13-01-2021، 20:02
نوعی هلیکوپتر تهاجمی سنگین روسی است. میل-۲۴ علاوه بر آنکه به چندین تیربار و جایگاههای حمل راکت و موشک مجهز است، ظرفیت حمل ۸ سرباز مسلح را هم داراست و در واقع یک هلیکوپتر ترابری نیز محسوب میشود و از این نظر قابل مقایسه با هیچ هلیکوپتر جنگنده دیگری نیست.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
این هلیکوپتر زرهپوش دوموتوره در شرکت میل طراحی شده و از سال ۱۹۷۲ مورد استفاده اتحاد جماهیر شوروی و وارثان آن و بیش از ۳۰ کشور دیگر دنیا قرار گرفتهاست.خلبانان شوروی به این هلیکوپتر لقب «تانک پرنده» را دادهاند. لقبی که به قدرت آتش فوقالعاده بالا، و استقامت و حفاظت زرهی مناسب این هلیکوپتر اشاره دارد. مدلهای صادراتی میل-۲۴ از قابلیتهای کمتری نسبت به مدلهای مورد استفاده شوروی و همپیمانان نزدیک شوروی برخوردارند و میل-۲۵ و میل-۳۵ نامیده میشوند.در اوایل دهه ۶۰ میلادی برای طراح شرکت میل، میخایل میل، این موضوع روشن شده بود که وسایل جنگی پرنده حامل پیادهنظام در آینده روند پیشرفت در میدان جنگ خواهند بود، وسیلهای که هم توانایی آتش پشتیبانی و هم انجام مأموریتهای حمل ونقل پیادهنظام را بتواند انجام دهد. اولین بار میخائیل میل از این ایده که در اندازه یک مدل واقعی ساخته شده بود در سال ۱۹۶۶ در وزارتخانه هواپیماسازی جایی که سر طراح آن بود پردهبرداری کرد که این مدل به نام وی-۲۴ بر روی یک مدل دیگر (وی ۲۲) که هیچگاه پرواز نکرد طراحی شده بود. وی-۲۴ یک قسمت برای حمل ۸ سرباز داشت که پشت به پشت هم مینشستند و همچنین یک ست بال کوچک که در بالای قسمت عقب جایگاه حمل سربازان قرار داشت که توانایی حمل بیشتر از ۶ راکت را داشت و همینطور یک توپ مسلسل دولول GSh-23L cannon که در قسمت دماغه نصب میشد
فهرست کشور های استفاده کننده از این محصول:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
میل طرح خود را به سرفرماندهی نیروهای مسلح شوروی مطرح کرد، و در حالی که حمایت گروهی از استراتژیستها رو جلب کرده بود این طرح با مخالفت تعدادی از
اعضای ارشدتر وزارت دفاع که عقیده داشتن سلاحهای سنتی بهتر از طرحهای جدید هستند روبرو شد. میل طرح خود را به وزیر دفاع آن زمان آندری گرچکو مطرح کرد تا این طرح را با یک هیئت کارشناسی مورد بررسی قرار دهند. وقتی نظرات کارشناسان با هم جمع شد در نهایت پیشنهاد طراحی یک هلیکوپتر برای پشتیبانی میدان جنگ داده شد. با توجه به نمایش عملکرد و پیشرفت هلیکوپترهای تهاجمی آمریکا در طول جنگ ویتنام، دکترین شوروی به سمت حمایت از داشتن هلیکوپترهای مسلح تغییر کرده بود، که تأثیر مثبتی بر حرکت روبه جلو در طراحی میل-۲۴ داشت.طراحان میل دو نمونه در اندازه واقعی طراحی کردند:یک طرح یک موتوره به وزن ۷ تن و دیگری طرح دو موتوره به وزن ۱۰٫۵ تن که هر دو از موتور توربوشفت ۱۷۰۰ اسب بخار ایزوتوو تی وی ۳ استفاده میکردند. طرح موتور دوقلو ی میل بعدها به عنوان طرح مورد علاقه هلیکوپترهای نظامی در آمد. بعدها تغییرات زیادی در طرح میل ایجاد شد که از جمله نصب توپ سنگین ۲۳ میلیمتری که به صورت چرخشی شلیک میکرد در زیر جایگاه افسر جنگافزار همچنین استفاده از موشکهای ضد تانک فلانگا.کار مفصل طراحی در اوت سال ۱۹۶۸ با رمز کد زرد ۲۴ آغاز شد. طرح کامل در اندازه واقعی در فوریه سال ۱۹۶۹ ساخته مورد بررسی و موافقت قرار گرفت. تست پروازی در ۱۵ سپتامبر همان سال در حالت ایستا و چهار روز بعد اولین پرواز کامل انجام شد. در ۳۱ ژانوییه ۱۹۷۰ میخاییل میل درگذشت اما طرح با کمک همکاران او ادامه پیدا کرد. موافقت کامل عملکرد طرح در ژوئن ۱۹۷۰ انجام شد و برای ۱۸ ماه طرح در حال گذراندن تستهای پروازی بود. تغییرات انجام شده باعث استحکام ساختار و کم کردن ارتعاشات طرح شد، برای رسیدن به سرعت بیشتر بالها با زاویه بر روی بدنه نصب شدند، موشکهای ضد تانک فلانگا از بدنه به نوک بالهای حامل تسلیحات منتقل شدند، پروانه دم از سمت راست به چپ منتقل شد و سمت چرخش آن از رو به جلو به رو به عقب تغییر کرد که باعث استحکام پروازی طرح میشد.تغییرات بسیار برای رساندن به مرحله تولید تا اواخر سال ۱۹۷۰ انجام شد تا در نهایت مدل آ میل-۲۴ ساخته شد و سال بعد نیز به انجام تستهای جنگافزارها و سامانههای مربوط به کابین میل-۲۴ کا شامل بزرگتر شدن کابین، جدا کردن خلبان و مسئول جنگافزار از کنار هم به پشت سر هم (مسئول جنگافزار در جلو و خلبان در کابین عقب) قرار دادن سایت جدید نشانه روی برای بهبود شلیک با توپ اصلی. در نهایت میل-۲۴ بهطور رسمی در سال ۱۹۷۲ وارد زرادخانه ارتش شوروی شد.مدل آ و بی داری کابین یکپارچه است که بعدها و از مدل دی به بعد دماغۀ میل دوباره طراحی شد و کابین خلبان و مسئول جنگافزار کاملاً از هم جدا شدند و به شکل حبابی به صورت پشت سر هم ساخته شدند. هر کدام از بالها دارای سه جایگاه حمل تسلیحات هست که شامل غلاف موشکهای غیر هدایت شونده، بمب و موشکهای ضد تانک هدایت شونده میباشد. در سال ۱۹۷۵ موشکهای فلانگا با موشکهای جدید ضد تانک اشتورم(9K114 Shturm) جایگزین شدند. بدنه میل-۲۴ میتواند از سرنشینان خود در برابر گلولههای ۱۲/۷ میلیمتری محافظت کند، همینطور پرههای ۵ پر ساخته شده از تیتانیوم نیز در مقابل گلولههای ۱۲/۷ میلیمتری مقاوم میباشند. کابین میل در برابر سلاحهای بیولوژیک و شیمیایی مقاوم است.این بالگرد در نمونههای مختلف و برای رسیدن به اهداف گوناگون به مدت ۲۰ سال در کارخانههای واقع در شهر «ارسنبوی» و روستوف روسیه به تعداد ۲۳۰۰ فروند ساخته شدند. در سال ۱۹۹۲ تولید و مونتاژ این بالگردها متوقف شد. این بالگردها به آهستگی از ارتش روسیه کنار گذاشته و بالگردهای کاموف-۵۰، میل-۲۸ و کاموف-۶۰ جایگزین آنها میشوند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
این هلیکوپتر زرهپوش دوموتوره در شرکت میل طراحی شده و از سال ۱۹۷۲ مورد استفاده اتحاد جماهیر شوروی و وارثان آن و بیش از ۳۰ کشور دیگر دنیا قرار گرفتهاست.خلبانان شوروی به این هلیکوپتر لقب «تانک پرنده» را دادهاند. لقبی که به قدرت آتش فوقالعاده بالا، و استقامت و حفاظت زرهی مناسب این هلیکوپتر اشاره دارد. مدلهای صادراتی میل-۲۴ از قابلیتهای کمتری نسبت به مدلهای مورد استفاده شوروی و همپیمانان نزدیک شوروی برخوردارند و میل-۲۵ و میل-۳۵ نامیده میشوند.در اوایل دهه ۶۰ میلادی برای طراح شرکت میل، میخایل میل، این موضوع روشن شده بود که وسایل جنگی پرنده حامل پیادهنظام در آینده روند پیشرفت در میدان جنگ خواهند بود، وسیلهای که هم توانایی آتش پشتیبانی و هم انجام مأموریتهای حمل ونقل پیادهنظام را بتواند انجام دهد. اولین بار میخائیل میل از این ایده که در اندازه یک مدل واقعی ساخته شده بود در سال ۱۹۶۶ در وزارتخانه هواپیماسازی جایی که سر طراح آن بود پردهبرداری کرد که این مدل به نام وی-۲۴ بر روی یک مدل دیگر (وی ۲۲) که هیچگاه پرواز نکرد طراحی شده بود. وی-۲۴ یک قسمت برای حمل ۸ سرباز داشت که پشت به پشت هم مینشستند و همچنین یک ست بال کوچک که در بالای قسمت عقب جایگاه حمل سربازان قرار داشت که توانایی حمل بیشتر از ۶ راکت را داشت و همینطور یک توپ مسلسل دولول GSh-23L cannon که در قسمت دماغه نصب میشد
فهرست کشور های استفاده کننده از این محصول:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
میل طرح خود را به سرفرماندهی نیروهای مسلح شوروی مطرح کرد، و در حالی که حمایت گروهی از استراتژیستها رو جلب کرده بود این طرح با مخالفت تعدادی از
اعضای ارشدتر وزارت دفاع که عقیده داشتن سلاحهای سنتی بهتر از طرحهای جدید هستند روبرو شد. میل طرح خود را به وزیر دفاع آن زمان آندری گرچکو مطرح کرد تا این طرح را با یک هیئت کارشناسی مورد بررسی قرار دهند. وقتی نظرات کارشناسان با هم جمع شد در نهایت پیشنهاد طراحی یک هلیکوپتر برای پشتیبانی میدان جنگ داده شد. با توجه به نمایش عملکرد و پیشرفت هلیکوپترهای تهاجمی آمریکا در طول جنگ ویتنام، دکترین شوروی به سمت حمایت از داشتن هلیکوپترهای مسلح تغییر کرده بود، که تأثیر مثبتی بر حرکت روبه جلو در طراحی میل-۲۴ داشت.طراحان میل دو نمونه در اندازه واقعی طراحی کردند:یک طرح یک موتوره به وزن ۷ تن و دیگری طرح دو موتوره به وزن ۱۰٫۵ تن که هر دو از موتور توربوشفت ۱۷۰۰ اسب بخار ایزوتوو تی وی ۳ استفاده میکردند. طرح موتور دوقلو ی میل بعدها به عنوان طرح مورد علاقه هلیکوپترهای نظامی در آمد. بعدها تغییرات زیادی در طرح میل ایجاد شد که از جمله نصب توپ سنگین ۲۳ میلیمتری که به صورت چرخشی شلیک میکرد در زیر جایگاه افسر جنگافزار همچنین استفاده از موشکهای ضد تانک فلانگا.کار مفصل طراحی در اوت سال ۱۹۶۸ با رمز کد زرد ۲۴ آغاز شد. طرح کامل در اندازه واقعی در فوریه سال ۱۹۶۹ ساخته مورد بررسی و موافقت قرار گرفت. تست پروازی در ۱۵ سپتامبر همان سال در حالت ایستا و چهار روز بعد اولین پرواز کامل انجام شد. در ۳۱ ژانوییه ۱۹۷۰ میخاییل میل درگذشت اما طرح با کمک همکاران او ادامه پیدا کرد. موافقت کامل عملکرد طرح در ژوئن ۱۹۷۰ انجام شد و برای ۱۸ ماه طرح در حال گذراندن تستهای پروازی بود. تغییرات انجام شده باعث استحکام ساختار و کم کردن ارتعاشات طرح شد، برای رسیدن به سرعت بیشتر بالها با زاویه بر روی بدنه نصب شدند، موشکهای ضد تانک فلانگا از بدنه به نوک بالهای حامل تسلیحات منتقل شدند، پروانه دم از سمت راست به چپ منتقل شد و سمت چرخش آن از رو به جلو به رو به عقب تغییر کرد که باعث استحکام پروازی طرح میشد.تغییرات بسیار برای رساندن به مرحله تولید تا اواخر سال ۱۹۷۰ انجام شد تا در نهایت مدل آ میل-۲۴ ساخته شد و سال بعد نیز به انجام تستهای جنگافزارها و سامانههای مربوط به کابین میل-۲۴ کا شامل بزرگتر شدن کابین، جدا کردن خلبان و مسئول جنگافزار از کنار هم به پشت سر هم (مسئول جنگافزار در جلو و خلبان در کابین عقب) قرار دادن سایت جدید نشانه روی برای بهبود شلیک با توپ اصلی. در نهایت میل-۲۴ بهطور رسمی در سال ۱۹۷۲ وارد زرادخانه ارتش شوروی شد.مدل آ و بی داری کابین یکپارچه است که بعدها و از مدل دی به بعد دماغۀ میل دوباره طراحی شد و کابین خلبان و مسئول جنگافزار کاملاً از هم جدا شدند و به شکل حبابی به صورت پشت سر هم ساخته شدند. هر کدام از بالها دارای سه جایگاه حمل تسلیحات هست که شامل غلاف موشکهای غیر هدایت شونده، بمب و موشکهای ضد تانک هدایت شونده میباشد. در سال ۱۹۷۵ موشکهای فلانگا با موشکهای جدید ضد تانک اشتورم(9K114 Shturm) جایگزین شدند. بدنه میل-۲۴ میتواند از سرنشینان خود در برابر گلولههای ۱۲/۷ میلیمتری محافظت کند، همینطور پرههای ۵ پر ساخته شده از تیتانیوم نیز در مقابل گلولههای ۱۲/۷ میلیمتری مقاوم میباشند. کابین میل در برابر سلاحهای بیولوژیک و شیمیایی مقاوم است.این بالگرد در نمونههای مختلف و برای رسیدن به اهداف گوناگون به مدت ۲۰ سال در کارخانههای واقع در شهر «ارسنبوی» و روستوف روسیه به تعداد ۲۳۰۰ فروند ساخته شدند. در سال ۱۹۹۲ تولید و مونتاژ این بالگردها متوقف شد. این بالگردها به آهستگی از ارتش روسیه کنار گذاشته و بالگردهای کاموف-۵۰، میل-۲۸ و کاموف-۶۰ جایگزین آنها میشوند.