امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ایمانی دوباره به عیسی مسیح

#1
بی اساس بودن نامه های پولس

چگونه ممکن است که شخصی کافر و قسی القلب آنقدر قدرت و نفوذ کلمه پیدا کند که پطرس حواری را عقب بزند و گفتار خود را بر گفتار خداوند و حضرت مسیح غالب کند که امروزه کتب و نامه های او بر انجیل مقدم شود.

در کتاب مقدس 14 کتاب و رساله به نام پولس است که آنهم با دقت نظر در متن نامه ها و احوالات پولس هر فرد عاقلی حکم می کند بر بطلان نامه هایی که به قلم چنین مرد مزور و مرموزی نوشته شده باشد.

به دلایل متعدده ثابت شد که این نامه ها را پولس ننوشته است. چنانچه اوريجن مفسر معروف در جلد 5 از شرح انجیل یوحنا نوشته است که پولوس هرگز به کلیسا ها چیزی ننوشته است و گاهی که به سوی بعضی از کنیسه ها مطالبی نوشته از دو الی چهار سطر بیشتر نبوده.

یوسی بیس مورخ معروف نیز در جلد 6 کتاب تاریخ خود باب 25 همین قضیه را ذکر و نظر اوريجن را تایید می نماید.

دلیل دیگر بر رد این نامه ها این است که در این نامه ها تاريخ و احوالات خود پولس ذکر شده که نشان می دهد نویسنده شخص دیگری غیر از پولس بوده است.

البته سندی از حالات پولس در دست نیست جز آنکه در کتاب اعمال رسولان ثبت شده که توضیح دادیم چون نویسنده اعمال رسولان مجهول الهویه است پس قابل اعتنا و اعتبار نیست. پس کتابها و نامه های مردی مجهول الحال هیچ اعتباری نخواهد داشت و هرگز قابل قبول نخواهد بود.

پس در مرتبه اول باید دید که نویسنده اعمال رسولان کیست آنچه مسيحيان و مورخین بزرگ آنها معتقدند و در كتابهاي خود آورده اند نویسده اعمال رسولان لوقا نویسنده انجیل بوده است. و در مقاله سابق توضيح داده شد كه در شغل لوقا اختلاف است كه آيا اهل انطاكيه و طبيب بوده و يا اهل روماني بوده و نقاش. ولي هيچ يك از ادعا كنندگان دليل محكمي ندارند و آنچه كه مسلم است اين است كه لوقا نام نويسنده انجيل از شاگردان پولس بوده پس سخنان ايشان از جانب مسيح نيست و پولوس خود نيز از حواريون مسيح نبوده تا از مسيح مستقيما نقل قول كند. وقتي انجيل او مقطوع السند و نويسنده اش مجهول الحال باشد كتاب اعمال رسولان كه به قلم چنين شخص مجهول الحالي نوشته شود بكلي فاقد اعتبار خواهد بود.
2 نوشته شده در ساعت توسط رضا علوی | آرشیو نظرات
پولوس کیست؟

پولوس کیست؟

كنت گوبينو فيلسوف شهير غرب در ص 41 كتاب اديان و فلسفه در آسياي ميانه نوشته است: محمد (ص) درميان اعراب بلكه جميع معاصرين خود مردي بود به محاسن اخلاقي آراسته و با وقار و دوستدار عدل و انسانيت و بردبار و بينهايت پاكدامن و مصلح اجتماعي بوده. و اساس اسلام را بر روي سه كتاب آسماني بزرگ تورات بدون تبديل و انجيل بدون تحريف و قرآني كه بوسيله جبرئيل بر او نازل مي شد نهاد. و اينكه محمد گفته مسيحيان انجيل را پس و پيش كرده اند درست گفته است. آزادي و مذهب را قرآن كتاب آسماني مسلمين بيشتر و بهتر تعليم داده است.

تقريبا اتفاقي ارباب كليسا و كنيسه است كه پولوس مردي يهودي بوده چنانچه در آیه 39 از باب 21 و در آیه 3 از باب 22 اعمال رسولان نقل از قول خود پولوس مي نمايد كه بمردم گويد من مردي يهودي هستم متولد در طراسوس قيليقيه اما تربيت يافته شهر اورشليم (بيت المقدس).

ولي در آيه 25 از باب 22 اعمال رسولان بر خلاف آنچه ذكر شده لست آمده است وقتي او را به ريسمان مي بستند پولوس به فرمانده سربازان گفته آيا بر شما جايز است كه مردي رومي را بي دليل تازيانه زنيد.

ولي آنچه به نظر مي رسد اين است كه: پولوس يهودي است ولي چون طاقت شلاق خوردن را نداشته است حيله كرده و به دروغ خود را رومي قلمداد كرده است. و اين عمل وي يكي از دلايل يهودي بودن اوست!!!!
2 نوشته شده در ساعت توسط رضا علوی | آرشیو نظرات
بطلان كتب دوازده گانه و اعمال رسولان!!!!

