امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عوارض حضور بیش از حد جلوی آفـتـآب

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
عوارض حضور بیش از حد جلوی آفـتـآب 1
به گزارش مشرق به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت، کاظم ندافي گفت: پرتوهاي فرا بنفش خورشيدي يکي از مهمترين عوامل خطر زيست محيطي در تمام دنيا محسوب مي شود و همه انسانها از طريق مواجهه با نور خورشيد و بسياري از منابع انسان ساخت مورد استفاده در صنعت ،تجارت و تفريح در معرض پرتو هاي فرا بنفش قرار دارند.

وي با بيان اينکه مقادير کم پرتوهاي فرا بنفش براي انسان سودمند و براي توليد ويتامينD ضروري است، گفت: پرتوهاي فرا بنفش همچنين براي درمان برخي از بيماري ها نظير راشيتيسم،پسوريازيس و اگزما کاربرد دارد.

ندافي در عين حال خاطر نشان کرد: مواجهه طولاني مدت انسان با پرتوهاي فرا بنفش خورشيدي ممکن است به ايجاد طيف وسيعي از عوارض بهداشتي حاد و مزمن بر پوست مانند، پيري زودرس، سرطان پوست، واکنش هاي التهابي و آب مرواريد درچشم ها و ضعف سيستم ايمني بدن منجر شود.

رئيس مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت آفتاب سوختگي و برنزه شدن را از شايع ترين عوارض حاد شناخته شده مواجهه با تابش بيش از حد پرتوهاي فرابنفش عنوان کرد و افزود: همچنين قرار گرفتن در معرض پرتوهاي فرا بنفش باعث ايجاد تغييراتي در پوست از جمله کک ومک ،خال ، از بين رفتن خاصيت ارتجاعي پوست و در نتيجه چين و چروک ،خشکي و زبري پوست مي شود.

وي در ادامه به ديگر اثرات مخرب پرتوهاي فرا بنفش بر پوست اشاره کرد و گفت: سرطان پوست را از عوارض مزمن اشعه فرا بنفش عنوان کرد و يادآور شد: يکي از شايع ترين سرطان ها و در عين حال قابل پيشگيرترين سرطان ها ،سرطان پوست است.

ندافي در ادامه گفت: پرتوهاي فرا بنفش يکي از عوامل مهم در ايجاد بيماريهاي چشمي نظير آب مرواريد و سرطان چشم، د‍‍‍‍‍‍‍‍ژنراسيون ماکولا، ناخنک و سوختگي قرنيه چشم يکي از شايع ترين آثار پرتوهاي فرابنفش است.

وي افزود: اين مشکل در افرادي که ورزش اسکي انجام مي دهند و افرادي که به دريا مي روند نيز ديده مي شود.احساس وجود جسم خارجي در چشم، سوزش و خارش، درد شديد و قرمزي از علا ئم التهاب قرنيه چشم ناشي از تابش شديد پرتوهاي فرابنفش است.

ندافي ايجاد بيماري هاي چشمي از جمله آب مرواريد را از ديگر عوارض مزمن مواجهه با پرتوهاي فرا بنفش عنوان کرد و افزود: در واقع يکي از عوامل مهمي که در ايجاد بيماري هاي چشمي نقش دارد، پرتوهاي فرا بنفش است. براي جلوگيري از اين پرتوها توصيه مي شود حتي المقدور از عينک هاي آفتابي و به ويژه لنز هاي پلاستيکي (از جنس پلي کربنات) استفاده شود.

رئيس مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت با بيان اينکه در زمستان، برف ممکن است شدت پرتوهاي فرا بنفش را دو برابر افزايش دهد خاطر نشان کرد: براي جلوگيري از عوارض پرتوهاي فرا بنفش از کلاه مناسب و لبه دار و لباس هاي آستين دار استفاده شود و همچنين استفاده فراوان از کرم هاي ضد آفتاب و حتي الامکان قرار گرفتن در سايه براي پيشگيري از اين عوارض توصيه مي شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط -Edgar
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  عوارض عمل نکردن کیست مویی (سینوس پیلونیدال)
  فیستول چیست؛ علائم، علت، عوارض و تشخیص بیماری فیستول مقعد
Subarrow عمل جراحی بواسیر(هموروئید)، عوارض و مراقبت های پس از آن
  بدانید از عوارض مرگبار نوشیدن زیاد آب !
  از عوارض نگران کننده قرص سیپروهپتادین باخبر شوید
  عوارض داروها در سلامت دهان ، دندان و سایر اعضای بدن
  عوارض و اثرات بیهوشی روی مغز و سایر اعضای بدن
  مزایای آهسته غذا خوردن و عوارض تند خوردن آن
  عوارض پخت نان با آرد سفید و استفاده بیش از حد از آن
  عوارض کمبود نمک ( سدیم ) موجود در بدن

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان