امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مصادره ۷۰۰ واحد صنعتی توسط بانک‌ها

#1
Heart 
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه در مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها هیچ منابع مالی به صنایع کوچک نرسید، گفت: ۷۰۰ واحد صنعتی تعطیل در شهرک‌های صنعتی در تملک بانک‌هاست که برای واگذاری آنها مزایده برگزار می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدعلی سیدابریشمی در یک نشست خبری در مورد تعطیلی برخی واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: ۵ هزار و ۴۵۴ واحد تعطیل در شهرک‌های صنعتی داریم که ۷۱ درصد این واحدها یعنی ۳۸۷۰ واحد در بین سال‌های ۸۵ تا ۹۲ تعطیل شده‌اند و دلیل اصلی تعطیلی ۳۷۰۰ واحد مشکل تأمین نقدینگی است.

سید ابریشمی با بیان اینکه ۸۴۰ واحد در شهرک‌های صنعتی توسط بانک‌ها تملک شده‌اند، گفت: از این تعداد، تولید ۷۰۰ واحد با اشتغال ۹۷ هزار نفری به طور کامل متوقف شده که در حال مذاکره با وزیر صنعت هستیم تا این واحدها از طریق مزایده واگذار و دوباره فعال شوند.

وی در مورد سهم صنایع از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها در مرحله دوم قانون هدفمندی نیز گفت: سهم صنعت به طور واقعی مشخص نشده ولی برخی بحث‌ها در مورد اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان از ۱۰ هزار میلیارد تومان سهم تولید به بخش صنعت مطرح است.

معاون وزیر صنعت ادامه داد: در این مورد پیشنهاداتی را به وزیر صنعت ارائه کرده‌ایم تا در دولت مصوب شود که بر اساس یکی از این پیشنهادها، بخشی از شارژی که واحدهای صنعتی در داخل شهرک‌ها پرداخت می‌کنند، مشمول معافیت خواهد شد و بخشی نیز به عنوان افزایش سرمایه یا منابع در اختیار صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک لحاظ ‌شود تا هم یارانه‌ای برای سود تسهیلات باشد و هم ضمانت‌نامه‌های بیشتری صادر شود.

وی در مورد مهمترین اقدام لازم در شهرک‌های صنعتی برای فعال شدن واحدهای تولیدی نیز به فارس گفت: وظیفه اصلی ما ایجاد زیرساخت برای واحدهای صنعتی است، در حال حاضر برخی از زمین‌های واحدهای صنعتی به سازمان منابع طبیعی تعلق دارد و ما باید به آنها اجاره بها پرداخت کنیم.

سید ابریشمی ادامه داد: به دنبال این هستیم که برای این زمین‌ها سند صادر شود.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه دوم سال ۹۲ تعداد زیادی از زمین‌های متعلق به واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی سند‌دار شدند، افزود: صنعتگران علاقمندند که سند زمین کارخانه به آنها تعلق داشته باشد تا آن را در گرو بانک بگذارند و تسهیلات بانکی دریافت کنند، زیرا با دفترچه قرارداد سازمان صنایع کوچک به سختی به آنها اعتبار بانکی اعطا می‌شود.

به گفته وی، از ۱۲۴ هزار هکتار زمین در اختیار شهرک‌های صنعتی، ۱۰۷ هزار هکتار زمین دارای سند هستند و از این رقم ۵۸ هزار هکتار زمین دارای سند تفکیکی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۱ هزار واحد صنعتی با اشتغال‌زایی ۶۵۰ هزار نفری در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند، گفت: طبق دستور‌العمل دولتی مورخ ۳۱ فروردین امسال، ۵۰ درصد تخفیف حق بهره‌برداری برای مناطق کمتر توسعه‌یافته در نظر گرفته شده و افرادی که نتوانستند از معافیت‌ها برخوردار شوند، تا پایان شهریور امسال مهلت دارند از این خدمات استفاده کنند.

رئیس سازمان صنایع کوچک در ادامه در مورد اعطای تسهیلات از محل درآمد هدفمندی یارانه‌ها در مرحله اول اجرای این قانون به بخش صنعت نیز گفت: در این مرحله هیچ تسهیلاتی از محل درآمد هدفمندی به صنایع کوچک اختصاص نیافت.

وی افزود: در حال حاضر ۹ هزار و ۹۷ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت خود فعال هستند که ۳۴ درصد واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی را شامل می‌شوند، ۳۵ درصد واحدها نیز با ظرفیت ۵۰ تا ۷۰ درصد فعالند و ۸ هزار و ۲۶۹ واحد نیز با ظرفیت بالای ۷۰ درصد کار می‌کنند.

وی در پایان از جذب ۷۳۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی تا پایان اردیبهشت ۹۲ در شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: این میزان سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زایی ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفری را به همراه داشته است.
مصادره ۷۰۰ واحد صنعتی توسط بانک‌ها 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Thumbsdown کتک زدن و شکستن دست خبرنگار توسط حراست دانشگاه +تصویر
Information دستگیری کارمند بانک با اختلاس ۲۴ میلیاردی!
  کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی توسط فالگیران سایبری..♡
Heart تحریم ۸ شرکت فعال در زمینه آهن و فولاد توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا
  تولید نانو پوشش ضد ویروس کرونا توسط محققان دانشگاه اراک
  "ویروس کرونا توسط یک انسان به بازار حیوانات ووهان منتقل شده است"
  تکه تکه شدن این زن توسط یک کروکدیل غول پیکر (عکس)
Heart جلسه ادغام بانک‌ها و موسسات اعتباری نیرو‌های مسلح تشکیل شد
  گرفتن تولد 43 سالگی جنیفر لوپز توسط دوست پسرش
  شاخص بورس رکورد 820هزار واحد را زد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان