کسب کنیم

#1
چگونه زیست شناسی بخوانیم و درصد بالایی کسب کنیم؟ هان چه جوری؟

خب رسیدیم تازه به اصل مطلب ، چیه فکر کردی اومدی خواستگاری ؟ نه عزیزم ولی بهت قول میدم اگه خوب درس بخونی خودم برم برات خواستگاری اونجا تازه وقته اینه که بگیم بریم سر اصل مطلب. نگاهش کن قند تو دلش آب شد تا گفتم خواستگاری !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بچه های عزیز برای رسیدن به درصد ایده آل در زیست شناسی باید به نکات زیر حین مطالعه دقت کنیم :
1.اول اینکه هی تو رویا پوشیدن لباس سفید نباشی یا رو تخت لم بدی پاهاتم مثل بچگی هات تکون بدی (البته هنوزم بچه ای ) و ببینی بعد از یک ساعت یک فصل زیست خوندی ولی هیچی نفهمیدی.
2.بچه ها در زیست شناسی در درجه اول باید به خط به خط کتاب درسی تسلط پیدا کنید که گاهی هم در بین 4 گزینه مطرح شده در سوالات به محفوظات شما احتیاج دارد و اینکه می توان با این محفوظات از رد گزینه استفاده کنید و حتی اگر شد یه گزینه را رد کنید.
3.مطلبی که غیر از تعمیم دادن به زیست شناسی به دروس دیگر هم قابل تعمیم داد سوال سازی در حین خواندن مطلب است منظور اینکه شما خود را جای یک طراح بزارید و مدل های مختلفی از سوالات را یا در ذهن خود یا در برگه ای جداگانه طرح کنید به قولی باید دید طراحانه پیدا کنید و این کار یادگیری و افزایش ماندگاری و فهم آن بخش را برای مدت بیشتری در ذهن شما تضمین میکند.یادم میاد موقعی که خودم زیست میخوندم اینکارو میکردم و هنگام زدن تست برایم تمام سوالات آشنایی داشت و گاهی سوالاتی طرح میکردم که از خودم به شگفت میامدم و همین سوال سازی باعث خلاقیت ذهن من شد.
4. شما باید بتوانبد بین کتاب های سه سال درسی و بخش های مختلف آن ارتباط برقرار کنید و این ارتباطات را برای بار های اول و دوم به چشم ببینید منظورم این است که اگر مطلبی از سال دوم و پیش با هم در ارتباط بود کتاب های هر دو سال را باز کنید و صفحه مورد نظر را بیارید و آن مطلب را با چشم ببینید و مطالعه کنید که باعث درک ان مطلب و به یاد سپاری ان در مدت متمادی میشود.
5. مطلب بعدی ارتباط با اشکال و متن کتاب درسی که باید این ارتباطات را خودتان برقرار کنید و نمیشود گفت با یک بار مطالعه از کتابهای درسی میتوان به این قدرت رسید ولی با دوره های 10 دور به بالا کم کم به این قدرت میرسید.
6.توجه به قید های کتاب درسی که بی رحمانه زیاد هستند و گاهی اصلا نمیتوان هیچ دلیلی برای حفظ ان ها و طرح سوالات از آنها پیدا کرد که بیشتر از فصل 8 به بعد سال چهارم مورد توجه طراحان است.
7.خواندن مفهومی از یک طرف مهم است و از طرف دیگر دوره منظم و علمی آن مطلب از آن مهم تر است که توصیه میشود مطلب جدید خوانده شده در ان روز را در آخر شب مطالعه کنید. طی گفت و گو با دوستان و شاگردانی که رتبه های برتری در کنکور تجربی و درصد بالایی در زیست شناسی کسب کرده اند به این نتیجه رسیدم که در اکثر بچه ها زیست شناسی را بالای 50 دور دوره کرده اند و از این نکته غافل نشید که کیفیت فدای کمیت نشود .
8. به دوره و چرخه های گیاهی و جانوری توجه کنید و قسمت به قسمت آن را به خاطر بسپارید ببینید کجا میوز و میتوز رخ داده قبل و بعدش چه خبره ،سلول تخم کجاست؟کجا هاپلوئیدی و کجا دیپلوئیدی هستش .
فعلا دیگه چیزی یادم نمیاد اگه اومد بهتون میگم ! قابلی نداره! بزار بمونه .
موفق باشید

[ɴᴏᴛ ʀᴇᴀʟ]
پاسخ
 سپاس شده توسط (fatemeh(N ، Faust ، sa.sa79
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مبانی جامعه شناسی کوئن | طبقات اجتماعی
  ادامه تدریس فصل ۶ مبانی جامعه شناسی کوئن
  جزوه فصل ۶ مبانی جامعه شناسی کوئن
  کتاب مبانی جامعه شناسی بروس کوئن
  تاثیر سهمیه 25 درصد در تغییرات رتبه
  دبیری فیزیک با درصد منفی !
  چگونه از نتایج امتحانات نهایی مطلع شویم؟
  به چه نمراتی اعتراض کنیم؟ ( ویژه امتحان نهایی)
  کتاب دوازدهم جامعه شناسی لقمه شب امتحان ماز
  امتحان نهایی جامعه شناسی ۳ خرداد ۱۴۰۳

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان