04-09-2013، 12:36
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
New KitKat
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گوگل دیروز نسخه جدید سیستمعامل اندروید 4.4 با نام کیتکت را معرفی کرد، نامی که شکلاتهایش در تمام جهان زبانزد خاص و عام است. اما چرا گوگل از نام تجاری ثبت شدهی نستله برای نسخه جدید استفاده نموده است؟
این برای نخستین بار است که یکی از نامهای تجاری ثبت شده برای اسم یک سیستمعامل انتخاب میشود و به نظر میرسد که توافقات اولیه با Nestle برای استفاده از این نام تجاری انجام شده است. BBC با بیان اینکه John Lagering مدیر بخش شرکای تجاری اندروید با برقراری تماس با نستله در اواخر آبان ماه سال گذشته خبر از تمایل گوگل به استفاده از این نام تجاری داد. سپس با موافقت نستله توافقنامه مورد نظر در اواخر بهمن ماه سال 92 در کنفرانس جهانی موبایل در بارسلونا به امضای طرفین رسید. Patrice Bula مدیر اجرایی نستله اظهار داشت: موافقت با این تصمیم بسیار هیجان انگیز بود چراکه در عرض یک ساعت تصمیم به همکاری با گوگل گرفتیم.
توافق صورتگرفته در بردارنده هیچگونه تبادلات مالی برای طرفین نمیباشد، ولی در بردارندهی یک توافق تبلیغاتی بسیار کارآمد است بطوریکه براساس آن 50 میلیون شکلات کیت کت با داشتن تبلیغات اندروید برروی آن در 19 کشور دنیا عرضه خواهند شد که خریداران این شکلاتها شانس برنده شدن تبلتهای گوگل نکسوس و کارتهای اعتباری خرید از گوگل پلی را خواهند داشت. تولید بسته بندی شکلاتهای یاد شده، در حدود دو ماه پیش به صورت بسیار مخفیانه توسط نستله آغاز شد تا در زمان معرفی اندروید کیت کت به بازار عرضه شوند. حتی بسیاری از کارمندان گوگل از این نامگذاری اطلاعی نداشتند بطوریکه به گفتهی کارمندان گوگل، آنها برای اشاره به نسخهی جدید اندروید از نام کیکپایلیمو استفاده میکردهاند. نستله طی دو هفتهی گذشته تعداد 500 شکلات مخصوص کیتکت را به شکل نماد اندروید در یکی از کارخانههای خود در اروپا برای عرضه در مراسم معرفی اندروید نسخهی 4.4 یا همان کیتکت به صورت سری تولید کردهاست.
اما در جریان مذاکرات سری در بارسلونای اسپانیا مشکلاتی نیز به وجود آمد. نستله مالک نشان تجاری کیتکت در تمام نقاط دنیا بود در حالی که نام و نشان تجاری کیتکت و تولید آن در آمریکا در دستان Hershey بود، بازاری که عمدهترین محل فروش محصولات الکترونیکی و یکی از بازارهای هدف برای ارائه محصولات نکسوس و اندروید میباشد. در این راستا گوگل باید با Hershey نیز تماس حاصل کرده و مذاکراتی رانیز با وی برای ارائه محصولات خویش با این نشان تجاری انجام دهد. اما با توجه به اینکه توافقات صورت گرفته میان گوگل و نستله بودهاست، محصولات Hershey نیز باید نام و نشان تجاری اندروید را برروی بستهبندی محصولات خود درج نماید.
اما فلسفهی گوگل برای تغییر نام نسخهی جدید چه بوده است؟ Hiroshi Lockeimer یکی از مهندسان اندروید علاقهی وافری به شکلات کیتکت دارد بطوری که وی تصویر آواتار برای اکانت جیمیل خود را در مقطعی به نشان کیتکت تغییر داده بود. حتی در سال 2010 دوستان وی درب ورودی دفتر وی را با استفاده از برچسبهای کیتکت تزئین کردند. با توجه به احتمال استفاده از این برند در محصولات جانبی دیگر بهدلیل استفاده گوگل از این نام و نشان تجاری، به احتمال بسیار زیاد نستله منافع بیشماری را از طریق نام کیتکت کسب خواهد کرد.
New KitKat
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گوگل دیروز نسخه جدید سیستمعامل اندروید 4.4 با نام کیتکت را معرفی کرد، نامی که شکلاتهایش در تمام جهان زبانزد خاص و عام است. اما چرا گوگل از نام تجاری ثبت شدهی نستله برای نسخه جدید استفاده نموده است؟
این برای نخستین بار است که یکی از نامهای تجاری ثبت شده برای اسم یک سیستمعامل انتخاب میشود و به نظر میرسد که توافقات اولیه با Nestle برای استفاده از این نام تجاری انجام شده است. BBC با بیان اینکه John Lagering مدیر بخش شرکای تجاری اندروید با برقراری تماس با نستله در اواخر آبان ماه سال گذشته خبر از تمایل گوگل به استفاده از این نام تجاری داد. سپس با موافقت نستله توافقنامه مورد نظر در اواخر بهمن ماه سال 92 در کنفرانس جهانی موبایل در بارسلونا به امضای طرفین رسید. Patrice Bula مدیر اجرایی نستله اظهار داشت: موافقت با این تصمیم بسیار هیجان انگیز بود چراکه در عرض یک ساعت تصمیم به همکاری با گوگل گرفتیم.
توافق صورتگرفته در بردارنده هیچگونه تبادلات مالی برای طرفین نمیباشد، ولی در بردارندهی یک توافق تبلیغاتی بسیار کارآمد است بطوریکه براساس آن 50 میلیون شکلات کیت کت با داشتن تبلیغات اندروید برروی آن در 19 کشور دنیا عرضه خواهند شد که خریداران این شکلاتها شانس برنده شدن تبلتهای گوگل نکسوس و کارتهای اعتباری خرید از گوگل پلی را خواهند داشت. تولید بسته بندی شکلاتهای یاد شده، در حدود دو ماه پیش به صورت بسیار مخفیانه توسط نستله آغاز شد تا در زمان معرفی اندروید کیت کت به بازار عرضه شوند. حتی بسیاری از کارمندان گوگل از این نامگذاری اطلاعی نداشتند بطوریکه به گفتهی کارمندان گوگل، آنها برای اشاره به نسخهی جدید اندروید از نام کیکپایلیمو استفاده میکردهاند. نستله طی دو هفتهی گذشته تعداد 500 شکلات مخصوص کیتکت را به شکل نماد اندروید در یکی از کارخانههای خود در اروپا برای عرضه در مراسم معرفی اندروید نسخهی 4.4 یا همان کیتکت به صورت سری تولید کردهاست.
اما در جریان مذاکرات سری در بارسلونای اسپانیا مشکلاتی نیز به وجود آمد. نستله مالک نشان تجاری کیتکت در تمام نقاط دنیا بود در حالی که نام و نشان تجاری کیتکت و تولید آن در آمریکا در دستان Hershey بود، بازاری که عمدهترین محل فروش محصولات الکترونیکی و یکی از بازارهای هدف برای ارائه محصولات نکسوس و اندروید میباشد. در این راستا گوگل باید با Hershey نیز تماس حاصل کرده و مذاکراتی رانیز با وی برای ارائه محصولات خویش با این نشان تجاری انجام دهد. اما با توجه به اینکه توافقات صورت گرفته میان گوگل و نستله بودهاست، محصولات Hershey نیز باید نام و نشان تجاری اندروید را برروی بستهبندی محصولات خود درج نماید.
اما فلسفهی گوگل برای تغییر نام نسخهی جدید چه بوده است؟ Hiroshi Lockeimer یکی از مهندسان اندروید علاقهی وافری به شکلات کیتکت دارد بطوری که وی تصویر آواتار برای اکانت جیمیل خود را در مقطعی به نشان کیتکت تغییر داده بود. حتی در سال 2010 دوستان وی درب ورودی دفتر وی را با استفاده از برچسبهای کیتکت تزئین کردند. با توجه به احتمال استفاده از این برند در محصولات جانبی دیگر بهدلیل استفاده گوگل از این نام و نشان تجاری، به احتمال بسیار زیاد نستله منافع بیشماری را از طریق نام کیتکت کسب خواهد کرد.