امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اصطلاحات رایج هتلی ک باید بدانیم

#1
Information 
ﺍﺻﻄﻼ‌ﺣﺎﺕ ﺭﺍﯾﺞ ﻫﺘﻠﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺪﺍﻧﯿﻢ"" 8 ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﺧﻮﺍﻧﺪﻥاصطلاحات-رایج-هتلی-که-باید-بدانیم
ﺗﺼﻮﺭ ﮐﻨﯿﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﻋﺎﺯﻡ ﺳﻔﺮ ﻫﺴﺘﯿﺪ ﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﻫﺘﻞ ﺭﺯﺭﻭ ﮐﻨﯿﺪ ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺭﺯﺭﻭ ﺑﺎ ﮐﻠﻤﺎﺗﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻧﯿﻢ‌ﺷﺎﺭﮊ، ﭼﮏ‌ﺍﯾﻦ ﻭ … ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﻋﺠﯿﺐ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﮐﻠﯽ ﺍﯾﻦ ﺍﺻﻄﻼ‌ﺣﺎﺕ ﺗﻨﻬﺎ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺯﺭﻭ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ ﺑﻠﮑﻪ ﺍﺻﻄﻼ‌ﺣﺎﺕ ﺭﺍﯾﺞ ﻫﺘﻠﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﭘﺬﯾﺮﺵ ﻧﯿﺰ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺁﺷﻨﺎ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﺗﺎ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺳﻔﺮ ﻭ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﺩﺭ ﻫﺘﻞ ﺑﺎ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﻧﺸﻮﯾﺪ. ﺍﮔﺮ ﻋﻼ‌ﻗﻪ‌ﻣﻨﺪ ﺑﻪ ﺁﺷﻨﺎ ﺷﺪﻥ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺍﺻﻄﻼ‌ﺣﺎﺕ ﻫﺴﺘﯿﺪ، ﻫﻤﺮﺍﻩ ﻣﻦ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﺗﺎ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮐﻨﻢ.
*ﺍﺻﻄﻼ‌ﺣﺎﺕ ﺭﺍﯾﺞ ﻫﺘﻠﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﺯﺭﻭ ﺁﻧﻼ‌ﯾﻦ ﺍﺗﺎﻕ*
ﺍﻣﺮﻭﺯﻩ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺳﺎﯾﺖ‌ﻫﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺭﺯﺭﻭ ﺁﻧﻼ‌ﯾﻦ ﻫﺘﻞ
 ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﯽ‌ﺩﻫﻨﺪ ﺍﻣﺎ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﺸﮑﻼ‌ﺗﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺭﺯﺭﻭ ﺁﻧﻼ‌ﯾﻦ ﭘﯿﺶ ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ ﺍﺻﻄﻼ‌ﺣﺎﺕ ﻧﺎﺷﻨﺎﺧﺘﻪ‌ﺍﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺳﺎﯾﺖ‌ﻫﺎ ﻣﯽ‌ﺑﯿﻨﻢ ﭼﺮﺍ ﮐﻪ ﻫﺮ ﺍﺗﺎﻕ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﻭﯾﮋﮔﯽ‌ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﺩ ﺍﺳﻢ ﻣﺘﻔﺎﻭﺗﯽ ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﺩ. ﺩﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﭼﻨﺪ ﻧﻮﻉ ﺍﺯ ﺍﺻﻄﻼ‌ﺣﺎﺕ ﺭﺍﯾﺞ ﻫﺘﻠﯽ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺭﺯﺭﻭ ﺍﺗﺎﻕ ﺁﺷﻨﺎ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻢ.
*ﺍﺗﺎﻕ ﯾﮏ‌ ﻧﻔﺮﻩ:* ﺍﺗﺎﻕ‌ﻫﺎﯼ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻋﻼ‌ﻣﺖ ﺍﺧﺘﺼﺎﺭﯼ SGL ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ، ﺍﺗﺎﻕ‌ﻫﺎﯼ ﺗﮏ ﻧﻔﺮﻩ ﯾﺎ single ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻧﺎﻡ ﺍﯾﻦ ﻧﻮﻉ ﺍﺗﺎﻕ‌ﻫﺎ ﻣﺸﺨﺺ ﺍﺳﺖ ﺗﻨﻬﺎ ﯾﮏ ﺗﺨﺖ ﺩﺭ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ.
*ﺍﺗﺎﻕ ﺩﻭ ﻧﻔﺮﻩ: *ﺍﺗﺎﻕ‌ﻫﺎﯼ ﺩﻭ ﻧﻔﺮﻩ ﺑﺎ ﻋﻼ‌ﻣﺖ ﺍﺧﺘﺼﺎﺭﯼ DBL ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ. ﺍﯾﻦ ﺍﺗﺎﻕ‌ﻫﺎ ﺩﻭ ﻧﻮﻉ Double (ﺩﺑﻞ) ﻭ Twin (ﺗﻮﺋﯿﻦ) ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺍﺗﺎﻕ Double ﺩﺍﺭﺍﯼ ﯾﮏ ﺗﺨﺖ ﺩﻭﻧﻔﺮﻩ ﺑﻪ ﻫﻢ ﭼﺴﺒﯿﺪﻩ ﻭ ﺍﺗﺎﻕ Twin ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺩﻭ ﺗﺨﺖ ﻣﺠﺰﺍ ﺍﺳﺖ.
*ﺍﺗﺎﻕ ﺳﻪ ﻧﻔﺮﻩ: *ﺍﺗﺎﻕ ﺳﻪ ﻧﻔﺮﻩ ﯾﺎ Triple ﺑﺎ ﻋﻼ‌ﻣﺖ ﺍﺧﺘﺼﺎﺭﯼ TPL ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﺍﯾﻦ ﺍﺗﺎﻕ‌ﻫﺎ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺳﻪ ﺗﺨﺖ ﯾﮏ ﻧﻔﺮﻩ ﯾﺎ ﯾﮏ ﺗﺨﺖ ﺩﻭﻧﻔﺮﻩ ﺑﻪ ﻫﻢ ﭼﺴﺒﯿﺪﻩ ﻭ ﯾﮏ ﺗﺨﺖ ﯾﮏ ﻧﻔﺮﻩ ﻫﺴﺘﻨﺪ.
*ﺳﻮﺋﯿﺖ ( Suite ):* ﺳﻮﺋﯿﺖ ﺑﻪ ﺍﺗﺎﻕ‌ﻫﺎﯼ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﯾﮏ ﻗﺴﻤﺖ ﭘﺬﯾﺮﺍﯾﯽ ﺩﺭ ﺟﻠﻮﯼ ﺍﺗﺎﻕ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺍﺗﺎﻕ ﺧﻮﺍﺏ ﺩﺭ ﭘﺸﺖ ﭘﺬﯾﺮﺍﯾﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ. ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺳﻮﺋﯿﺖ‌ﻫﺎ ﻧﯿﺰ ﺩﻭ ﻃﺒﻘﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﭘﺬﯾﺮﺍﯾﯽ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﻭ ﺍﺗﺎﻕ ﺧﻮﺍﺏ ﺑﺎﻻ‌ ﺍﺳﺖ.
*ﺁﭘﺎﺭﺗﻤﺎﻥ ( Apartment ):* ﺑﻪ ﺍﺗﺎﻕ‌ﻫﺎﯾﯽ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﯾﮏ ﭘﺬﯾﺮﺍﯾﯽ ﻭ ﻫﺎﻝ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﯾﮏ، ﺩﻭ ﻭ ﯾﺎ ﺳﻪ ﺍﺗﺎﻕ ﺧﻮﺍﺏ ﮐﻪ ﻫﺮﮐﺪﺍﻡ ﺩﻭ ﺗﺨﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻣﺜﺎﻝ ﺍﮔﺮ ﺩﻭ ﺍﺗﺎﻕ‌ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﻣﻌﻤﻮﻻ‌ ﯾﮏ ﺍﺗﺎﻕ ﺑﺎ ﺗﺨﺖ ﺩﻭﻧﻔﺮﻩ ( Double ) ﻭ ﯾﮏ ﺍﺗﺎﻕ ( Twin ) ﺑﺎ ﺩﻭ ﺗﺨﺖ ﯾﮏ ﻧﻔﺮﻩ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ. ﺍﯾﻦ ﺍﺗﺎﻕ‌ﻫﺎ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﯾﮏ ﺣﻤﺎﻡ ﻣﺸﺘﺮﮎ، ﺁﺷﭙﺰﺧﺎﻧﻪ، ﻣﺒﻠﻤﺎﻥ ﻭ ﺻﻨﺪﻟﯽ ﻧﯿﺰ ﻫﺴﺘﻨﺪ.
*ﺍﺳﺘﻮﺩﯾﻮ ( Studio ): *ﺍﺳﺘﻮﺩﯾﻮ ﺑﻪ ﺍﺗﺎﻕ‌ﻫﺎﯾﯽ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﺗﺎﻕ ﭘﺬﯾﺮﺍﯾﯽ ﭼﯿﺪﻩ ﺷﺪﻩ‌ﺍﻧﺪ ﺍﻣﺎ ﻣﺒﻠﻤﺎﻥ‌ﻫﺎﯼ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺗﺨﺘﺨﻮﺍﺏ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﺑﺎﻟﺸﺖ ﻭ ﭘﺘﻮ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺍﺳﺘﻮﺩﯾﻮﻫﺎ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺣﻤﺎﻡ ﻧﯿﺰ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﻌﻀﯽ ﺍﺯ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺁﺷﭙﺰﺧﺎﻧﻪ ﻫﻢ ﺩﺍﺭﻧﺪ.
*ﮐﺎﻧﮑﺘﺪ ﺭﻭﻡ ( Connected Room ):* ﮐﺎﻧﮑﺘﺪ ﺭﻭﻡ ﺑﻪ ﺍﺗﺎﻕ‌ﻫﺎﯾﯽ ﺗﻮ ﺩﺭ ﺗﻮ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻭﺳﯿﻠﻪ ﯾﮏ ﺩﺭ ﺍﺯ ﻭﺳﻂ ﺟﺪﺍ ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ ﺍﻣﺎ ﻫﺮ ﮐﺪﺍﻡ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺟﺪﺍﮔﺎﻧﻪ ﺑﻪ ﺭﺍﻫﺮﻭ ﻫﺘﻞ ﺭﺍﻩ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﺣﻤﺎﻡ ﻭ ﺳﺮﻭﯾﺲ ﺑﻬﺪﺍﺷﺘﯽ ﺍﯾﻦ ﺍﺗﺎﻕ‌ﻫﺎ ﮐﺎﻣﻼ‌ ﻣﺠﺰﺍ ﺍﺳﺖ.
*ﮐﺎﺑﺎﻧﺎ ( Cabana ): *ﺑﻪ ﺍﺗﺎﻕ‌ﻫﺎﯾﯽ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻫﻤﮑﻒ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﭘﻨﺠﺮﻩ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺭﻭﺑﻪ ﻣﺤﻮﻃﻪ ﺍﺳﺘﺨﺮ ﺷﻨﺎ ﮔﺸﻮﺩﻩ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﺍﯾﻦ ﺍﺗﺎﻕ‌ﻫﺎ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺍﺗﺎﻗﯽ ﻣﺴﺘﻘﻞ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻌﻮﯾﺾ ﻟﺒﺎﺱ ﻫﺴﺘﻨﺪ.
*ﻓﯿﺴﺘﺎ ﺳﻮﺋﯿﺖ ( Fiesta suite ): *ﺍﯾﻦ ﻧﻮﻉ ﺍﺗﺎﻕ‌ﻫﺎ ﻣﻌﻤﻮﻻ‌ ﺩﺭ ﻫﺘﻞ‌ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺳﺎﻟﻦ ﻋﺮﻭﺳﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻋﺮﻭﺳﯽ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﻋﺮﻭﺱ ﻭ ﺩﺍﻣﺎﺩ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﺩ.
*ﺍﺻﻄﻼ‌ﺣﺎﺕ ﺭﺍﯾﺞ ﻫﺘﻠﯽ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﭘﺬﯾﺮﺵ ﻭ ﺍﻗﺎﻣﺖ*
ﺍﺻﻄﻼ‌ﺣﺎﺕ ﺭﺍﯾﺞ ﻫﺘﻠﯽ ﺗﻨﻬﺎ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺯﺭﻭ ﺍﺗﺎﻕ ﻫﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ ﺑﻠﮑﻪ ﺍﯾﻦ ﺍﺻﻄﻼ‌ﺣﺎﺕ ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﮐﺎﺭﺑﺮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﭘﺬﯾﺮﺵ ﻭ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﮐﻤﮏ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﺗﺎ ﺍﻗﺎﻣﺘﯽ ﺑﺪﻭﻥ ﻣﺸﮑﻞ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻫﺘﻞ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ. ﺩﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻟﯿﺴﺘﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺍﺻﻄﻼ‌ﺣﺎﺕ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﮐﺮﺩﻩ‌ﺍﻡ.
*ﭼﮏ‌ﺍﯾﻦ ( Check in )*
ﭼﮏ‌ﺍﯾﻦ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺍﺻﻄﻼ‌ﺣﺎﺕ ﺭﺍﯾﺞ ﻫﺘﻠﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﻫﺘﻞ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻣﯽ‌ﺷﻨﻮﯾﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﻭﺭﻭﺩ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﻫﺘﻞ ﻭ ﺳﺎﻋﺖ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﺍﺗﺎﻕ ﺍﺳﺖ، ﺑﺎ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﻫﺘﻞ ﻭ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﺩﺍﺩﻥ ﻣﺪﺍﺭﮎ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﭘﺬﯾﺮﺵ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﺳﺎﻋﺖ ۱۲ ﯾﺎ ۱۴ ﻣﻌﻤﻮﻻ‌ ﺩﺭ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﻫﺘﻞ‌ﻫﺎ ﺳﺎﻋﺖ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﺍﺗﺎﻕ ﺍﺳﺖ.
*ﭼﮏ ﺍﻭﺕ ( Checkout )*
ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﺪﺕ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﻫﺘﻞ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﻭ ﻗﺼﺪ ﺩﺍﺭﯾﺪ ﺍﺗﺎﻕ ﺭﺍ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﺩﻫﯿﺪ ﺍﺯ ﺍﺻﻄﻼ‌ﺡ ﭼﮏ ﺍﻭﺕ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﺳﺎﻋﺖ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﺩﺍﺩﻥ ﺍﺗﺎﻕ‌ﻫﺎ ﻣﻌﻤﻮﻻ‌ ۱۲ ﻇﻬﺮ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺧﺮﻭﺝ ﺍﺗﺎﻕ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺴﺌﻮﻝ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﭼﮏ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ.
*ﻧﯿﻢ ﺷﺎﺭﮊ*
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﺻﻄﻼ‌ﺣﺎﺕ ﺭﺍﯾﺞ ﻫﺘﻠﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺪﺍﻧﯿﺪ، ﻧﯿﻢ‌ﺷﺎﺭﮊ ﺍﺳﺖ. ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪ، ﺗﺤﻮﯾﻞ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻭ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﺩﺍﺩﻥ ﺍﺗﺎﻕ‌ﻫﺎ ﻃﺒﻖ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻌﯿﻨﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﺍﻣﺎ ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﺯﻭﺩ ﺑﻪ ﻫﺘﻞ ﺭﺳﯿﺪﯾﺪ ﻭ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺩﺍﺷﺘﯿﺪ ﮐﻪ ﺯﻭﺩﺗﺮ ﺍﺗﺎﻕ ﺭﺍ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ ﺑﺎ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻣﺒﻠﻐﯽ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﻧﯿﻢ‌ﺷﺎﺭﮊ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﯿﺪ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺳﺎﻋﺖ ﻣﻘﺮﺭ ﺑﻪ ﺍﺗﺎﻕ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﻮﯾﺪ. ﺍﯾﻦ ﻣﺒﻠﻎ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺩﯾﺮ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﺩﺍﺩﻥ ﺍﺗﺎﻕ ﻧﯿﺰ ﺍﺯ ﻣﺴﺎﻓﺮ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ.
*ﺑﻮﻓﻪ*
ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺭﺯﺭﻭ ﻫﺘﻞ ﺑﻪ ﮐﻠﻤﻪ ﺑﻮﻓﻪ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﮐﺮﺩﯾﺪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺪﺍﻧﯿﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺍﺻﻄﻼ‌ﺡ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺳﺮﻭﯾﺲ ﻏﺬﺍﺧﻮﺭﯼ ﻭ ﺭﺳﺘﻮﺭﺍﻥ ﻫﺘﻞ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﻌﻤﻮﻻ‌ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺳﻠﻒ ﺳﺮﻭﯾﺲ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ.
*ﻣﯿﻨﯽ‌ﺑﺎﺭ*
ﯾﺨﭽﺎﻝ ﮐﻮﭼﮑﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﺗﺎﻕ‌ﻫﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﺭﺍ ﻣﯿﻨﯽ‌ﺑﺎﺭ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ. ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺧﻮﺭﺍﮐﯽ‌ﻫﺎﯼ ﻣﯿﻨﯽ‌ﺑﺎﺭ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺟﺪﺍﮔﺎﻧﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﻭ ﺟﺰ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺭﺯﺭﻭ ﺍﺗﺎﻕ ﻧﯿﺴﺖ ﭘﺲ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻗﯿﻤﺖ ﺧﻮﺭﺍﮐﯽ‌ﻫﺎ ﺣﺘﻤﺎ ﻣﻄﻠﻊ ﺷﻮﯾﺪ.
*ﺭﻭﻡ‌ﺳﺮﻭﯾﺲ*
ﺭﻭﻡ‌ﺳﺮﻭﯾﺲ ﺍﺯ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺻﻄﻼ‌ﺣﺎﺕ ﺭﺍﯾﺞ ﻫﺘﻠﯽ ﺍﺳﺖ. ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺭﻭﺯ ﮔﺮﺳﻨﻪ ﺷﻮﯾﺪ ﻭ ﺍﺣﺘﯿﺎﺝ ﺑﻪ ﺧﻮﺭﺍﮐﯽ ﯾﺎ ﻧﻮﺷﯿﺪﻧﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﯿﺪ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺎ ﯾﮏ ﺗﻤﺎﺱ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻧﻮﺷﯿﺪﻧﯽ ﯾﺎ ﺧﻮﺭﺍﮐﯽ ﺩﻟﺨﻮﺍﻩ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﻫﯿﺪ.
*ﻓﻮﻟﺒﺮﺩ (Full Board )*
ﺍﯾﻦ ﺍﺻﻄﻼ‌ﺡ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﺎ ﻫﻤﺎﻥ ﻫﺰﯾﻨﻪ‌ﺍﯼ ﮐﻪ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﮐﺮﺩﻩ‌ﺍﯾﺪ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﯿﺪ ﺍﺯ ﻫﺮ ﺳﻪ ﻭﻋﺪﻩ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﻫﺘﻞ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﯿﺪ ﻭ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻧﺨﻮﺍﻫﯿﺪ ﺩﺍﺷﺖ.
*ﻫﺎﻓﺒﺮﺩ ( Half Board )*
ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﯾﮏ ﻫﺘﻞ ﺍﺯ ﺍﺻﻄﻼ‌ﺡ ﻫﺎﻓﺒﺮﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻋﻼ‌ﻭﻩ ﺑﺮ ﺻﺒﺤﺎﻧﻪ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﯿﺪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻭﻋﺪﻩ‌ﻫﺎﯼ ﻧﺎﻫﺎﺭ ﯾﺎ ﺷﺎﻡ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻫﺘﻞ ﻣﯿﻞ ﮐﻨﯿﺪ.
*ﺗﺮﺍﻧﺴﻔﺮ*
ﮐﻠﻤﻪ ﺗﺮﺍﻧﺴﻔﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﺟﺎ ﺑﻪ ﺟﺎ ﮐﺮﺩﻥ ﺩﻭﻃﺮﻓﻪ ﺍﺳﺖ. ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﻫﺘﻞ‌ﻫﺎ ﺗﺮﺍﻧﺴﻔﺮ ﺭﺍﯾﮕﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺴﺎﻓﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺭﻓﺖ ﻭ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﻧﺪ. ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺍﯾﻦ ﺳﺮﻭﯾﺲ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺳﺮﻭﯾﺲ ﺍﺳﺘﻘﺒﺎﻝ ﯾﺎ ﺳﺮﻭﯾﺲ ﺭﺍﯾﮕﺎﻥ ﻫﺘﻞ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ.
*ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺧﺎﻧﻪ‌ﺩﺍﺭﯼ*
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺩﺭ ﺟﺬﺏ ﻣﺴﺎﻓﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺘﻞ‌ﻫﺎ ﺗﻤﯿﺰﯼ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺍﺳﺖ. ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺧﺎﻧﻪ‌ﺩﺍﺭﯼ ﺍﺻﻄﻼ‌ﺡ ﺭﺍﯾﺞ ﻫﺘﻠﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﻭ ﺷﺎﻣﻞ ﮐﺎﺭﻫﺎﯾﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺗﻤﯿﺰ ﮐﺮﺩﻥ ﺳﺮﻭﯾﺲ ﺑﻬﺪﺍﺷﺘﯽ، ﺁﯾﻨﻪ‌ﻫﺎ، ﻣﺮﺗﺐ ﮐﺮﺩﻥ ﺗﺨﺖ‌ﻫﺎ ﻭ … ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﺍﯾﻦ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﯽ ﻫﺘﻞ‌ﻫﺎ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﯽ ﺗﻨﻬﺎ ﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ، ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻻ‌ﺯﻡ ﺑﻪ ﺫﮐﺮ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺍﯾﻦ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺑﻪ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺭﻭﺯﻫﺎﯼ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﺷﻤﺎ ﻧﯿﺰ ﺑﺴﺘﮕﯽ ﺩﺍﺭﺩ.
*ﻧﮕﻪ‌ﺩﺍﺭﯼ ﮐﻮﺩﮎ*
ﺳﻔﺮ ﺑﺎ ﮐﻮﺩﮎ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺳﺨﺖ‌ﺗﺮﯾﻦ ﺳﻔﺮﻫﺎ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﭼﺎﻟﺶ‌ﻫﺎﯼ ﻓﺮﺍﻭﺍﻧﯽ ﻣﻮﺍﺟﻪ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﻫﺘﻞ‌ﻫﺎ ﺑﺎ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺗﯽ ﺍﯾﻦ ﻣﺸﮑﻞ ﺭﺍ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﮐﺮﺩﻩ‌ﺍﻧﺪ ﻭ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻧﮕﻪ‌ﺩﺍﺭﯼ ﺍﺯ ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻟﯿﺴﺖ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺧﻮﺩ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﮐﺮﺩﻩ‌ﺍﻧﺪ. ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺯﺭﻭ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺍﺻﻄﻼ‌ﺡ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﮐﺮﺩﯾﺪ، ﺩﯾﮕﺮ ﻧﮕﺮﺍﻥ ﻧﮕﻪ‌ﺩﺍﺭﯼ ﺍﺯ ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﻧﺒﺎﺷﯿﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺳﻔﺮ ﺧﻮﺩ ﻟﺬﺕ ﺑﺒﺮﯾﺪ.
*ﻻ‌ﻧﺪﺭﯼ*
ﻻ‌ﻧﺪﺭﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺻﻄﻼ‌ﺡ ﺭﺍﯾﺞ ﻫﺘﻠﯽ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﮐﻠﻤﻪ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺧﺸﮑﺸﻮﯾﯽ ﺩﺭ ﻫﺘﻞ ﺍﺳﺖ. ﻟﺒﺎﺱ‌ﻫﺎ ﺑﻪ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻣﺴﺎﻓﺮ ﺟﻤﻊ‌ﺁﻭﺭﯼ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻗﺴﻤﺖ ﻻ‌ﻧﺪﺭﯼ ﻫﺘﻞ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺷﺴﺘﺸﻮ ﻭ ﺍﺗﻮ ﮐﺸﯽ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺑﻪ ﻣﻬﻤﺎﻥ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ.
*Cip*
ﺍﺯ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺻﻄﻼ‌ﺣﺎﺕ ﺭﺍﯾﺞ ﻫﺘﻠﯽ ﮐﻪ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑﻪ ﮔﻮﺵ ﻣﯽ‌ﺭﺳﺪ Cip ﺍﺳﺖ. Cip ﺧﺪﻣﺎﺗﯽ ﻭﯾﮋﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﻬﻤﺎﻧﺎﻥ ﻣﻬﻢ ﻭ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺳﺮﺷﻨﺎﺱ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ، ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺴﺎﻓﺮﯾﻦ ﻧﯿﺰ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﺎ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻣﺒﻠﻐﯽ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺑﻬﺮﻩ‌ﻣﻨﺪ ﺷﻮﻧﺪ. ﺗﻔﺎﻭﺕ Cip ﺑﺎ Vip ﺗﻨﻬﺎ ﺩﺭ ﺑﺨﺶ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﺩﯾﮕﺮ ﺑﺨﺶ‌ﻫﺎ ﮐﺎﻣﻼ‌ ﯾﮑﺴﺎﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺍﺯ ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﺍﯾﻦ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺑﻮﻓﻪ ﮐﺎﻣﻞ ﻫﺘﻞ، ﻣﯿﻮﻩ ﺩﺭ ﺍﺗﺎﻕ ﻭ … ﺍﺷﺎﺭﻩ ﮐﺮﺩ.
*ﺳﺮﻭﯾﺲ ﺍﺿﺎﻓﻪ*
ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺍﺯ ﺍﺻﻄﻼ‌ﺡ ﺳﺮﻭﯾﺲ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺗﺨﺖ ﺧﻮﺍﺏ ﺑﻪ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﮐﻪ ﺍﺗﺎﻕ ﺭﺍ ﺭﺯﺭﻭ ﮐﺮﺩﻩ‌ﺍﻧﺪ ﻧﺒﺎﺷﺪ، ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﻫﺘﻞ ﯾﮏ ﺳﺮﻭﯾﺲ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﺷﺎﻣﻞ ﮐﺎﻧﺎﭘﻪ ﺗﺨﺖ‌ﺧﻮﺍﺑﺸﻮ، ﺳﺮﻭﯾﺲ ﮐﻒ‌ﺧﻮﺍﺏ، ﺗﺨﺖ‌ﺗﺎﺷﻮ ﯾﺎ ﺗﺨﺖ ﮐﺎﻣﻞ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺴﺎﻓﺮ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ.
*ﺳﺨﻦ ﺁﺧﺮ*
ﺩﺍﻧﺴﺘﻦ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺍﺻﻄﻼ‌ﺣﺎﺕ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺯﻣﯿﻨﻪ‌ﺍﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻣﻬﻢ ﻭ ﻣﻮﺛﺮ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﮐﻤﮏ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺁﺳﺎﻧﯽ ﺑﺎ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﮐﻨﯿﺪ ﻭ ﻧﯿﺎﺯﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺭﻓﻊ ﮐﻨﯿﺪ. ﺩﺭ ﺑﺨﺶ ﻫﺘﻠﺪﺍﺭﯼ ﻧﯿﺰ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺍﺻﻄﻼ‌ﺣﺎﺕ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﮐﻤﯽ ﺑﺎ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺁﺷﻨﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺗﻼ‌ﺵ ﮐﺮﺩﻡ ﺗﺎ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺗﻌﺪﺍﺩﯼ ﺍﺯ ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﻭ ﭘﺮﮐﺎﺭﺑﺮﺩﺗﺮﯾﻦ ﺍﺻﻄﻼ‌ﺣﺎﺕ ﺭﺍﯾﺞ ﻫﺘﻠﯽ ﺁﺷﻨﺎ ﮐﻨﻢ ﺗﺎ ﺩﺭ ﺳﻔﺮ ﺑﻌﺪﯼ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﭘﺬﯾﺮﺵ ﻭ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﺑﺎ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﻧﺸﻮﯾﺪ.""
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16404195783388
ناشناس بنویس برام(:
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Wink سریع ترین ترن هوایی های اروپا که باید تجربه کنید!
  مکان‌های باورنکردنی که قبل از مرگ باید ببینید!
  تفریحاتی که حتما باید در پوکت انجام داد
  برای سفر به این مکان‌ها باید خوش شانس باشید
  کوله بار سفر باید شامل چه وسایلی باشد؟
  جاهایی که قبل از 30 سالگی باید دید
  کوله بار سفر باید شامل چه وسایلی باشد ؟
  باید و نباید های سفر های تک نفره
  مهم ترین نکات سفر که باید آن را بدانید
  شبی متفاوت وشیرین در هتلی ساخته شده مثل زندان (تصاویر)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان