امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

:: نقد و بررسی Huawei MediaPad 10 Link - 16GB

#1
طراحی و ساخت :
طراحی ساده اما در عین حال بسیار شیک MediaPad 10 Link مقلد هیچ یک از مدل‌های معروف بازار نیست و سبک طراحی خود را دارد که بی شباهت به برادر بزرگ‌ترش MediaPad 10 FHD نیست. هر چند در میان 10 اینچی‌های بازار شباهت‌های فراوانی وجود دارد اما اگر به جزئیات بپردازیم طراحی این تبلت را وام دار مدل مشابهی از کمپانی‌های دیگر نمی‌یابیم. در طراحی بدنه این دستگاه از ترکیب آلومینیوم و پلاستیک استفاده شده است. بخش روی تبلت به صورت یکپارچه توسط محافظ نمایشگر پوشیده شده است و تا لبه های MediaPad 10 Link نیز ادامه دارد. در نمای روی دستگاه از هیچ کلید فیزیکی استفاده نشده است و تنها دوربین دوم مخصوص مکالمه در قسمت بالا و متمایل به سمت راست و لوگو Huawei، در قسمت زیر نمایشگر به چشم می‌خورند.
ابعاد این تبلت معادل 175.9 × 257.4 میلی متر می‌باشد و ضخامت آن معادل تنها 9.9 میلی متر است. از نظر ابعاد و ضخامت باید بگوییم یک مدل کاملا استاندارد را ملاقات خواهید کرد چرا که نه ابعاد MediaPad 10 Link نا متعارف است که شما را دچار چالش نماید و نه ضخامت نامتعارفی دارد، درست مشکلی که بسیاری از مدل‌های موجود در بازار با آن مواجه هستند. در حاشیه لبه دستگاه از یک پوشش پلاستیکی یکپارچه استفاده شده است که در قسمت بالا، تا بخشی از پشت دستگاه نیز ادامه یافته است. در طرف راست MediaPad 10 Link کلید های پاور و کنترل میزان بلندی صدا در نظر گرفته شده‌اند. طرف چپ میزبان درگاه اتصال جک 3.5 میلی متری هدفون و همچنین پورت micro USB می‌باشد. در قسمت پایینی پورت یا کلید خاصی وجود ندارد. در بخش بالایی نیز تنها درگاه اتصال کارت حافظه و سیم کارت گنجانده شده‌اند که در نگاه اول جلب توجه نمی‌کنند. این بخش به وسیله یک پوشش هم رنگ و هم جنس خود بدنه دستگاه پوشش داده شده است. بخش عمده قسمت پشت دستگاه به استثنا قسمت بالایی، به وسیله بدنه ای از جنس آلومینیوم پوشش داده شده است. تنها قسمت بالایی است که دارای پوش پلاستیکی می‌باشد. در نمای پشت دستگاه نیز دوربین در قسمت بالا و دو اسپیکر استریو در طرفین واقع شده‌اند.
محل قرار گیری اسپیکرها به نحوی است که در زمانی که تبلت را در دست دارید به هیچ وجه، دست شما مانعی برای آن‌ها نخواهد بود اما از طرفی هم در زمان استفاده از MediaPad 10 Link بر روی میز یا هر سطح دیگر، بخشی از صدای خروجی را از دست خواهید داد. به طور کلی MediaPad 10 Link به نسبت هم رده‌هایش در بازار با مدل‌های با کیفیت و محصول برند های معتبر قابل رقابت است و نمره قابل قبولی را به خود اختصاص می‌دهد.

صفحه نمایش :
MediaPad 10 Link میزبان یک نمایشگر 10.1 اینچی با کیفیت با پنل IPS است. وضوح تصاویر به نمایش در آمده در این صفحه نمایش معادل 1280 × 800 پیکسل می‌باشد و نمایشگر مذکور تا 10 لمس همزمان را پشتیبانی می‌کند. خود را برای ملاقات با یک 10 اینچی با کیفیت وضوح بالا آماده کنید. زاویه دید در این صفحه نمایش بسیار مناسب است و از مایل‌ترین حالت نیز تصاویر واضحی به چشم می‌خورند. لمس بسیار حساس دستگاه امکان بروز خطا در هنگام وارد کردن فرامین توسط کاربر را به حداقل ممکن رسانده است. مجموعه ویژگی‌های نمایشگر زمانی بیشتر آشکار می‌شود که به تماشای یک فیلم Full HD بپردازید.

سخت افزار :
پردازش اطلاعات در MediaPad 10 Link به یک پردازنده چهار هسته ای از سری Cortex-A9 با فرکانس پردازشی 1.2 گیگاهرتز محول شده است. میزان حافظه پردازشی در نظر گرفته شده برای این دستگاه 1 گیگابایت و از نوع LPDDR2 می‌باشد. هر چند از پردازشگر گرافیکی 16 هسته ای با موتور 3 بعدی در این مدل استفاده شده است اما، بسیاری از کاربران در پردازش‌های سنگین و بازی‌های با گرافیک بالا دچار چالش شده‌اند. این تبلت در سه ویرایش با مقدار حافظه پیش فرض متفاوت 8 ، 16 و 32 گیگابایتی به بازار عرضه شده است. MediaPad 10 Link قادر به پشتیبانی از شبکه های نسل چهارم مخابراتی نیز می‌باشد. Wi-Fi و micro USB از جمله دیگر کانال‌های ارتباطی موجود می‌باشند.

نرم افزار :
MediaPad 10 Link به نسخه 4.0 سیستم عامل اندروید به صورت پیش فرض تجهیز شده است. البته نگران به روزرسانی های آن نباشید چرا که در بخش ویژه این تبلت در وب سایت شرکت سازنده، پشتیبانی نرم افزاری کاملی از MediaPad 10 Link صورت می‌گیرد. به مانند سایر اندرویدی های Huawei این تبلت نیز به رابط کاربری ویژه هوآوی مجهز است. درباره این UI باید بگوییم که در آن خبری از Menu نیست و اپلیکیشن ها درست به مانند سیستم عامل iOS، در صفحات متوالی مرتب و لیست می‌شوند. با توجه به سخت افزار موجود و نسخه اندروید در نظر گرفته شده و همچنین لمس فوق‌العاده نمایشگر، MediaPad 10 Link کاربری بسیار روان و خوبی دارد. هوآوی تنها چندین ویجت و اپلیکیشن را به مجموعه پیش فرض اندروید اضافه نموده است. اپلیکیشن Backup یکی از برنامه های اختصاصی هوآوی در این مدل است که رابطی برای تهیه فایل پشتیبان از اطلاعات بر روی کارت حافظه یا بلعکس است. KingSoft Office یک اپلیکیشن ویژه مرور و ویرایش اسناد می‌باشد که با خروجی برنامه‌هایی نظیر Wrod، Excel و ... کاملا مطابقت دارد. هر چند از قلم هوشمند در MediaPad 10 Link خبری نیست اما با توجه به فضای 10 اینچی، نگارش و یادداشت برداری با لمس نیز امکان پذیر است. از این رو اپلیکیشن Notes به شما در این رابطه کمک خواهد نمود. به طور کلی بخش نرم افزاری به صورت استاندارد و بهینه سازی شده می‌باشد اما ممکن است کاربرانی که به دسته بندی برنامه‌ها در فضای جداگانه منو عادت داشتند را در ابتدای کاربری دچار چالش نماید.
در ضمن، امکان مکالمه با این سیم کارت نیز، باعث می‌گردد این تبلت نیز به یکی از تبلت های ارزشمند بازار تبدیل گردد که وجود پشتیبانی از سیم کارت، برای آن مزیت بزرگی را ایجاد می‌نماید.

دوربین :
در این دستگاه از یک دوربین 3 مگاپیکسلی در قسمت پشت و دوربین دوم 0.3 مگاپیکسلی مخصوص مکالمه در قسمت جلو استفاده شده است. تصاویر ثبت شده توسط دوربین این دستگاه از کیفیت متوسطی برخوردارند و به مانند گروه عمده تبلت های موجود در بازار، نمی توان به عنوان یک دوربین روی کاربری آن حساب باز کرد. البته در میان امکانات و قابلیت‌های موجود در یک تبلت، دوربین جزو ویژگی‌های با درجه اهمیت کمتر به شمار می‌آید، مگر اینکه برای شما از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

باتری :
MediaPad 10 Link میزبان یک باتری6600 میلی آمپر ساعتیست است که قادر به پشتیبانی از 7 ساعت کاربری ترکیبی به همراه اتصال مداوم به شبکه اینترنت محلی، (Wi-Fi) می‌باشد. در حالت کاربری‌های عمومی نیز می‌توانید تا یک الی 1.5 روز روی آن حساب کنید.

جمع بندی :
به طور کلی همان طور که پیش‌تر نیز گفتیم باید MediaPad 10 Link را جزو مدل‌های با کیفیت و مجهز بازار دسته بندی کرد که مدل کمی ضعیف شده Media Pad 10 FHD می‌باشد. با اینکه هوآوی یک برند چینی است اما در بسیاری از موارد با مدل‌های رده اول بازار توانایی رقابت دارد. اگر به دنبال یک 10 اینچی شیک و دور از دردسر می‌گردید حتما این مدل را جزو گزینه های خود قرار دهید اما با توجه به قیمت این دستگاه بی شک نمی توان آن را ایده آل ترین گزینه در میان 10 اینچی‌های بازار معرفی کرد. پس قبل از انتخاب بررسی را فراموش نکنید.

:: نقد و بررسی Huawei MediaPad 10 Link - 16GB 1
کیفیت ساخت بسیار خوب
قدرت سخت افزاری مناسب
صفحه نمایش با کیفیت مجهز به پنل IPS
امکان اتصال سیم کارت به همراه قابلیت مکالمه
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
سیستم عامل اندروید نسخه 4 با قابلیت آپدیت

:: نقد و بررسی Huawei MediaPad 10 Link - 16GB 1
کیفیت معمولی تصاویر دوربین
:: نقد و بررسی Huawei MediaPad 10 Link - 16GB 1
  Heart B0z0rG Heart
 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی لپ تاب های روز دنیا (Dell)
  نقد و بررسی 10 لپ‌تاپ اولتراپرتابل برتر
  بررسی Lenovo W540: خشن، قدرتمند و خستگی ناپذیر
  بررسی لپ تاپ Asus X451CA : زیبای خوش قیمت !
  بررسی اولترابوک GIGABYTE U35F: جذاب و همه فن حریف!
  بررسی لپ تاپ DELL Inspiron 15R: پر مدعای قدیمی!
  بررسی لپ تاپ GIGABYTE P25W: پادشاه بازیها!
  مشخصات و بررسی لپ تاپ های AsuS
  :: نقد و بررسی ViewSonic ViewPad 7 - 3G
  :: نقد و بررسی Fujitsu LifeBook S761-A

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان