02-12-2015، 18:25
امیرحسین پورسینا/ «مجله ماشین»-اتومبیلی که تصاویر آنرا مشاهده می کنید یک تویوتا کورولای نسل 6 مدل 1990 است که قبلا در رقابت های اسلالوم کشورحضور داشت و حالا مدتی است در رقابت شتاب شرکت میکند.کورولاهای نسل ششم هستند از سال 1987 تا 1991 به تولید رسیده اند که اکثراً دیفرانسیل جلو هستند.
دراین اتومبیل که بهسازی شده یک ورودی هوا به درستی روی در موتور جا گرفته، چرا که اینترکولر پیشرانه به صورت استاندارد بالای آن و درست روی در سوپاپ است.
با ورود به خودرو با کابینی متفاوت روبهرو میشویم. اولین موردی که جلب توجه میکند، رول بار قسمت جلو و پس از آن نمایشگرهای کیلومترشمار و از همه مهمتر ترمز دستی هیدرولیکی آن است!
کابین این خودرو نیز همانند بیرون بازسازی هایی را به خود دیده است. رو دریهای خودرو نو و چرم آنها به تازگی روکش شده است. صندلیهای آن ریکارو و کمربندهایش نیز اسپارکو مخصوص مسابقه است.
به گزارش پایگاه خبری «مجله ماشین»، این اتومبیل برای مسابقات اسلالوم آمادهسازی شده و ترمز دستی هیدرولیکی به همین منظور برایش تعبیه شده است. صندلیهای عقب هم تودوزی و شبیه صندلیهای جلو چرم و جیر شدهاند. داخل اتاق خودرو غربیلک فرمان OMP با توپی جدا شونده، پدالهای اسپرت لاین و دورشمار Monster و بوست کنترلر AEM دیده میشود که برای یک نمونه مسابقهای مناسب هستند.
زمانی که در موتور خودرو باز میشود، با یک پیشرانه قدرتمند روبهرو می شویم. یک موتور 4 سیلندر معروف که تا چند سال پیش نیز به تولید میرسید، پیشرانهای که برای این اتومبیل در نظر گرفته شده با کد 3S GTE شناخته میشود، 4 سیلندر به حجم 1998 سیسی و دو میل سوپاپ و 16 سوپاپه است. این پیشرانه در 4 نسل به تولید رسیده که در نسل آخر روی خودرویی با نام تویوتا کالدینا GT نصب شده بود. پیشرانهای که در حال حاضر روی آن است همان نسل چهارم و با قدرت 256 اسببخار در 6200 rpm و گشتاور 324 نیوتنمتر در 4400 rpm بوده که این قدرت و گشتاور در حالت استاندارد جالب توجه است. قطر سیلندر در کورس پیستون آن 86 در 86 میلیمتر و تراکم آن نیز 9 به 1 است.
این پیشرانه به یک جعبه دنده 5 سرعته تویوتا سلیکا متصل است و دسته موتورها نیز بهینهسازی شده اند. پلوس نیز دو تکه شده و در توانایی حرکتی خودرو نقش بسزایی داشته است. این اتومبیل به دلیل اینکه برای شهر آماده شده از سیم کشی و کامپیوتر استاندارد بهره میبرد. لوازم در نظر گرفته شده برای موتور آن، رگلاتور بنزین، بوست کنترلر و واترمتانول اینجکشن AEM در کنار B. O. V از برند معروف Greddy هستند. سیستم اگزوز از جلو تا عقب به علاوه منبع اگزوز دست ساز و از جنس استیل است.
زمانی که خودرو روشن میشود، آن چنان صدای بلندی نمیشنوید و اینجا مشخص میشود این یک خودروی شهری قدرتمند است نه بیشتر و نه کمتر. این اتومبیل دارای جعبه دنده نرم و با تعویض دندههای خوب است. زمانی که پا را روی پدال گاز فشار میدهید، شاهد صدای سوت توربو و هرزگردی خودرو هستیم. دیسک و صفحه و فلایویل با مدل افترمارکت تعویض شده است. و جالب اینکه همه ادوات خودرو،از جمله کولر آن کار میکند!
با اینکه اتومبیل مورد بررسی حالت بلاتکلیفی بین شهری و مسابقهای بودن دارد، در هر دو میدان به خوبی خود را نشان میدهد. سیستم تعلیق آن استاندارد و فقط فنرهای آن از نوع غیر کارخانه ای و برند معتبر است. ترمزهای این تویوتا که یکی از مهمترین قسمتهای آن به حساب میآید 4 چرخ دیسک شده و دیسکهای جلو از حالت استاندارد بزرگتر و خنک کن دار است.
از تغییرات دیگری که روی این کرولا صورت گرفته می توان به بهینهسازی رادیاتور برای خنک کاری بهتر و در نظر گرفتن یک چیپ ست برای ECU (برای سوخت رسانی بهتر در دورهای بالا) اشاره کرد. در کل، این خودرو لوازم اضافی چندانی ندارد، اما با همه این تفاسیر، به ثبت رساندن زمان 95/13 ثانیه کار کمی نیست.
از آقایان پدرام بابایی مالک خودرو محمد جامعی زاده به جهت همکاری در تهیه این مطلب تشکر می کنیم .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دراین اتومبیل که بهسازی شده یک ورودی هوا به درستی روی در موتور جا گرفته، چرا که اینترکولر پیشرانه به صورت استاندارد بالای آن و درست روی در سوپاپ است.
با ورود به خودرو با کابینی متفاوت روبهرو میشویم. اولین موردی که جلب توجه میکند، رول بار قسمت جلو و پس از آن نمایشگرهای کیلومترشمار و از همه مهمتر ترمز دستی هیدرولیکی آن است!
کابین این خودرو نیز همانند بیرون بازسازی هایی را به خود دیده است. رو دریهای خودرو نو و چرم آنها به تازگی روکش شده است. صندلیهای آن ریکارو و کمربندهایش نیز اسپارکو مخصوص مسابقه است.
به گزارش پایگاه خبری «مجله ماشین»، این اتومبیل برای مسابقات اسلالوم آمادهسازی شده و ترمز دستی هیدرولیکی به همین منظور برایش تعبیه شده است. صندلیهای عقب هم تودوزی و شبیه صندلیهای جلو چرم و جیر شدهاند. داخل اتاق خودرو غربیلک فرمان OMP با توپی جدا شونده، پدالهای اسپرت لاین و دورشمار Monster و بوست کنترلر AEM دیده میشود که برای یک نمونه مسابقهای مناسب هستند.
زمانی که در موتور خودرو باز میشود، با یک پیشرانه قدرتمند روبهرو می شویم. یک موتور 4 سیلندر معروف که تا چند سال پیش نیز به تولید میرسید، پیشرانهای که برای این اتومبیل در نظر گرفته شده با کد 3S GTE شناخته میشود، 4 سیلندر به حجم 1998 سیسی و دو میل سوپاپ و 16 سوپاپه است. این پیشرانه در 4 نسل به تولید رسیده که در نسل آخر روی خودرویی با نام تویوتا کالدینا GT نصب شده بود. پیشرانهای که در حال حاضر روی آن است همان نسل چهارم و با قدرت 256 اسببخار در 6200 rpm و گشتاور 324 نیوتنمتر در 4400 rpm بوده که این قدرت و گشتاور در حالت استاندارد جالب توجه است. قطر سیلندر در کورس پیستون آن 86 در 86 میلیمتر و تراکم آن نیز 9 به 1 است.
این پیشرانه به یک جعبه دنده 5 سرعته تویوتا سلیکا متصل است و دسته موتورها نیز بهینهسازی شده اند. پلوس نیز دو تکه شده و در توانایی حرکتی خودرو نقش بسزایی داشته است. این اتومبیل به دلیل اینکه برای شهر آماده شده از سیم کشی و کامپیوتر استاندارد بهره میبرد. لوازم در نظر گرفته شده برای موتور آن، رگلاتور بنزین، بوست کنترلر و واترمتانول اینجکشن AEM در کنار B. O. V از برند معروف Greddy هستند. سیستم اگزوز از جلو تا عقب به علاوه منبع اگزوز دست ساز و از جنس استیل است.
زمانی که خودرو روشن میشود، آن چنان صدای بلندی نمیشنوید و اینجا مشخص میشود این یک خودروی شهری قدرتمند است نه بیشتر و نه کمتر. این اتومبیل دارای جعبه دنده نرم و با تعویض دندههای خوب است. زمانی که پا را روی پدال گاز فشار میدهید، شاهد صدای سوت توربو و هرزگردی خودرو هستیم. دیسک و صفحه و فلایویل با مدل افترمارکت تعویض شده است. و جالب اینکه همه ادوات خودرو،از جمله کولر آن کار میکند!
با اینکه اتومبیل مورد بررسی حالت بلاتکلیفی بین شهری و مسابقهای بودن دارد، در هر دو میدان به خوبی خود را نشان میدهد. سیستم تعلیق آن استاندارد و فقط فنرهای آن از نوع غیر کارخانه ای و برند معتبر است. ترمزهای این تویوتا که یکی از مهمترین قسمتهای آن به حساب میآید 4 چرخ دیسک شده و دیسکهای جلو از حالت استاندارد بزرگتر و خنک کن دار است.
از تغییرات دیگری که روی این کرولا صورت گرفته می توان به بهینهسازی رادیاتور برای خنک کاری بهتر و در نظر گرفتن یک چیپ ست برای ECU (برای سوخت رسانی بهتر در دورهای بالا) اشاره کرد. در کل، این خودرو لوازم اضافی چندانی ندارد، اما با همه این تفاسیر، به ثبت رساندن زمان 95/13 ثانیه کار کمی نیست.
از آقایان پدرام بابایی مالک خودرو محمد جامعی زاده به جهت همکاری در تهیه این مطلب تشکر می کنیم .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.