15-07-2014، 10:40
تقریبا در تمام سری Call of Duty یک روش مستقیم برای روایت داستان وجود دارد و هیچ انتخاب یا گزینه ی انتخابی در داستان وجود ندارد تا بازیکنان بتوانند سرنوشت خود را در بازی تغییر دهند البته یک بار این قابلیت در عنوان Call of Duty : Black Ops 2 قرار داده شد که چندان با استقبال طرفداران رو به رو نشد.
با توجه به اینکه Call of Duty : Advanced Warfare بزرگ ترین عنوان این سری می باشد، آیا ممکن است شیوه ی روایت داستان در آن دچار تغیییر شود؟ کارگردان بازی یعنی Bret Robbins به این سوال پاسخ می دهد :
نقل قول:خیلی زود ما تصمیم گرفتیم تا یک داستان واحد در بازی داشته باشیم و تمام انرژی خود را بر روی آن گذاشتیم تا بتوانیم یک داستان عالی و درگیر کننده ارایه دهیم و ما واقعا با این داستانی که ایجاد کرده ایم خوشحالیم بنابراین هیچ شاخه ای در داستان بازی وجود ندارد و ما روایتگر یک داستان خطی هستیم. همه ی افراد همان یک داستان را تجربه می کنند که در واقع ما می خواهیم که آن ها همین تک داستان را تجربه کنند زیرا من فکر می کنم این یک داستان بزرگ است و من می خواهم همه از آن لذت ببرند.
چندی پیش نیز Bret Robbins، کارگردان بازی اظهار داشت که تیم آن ها ۳ سال به طور مداوم بر روی یکی از بهترین داستان هایی که ممکن است در یک عنوان شوتر وجود داشته باشد، کار کرده اند. همان طور که اطلاع دارید روایت داستان بازی در نسخه های گذشته از طریق گفت و گو هایی که بین مراحل بازی وجود داشت صورت می پذیرفت ولی این بار روایت داستان متفاوت است. بر خلاف نسخه های پیشین، این بار از کات سین های سینمایی و رندر شده ی موتور بازی برای روایت داستان استفاده می شود و تنها شما گفت و گوی میان کاراکتر ها را نمی شنوید بلکه چهره و فعالیت های آن ها در این کات سین ها قابل مشاهده است. Bret Robbins برای مثال بیان کرده که صحنه هایی از تریلر اول بازی که کاراکتر Jonathan Irons با بازی کوین اسپیسی در آن سخن می گوید و از دموکراسی حرف می زند، همگی مربوط به یکی از کات سین هایی است که به روایت داستان بازی می پردازند. به همین دلیل است که این بار شخصیت اصلی بازی یعنی Jack Mitchell دارای صداپیشه ی بزرگی چون تروی بیکر است و در کات سین ها سخن می گوید. این نحوه ی روایت داستان سبب می شود تا تم احساسی داستان بیشتر شود و مخاطبان بیشتر با داستان بازی درگیر شوند.
Call of Duty : Advanced Warfare در تاریخ ۴ نوامبر عرضه خواهد شد. نسخه های نسل هشتمی و PC این عنوان توسط استدیو Sledgehammer Games و نسخه های نسل هفتمی نیز توسط یک استدیو جداگانه ساخته می شود.