امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هروی ترکیب آراء مخالفان و موافقان برجام نشان داد مجلس ذوق‌زده نشده است

#1
عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ترکیب آراء مخالفان و موافقان طرح تأیید برجام در مجلس گفت: این ترکیب نشان داد که مجلس ایران در رابطه با این مسأله دچار ذوق‌زدگی نشده است.

جواد هروی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تصویب کلیات طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» در جلسه روز گذشته مجلس و با یادآوری ترکیب آراء موافقان و مخالفان اظهار داشت:به نظر من، آنچه که در برآورد و ارزیابی ترکیب آراء می‌توان گفت، این است که مجلس ایران در رابطه با این مسأله دچار ذوق‌زدگی نشده است.

وی در توضیح این نکته گفت: اگر آراء موافقان و مخالفان خیلی پایین بود، شاید تصورات دیگری بوجود می‌آمد که مجلس شورای اسلامی با حرکات غیرمنطقی به این مسأله کاملا پشت کرده و این همه تلاش و مذاکرات دامنه‌دار برای حل موضوع هسته‌ای را نادیده گرفته است و اگر با رأی بسیار بالا آن را به طور کامل تأیید می‌کرد، باز هم نشان می‌داد که مجلس دست‌پاچه و ذوق‌زده شده است.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس تصریح کرد: ترکیب آراء موافقان و مخالفان کلیات طرح مجلس به گونه‌ای شد تا دنیا نیز متوجه شود که نمایندگان مجلس ما افرادی هستند که دیدگاه‌های متفاوتی را ابراز می‌کنند و این نشانه زنده بودن و تکاپوی مجلس است. در واقع این مجلس، یک مجلس یکدست نیست که از هر طرف رها شد، از طرف دیگر بیفتد.

هروی در عین حال با انتقاد از برخی رفتارها در جلسه بررسی کلیات طرح تأیید برجام و با بیان اینکه نسبت به برخی از این رفتارها خوشبین نیستم، خاطرنشان کرد: شاید بتوان گفت پراحساس‌ترین و پرقیل و قال‌ترین صحنه‌های مجلس نهم را دیروز شاهد بودیم، اما این حساسیت و هیجان به خاطر اهمیت موضوع بوده است؛ چراکه آنچه بر روی آن اینقدر بحث و سر و صدا شد، نشان داد که می‌طلبید تا این میزان نسبت به موضوع حساسیت وجود داشته باشد. هر چند برخی دوستان ما فضای احساسی و روانی را خیلی متشنج کردند.

«آبستراکسیون» یک شایعه بود/ نمایندگان را با پیامک تحت فشار قرار می‌دادند

وی با بیان اینکه مسائلی مانند آبستراکسیون (نصاب‌شکنی) که برخی ها حرف آن را می‌زدند در شأن مجلس نیست و نخواهد بود، گفت: این موضوع به مخیله هیچ‌کدام از انسان‌های صالح خطور هم نکرده و در ادامه، شایعاتی بوده که از روزهای گذشته علیه مجلس وجود داشته است.

نماینده مردم قائنات در مجلس در این رابطه عنوان کرد: از روزهای گذشته هجوم شایعات در مجلس بسیار بالا بوده و بسیاری از نمایندگان را با پیامک‌های عدیده تحت فشار قرار داده‌اند، اما رفتار نمایندگان در آراء نشان داد که برای موضوع اهمیت بسیاری قائل هستند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس همچنین با اشاره به بررسی جزئیات طرح اقدام متناسب و متقابل دولت ایران در اجرای برجام در جلسه فردای مجلس توضیح داد: ما همانگونه که به دولت اختیار داده‌ایم که در مذاکرات شرکت کند و با قدرت‌های جهانی بر اساس منافع ملی مذاکره کند، امروز هم به دولت اجازه داده‌ایم آنچه را که در مذاکرات تصمیم گرفته، در حریم نظام جمهوری اسلامی قرار دهد و از خطوط قرمز عدول نکند. در واقع، مجلس بر مذاکرات مهر تأیید زد، اما مشروط به اینکه منافع نظام جمهوری اسلامی مدنظر قرار بگیرد.

هروی ادامه داد: با توجه به اینکه در برجام با محدودیت‌های زمانی ۸، ۱۰، ۱۵ و ۲۵ سال در رابطه با پلوتونیوم مواجه هستیم و اجرای این توافق دوره طولانی را به خود اختصاص می‌دهد، این مسأله نیازمند مراقبت و نظارت جدی است که بر همین اساس، مجلس شورای اسلامی به این دولت و دولت‌های بعد این اجازه را داده که با حساسیت لازم نسبت به منافع ملی و عبور نکردن از خطوط قرمز، این موضوع را دنبال کند.
منبع: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تیتر اخبار
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تور ترکیه
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Subarrow دعوت پارلمان سوریه از مجلس ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور
Subarrow برجام چگونه بن سلمان را وادار کرد از موضع پایین، به مذاکره با ایران تن دهد؟
Subarrow قدرت‌های جهانی به دنبال احیای برجام تا قبل از زمان انقضای توافق ایران-آژانس هستند
  ربیعی: رییس مجلس در ابلاغ قانون اقدام لغو تحریم ها عجله کرد
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند
  گزارش| تکلیف تعطیلات تابستانی نمایندگان مجلس چه شد؟
Heart برجام باید حفظ شود
  کرونا تمام نشده؛ عروسی ها را تعطیل کنید
  چرا اپیدمی کرونا هنوز در کشور مهار نشده است؟
  بیانیه نمایندگان مجلس در خصوص خط و مشی یازدهمین دوره مجلس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان