19-01-2015، 9:14
خرید از بازار لوازم خانگی یکی از سخت ترین عملیات خرید است! این جا دنیایی از برندها، مارک ها، اصطلاحات تخصصی و فنی، آپشن های گیج کننده و تقلبات عجیب و غریب وجود دارد.
خرید از بازار لوازم خانگی یکی از سخت ترین عملیات خرید است! این جا دنیایی از برندها، مارک ها، اصطلاحات تخصصی و فنی، آپشن های گیج کننده و تقلبات عجیب و غریب وجود دارد. البته در این میان آپشن ها و مشخصات فنی و اصطلاحات تخصصی دستاویز خوبی شده است تا بسیاری از فروشندگان با طرح اعداد و ارقام نجومی و نسبت دادن آن به عملکرد وسیله مورد نظر مشتری را فریب دهند. ما در این گزارش کاربردی ترین نکات خرید از بازار لوازم خانگی را از دیدگاه کارشناسان و فعالان این بازار در اختیارتان می گذاریم.
چشم اسفندیار مشتریان ایرانی برای خرید لوازم خانگی
فعالان بازار می گویند بیشتر مشتریان ایرانی هنگام خرید لوازم خانگی یک ضعف بزرگ دارند. آنها به متراژ فضای مسکونی و نیازهای واقعی شان توجه نمی کنند. همین موضوع عمده ترین علتی است که هزینه های اضافه به آنها تحمیل می کند. برایتان چند مثال می آوریم:
مشتریان زیادی علاقه مندند بزرگترین نمایشگرهای تلویزیونی را خریداری کنند. این درحالی است که محل زندگی آنها آپارتمان هایی با متراژهای کوچک است. آنها یک راز مهم نمایشگرهای تلویزیونی را نمی دانند. تفاوت کیفیت و وضوح تصویر نمایشگرهای بزرگ نسبت به نمایشگرهای کوچکتر در فواصل زیاد به چشم می آید. درواقع این موضوع به آن معنی است که یک نمایشگر بزرگ در خانه ای کوچک عملکرد یک نمایشگر جمع و جورتر را دارد و مشتری برای آیتمی هزینه اضافه تر پرداخته است که عملا به کار او نمی آید.
خرید لوازم خانگی با ظرفیت های بالا یکی دیگر از عادات نادرست مشتریان ایرانی است. یک لباسشویی ١٢ کیلوگرمی برای یک خانواده ٤ نفره تنها به معنای اتلاف انرژی بیشتر و هزینه بالاتر است. علاوه بر این کارخانه سازنده در ازای ارایه لوازم خانگی با حجم بالاتر، برای محصول خود قیمت بیشتری تعیین می کند. به این ترتیب خرید لوازم خانگی با ظرفیت بیشتر از نیاز به معنی پرداخت پول بیشتر برای خرید کالا و پرداخت هزینه بیشتر انرژی مصرفی است.
آپشن های گران قیمتی که به دردتان نمی خورد
وقتی تصمیم به خرید یک وسیله لوکس و گرانقیمت دارید شک نکنید که بخش قابل توجهی از هزینه خرید کالا را برای گزینه هایی پرداخت می کنید که کمتر به استفاده از آن نیاز پیدا می کنید. به عنوان مثال ٣٦ برنامه شست وشوی یک لباسشویی گرانقیمت را مرور کنید. یکی از این برنامه ها برای شست وشوی لباس پشمی است. شما چند بار در سال لباس پشمی می شویید؟! و اصولا آیا برای شستن یک یا دو تکه لباس پشمی لباسشویی روشن می کنید؟ این آپشن ها در نگاه اول بسیار فریبنده به نظر می رسند و باعث می شوند مشتری در یک تصمیم آنی و عجولانه پول زیادی بابت خرید یک وسیله بپردازد اما به مرور و با استفاده از آن کالا متوجه می شود که بسیاری از این آپشن ها به ندرت یا هرگز مورد استفاده قرار نمی گیرد. بنابراین بهتر است موقع خرید یک وسیله خانگی قبل از هر چیز نیازهای منطقی تان را در نظر بگیرید و فریب تجملات و آپشن های لوکس و کم کاربرد را نخورید.
بهترین مشاوران خرید لوازم خانگی چه کسانی هستند؟
به شعارهای تبلیغاتی اهمیت ندهید. اغراق یکی از شگردهای شرکت های تبلیغاتی است. آنها از صاحبان کالا پول می گیرند تا به بهترین وجه ممکن شما را به خرید یک کالا قانع و ترغیب کنند اما این به آن معنا نیست که تمام حقیقت با شما در میان گذاشته شده است. قبل از این که فریفته تبلیغات شوید درباره آن کالا و معایبش پرس و جو کنید یا در اینترنت جست وجو کنید. یادتان باشد رقبای آن کالا در سایر برندها را نیز با دقت بررسی کنید تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید. بهترین راهنمای شما برای خرید یک وسیله نه فروشندگان هستند و نه تبلیغات. بهترین راهنمایان خود خریداران هستند. نظر سایر خریداران یک کالای مشخص را بپرسید. آنها ممکن است در بین اعضای فامیلتان باشند یا همسایه و همکارانتان. ممکن است در تاپیک ها و گروه های گپ و گفت وگو در فضای مجازی نیز بتوانید آنها را پیدا کرده و از آنها درباره معایب برند موردنظرتان نظرخواهی کنید.
از فروشندگان مدعی فاکتور بگیرید!
ادعای فروشندگان را جدی نگیرید. نگاه نکنید که آنها برای خرید یک کالا دقایق طولانی برایتان حرف می زنند و نقش یک مشاور دلسوز را بازی می کنند. کافی است بعد ازخرید کالا به آنها مراجعه کنید و ببینید که دیگر در حد گفتن یک جمله هم حوصله تان را ندارند! اگر فروشنده ادعا می کند کالایی ویژگی های منحصربه فرد و تضمین شده ای دارد، از او بخواهید تمام آن ویژگی ها را به صورت دقیق و شفاف در فاکتور خریدتان بنویسد و مهر و امضا کند. این کار به شما کمک می کند تا اگر برای کار کردن با آن وسیله دچار مشکل شدید به راحتی بتوانید از فروشنده شکایت و درخواست خسارت کنید. اگر او حاضر نشد گفته های خود را مکتوب کند بدانید حتما کاسه ای زیر نیم کاسه است. این گزینه به ویژه درباره خرید لوازم خانگی بزرگ و با قیمت بیشتر می تواند برای شما بسیار تعیین کننده باشد.
برچسب انرژی لوازم بزرگ را حتما چک کنید
به برچسب انرژی توجه کنید. برچسب انرژی ٧ فلش رنگی است که به ترتیب طیف های رنگی سبز تیره تا قرمز تیره را در بر می گیرد. این فلش ها با حروف لاتین A تا G ردیف گذاری شده اند. فلش A که به رنگ سبز تیره است معرف کمترین میزان مصرف انرژی و بیشترین بازدهی کالاست و فلش G که به رنگ قرمز تیره است معرف بیشترین میزان مصرف انرژی و کمترین بازدهی است. هرچه درجه کیفیت مصرف انرژی وسیله به گزینه A نزدیک تر باشد وسیله کم مصرف تر و کم هزینه تر است. پرمصرف ترین لوازم برقی به ترتیب یخچال، ماشین لباسشویی، فریزر و ماشین ظرفشویی است. دقت به برچسب انرژی برای این وسایل اهمیت بیشتری دارد.
یخچال فریزر خوب چه مشخصاتی دارد؟
یخچال فریزرهایی که فریزر آن در قسمت پایین قرار گرفته است، کمترین میزان مصرف انرژی و سایدبای سایدها با وجود محبوبیت شان بیشترین مصرف انرژی را دارند. بررسی کارشناسان تولید نشان می دهد ٣٠ تا ٤٥ درصد باز و بسته شدن در یخچال ها برای برداشتن آب و یخ است بنابراین خرید یخچالی که آبریز روی در دارد به کاهش مصرف انرژی و افزایش عمر یخچال کمک می کند. مهم ترین گزینه های پیشنهادی مشاوران بازار برای خرید یخچال فریزرها داشتن قفسه های فریزر با سبدهای متحرک، محفظه کنترل رطوبت و قابلیت تنظیم ارتفاع در قفسه ها برای جاسازی ظروف بزرگتر است. یادتان باشد یخچال های بزرگتر برق بیشتری مصرف می کنند.
اجاق گاز ایرانی بخرید
اگر می خواهید یک اجاق گاز با کیفیت قابل قبول خریداری کنید کارشناسان بازار لوازم خانگی توصیه می کنند برای خرید اجاق گازهای داخلی بیشتر از ٧٥٠ هزار تومان هزینه نکنید و برای اجاق گازهای وارداتی بیشتر از یک میلیون و ٢٠٠ تا یک میلیون و ٨٠٠ هزار تومان پول ندهید. این کارشناسان می گویند در بازار لوازم خانگی داخلی، بهترین برندهای ایرانی متعلق به اجاق گازهاست و ایرانی ها در تولید این قلم از لوازم خانگی موفق تر از سایر اقلام عمل کرده اند. بنابراین به جای پرداخت هزینه اضافه بابت خرید اجاق گازهای خارجی می توانید یک اجاق خوب ایرانی با همان کارکرد و عمر مفید را با نرخ ارزان تر خریداری کنید.
دور موتور نکته طلایی خرید لباسشویی
نکته طلایی برای خرید لباسشویی توجه به میزان دور موتور دستگاه و حجم آن است. تعداد دور موتور ماشین های لباسشویی بین ٦٠٠ تا ١٦٠٠ دور بر دقیقه است. لباسشویی هایی با دور موتور بیشتر قابلیت شست وشو و خشک کردن بهتری دارند. حجم ماشین لباسشویی یعنی چندکیلویی بودن گنجایش آن نیز بسیار مهم است زیرا حجم اضافه باعث مصرف انرژی بیشتر می شود. بهترین و کاربردی ترین گنجایش لباسشویی بین ٥ تا ٧ کیلوگرم است. یادتان باشد مدلی از لباسشویی را خریداری کنید که شیر ورودی آب گرم داشته باشد زیرا بیشتر انرژی مصرفی ماشین های لباسشویی صرف گرم کردن آب مخزن می شود و شستن لباس با آب گرم باعث نتیجه بهتر در عملکرد شست وشو می شود.
دور ماشین ظرفشویی گران خط بکشید
بررسی بازار لوازم خانگی توسط کارشناسان نشان می دهد که دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ماشین ظرفشویی لوکس نسبت به سایر لوازم خانگی لوکس کارایی کمتری دارند. به عبارت بهتر خرید ماشین ظرفشویی گران تر به امید دریافت کارایی و خدمات بیشتر اشتباه محض است. این کارشناسان می گویند برای خرید ماشین ظرفشویی به آپشن ها توجه نکنید و بیشتر برای مقاومت بدنه و کیفیت عملکرد دستگاه پول بدهید. به گفته این کارشناسان ماشین های ظرفشویی دارای بیشترین بازوی آبپاش، چرخه دمای بالاتر، گرمکن آب داخلی و قابلیت دفع موادغذایی بهترین گزینه ها به شمار می آیند.
چرخه دمای بهترین ماشین های ظرفشویی بین ٥٥ تا ٧٠ درجه سانتیگراد است. این ماشین ها بهترین عملکرد شست و شو را به شما ارایه می دهند. یادتان باشد ماشین های ظرفشویی با ظرفیت کمتر قادرند با ظرفیت نیمه پر هم کار کنند اما ماشین های ظرفشویی بزرگتر در صورت تکمیل ظرفیت می توانند عملکرد قابل قبولی ارایه دهند.
قدرتمندترین جاروبرقی ها را نخرید!
کارشناسان بازار لوازم خانگی می گویند برای خرید یک جاروبرقی معقول بیشتر از ٥٠٠ هزار تومان هزینه نکنید. این کارشناسان همچنین بهترین جاروبرقی ها را دستگاه هایی با توان بالاتر نمی دانند و برای توان جاروبرقی و مساحت خانه فرمول مشخصی قائلند. براساس این فرمول برای خانه های زیر ٦٠ متر جاروبرقی با توان ١٣٠٠ وات، برای مساحت ٦٠ تا ٩٠ متر توان ١٥٠٠ وات، متراژ ٩٠ تا ١٢٠ متر ١٧٠٠ وات و برای خانه های بزرگتر از ١٢٠ متر جاروبرقی هایی با توان ٢٠٠٠ و ٢٢٠٠ وات مناسب است. ضمن این که هرچه توان جاروبرقی بیشتر باشد فرسایش بافت فرش و مبلمان سریع تر اتفاق می افتد.
خرید از بازار لوازم خانگی یکی از سخت ترین عملیات خرید است! این جا دنیایی از برندها، مارک ها، اصطلاحات تخصصی و فنی، آپشن های گیج کننده و تقلبات عجیب و غریب وجود دارد. البته در این میان آپشن ها و مشخصات فنی و اصطلاحات تخصصی دستاویز خوبی شده است تا بسیاری از فروشندگان با طرح اعداد و ارقام نجومی و نسبت دادن آن به عملکرد وسیله مورد نظر مشتری را فریب دهند. ما در این گزارش کاربردی ترین نکات خرید از بازار لوازم خانگی را از دیدگاه کارشناسان و فعالان این بازار در اختیارتان می گذاریم.
چشم اسفندیار مشتریان ایرانی برای خرید لوازم خانگی
فعالان بازار می گویند بیشتر مشتریان ایرانی هنگام خرید لوازم خانگی یک ضعف بزرگ دارند. آنها به متراژ فضای مسکونی و نیازهای واقعی شان توجه نمی کنند. همین موضوع عمده ترین علتی است که هزینه های اضافه به آنها تحمیل می کند. برایتان چند مثال می آوریم:
مشتریان زیادی علاقه مندند بزرگترین نمایشگرهای تلویزیونی را خریداری کنند. این درحالی است که محل زندگی آنها آپارتمان هایی با متراژهای کوچک است. آنها یک راز مهم نمایشگرهای تلویزیونی را نمی دانند. تفاوت کیفیت و وضوح تصویر نمایشگرهای بزرگ نسبت به نمایشگرهای کوچکتر در فواصل زیاد به چشم می آید. درواقع این موضوع به آن معنی است که یک نمایشگر بزرگ در خانه ای کوچک عملکرد یک نمایشگر جمع و جورتر را دارد و مشتری برای آیتمی هزینه اضافه تر پرداخته است که عملا به کار او نمی آید.
خرید لوازم خانگی با ظرفیت های بالا یکی دیگر از عادات نادرست مشتریان ایرانی است. یک لباسشویی ١٢ کیلوگرمی برای یک خانواده ٤ نفره تنها به معنای اتلاف انرژی بیشتر و هزینه بالاتر است. علاوه بر این کارخانه سازنده در ازای ارایه لوازم خانگی با حجم بالاتر، برای محصول خود قیمت بیشتری تعیین می کند. به این ترتیب خرید لوازم خانگی با ظرفیت بیشتر از نیاز به معنی پرداخت پول بیشتر برای خرید کالا و پرداخت هزینه بیشتر انرژی مصرفی است.
آپشن های گران قیمتی که به دردتان نمی خورد
وقتی تصمیم به خرید یک وسیله لوکس و گرانقیمت دارید شک نکنید که بخش قابل توجهی از هزینه خرید کالا را برای گزینه هایی پرداخت می کنید که کمتر به استفاده از آن نیاز پیدا می کنید. به عنوان مثال ٣٦ برنامه شست وشوی یک لباسشویی گرانقیمت را مرور کنید. یکی از این برنامه ها برای شست وشوی لباس پشمی است. شما چند بار در سال لباس پشمی می شویید؟! و اصولا آیا برای شستن یک یا دو تکه لباس پشمی لباسشویی روشن می کنید؟ این آپشن ها در نگاه اول بسیار فریبنده به نظر می رسند و باعث می شوند مشتری در یک تصمیم آنی و عجولانه پول زیادی بابت خرید یک وسیله بپردازد اما به مرور و با استفاده از آن کالا متوجه می شود که بسیاری از این آپشن ها به ندرت یا هرگز مورد استفاده قرار نمی گیرد. بنابراین بهتر است موقع خرید یک وسیله خانگی قبل از هر چیز نیازهای منطقی تان را در نظر بگیرید و فریب تجملات و آپشن های لوکس و کم کاربرد را نخورید.
بهترین مشاوران خرید لوازم خانگی چه کسانی هستند؟
به شعارهای تبلیغاتی اهمیت ندهید. اغراق یکی از شگردهای شرکت های تبلیغاتی است. آنها از صاحبان کالا پول می گیرند تا به بهترین وجه ممکن شما را به خرید یک کالا قانع و ترغیب کنند اما این به آن معنا نیست که تمام حقیقت با شما در میان گذاشته شده است. قبل از این که فریفته تبلیغات شوید درباره آن کالا و معایبش پرس و جو کنید یا در اینترنت جست وجو کنید. یادتان باشد رقبای آن کالا در سایر برندها را نیز با دقت بررسی کنید تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید. بهترین راهنمای شما برای خرید یک وسیله نه فروشندگان هستند و نه تبلیغات. بهترین راهنمایان خود خریداران هستند. نظر سایر خریداران یک کالای مشخص را بپرسید. آنها ممکن است در بین اعضای فامیلتان باشند یا همسایه و همکارانتان. ممکن است در تاپیک ها و گروه های گپ و گفت وگو در فضای مجازی نیز بتوانید آنها را پیدا کرده و از آنها درباره معایب برند موردنظرتان نظرخواهی کنید.
از فروشندگان مدعی فاکتور بگیرید!
ادعای فروشندگان را جدی نگیرید. نگاه نکنید که آنها برای خرید یک کالا دقایق طولانی برایتان حرف می زنند و نقش یک مشاور دلسوز را بازی می کنند. کافی است بعد ازخرید کالا به آنها مراجعه کنید و ببینید که دیگر در حد گفتن یک جمله هم حوصله تان را ندارند! اگر فروشنده ادعا می کند کالایی ویژگی های منحصربه فرد و تضمین شده ای دارد، از او بخواهید تمام آن ویژگی ها را به صورت دقیق و شفاف در فاکتور خریدتان بنویسد و مهر و امضا کند. این کار به شما کمک می کند تا اگر برای کار کردن با آن وسیله دچار مشکل شدید به راحتی بتوانید از فروشنده شکایت و درخواست خسارت کنید. اگر او حاضر نشد گفته های خود را مکتوب کند بدانید حتما کاسه ای زیر نیم کاسه است. این گزینه به ویژه درباره خرید لوازم خانگی بزرگ و با قیمت بیشتر می تواند برای شما بسیار تعیین کننده باشد.
برچسب انرژی لوازم بزرگ را حتما چک کنید
به برچسب انرژی توجه کنید. برچسب انرژی ٧ فلش رنگی است که به ترتیب طیف های رنگی سبز تیره تا قرمز تیره را در بر می گیرد. این فلش ها با حروف لاتین A تا G ردیف گذاری شده اند. فلش A که به رنگ سبز تیره است معرف کمترین میزان مصرف انرژی و بیشترین بازدهی کالاست و فلش G که به رنگ قرمز تیره است معرف بیشترین میزان مصرف انرژی و کمترین بازدهی است. هرچه درجه کیفیت مصرف انرژی وسیله به گزینه A نزدیک تر باشد وسیله کم مصرف تر و کم هزینه تر است. پرمصرف ترین لوازم برقی به ترتیب یخچال، ماشین لباسشویی، فریزر و ماشین ظرفشویی است. دقت به برچسب انرژی برای این وسایل اهمیت بیشتری دارد.
یخچال فریزر خوب چه مشخصاتی دارد؟
یخچال فریزرهایی که فریزر آن در قسمت پایین قرار گرفته است، کمترین میزان مصرف انرژی و سایدبای سایدها با وجود محبوبیت شان بیشترین مصرف انرژی را دارند. بررسی کارشناسان تولید نشان می دهد ٣٠ تا ٤٥ درصد باز و بسته شدن در یخچال ها برای برداشتن آب و یخ است بنابراین خرید یخچالی که آبریز روی در دارد به کاهش مصرف انرژی و افزایش عمر یخچال کمک می کند. مهم ترین گزینه های پیشنهادی مشاوران بازار برای خرید یخچال فریزرها داشتن قفسه های فریزر با سبدهای متحرک، محفظه کنترل رطوبت و قابلیت تنظیم ارتفاع در قفسه ها برای جاسازی ظروف بزرگتر است. یادتان باشد یخچال های بزرگتر برق بیشتری مصرف می کنند.
اجاق گاز ایرانی بخرید
اگر می خواهید یک اجاق گاز با کیفیت قابل قبول خریداری کنید کارشناسان بازار لوازم خانگی توصیه می کنند برای خرید اجاق گازهای داخلی بیشتر از ٧٥٠ هزار تومان هزینه نکنید و برای اجاق گازهای وارداتی بیشتر از یک میلیون و ٢٠٠ تا یک میلیون و ٨٠٠ هزار تومان پول ندهید. این کارشناسان می گویند در بازار لوازم خانگی داخلی، بهترین برندهای ایرانی متعلق به اجاق گازهاست و ایرانی ها در تولید این قلم از لوازم خانگی موفق تر از سایر اقلام عمل کرده اند. بنابراین به جای پرداخت هزینه اضافه بابت خرید اجاق گازهای خارجی می توانید یک اجاق خوب ایرانی با همان کارکرد و عمر مفید را با نرخ ارزان تر خریداری کنید.
دور موتور نکته طلایی خرید لباسشویی
نکته طلایی برای خرید لباسشویی توجه به میزان دور موتور دستگاه و حجم آن است. تعداد دور موتور ماشین های لباسشویی بین ٦٠٠ تا ١٦٠٠ دور بر دقیقه است. لباسشویی هایی با دور موتور بیشتر قابلیت شست وشو و خشک کردن بهتری دارند. حجم ماشین لباسشویی یعنی چندکیلویی بودن گنجایش آن نیز بسیار مهم است زیرا حجم اضافه باعث مصرف انرژی بیشتر می شود. بهترین و کاربردی ترین گنجایش لباسشویی بین ٥ تا ٧ کیلوگرم است. یادتان باشد مدلی از لباسشویی را خریداری کنید که شیر ورودی آب گرم داشته باشد زیرا بیشتر انرژی مصرفی ماشین های لباسشویی صرف گرم کردن آب مخزن می شود و شستن لباس با آب گرم باعث نتیجه بهتر در عملکرد شست وشو می شود.
دور ماشین ظرفشویی گران خط بکشید
بررسی بازار لوازم خانگی توسط کارشناسان نشان می دهد که دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ماشین ظرفشویی لوکس نسبت به سایر لوازم خانگی لوکس کارایی کمتری دارند. به عبارت بهتر خرید ماشین ظرفشویی گران تر به امید دریافت کارایی و خدمات بیشتر اشتباه محض است. این کارشناسان می گویند برای خرید ماشین ظرفشویی به آپشن ها توجه نکنید و بیشتر برای مقاومت بدنه و کیفیت عملکرد دستگاه پول بدهید. به گفته این کارشناسان ماشین های ظرفشویی دارای بیشترین بازوی آبپاش، چرخه دمای بالاتر، گرمکن آب داخلی و قابلیت دفع موادغذایی بهترین گزینه ها به شمار می آیند.
چرخه دمای بهترین ماشین های ظرفشویی بین ٥٥ تا ٧٠ درجه سانتیگراد است. این ماشین ها بهترین عملکرد شست و شو را به شما ارایه می دهند. یادتان باشد ماشین های ظرفشویی با ظرفیت کمتر قادرند با ظرفیت نیمه پر هم کار کنند اما ماشین های ظرفشویی بزرگتر در صورت تکمیل ظرفیت می توانند عملکرد قابل قبولی ارایه دهند.
قدرتمندترین جاروبرقی ها را نخرید!
کارشناسان بازار لوازم خانگی می گویند برای خرید یک جاروبرقی معقول بیشتر از ٥٠٠ هزار تومان هزینه نکنید. این کارشناسان همچنین بهترین جاروبرقی ها را دستگاه هایی با توان بالاتر نمی دانند و برای توان جاروبرقی و مساحت خانه فرمول مشخصی قائلند. براساس این فرمول برای خانه های زیر ٦٠ متر جاروبرقی با توان ١٣٠٠ وات، برای مساحت ٦٠ تا ٩٠ متر توان ١٥٠٠ وات، متراژ ٩٠ تا ١٢٠ متر ١٧٠٠ وات و برای خانه های بزرگتر از ١٢٠ متر جاروبرقی هایی با توان ٢٠٠٠ و ٢٢٠٠ وات مناسب است. ضمن این که هرچه توان جاروبرقی بیشتر باشد فرسایش بافت فرش و مبلمان سریع تر اتفاق می افتد.