24-06-2019، 20:15
جدیدترین نمایش از گیم پلی بازی واقعیت مجازی Boneworks توانست با نشان دادن مبارزات و تعاملات بسیار پیشرفته، توجه افراد بسیار زیادی را به خود جلب کند.
بازی Boneworks اثری است که در سبک اکشن ادونچر توسط Stress Level Zero برای هدستهای واقعیت مجازی ساخته میشود. تیم سازندهی بازی به تازگی از طریق کانال Node در یوتیوب، نخستین مرحله از بازی را به نمایش گذاشتهاند تا همه بتوانند زیباییهای بازی آنها را نظاره کنند. طبق بازخوردهای دریافت شده، نمایش این بازی توانسته برای افراد بسیاری خیرهکننده باشد.
سازندگان این بازی پیشتر نیز برای نشان دادن برخی از ویژگیها و قابلیتهایی که توانستهاند با استفاده از کنترلرهای دستکشمانند Valve طراحی کنند، با کانال Node همکاری کرده بودند. هماکنون این ویدئوی جدید قرار است نخستین مرحله از بازی را نمایش دهد.
در طول نمایش بازی، سازندگان روی این مسئله تاکید فراوانی میکنند که در جریان حل پازلها و عبور از موقعیتهای دشوار بازی «هیچ پاسخ غلطی وجود ندارد». آنها سعی کردهاند تا بازیکنان را در هر موقعیتی آزاد بگذارند تا هر یک از آنها با استفاده از قوانین بازی و قواعد اولیهی حاکم بر دنیای آن بر چالشها غلبه کند. سازندگان برای بخش فیزیک بازی یک سری قوانین و قواعد پایه در نظر گرفتهاند و تعدادی ابزار خاص را در اختیار بازیکنان قرار دادهاند. آنها سپس به هر بازیکن این امکان را میدهند که با استفاده از راهحلها و روشهایی که به ذهن خودش میرسد بازی را جلو ببرد و از سد موانع عبور کند. ممکن است در این بازی راه و روشی که هر یک از بازیکنان برای پیشروی در مراحل انتخاب میکنند با یکدیگر تفاوتهای بسیاری داشته باشد.
طبق نمایشها، وضعیت فیزیک بازی بسیار عالی به نظر میرسد. مثلا در یکی از صحنهها، میبینیم که بازیکن میتواند به صورت کاملا خودسرانه و بدون هرگونه سناریوی از پیش تعیین شده، به سراغ یک میز برود و با دو دستش آن را بلند کند تا به صورت افقی برای وی مانند یک سنگر عمل کند. تعامل با اشیاء در بازی سطح بسیار بالایی دارد و به لطف فیزیک متحیرکنندهی انجین بازی، میتوانید با استفاده از اشیاء کارهای زیادی انجام دهید. در نمایشهای بازی بازیکن میتوانست با اشیای مختلفی بر دیگر اشیاء اثرگذاری کند. مثلا با استفاده از چکش جعبههای چوبی را بشکند یا یک اهرم را پشت میلههای در بگذارد تا از باز شدنش جلوگیری کند. شاید این موارد چیزهای چندان خیرهکنندهای نباشند اما در دنیای ویدئوگیم چنین آزادی عملی در تعامل با اشیاء به معنی واقعی کلمه انقلابی است.
پس از مدتی نمایش بازی به بخش مبارزات نزدیک میرسد. بازیکن ابتدا یک شمشیر را به دست میگیرد و با تعدادی از دشمنان روباتی مبارزه میکند. او سپس شمشیرش را رها میکند و دو دشمن روباتی را در دو دستش میگیرد. او با کوبیدن آنها به یکدیگر آنها را خرد و خاکشیر میکند! او حتی میتواند دشمنان روباتی را در میان هوا بگیرد و با کوبیدنشان به دیوار آنها را از بین ببرد.
اگر استودیوی Stress Level Zero بتواند تا پایان پروژه همین روند را ادامه دهد و همین سطح از تعامل پیشرفته را در محصول نهاییاش نیز حفظ کند، احتمالا با یک بازی واقعیت مجازی بسیار مهم و نوآور روبهرو خواهیم شد که عصر جدیدی از واقعیت مجازی را به دنیای بازیها خواهد آورد. بازی Boneworks قرار است در سال جاری برای پلتفرم پی سی منتشر شود. شما میتوانید نمایش کامل این بازی را در ادامه مشاهده کنید.
بازی Boneworks اثری است که در سبک اکشن ادونچر توسط Stress Level Zero برای هدستهای واقعیت مجازی ساخته میشود. تیم سازندهی بازی به تازگی از طریق کانال Node در یوتیوب، نخستین مرحله از بازی را به نمایش گذاشتهاند تا همه بتوانند زیباییهای بازی آنها را نظاره کنند. طبق بازخوردهای دریافت شده، نمایش این بازی توانسته برای افراد بسیاری خیرهکننده باشد.
سازندگان این بازی پیشتر نیز برای نشان دادن برخی از ویژگیها و قابلیتهایی که توانستهاند با استفاده از کنترلرهای دستکشمانند Valve طراحی کنند، با کانال Node همکاری کرده بودند. هماکنون این ویدئوی جدید قرار است نخستین مرحله از بازی را نمایش دهد.
در طول نمایش بازی، سازندگان روی این مسئله تاکید فراوانی میکنند که در جریان حل پازلها و عبور از موقعیتهای دشوار بازی «هیچ پاسخ غلطی وجود ندارد». آنها سعی کردهاند تا بازیکنان را در هر موقعیتی آزاد بگذارند تا هر یک از آنها با استفاده از قوانین بازی و قواعد اولیهی حاکم بر دنیای آن بر چالشها غلبه کند. سازندگان برای بخش فیزیک بازی یک سری قوانین و قواعد پایه در نظر گرفتهاند و تعدادی ابزار خاص را در اختیار بازیکنان قرار دادهاند. آنها سپس به هر بازیکن این امکان را میدهند که با استفاده از راهحلها و روشهایی که به ذهن خودش میرسد بازی را جلو ببرد و از سد موانع عبور کند. ممکن است در این بازی راه و روشی که هر یک از بازیکنان برای پیشروی در مراحل انتخاب میکنند با یکدیگر تفاوتهای بسیاری داشته باشد.
طبق نمایشها، وضعیت فیزیک بازی بسیار عالی به نظر میرسد. مثلا در یکی از صحنهها، میبینیم که بازیکن میتواند به صورت کاملا خودسرانه و بدون هرگونه سناریوی از پیش تعیین شده، به سراغ یک میز برود و با دو دستش آن را بلند کند تا به صورت افقی برای وی مانند یک سنگر عمل کند. تعامل با اشیاء در بازی سطح بسیار بالایی دارد و به لطف فیزیک متحیرکنندهی انجین بازی، میتوانید با استفاده از اشیاء کارهای زیادی انجام دهید. در نمایشهای بازی بازیکن میتوانست با اشیای مختلفی بر دیگر اشیاء اثرگذاری کند. مثلا با استفاده از چکش جعبههای چوبی را بشکند یا یک اهرم را پشت میلههای در بگذارد تا از باز شدنش جلوگیری کند. شاید این موارد چیزهای چندان خیرهکنندهای نباشند اما در دنیای ویدئوگیم چنین آزادی عملی در تعامل با اشیاء به معنی واقعی کلمه انقلابی است.
پس از مدتی نمایش بازی به بخش مبارزات نزدیک میرسد. بازیکن ابتدا یک شمشیر را به دست میگیرد و با تعدادی از دشمنان روباتی مبارزه میکند. او سپس شمشیرش را رها میکند و دو دشمن روباتی را در دو دستش میگیرد. او با کوبیدن آنها به یکدیگر آنها را خرد و خاکشیر میکند! او حتی میتواند دشمنان روباتی را در میان هوا بگیرد و با کوبیدنشان به دیوار آنها را از بین ببرد.
اگر استودیوی Stress Level Zero بتواند تا پایان پروژه همین روند را ادامه دهد و همین سطح از تعامل پیشرفته را در محصول نهاییاش نیز حفظ کند، احتمالا با یک بازی واقعیت مجازی بسیار مهم و نوآور روبهرو خواهیم شد که عصر جدیدی از واقعیت مجازی را به دنیای بازیها خواهد آورد. بازی Boneworks قرار است در سال جاری برای پلتفرم پی سی منتشر شود. شما میتوانید نمایش کامل این بازی را در ادامه مشاهده کنید.