01-03-2014، 18:04
![آیا The Order: 1886 می تواند لقب بهترین بازی سال 2014 را از آن خود کند؟ 1](http://www.axgig.com/images/98393542569837778693.jpg)
آیا The Order: 1886 می تواند لقب بهترین بازی سال 2014 را از آن خود کند؟
با صحنه های سینمایی تعاملی و پشت سرهم, رویداد ها و حوادث سریع زمان و تیراندازی های پشت کاور فوقالعاده عنوان انحصاری Ready At Dawn باید چیزی بییشتر از یک بازی زیبا را ارائه دهد. طراحی ساخت ولانچ IP بزرگ جدید کار آسانی نیست و The Order: 1886 به عنوان یکی از بازی های اصلی PS4 حتی کار سخت تری را در پیش دارد تنها خوب بودن کافی نیست این بازی باید بگونه ای ساخت و طراحی شود که در آخر بتوان آن را یک system seller ( عنوانی که باعث فروش بیشتر کنسول شود ) خطاب کزد و اگر نتواند به این هدف برسد یعنی نتواند مردم را برای خرید PS4 متقاعد کند در چشم ناشر این عنوان شکست خورده است. Ready At Dawn با سوم شخص کردن این بازی کار را کمی آسان تر کرده است زیرا همانطور که می دانید متقاعد کردن مردم برای خرید عنوانی که سبک آن را درک می کنند و در گذشته تجربه مثبتی با ان داشته اند کار اسانی است . در این عصر رقابت اصلی متقا عد کردن مردم برای خرید بازی می باشد که The Order: 1886 در این زمینه فعلا بهتر از عنوان های دیگر عمل کرده است و واقعا ارزش سرمایه گذاری را دارد. قرن نوزدهم , انقلاب صنعتی و شهر لندن به گونه ای متفاوت و در سبک خاصی طراحی شده اند بازی درتلاش است تا قدرت خود را به وسلیه تیزاندازی های فوقالعاده به خصوص از میان جمعیت گسترده و مکانی زیبا نشان دهد.دودی که از دودکش ها بیرن می آید, کشتی های هوایی که آسمان هارا احاطه کرده اند , اسلحه های فوقالعاده ای که در دست گرفته اید غرور شخصیت ها و لباس های اشرا فی آنها همگی دست به دست هم داده اند تا ما شاهد یک عنوان فوقالعاده در سال 2014 باشیم. اما در درجه اول داستان بازی قرار دارد که بسیار چشم نواز زیبا و غیر قابل انکار می باشد که توانسته است به خوبی علم سیاست و قدرت را باهم ترکیب کند. داستان از این قرار است که هزار سال قبل از اتفاقات اصلی بازی انسان ها به دو گروه تقسیم می شوند انسان های کامل و نیمه انسان ها که جهش یافته و برتر از انسان های کامل هستند جنگ اصلی در بازی میان این دو گروه است که حالا با شروع عصر صنعتی انسان ها با سلاح هایی که ساخته اند کاملا توا نایی مقابله با این نیمه انسان هارا پیدا کرده اند. در خط مقدم این جنگ گروهی قدیمی و مرموز به نام The Order قرار دارد که از صدها سال قبل برای محافظت از انسان ها با نیمه انسان ها مبارزه می کنند اما جنگ های داخلی انسان ها باعث فراموش شدن جنگ اصلی شده است. بخش فقیر و ضعیف شده لندن به بهانه ی اینکه گروه The Order فقط از ثروتمندان حمایت می کنند دست به شورش زده است که باعث شده است The Order فعلا درگیر این مسئله باشد. شما در نقش Galahad که یکی از اعضای تیم 4 نفره The Order می باشد بازی خواهید کرد.
![آیا The Order: 1886 می تواند لقب بهترین بازی سال 2014 را از آن خود کند؟ 1](http://upcity.ir/images2/48878251229508103419.jpg)
داستان بازی تقریبا داستان زندگی Galahad می باشد مدیر بازی آقای Ru Weerasurya در این مورد می گوید: اتفاق های زیادی در اطراف Galahad خواهد افتاد. این شخصیت باعث می شود که بازیکن داستان و نقشه بازی را به طور کامل در ک کند. بازیکنان تکامل و تحول این شخصیت را در طول بازی مشاهده خواهند کرد و از زندگی او کاملا آگاه خواهند شد. بنا به گفته Ready At Dawn بخش عمده ای داستان بازی از طریق cut scenes های تعاملی و پشت سرهم روایت می شود حتی بیش از نیمی از دمویی 20 دقیقه ای بازی که پشت درهای بسته به نمایش در امد نیز مربوط به cut scenes ها می شد. در این دمو ما شاهد این بودیم که Galahad و چند تن از دوستان او از روی پشت بام در حال بررسی منتطقه متروکه ای بودند منطقه ای که آنها باور دارند یکی از اعضای بلند پایه شورش در انجا اقامت دارد. هربار که Galahad دوربین عجیب و غریب خود را جلوی چشمش می گذارد بازیکن کنترل دوربین در دست می گیرد و می تواند به وسیله آن به هرنقطه شهر نگاه کند. هنگامی که شما به وسیله دوربین به مناطق حساس نگاه می کنید Galahad ذرباره آن مناطق به طرز فوقالعاده ای توضیح می دهد و راه های بهتر را برای شما پیشنهاد می دهد اما این زیاد مهم نیست زیرا شما همیشه فقط یک مسیر برای جلو رفتن خواهید داشت و در تهایت Galahad درباره این راه نظر می دهد. زمانی که ما از Weerasurya درباره روش طراحی بازی پرسیدیم او گفت: ما می خواهیم تحول ما بین سینما مبارزه حرکت های رفت و برگشت را بدون درز نشان دهیم ما می خواهیم چیزی را بسازیم که مردم آن را دقیقا درک میکنند و این راهی است که ما در آن قدم برمیداریم ما در تلاش هستیم که چیزی کاملا متفاوت از آنچه که از سبک سوم شخص انتظار دارید به شما نشان دهیم. پس از صحنه استفاده از دوربین در ذموی 20 دقیقه ای بازی Galahadبه طرف پایین و خیابان حرکت می کند که در اینجا ما شاهد نورپردازی فوق العاده هستیم و این نظم و کیفیت بصری The Order: 1886 را نشان می دهد. نورپردازی فوق العاده کیفیت عالی بافت ها و حالات چهره ها حرکت پارچه های لباس در هنگام حرکت بسیار زیبا و گیج کننده می باشد که این توانایی کنسول PS4 را نشان میدهد. همه اینها نشان می دهد که اگر زمانی کافی به یک استدیو داده شود می تواند عنوانی زیبا را مانند The Order: 1886 تحویل مردم دهد و طبق منبع ها به نظر می رسد The Order: 1886 از سال 2010 در دست ساخت بوده است. متسفانه بخش مبارزه چیز زیادی برای گفتن ندارد و کمی بی روح احساس می شود. در دادمه دمو ما شاهد بودیم که Galahad سریع در پشت دیوار کاور گرفت و چند ثانیه برای شلیک از پشت دیوار در آمد سپس به سوی جلو حرکت کرد کرد و همین کار را بارها تکرار کرد که اینها خاطرات Marcus Fenix در بازی Gears of War را برای ما زنده می کند. صدای اسلحه های بازی قابل قبول است گلوله های این اسلحه ها می توانند به راحتی باعث تخریب محیط زیست شوند و از پشت دیوار نیر عبور کنند و زمانی که شما دست به اسلحه می برید دشمنان سریع تر حرکت می کنند تا در امان بمانند و این چیزی است که ما شبیه آن را در گذشته ندیده ایم . در دادمه دموی بازی سکانس های مبارزه با باقی ماندن یک دشمن به پایان می رسد و وارد cut-scene می شویم در این لحظه Galahad با دشمنی که خودرا پشت دیوار پنهان کرده بود روبرو می شود و مبارزه تن به تن شروع می شود در این لحظه دکمه های خاصی که هر کدام مربوط به یک گزینه هستند در صفحه نمایش ظاهر می شوند و شما با انتخاب یکی از آنها صحنه بعدی را ارائه می دهید به عنوان مثال هنگام مبارزه تن به تن Galahad سه گزینه کشتن نکشتن و گرفتن سلاح در صفحه ظارهر میشود . Ready At Dawn این ویژگی را QTE ( ویژگی QTE یا Quick Time Event بخش از گیم پلی هست که در لحظه ای فرصت دارید تا با زدن دکمه خاصی کار خاصی رو انجام بدید) نا میده است که دیگر شمارا درصورت شکست مجبور به تکرار مرحله نمی کند.
![آیا The Order: 1886 می تواند لقب بهترین بازی سال 2014 را از آن خود کند؟ 1](http://upcity.ir/images2/54672132465128926023.jpg)
Weerasurya در این مورد نیز گفته است: QTEs راهی برای ارائه نوع خاصی از احسساسات به بازیکن می باشد و به ما اجازه می دهد که بیشتر به شخصیت بازی نزدیک شویم و چیز هایی را ببینیم که نمی توان انها را با دوربین بازی دید. QTE ها کاملا متفاوت می باشند این بدان معنا است که وقتی بازیکن اول لحظه ی رخ داده ای را می بیند بازیکن دوم آنرا به گونه ای متفاوت تر می بیند و این باعث می شود که گاهی اوقات نتیجه QTE ها متفاوت باشند اما هنوز هم بیشتر داستان از طریق ان ها پیش می رود. مولتی پلیر این بازی می توانست جال و متناسب با بازی باشد اما Weerasurya نظر متفاوتی دارد: ما در ابتدای کار درمورد بخش مولتی پلیر بحث کردیم ما همیشه احساس می کردیم که مولتی پلیر این بازی فوق العاده خواهد بود اما بعدا درک کردیم که این کار راه درستی برای یک IP جدید و صفر کیلومتر نمی باشد. پتانسل این بازی به گونه ای است که فعلا باید به بخش سنگل پلیر بیشتر توجه کرد همچنین ما نمی خواستیم که تیم به دو گروه تقسیم شود و واقعا ایده خوبی نیست که نیمی از تیم به سینگل پلیر بازی برسد و نیمی دیگر به مولتی پلیر بازی. به هر حال به نظر می رسد آنها راه درستی را در پیش گرفته اند چه به این دلیل که آنها می خواهند ما فعلا IP را درک کنیم چه به این دلیل که زمان زیادی باقی نمانده است.
![آیا The Order: 1886 می تواند لقب بهترین بازی سال 2014 را از آن خود کند؟ 1](http://upcity.ir/images2/95685389276374978866.jpg)
The Order: 1886 به عنوان تنها عنوان تیر اندازی PS4 فشار زیادی را تحمل می کند. با توجه به دیده های ما این بازی دارای پتانسل بسیار خوبی است اما هنوز هم مارا به اندازه کافی هیجان زده نکرده است و این کار باید قبل از انتشار بازی رخ دهد. نظر شما چیست؟؟ ایا The Order: 1886 می تواند به بهترین بازی سال 2014 تبدیل شود؟