07-03-2019، 21:50
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه گام اول برنامهی تعلیم و تربیت است که باید برنامهریزی آن از قرآن و فرهنگ اهلبیت (علیهم السلام) نشأت بگیرد، گفت: ریشههای تربیتی را با تربیت اسلامی آمیخته کنید.
به گزارش ایسنا، آیتالله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مشکلترین موضوع، ساختن انسانهاست، عنوان کرد: این امر در درجهی اول کار انبیا و اولیاست، خداوند انسان را به گونهای خلق کرده که در ابتدای تولد خام است و احتیاج دارد که قدرتی این خام را پخته کند.
وی با بیان اینکه کار پیامبران آشکار کردن ذخایر وجود انسانها بوده است، ادامه داد: کار آموزش و پرورش نیز از همین نسخ است، افراد بسیاری را در اختیار دارید که وظیفه به فعلیت درآوردن استعدادهای وجودی آنها با شماست و شاید هیچ قشری به اندازهی شما زحمت و تلاش نداشته باشد.
وی در ادامه به سه نکتهی مهم در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اول برنامهی تعلیم و تربیت است که باید برنامهریزی آن از قرآن و فرهنگ اهلبیت (علیهم السلام) نشأت بگیرد. برنامهریزی شما در حوزه تعلیم و تربیت نباید از غرب گرفته شود؛ لذا باید افرادی باشند که آنچه مفاد احکام خداوند در قرآن کریم و سیرهی اهلبیت (علیهم السلام) را به برنامهی تعلیم و تربیت تبدیل کنند.
آیتالله نوری همدانی، مسئلهی دوم را معلم و استاد عنوان کرد و گفت: در قرآن کریم خداوند متعال در سوره عبس میفرماید: «هر انسانی به غذای خود توجه کند که چه قدرتی آن را از خاک به وجود آورده.» این ظاهر آیه است؛ اما باطن آیه، به گفتهی امام جعفر صادق (علیه السلام) این است که هر انسانی ببیند علم را از که میگیرد. استاد بسیار اثر دارد و باید اساتیدی متدین و باسواد داشته باشیم.
وی سومین نکته را شاگردهای تربیتپذیر دانست و افزود: روح تربیتپذیری را باید در دانش آموزان به وجود آوریم.
بطحائی وزیر آموزش و پرورش نیز در ابتدای این دیدار عنوان کرد: دغدغهی آموزش و پرورش و مهمترین مسئله در میان مسائلی که آموزش و پرورش دارد، نقشهی دشمن برای بیاعتماد کردن نسل نوجوان و جوان به آیندهی انقلاب است. دشمن نوعی بیتفاوتی را در میان قشر نوجوان ایجاد کرده و این شبهه را که انقلاب اسلامی دستاوردی نداشته است، دامن میزند.
وی با بیان اینکه دشمن در این نقشهی ناجوانمردانه به دنبال از بین رفتن وفاداری نوجوانان و جوانان و بیتفاوتی آنها نسبت به سرنوشت کشور است، گفت: باید دشمن شناسی در حوزههای پرورشی تقویت شود از این رو در تلاشیم سهم برنامههای تربیتی و پرورشی را افزایش دهیم؛ لذا باید بخشی از برنامههای حوزهی شناختی را کاهش و به دورهی آموزش عالی منتقل کنیم که در دو سال اخیر برای نیل به این منظور تلاشهای مثمری صورت گرفته است.
آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه گام اول برنامهی تعلیم و تربیت است که باید برنامهریزی آن از قرآن و فرهنگ اهلبیت (علیهم السلام) نشأت بگیرد، گفت: ریشههای تربیتی را با تربیت اسلامی آمیخته کنید.
به گزارش ایسنا، آیتالله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مشکلترین موضوع، ساختن انسانهاست، عنوان کرد: این امر در درجهی اول کار انبیا و اولیاست، خداوند انسان را به گونهای خلق کرده که در ابتدای تولد خام است و احتیاج دارد که قدرتی این خام را پخته کند.
وی با بیان اینکه کار پیامبران آشکار کردن ذخایر وجود انسانها بوده است، ادامه داد: کار آموزش و پرورش نیز از همین نسخ است، افراد بسیاری را در اختیار دارید که وظیفه به فعلیت درآوردن استعدادهای وجودی آنها با شماست و شاید هیچ قشری به اندازهی شما زحمت و تلاش نداشته باشد.
وی در ادامه به سه نکتهی مهم در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اول برنامهی تعلیم و تربیت است که باید برنامهریزی آن از قرآن و فرهنگ اهلبیت (علیهم السلام) نشأت بگیرد. برنامهریزی شما در حوزه تعلیم و تربیت نباید از غرب گرفته شود؛ لذا باید افرادی باشند که آنچه مفاد احکام خداوند در قرآن کریم و سیرهی اهلبیت (علیهم السلام) را به برنامهی تعلیم و تربیت تبدیل کنند.
آیتالله نوری همدانی، مسئلهی دوم را معلم و استاد عنوان کرد و گفت: در قرآن کریم خداوند متعال در سوره عبس میفرماید: «هر انسانی به غذای خود توجه کند که چه قدرتی آن را از خاک به وجود آورده.» این ظاهر آیه است؛ اما باطن آیه، به گفتهی امام جعفر صادق (علیه السلام) این است که هر انسانی ببیند علم را از که میگیرد. استاد بسیار اثر دارد و باید اساتیدی متدین و باسواد داشته باشیم.
وی سومین نکته را شاگردهای تربیتپذیر دانست و افزود: روح تربیتپذیری را باید در دانش آموزان به وجود آوریم.
بطحائی وزیر آموزش و پرورش نیز در ابتدای این دیدار عنوان کرد: دغدغهی آموزش و پرورش و مهمترین مسئله در میان مسائلی که آموزش و پرورش دارد، نقشهی دشمن برای بیاعتماد کردن نسل نوجوان و جوان به آیندهی انقلاب است. دشمن نوعی بیتفاوتی را در میان قشر نوجوان ایجاد کرده و این شبهه را که انقلاب اسلامی دستاوردی نداشته است، دامن میزند.
وی با بیان اینکه دشمن در این نقشهی ناجوانمردانه به دنبال از بین رفتن وفاداری نوجوانان و جوانان و بیتفاوتی آنها نسبت به سرنوشت کشور است، گفت: باید دشمن شناسی در حوزههای پرورشی تقویت شود از این رو در تلاشیم سهم برنامههای تربیتی و پرورشی را افزایش دهیم؛ لذا باید بخشی از برنامههای حوزهی شناختی را کاهش و به دورهی آموزش عالی منتقل کنیم که در دو سال اخیر برای نیل به این منظور تلاشهای مثمری صورت گرفته است.