28-11-2014، 11:10
تصور کنید که شما مالک یکی از موفق ترین سازنده گان آب پرتقال هستید. شما یک برند شناخته شده که برنده جوایز متعدد رضایت مشتریان هست در سرتاسر کشور دارید علاوه بر این که حاشیه سود خوبی در صنعت دارید. یک روز بعد از بررسی عملکرد سالیانه، حسابداران پیش شما می آیند و اظهار می کنند که که بررسی های آنها نشان داده است که غلظت آب پرتقال شما در لیتر به طور قابل توجهی نسبت به رقبای شما بالاتر هست. با کم کردن دو درصد غلظت شما قادر خواهید بود که سود خود را تا میلیون ها دلار در سال افزایش بدهید.مشکل اینجاست که این فرمول موفق پدر بزرگ شما است و شما نمی خواهید در مورد آن کار احمقانه ای انجام دهید. ولی شما با اکراه می پذیرید که در صورتیکه ذائقه مشتری این تفاوت را احساس نکند، شما با فرمول 2 درصد کاهش غلظت کار را ادامه می دهید. یک سری از آزمایشات تست ذائقه بدون اطلاع مشتریان انجام می شود و نتیجه این است که تفاوت غیرملموسی بین فرمول جدید و قدیم وجود دارد. فرمول جدید با کاهش غلظت در دستور تولید قرار میگیرد و به سرعت میلیونها دلار سود نصیب شما می شود.به نظر میرسد که حق با حسابداران بوده است.
برای دیدن عکس در سایز واقعی خود یعنی 1108 در 417 پیکسل ، اینجا کلیک کنید .
این مثال بسیار به چیزی هست که در کارخانجات ماشین سازی دیترویت در سال 1980 اتفاق افتاد و این اتفاقی برای تولید کنندگان عمده گوشی موبایل در زمان ظهور گوشی های هوشمند تکرار شد و باز هم برای تولید کنندگان معمولی گوشی های هوشمند در مقابله با آیفون اتفاق افتاد. بدون خلاقیت و تنها تمرکز بیشتر بر روی حداکثر کردن سود به جای اینکه مشتری از محصول شما چه می خواهد ناگهان همه چیز همان طور میشود که گفته شد.ویژگی برند تفاوت های آشکار در طراحی و ارائه محصول به صورت رقابتی است. شما ابتدا باید محصولی را تولید کنید که نیازها را پاسخ بگوید و بعد از آن به فکر حساب و کتاب باشید
برای دیدن عکس در سایز واقعی خود یعنی 1108 در 417 پیکسل ، اینجا کلیک کنید .
این مثال بسیار به چیزی هست که در کارخانجات ماشین سازی دیترویت در سال 1980 اتفاق افتاد و این اتفاقی برای تولید کنندگان عمده گوشی موبایل در زمان ظهور گوشی های هوشمند تکرار شد و باز هم برای تولید کنندگان معمولی گوشی های هوشمند در مقابله با آیفون اتفاق افتاد. بدون خلاقیت و تنها تمرکز بیشتر بر روی حداکثر کردن سود به جای اینکه مشتری از محصول شما چه می خواهد ناگهان همه چیز همان طور میشود که گفته شد.ویژگی برند تفاوت های آشکار در طراحی و ارائه محصول به صورت رقابتی است. شما ابتدا باید محصولی را تولید کنید که نیازها را پاسخ بگوید و بعد از آن به فکر حساب و کتاب باشید