ﯾﮏ ﻓﺮﻭﺷﻨﺪﻩ ﺩﺭ ﺳﺎﯾﺖ ﺗﺠﺎﺭﺕ ﺁﻧﻼﯾﻦ ﺗﺎﺋﻮﺑﺎﺋﻮ ﭼﯿﻦ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﻓﺮﻭﺵ ﻟﻮﺍﺯﻡ ﺟﺎﻧﺒﯽ ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﺍﯾﻦ ﺑﯽ ﺍﻡ ﻭ ﻧﺴﻞ 5 ﺭﺍ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺧﻮﺩﺭﻭﯼ ﻣﺪﺭﻥ M3 ﯾﺎ M2 ﺗﺒﺪﯾﻞ ﮐﻨﺪ.
ﺑﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺧﺒﺮﺧﻮﺩﺭﻭ، ﺟﻠﻮﭘﻨﺠﺮﻩ ﻣﺘﻮﺳﻂ M2 ﺑﺎ ﻗﯿﻤﺖ ﻫﺰﺍﺭ ﻭ 800 ﯾﻮﺍﻥ (275 ﺩﻻﺭ ﺑﺎ ﻧﺮﺥ ﺍﺭﺯ ﻓﻌﻠﯽ) ﺑﻪ ﻓﺮﻭﺵ ﻣﯽ ﺭﺳﺪ. ﻗﯿﻤﺖ ﺳﺎﯾﺰ ﺑﺰﺭﮒ ﻭ ﺍﻟﻬﺎﻡ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺯM5 ﻧﯿﺰ 2 ﻫﺰﺍﺭ ﻭ 500 ﯾﻮﺍﻥ (382 ﺩﻻﺭ) ﺍﺳﺖ.
ﻫﺮ ﺩﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺭﻧﮓ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﭘﻼﺳﺘﯿﮏ ABS ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ.
ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻋﮑﺲ ﻫﺎﯼ ﻓﺮﻭﺷﻨﺪﻩ، ﺍﯾﻦ ﻟﻮﺍﺯﻡ ﺍﺻﻼ ﺯﯾﺒﺎ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ. ﻫﺮ ﺩﻭ ﻃﺮﺡ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺷﮑﺎﻑ ﻫﺎﯼ ﺑﺰﺭﮒ ﭘﺎﻧﻞ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺩﺭ ﺟﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻓﺎﺷﯿﺎ ﺑﻪ ﮐﺎﭘﻮﺕ ﻣﺘﺼﻞ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ﺍﮔﺮﭼﻪ، ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ ﺭﺳﺪ ﻃﺮﺍﺣﯽ M2 ﺑﺪﺗﺮ ﺍﺯ ﻃﺮﺍﺣﯽ M5 ﺑﺎﺷﺪ.
ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺳﺮﯼ E60 5 ﺍﺯ ﺳﺎﻝ 2003 ﺗﺎ 2010 ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﻓﺮﻭﺵ ﺁﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﺎﻝ 2004 ﺩﺭ ﺍﯾﺎﻻﺕ ﻣﺘﺤﺪﻩ ﺁﻏﺎﺯ ﺷﺪ. ﺑﻌﺪﻫﺎ ﯾﮏ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻭﺍﮔﻦ ﺍﺳﺘﯿﺸﻦ ﻧﯿﺰ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺷﺪ. ﭼﺮﺍﻍ ﻫﺎﯼ ﺟﻠﻮ ﮐﻪ ﺍﺯ ﮔﻠﮕﯿﺮ ﺟﻠﻮ ﺑﺎﻻ ﻣﯽ ﺁﻣﺪﻧﺪ، ﺩﺭ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﻗﻄﺒﯽ ﺑﻮﺩﻧﺪ.
ﻧﺴﻞ E60 M5 ﺑﻪ ﯾﮏ ﻣﻮﺗﻮﺭ 5.0 ﻟﯿﺘﺮﯼ V10 ﻣﺠﻬﺰ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻗﺪﺭﺕ 500 ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ (373 ﮐﯿﻠﻮﻭﺍﺕ) ﺩﺭ ﺩﻭﺭ ﻣﻮﺗﻮﺭ 7،750 ﺩﻭﺭ ﺩﺭ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﻮﺩ. ﺍﺭﻭﭘﺎﯾﯽ ﻫﺎ ﺍﯾﻦ ﻣﺪﻝ ﺭﺍ ﻓﻘﻂ ﺑﺎ ﯾﮏ ﺟﻌﺒﻪ ﺩﻧﺪﻩ ﺩﺳﺘﯽ ﻫﻔﺖ ﺳﺮﻋﺘﻪ ﺍﺗﻮﻣﺎﺗﯿﮏ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ، ﺍﻣﺎ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽ ﻫﺎ ﯾﮏ ﮔﺰﯾﻨﻪ ﺩﺳﺘﯽ ﺷﺶ ﺳﺮﻋﺘﻪ ﻧﯿﺰ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ.
ﺑﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺧﺒﺮﺧﻮﺩﺭﻭ، ﺟﻠﻮﭘﻨﺠﺮﻩ ﻣﺘﻮﺳﻂ M2 ﺑﺎ ﻗﯿﻤﺖ ﻫﺰﺍﺭ ﻭ 800 ﯾﻮﺍﻥ (275 ﺩﻻﺭ ﺑﺎ ﻧﺮﺥ ﺍﺭﺯ ﻓﻌﻠﯽ) ﺑﻪ ﻓﺮﻭﺵ ﻣﯽ ﺭﺳﺪ. ﻗﯿﻤﺖ ﺳﺎﯾﺰ ﺑﺰﺭﮒ ﻭ ﺍﻟﻬﺎﻡ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺯM5 ﻧﯿﺰ 2 ﻫﺰﺍﺭ ﻭ 500 ﯾﻮﺍﻥ (382 ﺩﻻﺭ) ﺍﺳﺖ.
ﻫﺮ ﺩﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺭﻧﮓ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﭘﻼﺳﺘﯿﮏ ABS ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ.
ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻋﮑﺲ ﻫﺎﯼ ﻓﺮﻭﺷﻨﺪﻩ، ﺍﯾﻦ ﻟﻮﺍﺯﻡ ﺍﺻﻼ ﺯﯾﺒﺎ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ. ﻫﺮ ﺩﻭ ﻃﺮﺡ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺷﮑﺎﻑ ﻫﺎﯼ ﺑﺰﺭﮒ ﭘﺎﻧﻞ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺩﺭ ﺟﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻓﺎﺷﯿﺎ ﺑﻪ ﮐﺎﭘﻮﺕ ﻣﺘﺼﻞ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ﺍﮔﺮﭼﻪ، ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ ﺭﺳﺪ ﻃﺮﺍﺣﯽ M2 ﺑﺪﺗﺮ ﺍﺯ ﻃﺮﺍﺣﯽ M5 ﺑﺎﺷﺪ.
ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺳﺮﯼ E60 5 ﺍﺯ ﺳﺎﻝ 2003 ﺗﺎ 2010 ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﻓﺮﻭﺵ ﺁﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﺎﻝ 2004 ﺩﺭ ﺍﯾﺎﻻﺕ ﻣﺘﺤﺪﻩ ﺁﻏﺎﺯ ﺷﺪ. ﺑﻌﺪﻫﺎ ﯾﮏ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻭﺍﮔﻦ ﺍﺳﺘﯿﺸﻦ ﻧﯿﺰ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺷﺪ. ﭼﺮﺍﻍ ﻫﺎﯼ ﺟﻠﻮ ﮐﻪ ﺍﺯ ﮔﻠﮕﯿﺮ ﺟﻠﻮ ﺑﺎﻻ ﻣﯽ ﺁﻣﺪﻧﺪ، ﺩﺭ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﻗﻄﺒﯽ ﺑﻮﺩﻧﺪ.
ﻧﺴﻞ E60 M5 ﺑﻪ ﯾﮏ ﻣﻮﺗﻮﺭ 5.0 ﻟﯿﺘﺮﯼ V10 ﻣﺠﻬﺰ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻗﺪﺭﺕ 500 ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ (373 ﮐﯿﻠﻮﻭﺍﺕ) ﺩﺭ ﺩﻭﺭ ﻣﻮﺗﻮﺭ 7،750 ﺩﻭﺭ ﺩﺭ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﻮﺩ. ﺍﺭﻭﭘﺎﯾﯽ ﻫﺎ ﺍﯾﻦ ﻣﺪﻝ ﺭﺍ ﻓﻘﻂ ﺑﺎ ﯾﮏ ﺟﻌﺒﻪ ﺩﻧﺪﻩ ﺩﺳﺘﯽ ﻫﻔﺖ ﺳﺮﻋﺘﻪ ﺍﺗﻮﻣﺎﺗﯿﮏ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ، ﺍﻣﺎ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽ ﻫﺎ ﯾﮏ ﮔﺰﯾﻨﻪ ﺩﺳﺘﯽ ﺷﺶ ﺳﺮﻋﺘﻪ ﻧﯿﺰ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ.