02-05-2021، 11:14
ﻫﻮﻧﺪﺍ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻭ ﭘﯿﺸﺮﻓﺘﻪﺗﺮﯾﻦ ﺳﺪﺍﻥ ﺳﯿﻮﯾﮏ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎً ۵۰ ﺳﺎﻟﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺪﻝ ﺭﺍ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮐﺮﺩ. ﻭﯾﮋﮔﯽﻫﺎﯼ ﺍﺻﻠﯽ ﻫﻮﻧﺪﺍ ﺳﯿﻮﯾﮏ ۲۰۲۲ ﻃﺮﺍﺣﯽ ﻣﺪﺭﻥ ﻭ ﺍﺳﭙﺮﺕ، ﮐﺎﺑﯿﻦ ﻣﺠﻬﺰ ﻭ ﺳﯿﺴﺘﻢﻫﺎﯼ ﺍﯾﻤﻨﯽ ﻓﻌﺎﻝ ﻭ ﻏﯿﺮﻓﻌﺎﻝ ﭘﯿﺸﺮﻓﺘﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽﻫﺎ ﺍﺯ ﺳﺎﻝ ۱۹۷۳ ﺗﺎﮐﻨﻮﻥ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ۱۲ ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﺳﯿﻮﯾﮏ ﺭﺍ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭﯼ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺳﻪ ﺧﻮﺩﺭﻭﯼ ﭘﺮﻓﺮﻭﺵ ﺩﺭ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﻃﯽ ۴۸ ﺳﺎﻝ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻣﯽﮐﻨﺪ.
ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﻧﺴﻞ ﮐﻨﻮﻧﯽ ﺳﯿﻮﯾﮏ، ﺩﻭ ﻣﻮﺗﻮﺭ ۴ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺪﻝ ۲۰۲۲ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﺮﺱ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ: ﯾﮏ ﻣﻮﺗﻮﺭ ۲ ﻟﯿﺘﺮﯼ ﺗﻨﻔﺲ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻭ ﯾﮏ ﻣﻮﺗﻮﺭ ۱.۵ ﻟﯿﺘﺮﯼ ﺗﻮﺭﺑﻮﺷﺎﺭﮊﺷﺪﻩ. ﻫﺮ ﺩﻭ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﯾﮏ ﺟﻌﺒﻪﺩﻧﺪﻩ ﻣﺘﻐﯿﺮ ﭘﯿﻮﺳﺘﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪ.
ﻣﻮﺗﻮﺭ ۲ ﻟﯿﺘﺮﯼ ﻧﺴﺨﻪﻫﺎﯼ LX ﻭ ﺍﺳﭙﻮﺭﺕ، ﺗﻮﺍﻥ ۱۵۸ ﺍﺳﺐﺑﺨﺎﺭ ﺭﺍ ﺩﺭ ۶۵۰۰ ﺩﻭﺭ ﺩﺭ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﻭ ﮔﺸﺘﺎﻭﺭ ۱۳۸ ﭘﻮﻧﺪ-ﻓﯿﺖ ﺭﺍ ﺩﺭ ۴۲۰۰ ﺩﻭﺭ ﺩﺭ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯽﮐﻨﺪ.
ﻣﻮﺗﻮﺭ ۱.۵ ﻟﯿﺘﺮﯼ ﺩﺭ ﻧﺴﺨﻪﻫﺎﯼ EX ﻭ ﺗﻮﺭﯾﻨﮓ، ﺗﻮﺍﻥ ۱۸۰ ﺍﺳﺐﺑﺨﺎﺭ ﺭﺍ ﺩﺭ ۶۰۰۰ ﺩﻭﺭ ﺩﺭ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﻭ ﮔﺸﺘﺎﻭﺭ ۱۷۷ ﭘﻮﻧﺪ-ﻓﯿﺖ ﺭﺍ ﺩﺭ ۱۷۰۰ ﺩﻭﺭ ﺩﺭ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯽﮐﻨﺪ.
ﺍﯾﻦ ﻣﺪﻝ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﺠﻬﺰ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﯿﺎﺭ ﺗﺮﺍﻓﯿﮏ ﺳﻨﮕﯿﻦ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﮐﺮﻭﺯ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﺗﻄﺒﯿﻘﯽ، ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻭﺍﮐﻨﺶﻫﺎﯼ ﺳﺮﯾﻊﺗﺮﯼ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽﺩﻫﺪ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﯿﺎﺭ ﺣﻔﻆ ﻣﺴﯿﺮ، ﺷﺎﻫﺪ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﺧﻄﯽ ﻭ ﻃﺒﯿﻌﯽﺗﺮﯼ ﻫﺴﺘﯿﻢ. ﺳﯿﻮﯾﮏ ﺑﺎ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﮐﺮﺩﻥ ﻫﺸﺖ ﺳﻨﺴﻮﺭ ﺭﺩﯾﺎﺏ ﺻﻮﺗﯽ، ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺑﺎﺭ ﺑﻪ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﺗﺮﻣﺰ ﺩﺭ ﺳﺮﻋﺖ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﻣﺠﻬﺰ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﻧﺴﻞ ﮐﻨﻮﻧﯽ ﺳﯿﻮﯾﮏ، ﺩﻭ ﻣﻮﺗﻮﺭ ۴ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺪﻝ ۲۰۲۲ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﺮﺱ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ: ﯾﮏ ﻣﻮﺗﻮﺭ ۲ ﻟﯿﺘﺮﯼ ﺗﻨﻔﺲ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻭ ﯾﮏ ﻣﻮﺗﻮﺭ ۱.۵ ﻟﯿﺘﺮﯼ ﺗﻮﺭﺑﻮﺷﺎﺭﮊﺷﺪﻩ. ﻫﺮ ﺩﻭ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﯾﮏ ﺟﻌﺒﻪﺩﻧﺪﻩ ﻣﺘﻐﯿﺮ ﭘﯿﻮﺳﺘﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪ.
ﻣﻮﺗﻮﺭ ۲ ﻟﯿﺘﺮﯼ ﻧﺴﺨﻪﻫﺎﯼ LX ﻭ ﺍﺳﭙﻮﺭﺕ، ﺗﻮﺍﻥ ۱۵۸ ﺍﺳﺐﺑﺨﺎﺭ ﺭﺍ ﺩﺭ ۶۵۰۰ ﺩﻭﺭ ﺩﺭ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﻭ ﮔﺸﺘﺎﻭﺭ ۱۳۸ ﭘﻮﻧﺪ-ﻓﯿﺖ ﺭﺍ ﺩﺭ ۴۲۰۰ ﺩﻭﺭ ﺩﺭ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯽﮐﻨﺪ.
ﻣﻮﺗﻮﺭ ۱.۵ ﻟﯿﺘﺮﯼ ﺩﺭ ﻧﺴﺨﻪﻫﺎﯼ EX ﻭ ﺗﻮﺭﯾﻨﮓ، ﺗﻮﺍﻥ ۱۸۰ ﺍﺳﺐﺑﺨﺎﺭ ﺭﺍ ﺩﺭ ۶۰۰۰ ﺩﻭﺭ ﺩﺭ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﻭ ﮔﺸﺘﺎﻭﺭ ۱۷۷ ﭘﻮﻧﺪ-ﻓﯿﺖ ﺭﺍ ﺩﺭ ۱۷۰۰ ﺩﻭﺭ ﺩﺭ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯽﮐﻨﺪ.
ﺍﯾﻦ ﻣﺪﻝ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﺠﻬﺰ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﯿﺎﺭ ﺗﺮﺍﻓﯿﮏ ﺳﻨﮕﯿﻦ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﮐﺮﻭﺯ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﺗﻄﺒﯿﻘﯽ، ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻭﺍﮐﻨﺶﻫﺎﯼ ﺳﺮﯾﻊﺗﺮﯼ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽﺩﻫﺪ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﯿﺎﺭ ﺣﻔﻆ ﻣﺴﯿﺮ، ﺷﺎﻫﺪ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﺧﻄﯽ ﻭ ﻃﺒﯿﻌﯽﺗﺮﯼ ﻫﺴﺘﯿﻢ. ﺳﯿﻮﯾﮏ ﺑﺎ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﮐﺮﺩﻥ ﻫﺸﺖ ﺳﻨﺴﻮﺭ ﺭﺩﯾﺎﺏ ﺻﻮﺗﯽ، ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺑﺎﺭ ﺑﻪ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﺗﺮﻣﺰ ﺩﺭ ﺳﺮﻋﺖ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﻣﺠﻬﺰ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.