08-07-2019، 11:56
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مدیر پروژه موسیقایی «قصههای اپرا» در تشریح تازهترین فعالیتهای خود از آغاز کنسرتهای این پروژه در تهران و تعدادی از شهرستانها خبر داد.
سعید شکوهی که طی سالهای اخیر با نام هنری «آترین ادالان» در حوزه موسیقی مشغول به فعالیت است، در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن ارائه توضیحاتی درباره پروژه «قصههای اپرا» بیان کرد: پروژه «قصههای اپرا» نتیجه سالها تحقیقات و تجربه من در حوزه موسیقی کلاسیک است که طی آن متوجه شدم آن دسته از مخاطبانی که با موضوع اپرا آشنایی ندارند همواره پس از شنیدن این شیوه، دافعه پیدا کرده و از این فضا کمتر استقبال میکنند. من با تمرکز بر چنین واکنشهایی بود که تحقیقاتم را آغاز کرده و تلاش کردم متد یا شیوهای را طراحی کنم تا بتوان مخاطبان بیشتری را به سمت اپرا جذب کرد.
وی ادامه داد: ما در این پژوهشها و تحقیقات بود که متوجه شدیم دلیل پس زدن مخاطب، عدم آگاهی آنها از اپراست که آنها را به سمت شنیدن موسیقیهای سرگرمکننده هدایت میکند. من همواره برای مقایسه اپرا و موسیقی پاپ مثال ورزش بیسبال را میزنم. اینکه اپرا مانند ورزش بیسبال میماند که گرچه هزاران مخاطب دارد، اما مخاطبانی هم هستند که با این ورزش آشنایی ندارند و ترجیح میدهند که فوتبال را انتخاب کنند در حالی که شاید بیسبال برای او بتواند جذابتر هم باشد اما چون قوانین بیسبال شرایط پیچیدهای دارد و کسی هم او را به دانستن این ورزش ترغیب نمیکند، پس در این چارچوب فوتبال بهترین ورزش میشود.
شکوهی افزود: ما در موسیقی هم چنین شرایطی داریم. یعنی چون اپرا نسبت به موسیقی پاپ دارای حساب و کتاب بوده و زبان سختتری دارد بنابراین مخاطب و شنونده عام ترجیح میدهد فقط به موسیقی پاپ گوش کند در حالیکه میتوان با روشهایی چنین رویکردی را متعادل تر کرد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
این هنرمند با اشاره به راهاندازی پروژه «قصههای اپرا» تاکید کرد: ما پروژه «قصههای اپرا» را دقیقاً با همین انگیزه راهاندازی کردیم اما چون میدانستیم اسپانسرها و حامیان مالی، عمده تمرکز خود را بر حمایت از موسیقی پاپ معطوف کردهاند آمدیم و طرح «قصههای اپرا» را در گروههای کوچک مستقر در آموزشگاهها پیاده کردیم.
وی افزود: در این طرح آنچه از اپرا برای مردم ارائه میشود، اجرای اپرا در قالب قصه و روایتهای ساده است که در آن کوشش شده مخاطب همراه با اپرا تصویرسازی سادهتری از یک داستان ساده داشته باشد تا حین اجرای قطعات علاوهبر شنیدن یک اپرا در چارچوبهای فنی آن بتواند همراه با قصههای سادهای که برای او روایت میشود، ارتباط بیشتری برقرار کند.
شکوهی تأکید کرد: ما بر اساس متدی که در این حوزه شروع کردیم، پادکستهای رادیویی را با عنوان «رادیواپرا» نیز طراحی کردهایم تا بتوانیم همراه با پروژه «قصههای اپرا» لذت آموزش را به شنوندگان منتقل کنیم. به هر حال ما از آن مجموعههایی نیستیم که فقط مایلند برای پرکردن سالنهای خود دست به هر کاری بزنند. ما تصمیم داریم به سهم خود به مردم فرصت شناخت سبکهای مختلف موسیقایی را بدهیم و امیدوارم در این راه نهادهای مرتبط با ما همراهی داشته باشند.
وی درباره اجراهای زنده پروژه «قصههای اپرا» هم گفت: طبق برنامهریزیهای انجام گرفته روز سوم مردادماه کنسرتی را در تالار رودکی تهران برگزار خواهیم کرد. این در حالی است که برنامهریزیها برای برگزاری کنسرت در شهرستانها از جمله کلیسای وانک اصفهان و تعدادی از مجموعههای دیگر هم صورت گرفته که به زودی درباره آنها اطلاعرسانی میشود.
مدیر پروژه موسیقایی «قصههای اپرا» در تشریح تازهترین فعالیتهای خود از آغاز کنسرتهای این پروژه در تهران و تعدادی از شهرستانها خبر داد.
سعید شکوهی که طی سالهای اخیر با نام هنری «آترین ادالان» در حوزه موسیقی مشغول به فعالیت است، در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن ارائه توضیحاتی درباره پروژه «قصههای اپرا» بیان کرد: پروژه «قصههای اپرا» نتیجه سالها تحقیقات و تجربه من در حوزه موسیقی کلاسیک است که طی آن متوجه شدم آن دسته از مخاطبانی که با موضوع اپرا آشنایی ندارند همواره پس از شنیدن این شیوه، دافعه پیدا کرده و از این فضا کمتر استقبال میکنند. من با تمرکز بر چنین واکنشهایی بود که تحقیقاتم را آغاز کرده و تلاش کردم متد یا شیوهای را طراحی کنم تا بتوان مخاطبان بیشتری را به سمت اپرا جذب کرد.
وی ادامه داد: ما در این پژوهشها و تحقیقات بود که متوجه شدیم دلیل پس زدن مخاطب، عدم آگاهی آنها از اپراست که آنها را به سمت شنیدن موسیقیهای سرگرمکننده هدایت میکند. من همواره برای مقایسه اپرا و موسیقی پاپ مثال ورزش بیسبال را میزنم. اینکه اپرا مانند ورزش بیسبال میماند که گرچه هزاران مخاطب دارد، اما مخاطبانی هم هستند که با این ورزش آشنایی ندارند و ترجیح میدهند که فوتبال را انتخاب کنند در حالی که شاید بیسبال برای او بتواند جذابتر هم باشد اما چون قوانین بیسبال شرایط پیچیدهای دارد و کسی هم او را به دانستن این ورزش ترغیب نمیکند، پس در این چارچوب فوتبال بهترین ورزش میشود.
شکوهی افزود: ما در موسیقی هم چنین شرایطی داریم. یعنی چون اپرا نسبت به موسیقی پاپ دارای حساب و کتاب بوده و زبان سختتری دارد بنابراین مخاطب و شنونده عام ترجیح میدهد فقط به موسیقی پاپ گوش کند در حالیکه میتوان با روشهایی چنین رویکردی را متعادل تر کرد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
این هنرمند با اشاره به راهاندازی پروژه «قصههای اپرا» تاکید کرد: ما پروژه «قصههای اپرا» را دقیقاً با همین انگیزه راهاندازی کردیم اما چون میدانستیم اسپانسرها و حامیان مالی، عمده تمرکز خود را بر حمایت از موسیقی پاپ معطوف کردهاند آمدیم و طرح «قصههای اپرا» را در گروههای کوچک مستقر در آموزشگاهها پیاده کردیم.
وی افزود: در این طرح آنچه از اپرا برای مردم ارائه میشود، اجرای اپرا در قالب قصه و روایتهای ساده است که در آن کوشش شده مخاطب همراه با اپرا تصویرسازی سادهتری از یک داستان ساده داشته باشد تا حین اجرای قطعات علاوهبر شنیدن یک اپرا در چارچوبهای فنی آن بتواند همراه با قصههای سادهای که برای او روایت میشود، ارتباط بیشتری برقرار کند.
شکوهی تأکید کرد: ما بر اساس متدی که در این حوزه شروع کردیم، پادکستهای رادیویی را با عنوان «رادیواپرا» نیز طراحی کردهایم تا بتوانیم همراه با پروژه «قصههای اپرا» لذت آموزش را به شنوندگان منتقل کنیم. به هر حال ما از آن مجموعههایی نیستیم که فقط مایلند برای پرکردن سالنهای خود دست به هر کاری بزنند. ما تصمیم داریم به سهم خود به مردم فرصت شناخت سبکهای مختلف موسیقایی را بدهیم و امیدوارم در این راه نهادهای مرتبط با ما همراهی داشته باشند.
وی درباره اجراهای زنده پروژه «قصههای اپرا» هم گفت: طبق برنامهریزیهای انجام گرفته روز سوم مردادماه کنسرتی را در تالار رودکی تهران برگزار خواهیم کرد. این در حالی است که برنامهریزیها برای برگزاری کنسرت در شهرستانها از جمله کلیسای وانک اصفهان و تعدادی از مجموعههای دیگر هم صورت گرفته که به زودی درباره آنها اطلاعرسانی میشود.