30-06-2014، 12:54
تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجو در ۵ سال آینده
عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس در خصوص برنامهها و اولویتهای کاری امسال اظهار داشت: یکی از اصلیترین اولویتهایمان در سال جدید نقشی است که آموزش و پرورش در قانون سنجش و پذیرش دانشجو دارد؛ یعنی سال به سال به سمت اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو پیش میرویم.
وی ادامه داد: بر اساس این قانون ظرف مدت پنج سال حداقل ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاهها از کنکور آزاد میشود و داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی گزینش خواهند شد.
عمادی افزود: بار اصلی اجرای این قانون بر عهده مرکز سنجش آموزش و پرورش است و باید امتحانات سه سال آخر دوره متوسطه را نهایی کنیم و به تدریج به این سمت پیش رویم و یکی از اولویتهای اصلیمان نقش آموزش و پرورش در اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو است.
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: باید به سمت استانداردسازی هرچه بیشتر امتحانات نهایی و طراحی سؤال امتحانی پیش رویم که این نیز فرایندهای خاص خودش را دارد که باید آموزشهای لازم را در برنامه قرار دهیم و طراحان سؤال آموزش ببینند و با کیفیت بهتری طراحی سؤال را انجام دهیم.
وی ادامه داد: مأموریت مرکز سنجش آموزش و پرورش در واقع سنجش همه مؤلفهها و عناصر نظام تعلیم و تربیت است و به این سمت پیش میرویم تا از مسئولیت و برگزاری امتحانات نهایی فراتر رفته و وظیفه سنجش عناصر و مؤلفههای دیگر نظام تعلیم و تربیت از جمله نیروی انسانی، فضا، تجهیزات و امکانات را داشته و یک نظام تعاملی با حوزههای مختلف وزارتخانه در این جهت را برقرار کنیم.
عمادی به اولویت کاری دیگر امسال اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از اولویتها که جزو برنامههای وزیر آموزش و پرورش بوده و از مجلس رأی گرفته است و این مرکز باید مسئولیت آن را در سال ۹۳ برعهده گرفته و انجام دهد، طراحی و استقرار نظام تضمین کیفیت در آموزش و پرورش است که برای این کار نیز کارگروههایی تشکیل شده است.
عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس در خصوص برنامهها و اولویتهای کاری امسال اظهار داشت: یکی از اصلیترین اولویتهایمان در سال جدید نقشی است که آموزش و پرورش در قانون سنجش و پذیرش دانشجو دارد؛ یعنی سال به سال به سمت اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو پیش میرویم.
وی ادامه داد: بر اساس این قانون ظرف مدت پنج سال حداقل ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاهها از کنکور آزاد میشود و داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی گزینش خواهند شد.
عمادی افزود: بار اصلی اجرای این قانون بر عهده مرکز سنجش آموزش و پرورش است و باید امتحانات سه سال آخر دوره متوسطه را نهایی کنیم و به تدریج به این سمت پیش رویم و یکی از اولویتهای اصلیمان نقش آموزش و پرورش در اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو است.
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: باید به سمت استانداردسازی هرچه بیشتر امتحانات نهایی و طراحی سؤال امتحانی پیش رویم که این نیز فرایندهای خاص خودش را دارد که باید آموزشهای لازم را در برنامه قرار دهیم و طراحان سؤال آموزش ببینند و با کیفیت بهتری طراحی سؤال را انجام دهیم.
وی ادامه داد: مأموریت مرکز سنجش آموزش و پرورش در واقع سنجش همه مؤلفهها و عناصر نظام تعلیم و تربیت است و به این سمت پیش میرویم تا از مسئولیت و برگزاری امتحانات نهایی فراتر رفته و وظیفه سنجش عناصر و مؤلفههای دیگر نظام تعلیم و تربیت از جمله نیروی انسانی، فضا، تجهیزات و امکانات را داشته و یک نظام تعاملی با حوزههای مختلف وزارتخانه در این جهت را برقرار کنیم.
عمادی به اولویت کاری دیگر امسال اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از اولویتها که جزو برنامههای وزیر آموزش و پرورش بوده و از مجلس رأی گرفته است و این مرکز باید مسئولیت آن را در سال ۹۳ برعهده گرفته و انجام دهد، طراحی و استقرار نظام تضمین کیفیت در آموزش و پرورش است که برای این کار نیز کارگروههایی تشکیل شده است.