بطلان كتب دوازده گانه و اعمال رسولان

مسيحيان مي گويند كتاب اعمال رسولان توسط لوقا صاحب انجيل نوشته شده است. وليكن دلايل بسياري وجود دارد كه اين كتب و نامه ها تا سال 363 مشكوك بوده اند و بعضي فقرات آنها تا به حال نيز نزد اكثر محققين مسيحي مردود است.

چنانچه هورن مفسر مسيحي در جلد دوم تفسير خود نوشته است كه رساله دوم پطرس و رساله دوم و سوم يوحنا و مكاشفات يوحنا در نسخه سريانيه كتاب مقدس يافت نمي شود.

مستر وارد كانلك در صفحه 37 از كتاب خود چاپ 1841 نوشته است راجرس كه از بزرگان پرتستانيسم است نام بسياري از دانشمندان پرتستان را مي برد كه آنها نامه به عبرانيون يعقوب و نامه دوم و سوم يوحنا و رساله يهودا و مكاشفات يوحنا را از كتاب مقدس بيرون كرده اند چون كه تمامي آنها را اكاذيب ميدانند. و دكتر بلس از دانشمندان پرتستان نوشته است كه تمامي اين كتب و نامه ها تا زمان يوسي بيس مورخ معروف مسيحي واجب التسليم نبودند و او با دلايل بسياري اصرار نموده است كه نامه هاي رسولان از تصنيفات حواريون نبوده است.

مخصوصا لاردنر مفسر كتاب مقدس در جلد چهارم از تفسير خود نوشته است كه سمرل و هم چنين كليساي اورشليم در عهد او مكاشفات يوحنا را قبول نداشتند. و در فهرست قانوني او اسم چنين كتابي وجود ندارد و نيز نوشته است كه مكاشفات يوحنا در نسخه سرياني قديم ابدا يافت نمي شود.

پوروفرايووالد بادلايل محکم اثبات نموده است كه انجيل يوحنا و نامه هاي ايشان و مكاشفه يوحنا ممكن نيست از تاليفات يك نويسنده باشد.

يوسبيوس نيز در كتاب خود در باب 25 از جلد 7 تاريخ خود مي نويسد ديوني سيش گفته كه قدما كتاب مكاشفات را از كتب مقدسه خارج نموده اند و نيز گفته است كه تمام آنها بي معني و بزرگترين حجاب جهل و عدم عقل است و نسبت اين كتاب به يوحناي حواري غلط محض است و نويسنده آن حواري نبوده بلكه آن کتاب ساخته و پرداخته سرن تهسن ملحد است که نسبت کتاب را به يوحنای حواری داده است.

اوریجن مفسر كتاب مقدس در جلد 5 از شرح انجيل يوحنا نوشته است كه پولوس به هیچ یک از كليساها چيزي ننوشت و گاهي به سوي بعض کنیسه های یهودیان مطالبی نوشته که بيش از دو يا چهار سطر بیشتر نبوده است. پس اين نامه هاي منسوب به پولوس از تصنيفات او نيستند بلكه از اكاذيب و مجعولات و مخترعات است.

پس به نا به قول اوریجن مفسر معروف مسيحي اين چهارده نامه پولوس بي اساس مي باشد.
2 نوشته شده در ساعت توسط رضا علوی | آرشیو نظرات
بررسی سند انجیل یوحنا!!!!

انجيل يوحنا

به دليل اينكه يوحناي صياد يكي از حواريون مسيح بوده و نويسنده اين انجيل هم يوحنا نام داشته بين مسيحيان مشتبه شده است كه نويسنده اين انجيل همان يوحناي صياد بوده.

ارينيوس شاگرد بوليكارب شاگرد يوحناي صياد حواري حضرت مسيح علنا انتساب انجيل يوحنا را به يوحناي حواري نفي نموده است.

همچنين استادلن در كتاب خود صريحا مي نويسد كه يوحناي حواري نويسنده انجيل نيست بلكه يوحناي نويسنده دانشجويي است از مانفيستهاي مدرسه اسكندريه.

برطشنيد نيز نوشته است بدرستي كه تمام اين انجيل و همچنين ساير نامه هاي يوحنا از تصنيفات او نيستند بلكه يك كسي در ابتدا قرن دوم ميلادي آن ها را تاليف نموده.

در دايره المعارف بريتانياي كبير كه پانصد تن از دانشمندان مسيحي در تاليف آن دخيل بوده اند. مي نويسد ابدا شك و شبهه اي نيست كه نويسنده اين انجيل مرد مزوري بوده است كه قصدش اثبات ضديت بين دو حواري بزرگ يوحنا و متي بوده است.

اين نويسنده مزور ادعا مي نمايد در متن كتاب به اينكه او همان يوحناي حواري محبوب مسيح است.

و نيز هورن مفسر معروف مسيحي در جلد چهارم از تفسير خود چاپ 1822 نوشته است انجيل يوحنا در سال 98 يا 99 تاليف گرديده.



2 نوشته شده در ساعت توسط رضا علوی | آرشیو نظرات
بررسی سند انجیل لوقا!!!!

انجيل لوقا

بعضي مورخين مسيحي از قبيل ابن بطريق و قس ابراهيم سعيد و بلوكيوس مورخ معروف گويند كه: لوقا اهل انطاكيه است و در همانجا متولد شده و تحصيل طب نموده و بعد ها طبيب معروفي گرديده.

و جمع ديگري از قبيل دكتر جرج پوست دانشمند و مورخ مسيحي موءلف كتاب معروف (قاموس كتاب مقدس) كه ترجمه عربي آن در سال 1894در چاپخانه آمريكايي بيروت چاپ گرديده است.

آن عقيده را تكذيب نموده مينويسد: لوقا انطاكي نبوده بلكه اهل روماني بوده كه در ايتاليا زندگي مي كرده است طبيب هم نبوده بلكه نقاش زبردستي بوده است.

ولي در عين حال تمام اختلاف كنندگان اتفاق نظر دارند كه لوقا نويسنده انجيل از حواريون مسيح نبوده و حتي از ياران و شاگردان حواريون مسيح هم نبوده است.

بلكه او از شاگردان و همراهان پولوس بوده.

مسيحيان ابدا دليلي در دست ندارند كه اين انجيل همان كلمات حقي است كه از جانب حق بر زبان مسيح نازل شده است.

چنانچه خود لوقا در اول انجيل چنين مي نويسد: آنانيكه از اول نظارگان و خادمان كلام بودند بما رسانيدند من نيز چنان مصلحت ديدم كه همه را از ابتدا بتدقيق در پي رفته بسوي تو بنويسم اي ثاوفيلس عزيز.

پس لوقا اين انجيل را براي قوم بخصوصي نوشته است. چنانچه قس ابراهيم سعيد ميگويد لوقا انجيل را براي يونانيان نوشته است چنانچه متي براي يهود و مرقس براي روميان و يوحنا براي يهوديان نوشته اند.

جمع ديگري مي گويند لوقا انجيل را براي مصريان نوشته است. به دليل اينكه خودش در اول انجيل نام ثاوفيلس را آورده كه مسلما ثاوفيلس از دانشمندان بزرگ مصر بوده نه يونان.

ولي ابن طريق مي گويد ثاوفليس از بزرگان روماني بوده.

دكتر جرج پوست مي نويسد كه لوقا انجيل خود را قبل از خراب شدن بيت المقدس در زمان پولوس در سال 58 يا 60 ميلادي نگاشته است.

ولكن جمع ديگري از علما و مورخين مسيحي مانند لارون نوشته است كه لوقا انجيل را بعد از نوشته شدن انجيل مرقس نگاشته است و اين تاريخ بعد از وفات پطرس و پولوس بوده است.

ونيز هورن مي نويسد: به طور قطع معلوم نيست لوقا در چه زماني انجيل خود را نوشته آن قدر مي دانيم كه اين انجيل در بين سالهاي 53 تا 63 يا 64 ميلادي نوشته شده است.

آيا كلامي كه نويسنده اش خود اعتراف به تاريخي بودن آن دارد چگونه است كه كلام خداوند مي شود يا شايد هم لوقا خود خبر نداشت كه نوشته هايش كتاب مقدس خداوند است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://lashibazi.mihanblog.com/
×تڪ پَــرِ ڪسـے نَباݜ ڪﮧ נَمـ پَــرِ هَمَسـ...!
ایمانی دوباره به عیسی مسیح 1
پاسخ
 سپاس شده توسط -Edgar ، Mไ∫∫ ∫MΘKξЯ ، بنفشه501 ، leilajoon♥♥
آگهی
#2
ممنون ایسان جون دستت درد نکنه
ایمانی دوباره به عیسی مسیح 1
پاسخ
 سپاس شده توسط بنفشه501 ، leilajoon♥♥


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اعتقاد مسیحیان به مسیح به عنوان پسر خدا
  زندگینامه حضرت عیسی مسیح
  می دونی محبوب تر از حضرت عیسی کی بود؟
  ویژگی های ممتاز حضرت مسیح در قرآن
  اینک سلام، حضرت عیسی تر از مسیح...
Heart زندگینامه: حضرت عیسی (ع)
Heart زندگی نامه حضرت عیسی علیه السلام
  حضرت مسیح در قرآن کریم
  چه کسانی به حضرت مسیح خیانت کردند
  مسیح پیامبری که باید باز شناخت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان