02-03-2015، 10:25
مقدس اردبیلی از جمله فقهای شیعهی دورهی صفوی بود که دلایل موجود برای وجوب پوشش موی سر را کافی نمیدانست و احتمال به استحباب آن میداد.
در لینک های منبع زیر بیشتر بخوانید:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.tebyan.net/newmobile.aspx/index.aspx?pid=934&articleID=924743
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://bia2ahmadabad.parsiblog.com/Posts/43/
پس از مطرح شدن مسئلهی پوشش مو در میان فقهای شیعه، بسیاری از فقهای بزرگ شیعه، از جمله محقق سبزواری ، ملا محسن فیض کاشانی ،عاملی صاحب مدارک ، و مقدس اردبیلی در نوشتههای فقهی خود بعضا دلایل موجود برای وجوب پوشش موی سر را (بعضی در هنگام نماز و بعضی بدون قائل شدن به تفکیک) کافی نمیدانستند. با گذر زمان از اواخر دورهی صفوی به بعد نظر علمای شیعه به واجب بودن پوشش مو (و گردن و برخی اعضای دیگر بدن) بیشتر متمایل شد. ملا احمد نراقی، فقیه بزرگ دورهی قاجار، پوشاندن موی بیرون مانده از روسری را در هنگام نماز (بدون ذکر فتوای جداگانه برای حالت خارج از نماز) برای زنان واجب نمیدانست.
در لینک های منبع زیر بیشتر بخوانید:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://hejabbanu.blogfa.com/post/8
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://asalmrd.blog.ir/1393/07/19/
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://fa.wikipedia.org/wiki/
از ابن جنید اسکافی هم در آن لینک ها به عنوان فقیه مخالف لزوم پوشش سر وگردن یاد شده است.
در لینک های منبع زیر بیشتر بخوانید:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.tebyan.net/newmobile.aspx/index.aspx?pid=934&articleID=924743
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://bia2ahmadabad.parsiblog.com/Posts/43/
پس از مطرح شدن مسئلهی پوشش مو در میان فقهای شیعه، بسیاری از فقهای بزرگ شیعه، از جمله محقق سبزواری ، ملا محسن فیض کاشانی ،عاملی صاحب مدارک ، و مقدس اردبیلی در نوشتههای فقهی خود بعضا دلایل موجود برای وجوب پوشش موی سر را (بعضی در هنگام نماز و بعضی بدون قائل شدن به تفکیک) کافی نمیدانستند. با گذر زمان از اواخر دورهی صفوی به بعد نظر علمای شیعه به واجب بودن پوشش مو (و گردن و برخی اعضای دیگر بدن) بیشتر متمایل شد. ملا احمد نراقی، فقیه بزرگ دورهی قاجار، پوشاندن موی بیرون مانده از روسری را در هنگام نماز (بدون ذکر فتوای جداگانه برای حالت خارج از نماز) برای زنان واجب نمیدانست.
در لینک های منبع زیر بیشتر بخوانید:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://hejabbanu.blogfa.com/post/8
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://asalmrd.blog.ir/1393/07/19/
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://fa.wikipedia.org/wiki/
از ابن جنید اسکافی هم در آن لینک ها به عنوان فقیه مخالف لزوم پوشش سر وگردن یاد شده است.