20-07-2015، 13:25
آمده است تا به آتش کشد، نابود کند، آشوب به پا کند، همه را به جان هم بیاندازد، معادلات قدرت را بر هم زند و در یک کلام، همه چیز را “منفجر” کند! شاید در تمام بازی های رایانه ای اکشن، “تخریب” جزء جدا ناشدنی از المان های گیمپلی باشد، ولی در هیچ کدام از آن ها کسی مانند “Rico Rodriguez” یافت نمی شود که بخواهد تمام یک کشور را به ویرانی بکشاند! Rico Rodriguez همان شجاع دلی است که می خواهد در Just Cause 3 هر چیزی که سد راهش شود را، منفجر کند. Just Cause 3 که می خواهد بی سابقه ترین صحنه های اکشن را در یکی از بزرگترین محیط های Sand Box ارائه کند، تنها بر یک چیز تمرکز دارد؛ “انفجار محض”. همه چیز باید نابود شود!
شاید در نگاه اول فلسفه Avalanche که می گوید “همه چیز باید منفجر شود” عجیب به نظر برسد، ولی اگر از یاران قدیمی Rodriguez باشید، در می یابید که تخریب همه چیز، آنقدر ها هم عجیب نیست! در مصاحبه جدید مجله ی رسمی ایکس باکس (Official Xbox Magazine) با طراح ارشد فنی استدیوی Avalanche؛ آقای Anders Bodbacka نیز، متذکر همین موضوع می شود و می گوید:
نقل قول:ورود به نسل هشتم تمام بستر های مورد نیاز برای استدیو را برای خلق عنوانی که سرتاسر نابودی باشد، فراهم کرده است.
ادامه متن مصاحبه که به صورت پرسش و پاسخ است:
• OXM: با چه هدفی کار خود را آغاز کردید؟
نقل قول:ما از ابتدای کار می خواستیم که انیمیشن های تخریب، بسیار عالی و شناور بر فیزیک ها و الگو های تخریب طبیعی باشند؛ به گونه ای که جزء ثابت گیمپلی بازی قرار گیرند و به نحو احسن از آن ها استفاده شود. اگر شما به درستی اشیاء را به کمند ببندید (به طناب بستن اشیاء) یا آن ها را به جایی قلاب کنید، می توانید از آن ها به صورت دفاعی بهره ببرید یا با کشیدن فقط یکی از کمند ها، کل سازه مورد نظر را زنجیروار فرو بریزید! این اعمال در گذشته میسر نبود اما با پیشرفت های تکنولوژی، اکنون می توانید از این قابلیت ها لذت ببرید.
• OXM: چگونه هرج و مرج های سینمایی موجود در بازی را بوجود آوردید و آن ها را به تکامل رساندید؟
نقل قول:یافتن نقطه ای مطبوع بین “عالی به نظر رسیدن” و “تحقق یافتن” دشوار است. حقیقتا، اصل موضوع درباره “خلق سناریو” برای تخریب کردن است. برای هر تخریب در بازی، چند سناریو وجود دارند. شما میتوانید با شلیک به چیزی؛ مثلا یک ساختمان، آن را نابود کنید. خب جذاب به نظر می رسد، آن را تا چند بار دیگر تکرار می کنید و هر بار هم از قبل می دانید نتیجه چیست و بعد در می یابید که دیگر آن چنان جالب نیست. ولی فقط کافیست یک هلیکوپتر را به ماجرا اضافه کنید! همه چیز عوض می شود. به خدمه و نیرو های پشتیبانی شلیک می کنید، نبرد شروع می شود، آن ها سقوط می کنند و از مسیر خارج می شوند و… اکنون شما سناریوی خود را نوشته اید و تمام تخریبات و صحنات را خود شما کارگردانی کرده اید! تمام روش ها برای نابودی و تار و مار کردن، همه و همه در دستان شماست و شما خود، کارگردان سکانس های اکشن بازی هستید. اکنون شما یک Michael Bay (اشاره به کارگردان معروف آمریکایی) هستید!
• OXM: آیا شما آیتم های مخصوصی را برای شکل دهی و رنگ و لعاب دادن به تخریبات در بازی گنجانده اید؟
نقل قول:از مشخصه های بسیار خوب سیستم Havok physics که در بازی از آن استفاده کرده ایم، عدم برنامه نویسی برای شکل دهی به یک رخداد خاص است؛ بدین معنی که فیزیک تخریب ها از قبل تعیین شده نیستند. شما انبوهی از حالت های مختلف را برای نابودی اشیاء در پیش رو دارید. فیزیک تخریب شدن یک شیء، تطبیق پذیر است؛ آنچانکه با قرار دادن چیز های در دسترس در یک محیط معمولی، می توایند یک سکانس منحصر بفرد را درست کنید. مثلا اگر فکر می کنید با قرار دادن یک بشکه در یک مکان میتوانید باعث به بار آوردن خرابی در آن مکان شوید، پس انجامش بدهید! چون هیچ چیزی غیر ممکن نیست. هر چیزی به نوبه ی خود می تواند باعث تخریب پذیری شود. عدم طراحی از قبل، خود بخشی از طراحی بازی است!
• OXM: تا چقدر میزان خرابی ها در بازی و حدود آن را تعیین می کنید؟
نقل قول:فلسفه اصلی بازی، زیبا کردن جهان بوسیله ی نابود کردن است! هرچیزی که توسط دولت ساخته شده است، نابود شدنی است. شما هم ضذ آن ها می جنگید. پس با نابودی آیتم های حکومتی، اتوماتیک وار جهان را به جای قشنگ تری تبدیل میکنید. ما جهان زیبایی ای را می خواهییم که بهای آن نابودی است و ارزشش را دارد. بهای آزادی در بازی، نابودی است! بدین منظور، ما شهر ها را پرجمعیت ساخته ایم تا این حس القاء شود که چیزی برای اهمیت دادن و جنگیدن برایش وجود دارد. این مردم، مورد ظلم واقع شده اند و وقتی در کنار آن ها هستید، این مطلب را خواهید فهمید. فقط کافیست منطقه ای را آزاد کنید… ناگهان فضای بازی به کلی عوض می شود و همه مردم برای جشن و پایکوبی به خیابان ها میریزند. دیدن شادی مردم این اندیشه را بوجود می آورد که برای شادی آن ها هر کاری که لازم است، باید انجام شود. پس هیچ حدی برای تخریب اموال حکومتی وجود ندارد!
• OXM: من عاشق مراسم آتش بازی پس از آزادی شهر ها هستم، شبیه به پایان رساندن مرحله ای از بازی ماریو است!
نقل قول:بله. شاید حتی بتوانید یک پرچم را تصرف کنید! (اشاره به سکانس های پایان مراحل در بازی Super Mario)
• OXM: بله. Just Cause 3 در اصل همان بازی ماریو همراه با انفجارات مکرر است!
آنچنان که در این مصاحبه گفته شد محیط ها، ساختمان ها و اشیاء به طرز قابل ملاحضه ای تخریب پذیر هستند و توجه ویژه ای به انفجارات و تخریبات در بازی شده است و با یکی از زیبا ترین محیط های اکشن و پرهیاهو روبرو هستیم.
داستان عنوان Just Cause 3 در شهری به نام Medici به وقوع می پیوندد که حاکم آن فردی به نام Di Ravello است که انسانی ظلم پیشه و در نزد مردم، منفور است. شخصیت اصلی بازی (Rico Rodriguez) موظف است این اوضاع را سر و سامان دهد. علاوه بر درگیری های زمینی، در هوا هم می توانید با تجهیزات مختلف بجنگید تا جذابیت بازی برایتان دو چندان شود. این عنوان فقط دارای بخش تک نفره است. Just Cause 3 در تاریخ یک دسامبر (یازده آذر ماه) برای کنسول های نسل هشتم و کامپیوتر های خانگی منتشر خواهد شد.
لازم به ذکر است که این مصاحبه، صرفا ترجمه ای از وبسایت “Gamesradar” با اندکی تغییر می باشد.منبع : گیمفا