02-06-2015، 20:37
نمایشگاه دیترویت 2015: برگردیم به سال 1999 و پیست معروف نوربرگ رینگ، جایی که پورشه 911 GT3 در 7 دقیقه و 56 ثانیه برای اولین بار رکورد زیر هشت دقیقه را از آن خود کرد. دستاورد قابل توجهی که برای این خودروی نامدار حاصل شد. اما اکنون در نمایشگاه خودروی دیترویت روبروی یک شاسیبلند بزرگ و سنگینوزن ایستادهایم که رکوردی مشابه را به دست آورده و اولین خودروی شاسیبلند جهان است که با رکورد 7 دقیقه و 59 ثانیه و 74 صدم ثانیه، به زمان زیر هشت دقیقه در این پیست رسیده است.
2016 Porsche Cayenne Turbo S
2016 Porsche Cayenne Turbo S
2016 Porsche Cayenne Turbo S
2016 Porsche Cayenne Turbo S
2016 Porsche Cayenne Turbo S
2016 Porsche Cayenne Turbo S
این رکورد به طور قابلملاحظهای یعنی 14 ثانیه از رنجروور اسپرت SVR بهعنوان دارنده قبلی رکورد شاسی بلندها در پیست نوربرگ رینگ، بهتر است.
2016 Porsche Cayenne Turbo S
2016 Porsche Cayenne Turbo S
معرفی پورشه کاین توربو S به عنوان سریعترین خودروی جهان در حالی است که زیرمجموعه دیگر فولکس هم با خودروی بنتلی شاسی بلند Bentayga که هنوز در مراحل توسعه قرار دارد، همین ادعا را میکند. با این وجود و با توجه به اندازه بزرگتر بنتلی، نهایتاً این خودرو سریعترین خودرو در خط مستقیم و نه در پیست مشکلی چون نوربرگ رینگ باشد.
2016 Porsche Cayenne Turbo S
2016 Porsche Cayenne Turbo S
2016 Porsche Cayenne Turbo S
پورشه کاین توربو S از یک موتور 8 سیلندر 4.8 لیتری مجهز به توربوشارژر دوبل انتگرالی بهره میگیرد. در حال حاضر این پیشرانه قدرتی به اندازه 562 اسب بخار و گشتاوری به اندازه 800 نیوتن متر تولید میکند. این یعنی 20 اسب بخار و 50 نیوتن متر بیشتر از موتور قبلی. نتیجه چنین قوایی، ثبت شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 3.8 ثانیه ای (صفر تا صد 4.1 ثانیه ای) است. این در حالی است که مدلهای گذشته با 542 اسب بخار قدرت، این SUV دو و نیم تنی را در 4.1 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت میرساندند. نهایت سرعت این خودرو هم به 284 کیلومتر بر ساعت میرسد.
2016 Porsche Cayenne Turbo S Interior
2016 Porsche Cayenne Turbo S Interior
2016 Porsche Cayenne Turbo S Interior
تغییرات دیگر در توربو S شامل دیسکهای ترمز سرامیکی به صورت استاندارد و اندازه 16.5 اینچ با کالیپرهای 10 پیستونه در جلو و 14.5 اینچ با کالیپرهای 4 پیستونه در عقب، سیستم کنترل پویای شاسی و سیستم برداری گشتاور میشوند. چرخهای آلیاژی 21 اینچی مدل 911 نیز به صورت استاندارد روی این خودرو قرار گرفتهاند.
تفاوت دیگر این خودرو شامل تغییرات ظریف در تزئینات نظیر تریم فیبر کربن داخلی با ترکیب رنگ مشکی و کرم کابین، چراغهای جلو با ترکیب لامپهای جدید LED و زمینه دودی، تغییر در پنجره مشبک رادیاتور، اسپویلر سقفی عقب و اگزوزهای اسپرت با سیستم کنترل صدای خروجی است. قیمت کاین توربو S از 158295 دلار آغاز میگردد. در آلمان قیمت این خودرو با احتساب مالیات به 166696 یورو خواهد رسید.
2016 Porsche Cayenne Turbo S
2016 Porsche Cayenne Turbo S
2016 Porsche Cayenne Turbo S
2016 Porsche Cayenne Turbo S
2016 Porsche Cayenne Turbo S
2016 Porsche Cayenne Turbo S
این رکورد به طور قابلملاحظهای یعنی 14 ثانیه از رنجروور اسپرت SVR بهعنوان دارنده قبلی رکورد شاسی بلندها در پیست نوربرگ رینگ، بهتر است.
2016 Porsche Cayenne Turbo S
2016 Porsche Cayenne Turbo S
معرفی پورشه کاین توربو S به عنوان سریعترین خودروی جهان در حالی است که زیرمجموعه دیگر فولکس هم با خودروی بنتلی شاسی بلند Bentayga که هنوز در مراحل توسعه قرار دارد، همین ادعا را میکند. با این وجود و با توجه به اندازه بزرگتر بنتلی، نهایتاً این خودرو سریعترین خودرو در خط مستقیم و نه در پیست مشکلی چون نوربرگ رینگ باشد.
2016 Porsche Cayenne Turbo S
2016 Porsche Cayenne Turbo S
2016 Porsche Cayenne Turbo S
پورشه کاین توربو S از یک موتور 8 سیلندر 4.8 لیتری مجهز به توربوشارژر دوبل انتگرالی بهره میگیرد. در حال حاضر این پیشرانه قدرتی به اندازه 562 اسب بخار و گشتاوری به اندازه 800 نیوتن متر تولید میکند. این یعنی 20 اسب بخار و 50 نیوتن متر بیشتر از موتور قبلی. نتیجه چنین قوایی، ثبت شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 3.8 ثانیه ای (صفر تا صد 4.1 ثانیه ای) است. این در حالی است که مدلهای گذشته با 542 اسب بخار قدرت، این SUV دو و نیم تنی را در 4.1 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت میرساندند. نهایت سرعت این خودرو هم به 284 کیلومتر بر ساعت میرسد.
2016 Porsche Cayenne Turbo S Interior
2016 Porsche Cayenne Turbo S Interior
2016 Porsche Cayenne Turbo S Interior
تغییرات دیگر در توربو S شامل دیسکهای ترمز سرامیکی به صورت استاندارد و اندازه 16.5 اینچ با کالیپرهای 10 پیستونه در جلو و 14.5 اینچ با کالیپرهای 4 پیستونه در عقب، سیستم کنترل پویای شاسی و سیستم برداری گشتاور میشوند. چرخهای آلیاژی 21 اینچی مدل 911 نیز به صورت استاندارد روی این خودرو قرار گرفتهاند.
تفاوت دیگر این خودرو شامل تغییرات ظریف در تزئینات نظیر تریم فیبر کربن داخلی با ترکیب رنگ مشکی و کرم کابین، چراغهای جلو با ترکیب لامپهای جدید LED و زمینه دودی، تغییر در پنجره مشبک رادیاتور، اسپویلر سقفی عقب و اگزوزهای اسپرت با سیستم کنترل صدای خروجی است. قیمت کاین توربو S از 158295 دلار آغاز میگردد. در آلمان قیمت این خودرو با احتساب مالیات به 166696 یورو خواهد رسید.