امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خورزوق

#1
وجه تسمیه:
خورزوق و يا خورزوك از دو كلمه خور و زوك ويا سوكتشكيل گرديده كه ((خور))به معناي خورشيد وروشنايي وزوك يا سوك از ((سو))ويا((شيد)) به معناي سرزمين در اوستا از آن ياد شده است.مردمان اين ديار مذهب زرتشتي داشته اند و لز بناي مسجد جامع 700ساله آن ميتوان به قدمت وكهن بودن اين سرزمين پي برد.براستي سرزمين خورشيد است چون شهردر حاشيه كوير ودر دشتي مسطح با شيبي بسيار ملايم ساخته شده است و خورشيد ازاولين لحظه طلوع تا آخرين دقيقه غروب همچون بيرقي درخشان بر آن مي تابد و بدين جهت كشاورزان با كاشت گلهاي آفتابگردان از آن بهره مي برند.
موقعیت جغرافیایی شهر:
شهر خورزوق در شمال شهر اصفهان ودر حاشيه بزرگراه تهران ودر محدوده شهرستان برخواربا مساحتي بالغ بر235هكتار مشتمل برسه محله (اسلام آباد-دليگان و خورزوق)ودر نقطه مختصات 32درجه و48 دقيقه عرض شمالي از خط استوا و51درجه و37 دقيقه طول شرقي در نصف النهار گرينويچ قرار دارد.به عبارت ديگر خورزوق در عرض متوسط منطقه شمالي قرار گرفته است. از شمال به شهر دستگرد ، از شرق به شهر دولت آباد ، از غرب به اتوبان اصفهان- شاهین شهر و از جنوب هب شهر اصفهان محدود است.
ارتفاع آن از سطح دريا1572متر وفاصله آن تامركز استان4كيلومتر ميباشد.
صنايع دستي :
مهمترين صنايع دستي اين شهر توليد سفره هاي قلمكاري مي باشد كه در كارگاه هايي كوچك و سنتي با همت مردان وزنان با غيرت اين شهر توليد مي شود.
خورزوق 1
خورزوق 1
شما نه جنگیدینو بردین


ما جنگیدیم و باختیم ..
پاسخ
 سپاس شده توسط G◎lḓℯᾔ~Ŝtąr
آگهی
#2
نخوندم ولي دستت درد نكنه
خورزوق 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان