19-10-2015، 2:40
(آخرین ویرایش در این ارسال: 19-10-2015، 2:41، توسط behradjooon.)
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[/url]
آیا جمله هایی مانند : (( مال منه ! )) ، (( نه ، مال منه!)) به نظرتان آشنا می آید؟ در مورد کودکان[url=http://http://www.drkhosrotash.com/extra-5618.html] خردسال کاملا طبیعی است که اسباب بازی هایشان را به دیگران ندهند و کودکان بسیار کوچک معمولا همه اشیایی را که در دسترسشان باشد مال خودشان می دانند و نباید بچه های دیگر به آنها دست بزنند.
ولی در عین حال دوست دارند که بزرگسالان را از خود خرسند کنند و اگر به آنها آموخته شود خواهند توانست که اشیاء و موقعیت ها را با دیگران به اشتراک بگذارند. کودکان وقتی به پنج – شش سالگی رسیدند معمولا بیشتر مواقع میتوانند به راحتی با یکدیگر بازی کنند.
نیاز به ، به اشتراک گذاشتن را به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کودک ب یاموزید :
بعضی از والدین با خریدن اسباب بازی هایی هم شکل برای تمام کودکانشان می کوشند از این مشکل احتراز کنند ولی این کار برای اغلب ما مقدور نیست. علاوه بر آن این روش کودکان را با مفهوم به اشتراک گذاشتن و ارزش همیاری آشنا نمیکند.
مالکیت را به کودک بیاموزید. بگذارید کودک بداند که چه چیزی متعلق به اوست. نام و نام خانوادگی او را بر روی وسایلش بچسبانید. اجازه دهید آنها را در جای مخصوصی نگه دارد.
اشیاء متعلق به تمام دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خانواده را مشخص کنید. بگذارید کودک بداند که بعضی اسباب بازی ها به تمام اعضاء خانواده تعلق دارد و بنابراین هرکسی میتواند آنها را بردارد. ولی گاهی اعضاء خانواده دیگر هم باید بتوانند از آنها استفاده کنند. با استفاده از موقعیت های طبیعی که در خانه پیش می آید ( مثلا در مورد تلویزیون ، ماشین و...) نشان دهید بزرگسالان نیز باید از اشیاء به نوبت استفاده کنند.
تحسین کنید و جایزه دهید :
به اشتراک گذاشتن رفتاری است که یادگیری آن برای کودکان خردسال مهم است. بنابراین بگذارید کودک بداند که با انجام آن شما او را تحسین می کنید.
برای هر مورد به اشتراک گذاشتن کودک را تحسین کنید. زمانی که پیشنهاد می کند که با یک اسباب بازی با دوستش بازی کند کاری را نوبتی انجام دهد و یا برای یافتن راه حل یک مشکل همکاری میکند او را تحسین کنید : (( خیلی افتخار میکنم که گذاشتی سارا با اسباب بازیت بازی کنه . این طوری به هر دوتون خوش گذشت.))
به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
رفتار کودک دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پاداش دهید. زمانی که کودکانتان رفتار مناسبی دارند کار دلپذیری برای آنها انجام دهید. مثلا زمانی که به آرامی و نوبتی برنامه های تلویزیونی مورد علاقه خود را انتخاب می کنند مقداری خوراکی به آنها بدهید تا بیشتر به آنها خوش بگذرد.
زمانی که کودکتان اجازه می دهد کودک دیگری به کلکسیون تمبرش نگاه کند به او یک تمبر جدید جایزه دهید.
از پیامدهای طبیعی استفاده کنید :
با به کار گرفتن پی آمدهای منفی (( به اشتراک نگذاشتن )) را ناخوشایندتر از به اشتراک گذاشتن کنید.
تصحیح بیش از حد را به کار بگیرید. زمانی که کودکتان نوبت را رعایت نمیکند بگذارید کودک دیگر با نظارت شما دوبار نوبت داشته باشد. زمانی که دوباره نوبت کودک شما رسید به او اجازه دهید تا بازی کند ولی به او یادآوری کنید که اگر میخواهد به بازی ادامه دهد باید نوبت را رعایت کند.
کودک را به طور موقت از اسباب بازی محروم کنید. زمانی که کودک شما از به اشتراک گذاشتن اسباب بازی خودداری میکند به او هشدار دهید که برای مدتی آن را از دست خواهد داد. منتهی قبل از اینکه تمام بعدازظهر از بازی با آن محروم شود دوستش اجازه خواهد داشت با آن بازی کند.
منبع : کتاب چگونه با کودکم رفتار کنم
[/url]
آیا جمله هایی مانند : (( مال منه ! )) ، (( نه ، مال منه!)) به نظرتان آشنا می آید؟ در مورد کودکان[url=http://http://www.drkhosrotash.com/extra-5618.html] خردسال کاملا طبیعی است که اسباب بازی هایشان را به دیگران ندهند و کودکان بسیار کوچک معمولا همه اشیایی را که در دسترسشان باشد مال خودشان می دانند و نباید بچه های دیگر به آنها دست بزنند.
ولی در عین حال دوست دارند که بزرگسالان را از خود خرسند کنند و اگر به آنها آموخته شود خواهند توانست که اشیاء و موقعیت ها را با دیگران به اشتراک بگذارند. کودکان وقتی به پنج – شش سالگی رسیدند معمولا بیشتر مواقع میتوانند به راحتی با یکدیگر بازی کنند.
نیاز به ، به اشتراک گذاشتن را به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کودک ب یاموزید :
بعضی از والدین با خریدن اسباب بازی هایی هم شکل برای تمام کودکانشان می کوشند از این مشکل احتراز کنند ولی این کار برای اغلب ما مقدور نیست. علاوه بر آن این روش کودکان را با مفهوم به اشتراک گذاشتن و ارزش همیاری آشنا نمیکند.
مالکیت را به کودک بیاموزید. بگذارید کودک بداند که چه چیزی متعلق به اوست. نام و نام خانوادگی او را بر روی وسایلش بچسبانید. اجازه دهید آنها را در جای مخصوصی نگه دارد.
اشیاء متعلق به تمام دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خانواده را مشخص کنید. بگذارید کودک بداند که بعضی اسباب بازی ها به تمام اعضاء خانواده تعلق دارد و بنابراین هرکسی میتواند آنها را بردارد. ولی گاهی اعضاء خانواده دیگر هم باید بتوانند از آنها استفاده کنند. با استفاده از موقعیت های طبیعی که در خانه پیش می آید ( مثلا در مورد تلویزیون ، ماشین و...) نشان دهید بزرگسالان نیز باید از اشیاء به نوبت استفاده کنند.
تحسین کنید و جایزه دهید :
به اشتراک گذاشتن رفتاری است که یادگیری آن برای کودکان خردسال مهم است. بنابراین بگذارید کودک بداند که با انجام آن شما او را تحسین می کنید.
برای هر مورد به اشتراک گذاشتن کودک را تحسین کنید. زمانی که پیشنهاد می کند که با یک اسباب بازی با دوستش بازی کند کاری را نوبتی انجام دهد و یا برای یافتن راه حل یک مشکل همکاری میکند او را تحسین کنید : (( خیلی افتخار میکنم که گذاشتی سارا با اسباب بازیت بازی کنه . این طوری به هر دوتون خوش گذشت.))
به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
رفتار کودک دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پاداش دهید. زمانی که کودکانتان رفتار مناسبی دارند کار دلپذیری برای آنها انجام دهید. مثلا زمانی که به آرامی و نوبتی برنامه های تلویزیونی مورد علاقه خود را انتخاب می کنند مقداری خوراکی به آنها بدهید تا بیشتر به آنها خوش بگذرد.
زمانی که کودکتان اجازه می دهد کودک دیگری به کلکسیون تمبرش نگاه کند به او یک تمبر جدید جایزه دهید.
از پیامدهای طبیعی استفاده کنید :
با به کار گرفتن پی آمدهای منفی (( به اشتراک نگذاشتن )) را ناخوشایندتر از به اشتراک گذاشتن کنید.
تصحیح بیش از حد را به کار بگیرید. زمانی که کودکتان نوبت را رعایت نمیکند بگذارید کودک دیگر با نظارت شما دوبار نوبت داشته باشد. زمانی که دوباره نوبت کودک شما رسید به او اجازه دهید تا بازی کند ولی به او یادآوری کنید که اگر میخواهد به بازی ادامه دهد باید نوبت را رعایت کند.
کودک را به طور موقت از اسباب بازی محروم کنید. زمانی که کودک شما از به اشتراک گذاشتن اسباب بازی خودداری میکند به او هشدار دهید که برای مدتی آن را از دست خواهد داد. منتهی قبل از اینکه تمام بعدازظهر از بازی با آن محروم شود دوستش اجازه خواهد داشت با آن بازی کند.
منبع : کتاب چگونه با کودکم رفتار کنم