امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

10مادۀ غذایی لذیذ که بلافاصله, خلق و خویتان را بهتر می کند

#1
مواد غذایی سالم بنظر خسته کننده می رسد. اما, این مواد غذایی سرشاراز ترکیبات مغذی سالمی است که بدنمان به آن نیاز دارد و اگر کمی تمرین کنیم, حتی می تواند به کاهش وزنمان کمک کند. اما کجای این قضیه جالب است؟ مطمئنم بسیاری از ما احساس بهتری نسبت به خوردن بستنی و یا همبرگر در برابر سالاد داریم و یا حداقل فکر می کنیم که این احساس را داریم.

واقعیت این است که برخی از غذاها طراحی شده است تا اینکه به بدن ما حس خوبی بدهد. حتی جالبتر اینجاست که همۀ این مواد غذایی از دستۀ سبزیجات نیستند. بله, می توانید احساس خوبی در حین غذا خوردن داشته باشید و در همان حال از طعم و مزۀ غذا نیز لذت ببرید. پس, بیایید نگاهی به این 10 مادۀ غذایی بیندازیم, در حالیکه هم سالم هستند و هم خوش خوراک!

1. ماهی قزل آلا

ماهی آزاد, و کلا ماهی, یک منبع باور نکردنی از مواد غذایی سالم و شادی بخش است. این بخاطر غلظت بالای اسیدهای چرب امگا 3 آن می باشد, که می تواند خلق و خوی تان را بهتر کند و باعث کاهش افسردگی خفیف شود. ماهی های چرب مثل ماهی قزل آلا نیز حاوی سطح بالایی از ویتامین B12 می باشد, که می تواند در تولید سروتونین کمک کند. که یکی از انتقال دهندهای عصبی است که در داشتن احساس خوب کمک مان می کند.

طرفدار ماهی نیستید؟ اشکال ندارد, فقط برای جذب امگای 3 لازم به بدنتان کپسول روغن ماهی با دوز مناسب مصرف کنید.

2. اسفناج

گفتم که سبزیجات در این لیست وجود ندارد, اما دلیل مناسبی برای اینکار داشتیم. اسفناج, به همراه مواد غذایی دیگر با برگ سبز, فولیک اسید فراوانی دارند, که اثراتش بعنوان کاهش افسردگی و خستگی اثبات گردیده است. همچنین حاوی مقدار فراوانی منیزم هستند, که برای حفظ سطح مناسبی از سروتنین ضروری می باشد.

3. ماکیان

مرغ و بوقلمون حاوی چندین آمینو اسید است که کمک می کند خلق و خوی بهتری داشته باشید. اولین آن تریتوفان است, که باعث تولید سروتنین می شود. مراقب باشید, مصرف بیش از حدش می تواند احساس سنگینی و کندی را القاء کند. دومین موردش تیروزین می باشد, که در مقابله با استرس به بدن کمک می کند. همچنین به عنوان بلوکی سازنده برای دوپامین و نورپينفرين کار می کند, اینها دو تا از انتقال دهنده های عصبی مسئول کنترل خلق و خوی شما هستند.

4. شیر

شیر هم می تواند نقش بالایی در خلق و خوی فرد داشته باشد. اولین دلیلش بخاطر داشتن ید است, که برای عملکرد مناسب تیروئید مهم است. غدۀ تیروئید از طریق هورمون هایی که تولید می کند مسوول عملکرد کل بدن است, که خلق و خوی شما هم جزء این موارد است. دوم به دلیل حضور پروتئین وی موجود در شیر است, که برای کاهش اضطراب مناسب می باشد.

5. آجیل

مثل شیر, تاثیری مثبتی بروی غدۀ تیروئیدتان می گذارد. که بخاطر وجود مقادیر فراوان سلنیوم است, ریز مغذی ها یی که کمک می کند تا بدن به درستی کار کند و معمولا تنها در گیاهان یافت می شود. نکتۀ شگفت انگیز در مورد سلنیوم این است که اثری آنی دارد. این باعث شده که آجیل ها برای بازیافت سریع انرژی بدن عالی باشند.

6. شکلات

دلیل دارد که بعد از مصرف مواد غذایی شیرین احساس خوشحالی و رضایت می کنید, این بخاطر گروهی از مواد شیمیایی موجود در شکلات بنام N-acyclethanoloamine است. آنها مغز را تحریک به آزاد نمودن اندورفین می کنند. بنابراین, اگر شکلات به شما بلافاصله احساس خوشایندی می دهد. خیلی خوب است, چون احساسات خوب برای حفظ سیستم قلبی و عروقی ما ضروری هستند.

علیرغم فواید سلامتی زیاد, اما امکان مصرف مقدار زیادی شکلات نیز وجود ندارد, اعتدال ضروری می باشد. مطالعات ثابت کرده است که ما نیاز به مصرف کمتر از 7 گرم شکلات در روز داریم, که 2 الی 3 تکۀ کوچک در هفته می شود.

7. فلفل

شاید خنده دار بنظر برسد, مخصوصا وقتیکه طرفدار غذاهای طعمدار نباشیم. باور کنید یا نه, مواد غذایی تند و گرم می تواند شادتان کند و حس خوبی به شما بدهد. این همه به لطف یک ترکیب شیمیایی کوچک به نام کپسایسین است, که باعث تندی فلفل می شود. وقتی این مادۀ تند را مصرف می کنید بلافاصله خود را به گیرنده های درد درون دهان و بینی تان متصل می کند. متعاقبا, این پیام به مغز می رود که دردی پیش آمده است, و مغز اندورفین آزاد می کند. شاید به همین خاطر باشد که بسیاری از مردم مواد غذایی تند را دوست دارند؟

8. عسل

درمان شیرینی است که بمرتب سالم تر از قند می باشد, عسل همچنین می تواند در خلق و خویتان تاثیر مثبت داشته باشد. بخاطر اینکه حاوی کامفرول و کرستین است, مواد شیمیایی که باعث کاهش التهاب در مغز می شوند و بنابراین به جلوگیری از افسردگی کمک می کنند. عسل همچنین تاثیر بمراتب کمتری بروی قند خونتان دارد, که بدین معنی است که افت ناگهانی در قند خونتان ندارید که باعث شود که خسته و افسرده بشوید.

9. نارگیل


نارگیل بخاطر داشتن مقادیر بالایی از تری گلسیرید گزینۀ مناسبی برای اثرات شادی بخش بروی بدن تان است. این ماده چربی است که به بهبود خلق و خویتان کمک می کند و سلامتی مغزتان را بالا می برد. مراقب باشید دوز مناسبی از نارگیل مصرف کنید – شیر نارگیل و دسرهایی که با نارگیل تهیه می شوند کاملا مضر هستند. بهترین گزینه, تکه ها و یا تراشه های نارگیل می باشد.


10. ماکارونی

بله, ماکارونی و دیگر اشکال از غذاهای غنی از کربوهیدرات در واقع می تواند برای شما بسیار مفید باشد. کربوهیدراتها عالی هستند, زیرا به آرامی انرژی شان را آزاد می کنند و باعث می شوند همیشه احساس رضایت و سیری داشته باشیم. در ادامه, ماکارونی سرشار از پروتئین است که حاوی دو آمینو اسید ضروری می باشد – L-pheny-lalanine و trytophan. همانطور که قبلا گفتیم, که باعث می شود اندورفین آزاد شود که خلق و خویتان را بهتر می کند.

بسیار مهم است که توجه داشته باشید که غلات وقتی با کربوهیدرات مصرف شود گزینه ای بسیار مناسبی برای سلامتی می باشد, غلاتی که به حبوبات یا نان سبوس دار, برنج قهوه ای و یا باسمتی و ماکارونی سبوس دار می چسبد.
فقط براے خودمـ هستـمـ...
مَــن ...؟!
چه دوحرفـے ـه وسوسه انگیزیســت
ایـن مـَـن! نه زیبایـَـمـ ، نه مهـربانـَـمـ ... نه عـاشق و نه محتاج ِ نگاهـے ...!
فرارے از پسران ِ مانکن پرست... !!!
فقط براے خودمـ هستمـ ... خود ِ خودمـ ! مال ِ خودمـ ! صبــورمـ و عجــول !!
سَنگیــن ... سَرگــردان ... مغــرور ... قـانــع ... با یک پیچیدگـے ِ سادهـ
و مقدارے بــے حوصلگـے ِ زیـاد
و براے تویــے که چهره هاے رنگ شده را مـے پرستـے نه سیرت ِ آدمــے ؛ هیــچ ندارمـ

10مادۀ غذایی لذیذ که بلافاصله, خلق و خویتان را بهتر می کند 1
پاسخ
 سپاس شده توسط shahi 80 ، farideh ksh
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Big Grin غذایی فوق العاده با ترکیب سیب زمینی و شوید.
  بهترین غذایی که درست کردی چی بوده ؟
Heart مواد غذایی ضروری جهت مصرف روزانه
  پیش غذایی رسمی برای افطاری ها
  پیش غذایی مناسب با قارچ .
  طرز تهیه بورقی غذایی از ترکیه
  برنج کته بهتر است یا آبکش شده؟
Heart طعم لذیذ پنیر با پیراشکی پنیر
  مواد غذایی سرطان زا
Heart پیاز شکم پر، غذایی رژیمی و خوش طعم

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان