07-07-2012، 13:18
مدیر عامل شرکت پارس خودرو از عرضه خودروی جدید ساندرو ظرف یک سال آینده خبر داد و گفت : شرکت پارس خودرو به منظور عرضه محصولات جدید، طی یک سال آینده، مدل هاچ بک تندر 90 را به بازار عرضه خواهد کرد.
مهندس مدنی افزود: در حال حاضر مذاکرات لازم برای تولید مدل هاچ بک تندر 90 (ساندرو) آغاز شده و توافقات نهایی بر سر قیمت آن نیز به پایان رسیده است.
وی تصریح کرد: اگرچه شرکت رنو معتقد است اجرای این پروژه زمان بیشتری را نیاز دارد اما تمام تلاش پارس خودرو بر سرعت بخشیدن به این پروژه و تولید انبوه این محصول ظرف یک سال آینده است.
وی با بیان این که قیمت ساندرو تفاوت چندانی با قیمت تندر 90 فعلی نخواهد داشت، درخصوص تاثیر عرضه آن بر بازار خودروهای هم کلاس گفت: قطعا با عرضه ساندرو، بازار برخی خودروهای هم کلاس تحت تاثیر قرار می گیرد، البته باید توجه داشت با توجه به پایین بودن سرانه خودرو در ایران و نیاز بازار این تاثیر چشمگیر نخواهد بود.
مدیر عامل شرکت پارس خودرو همچنین از هدف گذاری این شرکت برای افزایش 30 درصدی تولید در سال جاری خبر داد و گفت : در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به حمایت از تولید ملی، شرکت پارس خودرو افزایش 30 درصدی تولیدات خاص خود را در سال جاری در نظر دارد.
مهندس مدنی افزود : با توجه به امکان تولید محصولات خانواده x100 در سایر شرکتهای گروه، در نظر است تا سال جاری تمرکز بر افزایش تولید محصولات خاص شرکت پارس خودرو از گروه رنو و نیسان باشد و در این راستا افزایش 30 درصدی تولید را هدفگذاری کردیم. وی در ادامه به تشریح برنامه افزایش داخلی سازی تولیدات این شرکت در راستای حفظ و کاهش قیمت تمام شده آن پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون میزان ساخت داخل تندر 90 پارس خودرو ، حدود 59 درصد است که به منظور حفظ و کاهش قیمت تمام شده تولید باید ساخت داخل قطعات آن افزایش یابد تا بتوان از کاهش تعرفه استفاده کرد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر باتوجه به افزایش نرخ ارز و هزینه های تولید، ناچاریم تا بخشی از هزینه های اضافی را به واسطه کاهش تعرفه قطعات وارداتی از طریق داخلی سازی قطعات جبران کنیم.
وی همچنین در خصوص تاثیر تحریم ها بر میزان همکاری پارس خودرو با شرکت های طرف قرارداد گفت : با وجود اینکه محصولات رنو جزء پر تیراژترین تولیدات شرکت پارس خودرو است خوشبختانه تا کنون در این راستا مشکلی به لحاظ تامین قطعات و نقدینگی ایجاد نشده است. در حالی که شرایط خرید از نیسان با کمی تغییرات روبرو شده با این وجود به نظر می رسد ظرف چند ماه آینده مشکل خاصی به لحاظ تامین قطعات وجود نداشته باشد.
وی در ادامه به تغییر شرایط فروش برخی شرکتهای خودروساز در مبادله با ایران اشاره و خاطر نشان کرد: هم اکنون عمده فروش شرکتهای طرف قرار داد با پارس خودرو به صورت نقدی صورت می گیرد در حالی که پیش از این به صورت اعتباری انجام می گرفت بنابراین با توجه به لزوم تامین نقدینگی و از سویی استقبال بسیار خوبی که از محصولات پارس خودرو در بازار داخل وجود دارد تلاش بر این است تا نقدینگی را تامین و خریدها به موقع انجام شود و لازمه آن حمایت سیستم بانکی می باشد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مهندس مدنی افزود: در حال حاضر مذاکرات لازم برای تولید مدل هاچ بک تندر 90 (ساندرو) آغاز شده و توافقات نهایی بر سر قیمت آن نیز به پایان رسیده است.
وی تصریح کرد: اگرچه شرکت رنو معتقد است اجرای این پروژه زمان بیشتری را نیاز دارد اما تمام تلاش پارس خودرو بر سرعت بخشیدن به این پروژه و تولید انبوه این محصول ظرف یک سال آینده است.
وی با بیان این که قیمت ساندرو تفاوت چندانی با قیمت تندر 90 فعلی نخواهد داشت، درخصوص تاثیر عرضه آن بر بازار خودروهای هم کلاس گفت: قطعا با عرضه ساندرو، بازار برخی خودروهای هم کلاس تحت تاثیر قرار می گیرد، البته باید توجه داشت با توجه به پایین بودن سرانه خودرو در ایران و نیاز بازار این تاثیر چشمگیر نخواهد بود.
مدیر عامل شرکت پارس خودرو همچنین از هدف گذاری این شرکت برای افزایش 30 درصدی تولید در سال جاری خبر داد و گفت : در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به حمایت از تولید ملی، شرکت پارس خودرو افزایش 30 درصدی تولیدات خاص خود را در سال جاری در نظر دارد.
مهندس مدنی افزود : با توجه به امکان تولید محصولات خانواده x100 در سایر شرکتهای گروه، در نظر است تا سال جاری تمرکز بر افزایش تولید محصولات خاص شرکت پارس خودرو از گروه رنو و نیسان باشد و در این راستا افزایش 30 درصدی تولید را هدفگذاری کردیم. وی در ادامه به تشریح برنامه افزایش داخلی سازی تولیدات این شرکت در راستای حفظ و کاهش قیمت تمام شده آن پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون میزان ساخت داخل تندر 90 پارس خودرو ، حدود 59 درصد است که به منظور حفظ و کاهش قیمت تمام شده تولید باید ساخت داخل قطعات آن افزایش یابد تا بتوان از کاهش تعرفه استفاده کرد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر باتوجه به افزایش نرخ ارز و هزینه های تولید، ناچاریم تا بخشی از هزینه های اضافی را به واسطه کاهش تعرفه قطعات وارداتی از طریق داخلی سازی قطعات جبران کنیم.
وی همچنین در خصوص تاثیر تحریم ها بر میزان همکاری پارس خودرو با شرکت های طرف قرارداد گفت : با وجود اینکه محصولات رنو جزء پر تیراژترین تولیدات شرکت پارس خودرو است خوشبختانه تا کنون در این راستا مشکلی به لحاظ تامین قطعات و نقدینگی ایجاد نشده است. در حالی که شرایط خرید از نیسان با کمی تغییرات روبرو شده با این وجود به نظر می رسد ظرف چند ماه آینده مشکل خاصی به لحاظ تامین قطعات وجود نداشته باشد.
وی در ادامه به تغییر شرایط فروش برخی شرکتهای خودروساز در مبادله با ایران اشاره و خاطر نشان کرد: هم اکنون عمده فروش شرکتهای طرف قرار داد با پارس خودرو به صورت نقدی صورت می گیرد در حالی که پیش از این به صورت اعتباری انجام می گرفت بنابراین با توجه به لزوم تامین نقدینگی و از سویی استقبال بسیار خوبی که از محصولات پارس خودرو در بازار داخل وجود دارد تلاش بر این است تا نقدینگی را تامین و خریدها به موقع انجام شود و لازمه آن حمایت سیستم بانکی می باشد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.