امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آلرژی فصلی، سرماخوردگی نیست

#1
بهار هر سال با هشدار کارشناسان نسبت به افزایش شیوع آلرژیهای فصلی به خصوص هنگام مواجهه با گرده گیاهان و درختان شروع میشود. در این فصل ناراحتیهای تنفسی و حملات آسم بیشتر خود را نشان میدهند.
آلرژی فصلی، سرماخوردگی نیست 1
التهاب بینی ناشی از آلرژی یکی از شایعترین انواع آلرژیهاست. به گفته کارشناسان این بیماری ناشی از استنشاق گردههای گیاهی و نیز وارد شدن آنها به چشم است.
البته متخصصان میگویند زمان بروز علائم این بیماری از اوایل بهار تا اواخر تابستان ممکن است بر حسب گرده گیاهی که به آن حساسیت وجود دارد و زمان معین گرده افشانی آن گیاه، متفاوت باشد.

دکتر مصطفی قانعی، فوق تخصص ریه در مورد علت حساسیت نسبت به گرده گیاهان این گونه توضیح میدهد:
این گیاهان از جنس مواد زنده و آلی هستند و وقتی فرد با این مواد آلی تماس پیدا میکند، سیستم ایمنی بدنش نسبت به آن ها واکنش نشان میدهد.
این واکنش در افراد سالم طبیعی است، ولی در مبتلایان به آلرژی فصلی ، شدید است. علائم اصلی این بیماری دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
عطسه های مکرر، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آبریزش بینی ، خارش و آبریزش چشمها، احساس خارش در گلو و سقف دهان و گوشها، کاهش تمرکز و احساس ناخوشی کلی است.
افراد مبتلا به این بیماری برای جلوگیری از شروع علائم آن باید در تمام شرایط درها و پنجرههای خانه و اتومبیل خود را ببندند. همچنین اگر افراد در محیطی باشند که احتمال نفوذ گردههای گیاهان در لابهلای موها و لباسها وجود دارد، قبل از رفتن به رختخواب، حمام کرده، لباسهای خود را عوض کنند و از حیوانات کوچک اهلی نیز دوری کنند.
هر چند با وجود تمام این مراقبتها، شاید پرهیز کامل از مواد آلرژیزا غیرممکن باشد.
مهمترین نکته در مورد این بیماری، تفاوت آن با دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سرماخوردگی است. افراد مبتلا به آلرژی نباید با دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آنتیبیوتیک یا دیگر داروهای سرماخوردگی علائم آلرژی را از بین ببرند.

دکتر حمید سهرابپور، متخصص بیماریهای داخلی و فوق تخصص بیماریهای ریوی در توضیح نحوه پیشگیری و درمان آلرژی فصلی هشدار میدهد:
افراد مبتلا، برای کنترل بیماری خود باید از داروهای استنشاقی داخل بینی و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آنتیهیستامین ها و گشادکنندههای برونش استفاده کنند.
استفاده از کورتیزون استنشاقی (بکلومتازون) نیز میتواند التهاب مجاری بینی و برونشیتها را کاهش دهد و درمان مؤثری باشد.
بهتر است برای جلوگیری از حساسیت، داخل بینی را با سرم فیزیولوژی (نرمال سالین) شستشو دهیم و یا با اندکی وازلین داخل بینی را چرب کنیم.
باید یادآور شد که مصرف هر نوع داروی ضد آلرژی باید تحت نظر پزشک متخصص و با تجویز ایشان باشد و از مصرف هر گونه دارویی به طور خودسرانه باید پرهیز نمود.



دکتر مسعود موحدی، فوق تخصص آسم و آلرژی در این مورد می گوید:
برای درمان علایم این بیماری بهتر است از قرصهای آنتی هیستامین و اسپری های ضد التهابی بینی استفاده شود، زیرا اسپری ها یا قطره های بینی ، با کاهش تورم، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گرفتگی بینی را برطرف می کنند.
اسپری ها یا قطره های بینی ضد آلرژی مانع اثر عامل آلرژی زا می شوند. همچنین در موارد مقاوم، از اسپری های بینی کرومولین سدیم استفاده می شود که با جلوگیری از آزاد شدن هیستامین در بدن از بروز علایم آلرژی ممانعت می کند. اگر گرفتگی بینی باعث ناراحتی چندانی نشود، قرص یا اسپری ها خیلی مفید نیستند.
اگر به رغم درمانهای دارویی، علایم شدید حساسیت در فرد باقی بماند، باید به روش خاصی نسبت به گرده گیاهی عامل بیماری، حساسیت زدایی انجام شود.
زمان گرده افشانی معمولا اوایل صبح و نزدیک غروب است. گرده گیاهان در همه ساعات شبانه روز به سطح زمین نزدیک نیستند، در ابتدای صبح و نزدیک غروب این گرده ها به سطح زمین نزدیک تر می شوند و با گرم شدن هوا به ارتفاع بالاتری از سطح زمین می روند و کمتر افراد را تحت تاثیر قرار می دهند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان