

وقتی کمپانی آستون مارتین تصمیم میگیرد یک خودروی کوچک شهری مثل cygnet بسازد چنین برداشت میشود که به دنبال مشتریانی است که یک اتومبیل کوچک شهری 30 هزار دلاری هم نیازشان را برطرف میکند. البته وارد شدن یک اسپرتساز به این بخش بازار به نوعی تجربه کردن یک حال و هوای جدید است و در کنار موفقیت میتواند رهآورد خطرناکی چون شکست در بازار را نیز داشته باشد.
کارشناسان آستون مارتین میگوید تواناییهای فنی که برای این مدل تعیین شده میتواند بخش بزرگی از نیاز بازار را تأمین کند. cygnet یک اتومبیل کوچک شهری اما با همان فاکتورهای لوکس است و ما هیچ چیز کمتر از سایر مدلهایمان در این نسخه خاص اجرا نکردهایم. وی درادامه گفته بود لاکشری در مقیاس خلاصه نمیشود بلکه رابطه کاملاً مستقیمی با کیفیت دارد. در واقع cygnet بهعنوان هشتمین محصول کمپانی آستون از زمانی محسوب میشود که در سال 2004 کارخانه جدید این برند انگلیسی شروع به تولید اتومبیل کرد.در ابتدا صحبتهایی مبنی بر اینکه این خودرو فقط به مالکان کنونی و قبلی آستون مارتین فروخته میشود و اولویت با آنهاست مطرح شد که بعد از سوی مقامات کمپانی مبنی بر دریافت 400 دستگاه سفارش (یک یک سومش مالکین پیشین آستون بودند) و در اختیار قرار گرفتن 77 نمونه اول به 77 مالک آستون مارتین one-77 مورد تأیید قرار گرفت، زیرا عموماً وقتی مجموعهای مانند آستون مارتین تصمیم به ورود به چنین بخشی از بازار میگیرد حتماً به دنبال قشر متوسط است و اگر برای فروش خودرو شرط و شروط بگذارد قاعدتاً طیف بزرگی از مخاطبینش را از دست خواهد داد