امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

لقمه پیام آیات دین و زندگی مهر و ماه

#1
لقمه پیام آیات دین و زندگی مهر و ماه 1


چکیده
مهمترین بخش در تست های کنکور دین و زندگی، تست های مربوط به آیات و روایات می باشد که در کنکورهای چند سال اخیر بین 60 تا 80 درصد تست ها را به خود اختصاص داده اند. هدف از تألیف این کتاب ارائه ی خلاصه وار و نکته وار همه ی نکات مربوط به آیات و روایات کتاب های دینی سال دهم، دینی یازدهم و دینی دوازدهم می باشد. در مقدمه کتاب با لحنی صمیمانه، سیر تا پیاز کتاب و روش استفاده از آن و همچنین ویژگی های منحصر به فرد آن بیان شده است.

به جرئت می توان گفت مطالب گرد آمده در کتاب کاملاً منطبق بر اهداف و موارد بیان شده در مقدمه است. این کتاب صرفاً دارای درسنامه بوده و هیچ گونه سؤالی جهت تمرین در آن وجود ندارد. اما بعد از آوردن هر آیه یا روایت، به پیام های مربوط به آن که در کنکورهای چند سال اخیر آمده اشاره شده است. در ادامه به بررسی کتاب پیام آیات دین و زندگی کنکور لقمه طلایی اثر سید هادی هاشمی می پردازیم.

اندازه و نوع فونت به کار رفته در کتاب ساده، خوانا و مناسب است. کتاب از صفحه آرایی خوبی برخوردار می باشد، به ویژه استفاده مناسب از رنگ های مختلف مانند سبز، قرمز، صورتی، آبی و زرد و همچنین به کار بردن علائم و اشکال متنوع به زیبایی و استفاده بهتر از کتاب کمک نموده است. گرافیک و طراحی جلد کتاب، ساده و در عین حال زیباست. نوع کاغذ به کار رفته در کتاب کاغد سفید رنگ و با ضخامت متوسط است. سیمی بودن کتاب و قطع جیبی، حمل و استفاده از آن را آسان می نماید. حجم 360 صفحه ای کتاب با توجه به محتوای آن معقول است. وجود برخی نکات تستی کاربردی در کتاب از ویژگی های منحصر به فرد این کتاب است.

استفاده از این کتاب به عنوان جمع بندی و مرور نکات مربوط به آیات و روایات درس دینی و به جهت کمک به افزایش مهارت تست زنی توصیه می شود، اما به هیچ وجه جای کتاب درسی و کتاب های تست را نمی گیرد

آموزش (درسنامه)
درسنامه هر درس این کتاب شامل چند بخش می باشد: موضوع کلی آیه یا روایت، آدرس آیات، ترجمه، کلیدواژه، پیام ها، درجه اهمیت، ارتباطات، علت و معلول، تکنیک و شواهد. در قسمت «ترجمه» سعی شده که ترجمه هر بخش از آیه یا روایت زیر متن مربوطه قرار بگیرد. آیات و ورایات تکرار شده در دیگر درس ها با علامت خاصی مشخص شده است. ذکر«موضوع و کلیدواژه» در حفظ کردن آیات و روایات بسیار مفید است و حتماً می دانید که حفظ کردن آیات و روایت و یا حفظ قسمت های مهم آن در حل تست های درس دینی بسیار مؤثر است.

در قسمت «ارتباطات» هر نوع ارتباط بین مفهوم آیه و روایت با دیگر آیات و روایات یا اشعار، در هر سه کتاب دهم تا دوازدهم ذکر شده است که از ویژگی های مثبت این کتاب است. در قسمت «تکنیک» برخی قواعد عربی که در درک مفهوم آیات و روایات تأثیر گذار هستند آورده شده است. و در نهایت در قسمت «شواهد» که به قول نویسنده "شاهکار کتاب" محسوب می شود، تمامی پیام های آیه یا روایت که در کنکور سال های 86 به بعد آمده یک به یک ذکر شده است.

بنابراین این کتاب در حد خود دارای ابتکارات جالبی است که در عین مختصر بودن، بسیار مفید خواهد بود. همچنین روش بیان مطالب در این کتاب کاملاً متأثر از شیوه طرح آزمون های کنکور سال های اخیر می باشد و از مسیر کنکور خارج نشده است. در کل می توان گفت با توجه به شیوه خلاصه وار، نکته محور و همچنین قطع کوچک کتاب حجم درسنامه های آن معقول و مناسب می باشد.

دانش آموزان باید بدانند که بدون یادگیری درس ها در کلاس، استفاده از این کتاب و فهمیدن مطالب آن با برایشان دشوار خواهد بود، اما برای دانش آموزی که مطالب را قبلاً یادگرفته و به دنبال افزایش مهارت تست زنی و مرور مفاهیم آیات و روایات درس هاست، این کتاب بسیار مفید خواهد بود.

لینک دانلود:

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://www.uploadbag.com/files/8ab1feae19aea6a8eb5a598da31c81b0/آیات-و-روایات-مهر-و-ماه.pdf.html
خلاف قوانین؟! تکراری؟! بی کیفیت؟! اسپمزا؟! اسپم؟!کم محتوا؟!
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ویلای دو خوابه و ارزان قیمت در نزدیکی دریا در شهر رامسر (:
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  هزینه سریال علاقه مندی پیام نور ، غیر انتفاعی و دانشگاه شهید رجایی ۱۴۰۳
  کتاب دوازدهم جامعه شناسی لقمه شب امتحان ماز
  اطلاعیه جدید دبیرخانه کشوری دین و زندگی
Question سوالات مفهومی و تستی دین و زندگی ۳
  شیوه کلی مطالعه درس دین و زندگی
  آیات مهم دینی دوازدهم
  خیلی مهم l خلاصه نموداری دین و زندگی نهایی
Exclamation نهایی پلاس | دین و زندگی دوازدهم
  از کدوم پیام رسان ها استفاده میکنی؟!( سوال گزینش فرهنگیان)
Question آزمون دین و زندگی ماز ( ریاضی و تجربی)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان