امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گسترش قطع سرشاخه درختان در شهرها!!

#1
هر سال از 15 اسفند ماه که روز درختکاری نامگذاری شده است تا6 روز بعد را هفته درختکاری نامیده اند و از طریق رسانه ها و با حضور مقام های کشور تلاش می شود تا فرهنگ کاشت درخت و حفاظت از این موهبت الهی گرامی داشته شود.
این حرکت و فرهنگ یک کار شایسته و بسیار پسندیده است که همه ایرانیان باید آن را پاس بدارند و اگر شده ، یک نهال در محل زندگی یا هر جا که دلشان خواست ، بکارند. متاسفانه معلوم نیست کدام شیر ناپاک خورده ای در کشور و از جمله در تهران و در شمال ایران تخم لق زدن سرشاخه های درختان " همه درختان " را به عنوان یک فرهنگ جا انداخت که اکنون این حرکت ناشایست به یک فرهنگ شده و مردم هم واکنشی نشان نمی دهند.!!گفته می شود که زدن سرشاخه درختان در گذشته برای خطرات احتمالی سیم برق صورت می گرفت که به آرامی سیم های برق از هوا به زمین آورده شده و دیگر مشکلی در این زمینه نیست ، اما همچنان سرشاخه ها باید قطع شود. مردم می گویند این کار با هدف کم کردن کار شهرداری ها و کارگران برای جمع کردن برگ درختان در فصل خزان صورت می گیرد.!آخر کسی نیست به این تلاشگران ! بگوید که زدن شاخه های درختان مانند زدن بال انسان است و وقتی در دین اسلام و از پیامبر خاتم (ص) نقل است که حتی نباید یک شاخه از درختی را شکست، ! چگونه به اسانی با اره های برقی مثل برق سرشاخه های سرزنده و شاداب درختان را قطع می کنند.چرا مجلس در این خصوص وارد نمی شودیا منابع طبیعی اقدامی نمی کند، فقط توصیه و خواهش کردن که راه به جایی نمی برد. شاخه های درختان محلی برای آسایش مردم ، سایه خوبی برای فصل گرم سال بر سر شهری و روستایی ، محل لانه گذاری پرندگان، تولید اکسیژن و از بین بردن ذرت آلوده معلق در هوا و... است و شما به آسانی این همه موهبت را با سرانگشت اشاره قطع می کنید.؟!!دوستداران طبیعت و تشکل های غیر دولتی محیط زیست و ... مگر در خوابند و چرا در این خصوص به خودشان تکانی نمی دهند. عزیزان من اجازه ندهید سرشاخه درختان به همین سرعت و سادگی قطع شود. اگر در یک خیابان یک سرشاخه برای شهروندی یا سیم برقی مشکل ساز است ، فقط آن را قطع کنید ، چرا رای بر قطع همه سرشاخه می دهید و درختان ارزشمند را کچل می کنید؟؟؟؟؟

استانداران، فرمانداران ، محیط زیست ، منابع طبیعی و در نهایت مردم اجازه قطع شاخه درختان را ندهند و دستگاه قضایی به عنوان مدعی العموم وارد شود ، تا آلاینده ها دامنگیر نفس کشیدن آن ها و فرزندانشان نشود./
. ҉ مـے روے !!!

.::هَـوایـتـ نـیـسـت::.

و بـہـ هـمـیـטּ راحـتـے .:: احـسـاسـات ِ مـטּ خَـفـه ::. مـے شَـونـב...

.::آبـے کـہــ روز آخـر پـشتـ سـرتـ ::. ریـخـتـمـ ؟!

.::آبـروے בلـمـ ::. بـوב... ҉
پاسخ
 سپاس شده توسط pink devil
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  وضعیت سفید شهرها پایدار نیست
  عرصه جهاد در همه سرزمین‌های فلسطینی گسترش یابد
Heart نماز جمعه این هفته در کدام شهرها اقامه می‌شود؟
Heart بلای دوم بعد از کرونا برای آمریکایی‌ها / هجوم زنبورهای آدمکش به شهرها
  گسترش اعتراضات افغان ها به دولت
  صعود بر شانه درختان 1000 ساله! + تصاویر
Heart لزوم گسترش شفافیت اطلاعاتی
Heart صفوی: شهرها را نمی‌توان جزیره‌ای اداره کرد
  باشکوه‌ ترین درختان کریسمس ۲۰۱۵+عکس
Heart اعلام موارد سوءتغذیه حاشیه شهرها

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان