امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

باز هم الکلاسیکو، باز هم اوج حساسیت!

#1
باز هم الکلاسیکو، باز هم اوج حساسیت! 1

ال كلاسيكو فقط يك مسابقه فوتبال نيست و همين نکته، اين بازى بزرگ را از ديگر دربى‌هاى دنياى توپ گرد متمايز كرده است. جنگ منطقه‌ای - مذهبى كاتالان و پايتخت‌نشينان مادريد، همواره در كشور اسپانيا ادامه داشته است و حالا اين جنگ با نام ال‌كلاسيكو به مستطيل سبز نیز كشيده شده است. با وجود تلاش‌های فراوان و حتی دوستی‌های نزدیک چند بازیکن دو تیم، ال‌كلاسيكو همچنان نبرد دو فرهنگ كاملاً مخالف در مستطيل سبز است.

شنبه شب از ساعت 19:30 دقیقه، دیدار دربی سنتی فوتبال اسپانیا شروع خواهد شد و رئال مادرید و بارسلونا در یک ال‌کلاسیکوی دیگر در سانتیاگو برنابئو مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد. پرگل‌ترین ال‌کلاسیکو در تاریخ 13 ژوئن سال 1943 روی داد که در آن دیدار رئال مادرید با نتیجه‌ی 1-11 بارسلونا را شکست داد. البته این دیدار به پیشنهاد رئال مادرید (به علت خبر ارسال پیغام تهدیدآمیز وزیر کشور ژنرال فرانکو به بازیکنان تیم بارسلونا) از آمار و ارقام نتایج تاریخ ال‌کلاسیکو حذف شد. پس از این دیدار؛ پرگل‌ترین ال‌کلاسیکو در تاریخ سوم فوریه 1935 بر می‌گردد که در آن دیدار باز هم رئال مادرید با نتیجه‌ی تحقیرآمیز 2-8 بارسلونا را در هم کوبید. بهترین برد بارسلونا نیز تفاوت چندانی با این نتیجه نداشت و آبی‌واناری‌ها در تاریخ 23 سپتامبر 1950 با نتیجه‌ی 2-7 موفق به شکست قوهای سپید مادرید شدند. این دو تیم تاکنون 228 بار بصورت رسمی در مقابل هم صف‌آرایی کردند که از این بین سهم رئال مادرید 91 برد، و سهم بارسلونا 88 پیروزی بوده و 48 بار نیز دو تیم به تساوی رضایت داده‌اند. در این 228 دیدار رئال 385 گل و بارسلونا 371 گل وارد دروازه‌ی حریف خود کرده‌اند که نشان از جذابیت این دیدار دارد.

همانند تمام دربی‌های جهان، حساسیت پیش از بازیِ ال‌کلاسیکو نیز چند روز مانده به این دیدار شروع شد و تا دمیده شدن سوت ابتدایی این دیدار همچنان ادامه خواهد داشت. اما سه نکته بر حساسیت اولین ال‌کلاسیکوی امسال افزوده است که در زیر به آنها اشاره‌ی کوتاهی خواهیم کرد.

اولین ال‌کلاسیکو بعد از فوت دی‌استفانو

باز هم الکلاسیکو، باز هم اوج حساسیت! 1

در ابتدای دهه‌ی 50 بود که رقابت بین رئال مادرید و بارسلونا بسیار بیشتر از قبل شد. زمانی که آلفردو دی‌استفانو در تیم میلوناریوس بسیار خوش درخشید و توجه هر دو باشگاه بزرگ اسپانیا را به خود جلب کرد. هر دو باشگاه قصد خرید ستاره‌ی آرژانتینیِ آن روز‌های جهان فوتبال را داشتند (دی‌استفانو در سال 1957 تغییر ملیت داد و در 31 بازی با لباس تیم ملی اسپانیا به میدان رفت و طی این مدت 23 گل نیز برای اسپانیا به‌ثمر رساند). پس از کشمکش‌ها و تلاش‌های فراوان، سرانجام دی‌استفانو که گمان می‌رفت به بارسلونا خواهد پیوست؛ تغییر عقیده داد و به رئال مادرید ملحق شد و یکی از عوامل اصلی موفقیت‌های تیمش در آن دوره شد. آلفردو دی‌استفانو در هفتم جولای 2014 در سن 88 سالگی دار فانی را وداع گفت و این اولین ال‌کلاسیکو پس از درگذشت او است. حال بارسلونا باید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو بدون دی‌استفانو که برترین گل‌زن تاریخ رئال مادرید در ال‌کلاسیکو (دی‌استفانو با زدن 18 گل به بارسلونا، بعد از لیونل مسی با 21 گل، در رده‌ی دوم بهترین گلزنان تاریخ ال‌کلاسیکو محسوب می‌شود) است قرار گیرد و این می‌تواند سکو‌های رئال مادرید را بیش از پیش هم‌صدا کند تا شاید با شکست بارسا، این برد را به او تقدیم کنند.


ژنرال فرانکو

باز هم الکلاسیکو، باز هم اوج حساسیت! 1

در طول حکومت ریورا و بخصوص ژنرال فرانکو یعنی در بین سال‌های 1939 تا 1975؛ بیشتر مذاهب و گونه‌های مختلف زبان در اسپانیا، تضعیف شدند. به همین دلیل بود که مردم کاتالان به تیم‌شان لقب "فراتر از یک باشگاه" را دادند. در واقع مردم آن منطقه، تنها راه مقابله با فرانکو و بیان کردن مخالفت‌های خود را، پیوستن به باشگاه بارسلونا می‌دانستند؛ چون ریسک کمتری داشت و از طرفی نیز کاملاً قانونی بود. البته در همان زمان هم، بازیکنانی از هر دو تیم بودند که با حکومت فرانکو دچار مشکل شده بودند. باشگاه رئال مادرید نیز همانند سایر مردم اسپانیا در جهت مبارزه با حکومت فرانکو تلاش‌های بسیاری را در آن دوره‌ی تاریخی صورت داد.

اما هفته‌ی گذشته شبکه‌ی سوم و رسمی کاتالونیا و باشگاه بارسلونا در یک حرکت عجیب، مستندی پخش کـرد که تمام افتخـارات رئال مادرید را به ژنرال فـرانکو ربط داده بود. هرچند کمتر کسی است که اعمال نفوذهای فرانکو در آن دوره بی‌خبر باشد اما مربوط کردن تمام افتخارات لاس‌پلانکاس به فرانکو، کاری بسیار ناشیانه و تحریک‌آمیز بود.

اول اینکه کسب 6 عنوان قهرمانی در اروپا آن‌هم در مقابل تیم‌هایی همچون میلان ، اینتراخت فرانکفورت و منچستر یونایتد به‌هیچ عنوان نمی‌تواند به این ژنرال و نفوذ او ربطی داشته باشد. دوماً تاکید انتقادی از ساخته شدن ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با کمک دولت و شخص فرانکو، نمی‌تواند جایگاهی در میان فوتبال‌دوستان داشته باشد چرا که دولت چامارتین در خلال جنگ‌های داخلی ضررهای زیادی را به باشگاه رئال مادرید وارد کرد و ورزشگاه این تیم را عملاً به یک ویرانه مبدل ساخت. این تخریب باعث شد که سانتیاگو برنابئو یسته مدیر اسبق و افسانه‌ای مادریدی‌ها به فکر ساخت استادیومی جدید باشد. بانک بانکو مرکانتیل ای اندستریال، با اختصاص اعتبار به سانتیاگو برنابئو و رافائل سالگادو برای خرید زمین ورزشگاه چامارتینِ متروکه موافقت کرد و کل هزینه‌ی ساخت ورزشگاه جدید رئال مادرید تماماً توسط باشگاه پرداخت شد. این ورزشگاه ابتدا ورزشگاه جدید چامارتین نامگذاری شد که بعدها به احترام برنابئو، به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو تغییر نام پیدا کرد.

پخش این مستند تحریک‌آمیز باعث ایجاد حساسیتی مضاعف در میان مادریدیستا شده است که به‌طور حتم شنبه شب هواداران این تیم فضا و عرصه را بیش از پیش بر بازیکنان بارسلونا تنگ خواهند کرد.

شروع طوفانی رونالدو و رقابت با مسی

باز هم الکلاسیکو، باز هم اوج حساسیت! 1

رونالدو در پایان هفته‌ی هشتم، با به‌ثمر رساندن 15 گل و شکستن رکوردهای فراوان، قاطعانه در صدر جدول گلزنان جای گرفته است و لیونل مسی با 7 گل در تعقیب او است. اما آمار گلزنی در ال‌کلاسیکو کاملاً به سود شماره‌ی 10 ـه کاتالان‌ها است. مسی با 21 گل، بهترین گلزن تاریخ ال‌کلاسیکو محسوب می‌شود در حالی‌که کریستیانو رونالدو در ال‌کلاسیکو تا کنون تنها 13 گل به‎‌‎ثمر رسانده است.

هرچند مسی پس از 10 سال حضور در بارسا به این رکورد دست یافته و رونالدو سال پنجم حضور خود در برنابئو را تجربه می‌کند اما به هر حال آمار به سود مسی است و رونالدو همواره نشان داده که برای رقابت با مسی کاملاً با انگیزه و آماده است. حال باید دید رونالدوی آماده‌ی این روزهای رئال مادرید آیا می‌تواند فاصله‌ی خود با مسی را در آمار گلزنی در ال‌کلاسیکو را کاهش دهد یا نتیجه به سود مسی و یارانش رقم خواهد خورد.
[img]http://دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
باز هم الکلاسیکو، باز هم اوج حساسیت! 1 [/img]
پاسخ
 سپاس شده توسط f-ghaemi
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مودریچ محروم از حضور در الکلاسیکو!
  آقایی: بازی با گسترش برایم حساسیت ندارد
  لب خوانی حرف های مسی و رونالدو در پایان الکلاسیکو
  بنیتس-انریکه؛در انتظار تاکتیکی ترین الکلاسیکو
  الکلاسیکو و کل کلاسیکو!
  الکلاسیکو تحت تاثیر خط حمله زهر دار!
  AS خبر داد: سوارز در الکلاسیکو نیمکت نشین خواهد بود!
  200 میلیون نفر به تماشاگران الکلاسیکو اضافه می‌شوند + عکس
  چراغ سبز فیفا به توقف الکلاسیکو در صورت شکستن رکورد زارا توسط مسی!
  اینفوگرافی : نتیجه الکلاسیکو 25 سال اخیر در برنابئو!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان