امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

داستان دو برادر (نقد بازی Brothers: A Tale of Two Sons)

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
داستان دو برادر (نقد بازی Brothers: A Tale of Two Sons) 1
اغلب می شنویم که برای توصیف دو نفر که بسیار شیبه هم هستند گفته می شود «از یک ذهن واحد استفاده می کنند» زیرا اینها بدون کوچک ترین حرف زدنی می دانند که طرف دیگر به چه چیزی فکر می کند یا چه حسی دارد. استودیوی بازی سازی Starbreeze سازنده بازی هایی نظیر The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay و The Darkness در بازی جدید خود از این ایده استفاده کرده است.
دو برادر بدون نام که در بازی فقط با نام برادر بزرگ و برادر کوچک شناخته می شوند هدف مشترکی را دنبال می کنند: پیدا کردن علاجی برای بیماری مرموز پدرشان. این دو برادر که از روستای کوچک خود به بیرون زده اند و وارد دنیایی شبیه کتاب داستان شده اند، تنها سلاحشان ذهن آنهاست و فقط کمک همدیگر را دارند.
اگر فکر می کنید که Brothers یک بازی مشارکتی است که هر یک از برادرها را یک نفر کنترل می کند سخت در اشتباهید، این بازی چیزی فراتر از آن است. در حقیقت بازیکن به طور همزمان هر دو برادر را کنترل می کند و هر برادر با حرکت یکی از Thumbstick های دسته کنترل می شوند. به خاطر همین که هر دو دست مشغول کنترل این Thumbstick ها هستند و دیگر زدن دکمه دیگر بسیار سخت می شود، در این بازی کارهایی نظیر گرفتن لبه یا کارهای مشابه هم تنها با همان Thumbstick ها امکان پذیر است.
شاید به نظر کنترل این دو برادر ساده به نظر بیاید، ولی وقتی خودتان کنترلشان کنید خواهید فهمید که برای مغزتان بسیار سخت است که دو شخصیت را همزمان کنترل کند. در اوایل بازی، حتی برای ساده ترین کارهایی که باید در طول بازی انجام داد هم با سختی هایی مواجه خواهید شد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
داستان دو برادر (نقد بازی Brothers: A Tale of Two Sons) 1
به عبارت دیگر این دو برابر از یک ذهن واحد استفاده می کنند و این ذهن واحد هم همان ذهن شماست و آن هم به تنها کار کردن عادت دارد. ولی  با این حال وقتی چندین بار این دو برادر را کنترل کنید تا پازل های محیطی را حل کنند و یا از خطرات دوری کنند اتفاق جالبی می افتد. شما یاد می گیرید! بعد از مدتی بهتر از قبل آنها را کنترل خواهید کرد.
داستان بازی چیز جدیدی نیست؛ دو برادر به خاطر شرایط سخت به کمک هم آمده اند اما چیز شگفت انگیز این است که این داستان خوب با کلمات بیان نمی شود. این دو برادر در طول بازی حتی یکی کلمه هم حرف نمی زنند.
شما روابط و داستان این دو برادر را از طریق قابلیت همیشه در حال پیشرفت ذهن خود در کنترل کردن آنها، خواهید فهمید. ساده تر بگویم: کل داستان بازی از طریق گیم پلی روایت می شود.
بازی های زیادی هستند که به سمت فیلم های پویا حرکت می کنند ولی Brothers بیشتر شبیه یک کتاب شعر است تا فیلم. مکانیزم گیم پلی بازی نقش بندهای شعر را دارند و در کنار هم چنان احساسی را به وجود می آورند که چندین صفحه فیلم نامه (یا در اینجا بازی نامه) با هزاران هزار کلمه از ایجاد چنین حسی عاجزند.
Brothers داستانش را با معرفی کردن المان های جدید در گیم پلی همیشه تازه نگه می دارد (بهترین آن برای من زمانی بود که دو برادر با یک طناب به یکدیگر وصل شده بودند و باید خود را از لبه ای به لبه دیگر پرت می کردند). برخلاف دیگر هم قطارانش، مکانیزم های گیم پلی Brothers تکرار نمی شوند. این مکانیزم ها در یک مرحله معرفی می شوند، آنها را انجام می دهیم و بازی ادامه می یابد. این زمان کوتاه برای هر مکانیزم که کمتر از سه ساعت هم طول می کشد، نشان می دهد که هدف سازندگان در این بازی منحصر به فرد بودن است نه رسیدن به زمان طولانی با ارائه چیزهای تکراری.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
داستان دو برادر (نقد بازی Brothers: A Tale of Two Sons) 1
از نظر گرافیکی هم بازی در همه لحظات خوب عمل کرده است. به سختی می توان مرحله ای را یافت که بدون منظره ای زیبا و خیره کننده باشد. این صحنه ها نه تنها زیبا هستند بلکه نشان می دهند که این دو برادر چه دنیای بزرگی را باید برای رسیدن به هدفشان طی کنند و اینکه چقدر این همکاری برای موفقیت شان مهم است.
این روابط بین شخصیت ها در جریان ریزه کاری های اضافی، بیش از پیش شکل می گیرد. در یکی از این صحنه ها دو برادر با پیرزنی رو به رو می شوند که در حال جارو کردن جلوی خانه اش است. اگر برادر بزرگ تر را پیش این پیرزن ببرید به او کمک خواهد کرد و اگر برادر کوچک تر را ببرید سعی خواهد کرد برای تحت تاثیر قرار دادن او نحوه گرفتن جارو را در دستان پیرزن درست کند. این صحنه ها تنها برای شناختن شخصیت دو برادر در بازی گنجانده شده است. آنهایی که میخواهند از این دو برادر بیشتر بدانند در ادامه بازی موقعیت های بیشتری خواهند داشت تا تجربه یشان بیش از پیش احساسی شود.
Brothers: A Tale of Two Sons مرزهای قابلیت بازی های ویدیویی در برقراری ارتباط را به چالش می کشد و هرچند کم، اما موفق می شود این مرزها را گسترش دهد. مراحل پایانی بازی اشک شما را در خواهد آورد اما نه به خاطر یک خط دیالوگ که دلتان را به درد آورد یا نه به خاطر آهنگ غمگینش، بلکه باز هم از طریق گیم پلی اش. این بازی برای Xbox 360 منتشر شده و ۲۸ اگوست برای PC و ۳ سپتامبر برای PS3 عرضه خواهد شد.
.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بهترین بازی که تا حالا بازی کردی چیه ؟؟
  اولین بازی استرتژیکی که بازی کردید چی بوده ؟؟
  دانلود برنامه مبدل بازی های قدیمی سگا و میکرو + خوذ بازی ها
  کدام سبک بازی را بازی میکنید ؟؟
  دانلود بازی مدیریتی دفاع اسباب بازی ها Toy Defense 2
  دانلود مجموعه بازی های فلش (بازی های فضایی)
  دانلود مجموعه بازی های فلش (بازی های اکشن)
  داستان واقعی ازدواج جن و انسان
Thumbs Up داستان bully و رمزش
  داستان ترسناک

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان